Sokolov - Na české poměry moderní a komforní jednotky typu RegioSprinter 1 jsou na trati ze Sokolova do Kraslic takřka minulostí. Soukromý dopravce Viamont je totiž začal od německé společnosti Vogtlandbahn objednávat ve výrazně nižším počtu, místo nich potom od 2. změny JŘ nasadil motorové vozy řady 810. Společnost tento krok zdůvodnila nejasnostmi kolem budoucnosti přeshraniční dopravy. Do Kraslic tak opět vyrážejí motorové vozy řady 810, pronajaté od ČD. Výjimkou by měl být jeden sobotní vlak, který pokračuje až do Mariánských Lázní, a tak zůstane v režii RegioSprinterů.
Sokolovský deník dnes informoval, že Viamont již nedotovanou a ztrátovou přeshraniční dopravu odmítá dotovat, neboť roční ztráta činí okolo tří milionů korun. „Bude dále záležet na tom, zda a v jakém rozsahu si dopravu objedná kraj. Čekáme také na stanovisko německé strany,“ řekl vedoucí střediska Viamont v Kraslicích Pavel Raška.
Jen za uplynulý rok ubylo na úseku 20 procent spojů. S nasazením starých souprav se musel zásadně změnit jízdní řád, cestující si stěžují. Raška v reakci na to uvedl, že pokud se všechny strany na přeshraniční dopravě dohodnou, začnou opět jezdit RegioSprintery, což by umožnilo obnovit starý jízdní řád.
Potíž s RegioSprinetery spočívá v tom, že jejich majitel změnil strategii a svá vozidla by rád viděl jezdit opět spíše na německé straně hranice. Proto došlo k zredukování jejich turnusové potřeby na trati číslo 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní, další racionalizace zde ale již není možná. Viamont na této trati totiž vyhrál výběrové řízení na provoz osobních vlaků a k nasazování vozidel této kategorie se tehdy zavázal. Proto se začal dopravce poohlížet po náhradních řešeních. Únorové vydání magazínu Dráha potvrdilo spekulace o tom, že Viamont jednal o odkupu čtyř přípojných vozů řady 053 ze Slovenska. O žádné dohodě takového typu ale dosud není nic známo, deset nejzachovalejších vozů navíc již odkoupily České dráhy. Nakonec se proto objevily na trati číslo 142 staré známé "osmsetdesítky".
zdroj: Sokolovský deník
To se nedomnívám ,jen si myslím ,že nemluvíte pravdu.
Co sem pletete nákladní a lokomotivní a soupravové vlaky? Nákladní jsou komerční, ostatní režijní, tj. započteny do požadavků na dotaci.
Děkuji za vypsání pohraničních přechodů, pouze nechápu, kde jste přišel na to, že vlaky, přes ně jedoucí, jedou na obchodní triko dopravce. Znáte smlouvy mezi ČD a. s. a objednateli? Doporučuji prostudovat, vy "Opravdurozumíte".
Co se týče Viamontu a vozidel RegioSprinter na této trati, přišel jsem k tomu tak, že jsem jaksi u zdroje. Domníváte se snad, že lžu?
- obnova přeshraničního spojení Kraslice - Klingenthal byla politickou záležitostí, nikoliv obchodní a tak nechápu, proč se nyní nikdo z politiků k tomu nehlásí,
- rozlišování pojmů přeshraniční či nepřeshraniční doprava (zvláště v době bourání významu instituce jménem státní hranice) je v tomto případě demagogie a dotovat takovou dopravu by měl ten, kdo o ní má zájem (zde místo územního může být použit zájmový princip, tj. platí ten, kdo o to má zájem: Freistaat Sachsen, jestli má zájem nechat rekreovat své občany na Karlovarsku nebo Karlovarský kraj, má-li zájem o peníze těchto občanů, které vybere na cestovním ruchu z daní a může je použít na onu pobídku k cestám - dotaci přeshraničního provozu,
- jakékoliv jiné úvahy jsou zcestné a už vůbec nesmí vůdčí roli v nich převzít fanouškovství, neb i fandové dostávají hlad a pouze z pocitu, že hezké vlaky za každou cenu jezdí, nevyžijí,
- chybou Viamontu bylo to, že veřejně nedeklaroval od začátku, že tento úsek provozuje sice dobrovolně, leč na základě očekávání MD ČR z doby, kdy ještě kraje neexistovaly (léto 2000) a kdy se dokonce očekávalo, že soukromníci budou jezdit zadarmo (vždyť od toho jsou soukromníci, ne, na dotace zde máme přece státní dráhy...),
- ať křiklouni zde předvedou, kde co oni dělají zadarmo či dokonce se ztrátou a v případě, že ano, ať vysvětlí, proč,
- ani Viamont mne neplatí za propagaci...
Z dobré poloviny vašich příspěvků přímo čiší křečovitá nenávist vůči ODS. U toho aktuálního se zdá, jakoby provozovatele tratí určoval libovolně sám karlovarský hejtman. To je pěkný nesmysl.
Pandožabák:
Nebýt Viamontu, tak by trať Trutnov--Svoboda n./Ú. už deset let pustla. Ve vstřícnosti k zákazníkům je Viamont taky o několik stupínků nad ČD. Nevím, co je na tom fuj.
Řešení bud si Viamont něco koupí což musí všichni nebo ať táhnou do řiti v čele vyžraným Řebíčkem.A kraj by měl požadovat za 810 od Viamontu stejnou cenu jako nabízely ČD,takže Řebíček koukej vracet many.
To jo, hnůj ze všech úhlů je mnohem lepší - člověk se jednou podívá a hned ví, na čem je. ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.