Tokio - Japonská železniční společnost East Japan Railway bude jako první na světě využívat v provozu s cestujícími hybridní vlak. Dvouvozová jednotka přátelská k životnímu prostředí, která má přispět ke snížení emisí skleníkových plynů, má začít vozit cestující 31. července. Informoval o tom mluvčí železnic Šiniči Harada.
Vývoj jednotky probíhal přímo v režii dopravce. Bude ji pohánět dieselový motor spolu s elektrickými bateriemi, které se budou dobíjet díky rekuperačnímu brzdění. Takový princip není nic nového, u vozidla osobní dopravy ale zatím nikdy v provozu použit nebyl.
Harada dodal, že nová technologie pomůže omezit emise oxidu dusíku ve srovnání s běžnými vozidly až o 60 procent. Spotřebu pohonných hmot sníží o 20 procent a vlak je také mnohem tišší. Souprava bude nyní jezdit na trase v délce 78,9 kilometru v horské oblasti středního Japonska. Poté společnost zhodnotí její možnosti a rozhodne se, zda bude vlaky vyrábět sériově, napsala agentura AP.
O hybridní vozidlo se úspěšně pokoušela v osmdesátých letech i ČKD. Čtyřnápravová posunovací lokomotiva řady 718 se v roce 1986 v provozu osvědčila a se spalovacím motorem o výkonu pouhých 189 kW dokázala plnohodnotně nahradit konstrukčně příbuzné lokomotivy řady 730, avšak socialistické hospodářství ji sériově vyrábět nedokázalo. Nikdy nebyla typově schválena a z tohoto důvodu v devadesátých letech i odstavena. V roce 2002 byla nakonec odprodána na náhradní díly. Určité podobnosti lze najít i u dvouzdrojových lokomotiv řady 799, které obstarávají posun v depech ČD.
Technické údaje a další podrobnosti o vozidle na stránkách JR EastJe škoda,že pořizovací cena je důvod proč se nekupují Hybridní vozidla:_(
Použití by se určitě našlo dost náhradou 742
PS:Je to Hybridní lokomotiva řady 718 ne sergej řady 781:-)
ještě se v tom atlase píše,že část baterií se musela dovážet ze západu a zvýšit dovoz nepřipadalo už vůbec v úvahu:-)
Kdyby je jen napadlo postavit továrnu,která by zvýšila produkci baterií o dvojnásob možná by ČD měli hóóódně moc hybridních lokomotiv:-)
Jinak nechápu když šlo o úspěšný stroj proč k němu nějaká společnost nekoupí výrobní práva(jestli se musí kupovat od již neexistující firmy),nezmodernizuje ji novými technologiemi a nepostaví ji?Myslím,že kdyby v nabídce nových lokomotiv byla lokomotiva s úsporou paliva takových 50%,že by dráhy hned začly kupovat:-)
Nebo by stačila nějaká hybrydní modernizace 742:-)
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.