..: V Čerčanech se srazil rychlík s pantografem, jeden mrtvý :..

Ilustrační obrázekČerčany - Přímo na nádraží v Čerčanech u Benešova se dnes dopoledne srazily dva vlaky. Rychlík 633 jedoucí z Prahy do Českých Budějovic vedený lokomotivou 363.053 narazil do stojící jednotky řady 451 - obrat Os 9119/ Os 9122 (z důvodu napěťové výluky končí/začínají některé vlaky v Čerčanech, mezi Čerčany a Benešovem pendluje motorová souprava). Při nehodě byl usmrcen strojvedoucí pantografu, druhý strojvedoucí byl těžce raněn a je vyprošťován z kabiny.

Aktualizováno 10:45 (15.7.), doplnění odkazu na tiskovou zprávu DI ČR (doplnil JRtrain). Fotografie z místa nehody laskavě poskytl -vbc-

"Rychlík začal náhle prudce brzdit a houkat, pak přišel náraz, ne příliš velký. Pasažéři na sebe napadali," ohlásíl z místa nehody reportér serveru Aktuálně.cz, který byl mezi cestujícími v rychlíku. Vůz 451.048 přistavený pro vlak Os 9122 byl nárazem vymrštěn do vzduchu, zlomil se za strojovnou a zvedl i trolejové vedení. Mrtvý strojvedoucí byl podle zpráv z místa již z pantografu vyproštěn.

Ilustrační obrázek

Úmrtí jednoho člověka potvrdila i tisková mluvčí středočeské záchranné služby Tereza Janečková, která doplnila, že řada dalších osob utrpěla lehčí zranění a musela vyhledat ošetření. Provoz ve stanici Čerčany a v přilehlých úsecích byl na několik desítek minut zastaven, nyní je stanice již průjezdná alespoň po nezasažených kolejích. Zpoždění některých vlaků se pohybuje v řádu desítek minut. Připravujeme další podrobnosti.

zdroj: Aktuálně.cz

Další informace: Tisková zpráva s fotografiemi na webu Drážní inspekce


Honza Beránek / JTB | 14.7.2007 (11:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jjirka 
18.07.2007 (10:57)  
Ustanovení předpisu hovoří bohužel proti našemu kolegovi.Při vjezdu do stanice na PN musí strojvedoucí přizpůsobit rychlost tak,aby byl schopen zastavit před kolejovými vozidly.Otázkou zůstává proč jel projíždějící rychlík na obsazenou kolej.Já bych se ale zastavil nad následky nehody.Všimněte si poškození HV ř 363(téměř nepoškozené)a pantograf.Jak je možné,že drážní úřad,který tak úpěnlivě stále lpí na naprosté dokonalosti nechává v provozu 50 let staré stroje které jsou,jak je patrno z fotografií,zralé tak do šrotu.Pantograf je zmuchlaný jako krabice od bot.A tak nám nezbývá než doufat,že se konečně někdo vzpamatuje a nastartuje investice do tak zastaralého vozového a lokomotivního parku,aby se strojvedoucí i cestující mohli cítit bezpečněji.
registrovaný uživatel mašinka  mail  
17.07.2007 (17:37)  
Heizer: Jsem třetí rok z oboru a nechci se hádat. Vj. náv. z nesprávné koleje do Čerčan není zřízeno a proto podle D2 platí vjezdové náv. koleje správné a další zpravování by bylo opakováním ustanovení D2, ale jednalo se o předpokládanou jízdu po nespr. koleji a zpracovatel ROV mohl platnost vj. náv. koleje správné strojvedoucímu připomenout. Já bych jako zpracovatel ROV strojvedoucímu platnost tohoto náv. připomenul.
17.07.2007 (15:57)  
Jouda: když je napěťovka v Benešově, tak 9119 neodjíždí, ale obrací v Čerčanech. Takže perónní, který před příjezdem R 633 zaskočil za hlavního, musel vědět, že neodjel, neb určitě vypravoval do Benešova náhradní soupravu 9119 z vozů 810/010, do které byl přestup z panťáku. Avšak, normálně při napěťovce obrací v pracovní dny vždy na 3.koleji, jenže byla sobota a z dopravních důvodů musela obracet na 1.koleji (místo jedné jednotky jely dvě a v Čerčanech se půlily, přičemž zadní se měla vracet na 9122, zatímco ta přední se měla později přesunout (asi soupravově) do Benešova pro postrk odpoledního 9132 a na 3.koleji by zřejmě vadila osobákům od Týnce).
Takže zřejmě rutina podíl měla.
registrovaný uživatel baca 
17.07.2007 (10:54)  
Já tedy na dráze dělám, ale už se do diskuze míchat nechci neb to kolem Prahy vůbec neznám a o nehodě taky nic moc nevím, jen sem chtěl pár věcí ujasnit, protože tu někteří maj celkem dobrej hokej. Zatím.
registrovaný uživatel Jouda 
17.07.2007 (8:03)  
Heizer (20:51 i dříve) Ty snad nejsi ani ten pekař, co tu zveřejňuješ za bludy
tms: Souhlas!! V tisku psali něco o výměně výpravčích, že panelista si někam potřeboval odskočit. Pak mohla zapůsobit rutina - vlak 9119 vždy odjíždí a 1.kolej je volná pro následující R633. Takto vypadá v praxi to věčné honem, ať něco nezpozdíme (každá minuta zpoždění se musí vysvětlovat a i zaplatit).
16.07.2007 (21:16)  
koukám, že topič přiložil do kotle :)
registrovaný uživatel Sonic 
16.07.2007 (21:13)  
OT
tms: Jenom bych doplnil, že v některých stanicích navázaných na autoblok se pro vjezd z nespravné koleje staví stejně jako pro odjezd, včetně uvolnění návěstního hradla a přeložení kličky odjezdového návěstidla. Kvůli špatnému směru traťového souhlasu, ale na odjezdu zůstane "stůj" a na vjezdu se použije PN. Má to výhodu, že obsluha probíhá dále stejně jako při vjezdu ze správné, tj. průjezdem vlaku se vybaví hradlová zarážka a také se zavírá běžným způsobem.
registrovaný uživatel Heizer 
16.07.2007 (20:51)  
kasku: a ty si co zač , že neumíš ani číst!!!
nemusíš být zpravem o platnosti návěstidel!!!!
Bych tě typl na pekaře!!
Pánové zkuste říct,kolik z vás doopravdy pracuje na dráze a ne někde v krámě.Asi stejněnevíte co přesně znamená D1,D2,PN....
ale tu o tom vedete diskuse
registrovaný uživatel tms 
16.07.2007 (19:36)  
Pokud je u nesprávné koleje návěstidlo, platí, a strojvedoucí se o tom nezpravuje. To však v Čerčanech není. Tam platí návěstidlo správné koleje, o čemž se strojvedoucí zpraví písemným rozkazem. Vjezd z nesprávné koleje se staví jako odjezd na správnou za použití dotekového klíče a vjezd se dovolí náhradním způsobem (nejčastěji PN). K vjezdu na obsazenou došlo pravděpodobně omylem, kdy výpravčí nejspíš zapoměl, že je souprava mimořádně na 1. koleji (místo na 3. jako obvykle). Proč ho na obsazení koleje neupozornil ani jeden signalista, když o něm oba dva museli vědět (souprava vjela jako vlak) nevím. Navíc signalista z jedničky musel soupravu i vidět. Ještě bych uvedl, že se jedná o odbočnou stanici, kde se pořád něco děje (poměrně silný provoz, častý posun souprav do depa, jízdy pracovních mechanizmů). Navíc v době nehody byly 2 výluky (Senohraby - Čerčany a Benešov - Bedrč), a i když jsou ve směně dva výpravčí, práce tam mají moc.
registrovaný uživatel kasku  mail  
16.07.2007 (15:56)  
Heizer: ad 21:48) Proč by nemohl rychlík vjíždět na PN?
Pokud máš řidičák,tak ho někde založ a nejdřív si znova prostuduj D1 a D2.
ad 22:03) Že nemusíš být zpraven o jízdě po nesprávné je taky blbost!
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko