..: Bavorsko i Plzeňský kraj chtějí koridor přes Domažlice :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu. S odkazem na krajského radního pro dopravu Miroslava Jaroše o tom informovala ČTK. V komisi krom zástupců kraje zasednou i představitelé Českých drah a SŽDC.

Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. "Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru by byla bez přestupů a trvala by tři až 3,5 hodiny," řekl radní. Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. "SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic," uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný III. koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.

Sedmdesátikilometrový úsek Plzeň-Domažlice by přišel zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu potom na miliard šest. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než stávající trať 180, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala, proto lze hovořit spíš o přeložkách, než zcela nové trati. Procházela by všemi důležitými městy a obcemi. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila ze současných 50 minut na půl hodiny. "Řezno chce koridor moc, podobně Schwandorf i Furth im Wald, který už nyní řeší, kudy by měla trať z Domažlic vést," uvedl Jaroš.

Plánovaná trať Plzeň-Domažlice-Mnichov by byla odbočnou větví III. koridoru, který by měl být v úseku Praha-Plzeň zprovozněn v roce 2015. V případě realizace "domažlické" tratě by na ni mohla být převedena část nákladní i dálkové osobní dopravy. Po dokončení III. koridoru se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 na 1,5 hodiny. Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.

Na trati č. 180 proběhla nedávno kompletní rekontrukce úseku Staňkov - Blížejov, obnášející mimo jiné nový kolejový svršek UIC 60, zvýšení traťové rychlosti a rekonstrukci zabezpečovacího zařízení. Ke zdvoukolejnění nebo elektrifikaci ale přikročeno nebylo.

zdroj: iHNed, ŽelPage


Honza Beránek / JTB | 28.6.2007 (18:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.07.2007 (22:06)  
Jenže Berlín kašle na požadavky Mnichova. V Berlíně mají jiné strategické priority než trasu Mnichov – hranice ČR…
Registered user tgw 
30.06.2007 (19:35)  
Hmmm že by koridor do německa?Čte se to dobře.I když jsem z okolí Liberce a tady by některé tratě také potřebovali modernizovat či optimalizovat, tak já jim ten koridor přeji.
Registered user tgw 
30.06.2007 (14:01)  
Farkač Karel souhlas.Anri o5 pokud uvážíme kolik jezdí druhů a vlaků a kolik vlaků projíždí obecně pak zřejmě také bohužel musím souhlasit.Nicméně pokud vlak EC či IC o SC není třeba hovořit je tažen 151 371 A nebo slovenskými 350 a vagony na těchto spojích podotýkým jsou konstruovány na 160km h a některé i na 200 km h je na některých úsecích se tétorychlosti dosahováno.Na 100 % je to Pardubice Chocenˇa Brno Břeclav a i mezi Přerov Břeclav.Na ostatních úsecích je také 160 km h ale jestli se té rychlosti dosáhne při provozu ??M Pardubice a Kolín by se možná mohlo této rychlosti ještě dosáhnout .160 km h je také místy mezi Kolínem a Prahou.A na Moravě úsek Červenka Olomouc-Přerov .Také směren na Děčín A i jiné kratší úseky např úsek směrem na Ostravu. Úplně nejvěrohodnější by bylo se spolu se strojvedoucím projet na danné trati ve vlaku EC či IC a porovnat.Samozřejmě s povolením a na vlastní nebezpečí.Nebo použít proužek z rychloměru či data z rychloměru z danné trati.
Registered user Tomáš180  mail  
29.06.2007 (14:23)  
Míra L.(zvýšena traťová rychlost z 90 na 100km/h, a uděláno hlavně odvodnění, trochu narovnány oblouky): Oblouky narovnány nebyly. Byl pouze vyměněn svršek a dále uděláno hlavně odvodnění, jak píšeš.
Registered user M@ra 
29.06.2007 (10:32)  
Do Mnichova se přímo jede sice "jen" 6h, za to se čtyřmi (!) přepřahy. Nová trasa by měla být hlavně mezi Chamem a Řeznem, podle řeky, takže už ne přes Schwandorf. Viz http://www.regensburg.de/wirtschaft/downloads/cz_machbarkeitsstudie_donau_moldau_bahn.pdf
Registered user Rail-2005  mail  
29.06.2007 (9:50)  
Praha - Plzeň v roce 2016 za 35 min také nevěřím. Ale 45 min už je reálných.

Bude tunel do Berouna (kde bude zpočátku 160, případně 200), kterým se také vzdálenost Praha-Smíchov – Beroun zkrátí z dnešních 39 km na nějakých 29 km.

Beroun – Ejpovice bude homogenizováno v rámci optimalizace na 120 (Vk 150) v kuse bez skoků. Úsek Ejpovice – Plzeň Doubravka novým tunelem bude na 160. I zde dojde ke zkrácení vzdálenosti (o nějakých 6 km).
29.06.2007 (9:06)  
Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.

Tak to se mi nějak nezdá... To tam bude po celém úseku 200?? Jinak mi přijde, že to není možné...
29.06.2007 (8:59)  
Chtít je jedna věc a najít řešení je druhá. Dokud se v Evropské unii nenajde pochopení pro přijetí opatření "Převedení části nákladní dopravy na železnici", tak si přát můžeme cokoliv, ale řešení je v nedohlednu. Je třeba několikanásobně a celoplošně zpoplatnit jízdu kamionů po zemích EU. Výtěžek rozdělit do třech skupin. První dát na zařízení zpoplatnění silniční cesty, druhou a třetí dát do oprav a modernizací železničních a silničních tras. Pokud chceme vytěsňovat těžké náklady ze silnic, musíme pochopitelně zákazníkům nabídnout adekvátní náhradu. A zde se nabízí málo využívaná železniční doprava. FRK
Registered user Míra L.  mail  
29.06.2007 (7:46)  
no o rekonstrukci se mluví dlouho (30let) a nikdo se k tomu pořádně neměl, je pravda že jeden mezistaniční úsek modernizovali ale jinak nic (zvýšena traťová rychlost z 90 na 100km/h, a uděláno hlavně odvodnění, trochu narovnány oblouky) a jak píšou o zab zař, tak bylo nahrazení hradla "s bábou" na automatický hradlo. Situaci trati 180 dobře popisují články na Dopravním webu :
http://www.dopravni.net/view.php?nazevclanku=popelka-1&cisloclanku=2006120503
http://www.dopravni.net/view.php?nazevclanku=popelka-2&cisloclanku=2006120515
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2007012203
Registered user xAnri05  mail  
28.06.2007 (23:12)  
Ja se k tomuto projektu nestavim moc pozitivne. Je tu rada dulezitejscih vnitrostatnich projektu, ktere je treba realizovat mnohem akutneji.

Rychlost 200: ta bude urcite drazsi, nesmi byt zrejme urovnove prejezdy. Take je blbost mit rychlost 200 na useku o delce treba 2 km... Take na to jen tak nebudou hnaci vozidla ba ani vozy. Proste je to utopie. Ani na soucasnych koridorech se vetsinou nejezdi 160. Bohuzel, je to tak.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko