Liberec - Trjodílné motorové jednotky Regionova Trio jsou od poloviny července v provozu také v Libereckém kraji. Třívozové soupravy vznikly proto, aby alespoň zčásti smazaly handicap klasických Regionov, které mají v kopcovitém terénu problémy s adhezí a výkonem. Právě v Libereckém kraji jsou trakčně náročné tratě běžné, zvlášť komplikovaná bývá doprava zejména do Jizerských hor a Krkonoš. Dvě třívozové soupravy ČD zakoupily od společnosti Pars nova Šumperk. Vlaky jezdí na trati Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.
Slavnostní předání proběhlo 9.7. odpoledne na železniční stanici v Liberci. Hned poté vyjely nové soupravy na prezentační jízdu do Karlova pod Ještědem a zpět.
„Jsem rád, že jsme druhý kraj po Jihomoravském, který disponuje těmito vozy, jež jsou určeny do členitých terénů. Také doufám, že nezůstaneme jen u dvou souprav a rozvoj železniční dopravy bude dále pokračovat,“ uvádí hejtman Libereckého Petr Skokan.
Třívozové soupravy zatím jezdí jen 4 v celé ČR. „Obvyklé jsou dvouvozové verze, kterých jezdí po českých tratích 29,“ říká generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. V budoucnu by jich na českých železnicích měla jezdit stovka.
Cena jedné soupravy je 37 milionů korun, proto se na rozšíření vozového parku ČD podílelo ministerstvo dopravy. „Asi 17% ceny zaplatily ČD a zbylých 30% je hrazeno ze státního rozpočtu,“ uvádí Kolář. Cena je podle něj zhruba poloviční oproti novým nízkopodlažním vozidlům západní provenience. „Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký Tedom vyrábí pro RegioNovy spalovací motory,“ podotýká Tomáš Ignačák.
Jejich provoz by měl rovněž zajistit úsporu pohonných hmot. „Naším záměrem je i propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy s názvem Vlakem vaším krajem,“ sděluje Kubala. Na skříni motorových vozů je umístěno logo kraje a interiér vlaku je vybaven příslušenstvím pro informační materiály určené turistům.
zdroj: Mladá fronta DNES a České dráhy
- pěkný design čela, boky čudné
- interiér velmi příjemný
- zvuk asi jako když už to má najeté 2 mil. km
Když chceš 810 s lepšími sedadly tak prosaď 811 ČD!
Jel jsem s regionovou a o nějakem hluku se nedá mluvit!
A vy, zastánci Regiohovny se na mě nezlobte, ale to je ta největší hrůza - po Marfušce, samozřejmě - co u nás kdy jezdila. Vzhledově i funkčně. Nebylo by lepší se porozhlédnout po jiném výrobci, nebo už kapři odpluli???
Jinak pozoruji provoz: Někteří už to ví, že se dají otevřít obě dvě křídla ale spousty lidí to bere jako poruchu když se jedním tlačítkem otevřou jedny dveře a tak onehda jsem viděl plnou 914 s kaštanstvem spěchajícím ven a na peronu velké množství kaštanstva spěchající opačným směrem ( tedy do 914). A vše se cpalo jedním křídlem, protože si všichni mysleli že to druhé nejde. Tak nakonec jsem se tam přimotal a i ty druhé dveře otevřel. A výměna cestujících byla velmi rychlá :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.