..: Trojdílné RegioNovy jsou nasazeny do pravidelného provozu v Libereckém kraji :..

Ilustrační obrázek
autor: Sheriff Liberec - Trjodílné motorové jednotky Regionova Trio jsou od poloviny července v provozu také v Libereckém kraji. Třívozové soupravy vznikly proto, aby alespoň zčásti smazaly handicap klasických Regionov, které mají v kopcovitém terénu problémy s adhezí a výkonem. Právě v Libereckém kraji jsou trakčně náročné tratě běžné, zvlášť komplikovaná bývá doprava zejména do Jizerských hor a Krkonoš. Dvě třívozové soupravy ČD zakoupily od společnosti Pars nova Šumperk. Vlaky jezdí na trati Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.

Slavnostní předání proběhlo 9.7. odpoledne na železniční stanici v Liberci. Hned poté vyjely nové soupravy na prezentační jízdu do Karlova pod Ještědem a zpět.

„Jsem rád, že jsme druhý kraj po Jihomoravském, který disponuje těmito vozy, jež jsou určeny do členitých terénů. Také doufám, že nezůstaneme jen u dvou souprav a rozvoj železniční dopravy bude dále pokračovat,“ uvádí hejtman Libereckého Petr Skokan.

Třívozové soupravy zatím jezdí jen 4 v celé ČR. „Obvyklé jsou dvouvozové verze, kterých jezdí po českých tratích 29,“ říká generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. V budoucnu by jich na českých železnicích měla jezdit stovka.

Cena jedné soupravy je 37 milionů korun, proto se na rozšíření vozového parku ČD podílelo ministerstvo dopravy. „Asi 17% ceny zaplatily ČD a zbylých 30% je hrazeno ze státního rozpočtu,“ uvádí Kolář. Cena je podle něj zhruba poloviční oproti novým nízkopodlažním vozidlům západní provenience. „Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký Tedom vyrábí pro RegioNovy spalovací motory,“ podotýká Tomáš Ignačák.

Jejich provoz by měl rovněž zajistit úsporu pohonných hmot. „Naším záměrem je i propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy s názvem Vlakem vaším krajem,“ sděluje Kubala. Na skříni motorových vozů je umístěno logo kraje a interiér vlaku je vybaven příslušenstvím pro informační materiály určené turistům.

zdroj: Mladá fronta DNES a České dráhy


Honza Beránek / JTB | 18.7.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.10.2007 (18:18)  
jel sem, takhle regiosukem z oldrichova v hajich do liberce,a prijelo pro me zminovane trio,a cessta byla nic moc...
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
22.07.2007 (7:23)  
Co nadáváte já jsem jel ve dvoudílné a hluk mi přišel mnohem menší než u šukafonu. Regionova se myslim parsu povedla
20.07.2007 (13:18)  
prožitky s Triem asi takto:
- pěkný design čela, boky čudné
- interiér velmi příjemný
- zvuk asi jako když už to má najeté 2 mil. km
registrovaný uživatel Sova 
20.07.2007 (8:59)  
Yves
Když chceš 810 s lepšími sedadly tak prosaď 811 ČD!
Jel jsem s regionovou a o nějakem hluku se nedá mluvit!
19.07.2007 (11:08)  
V horách kde je lidí málo budou jezdit 3 vozy a v rovinách okolo měst kde je hodně lidí jenom 2? Nebo se budou spojovat 2 Regiohovny? Nešlo by celou konstrukci přehodnotit, motorový vůz obrátit a pohánět kardanem ješrě přilehlé dvojkolí řídícího vozu? Stejně se to za provozu nerozpojuje. Proč není použitý klasický návalek ale měch který dělá rámus? Je na těhle stránkách někdo kompetentní kdo by to mohl ovlivnit? A ty dveře jsou úplně stejné jako u 471 tam každá půlka zvlásť nikomu nevadila. A ještě u 451 vedou ke dveřím 4 dráty, u 471 asi 96 metalických a 8 světlovodných a ještě je nad dveřma mikropočítač. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že? A ta vřískající sirénka to je taky zážitek.
19.07.2007 (10:43)  
Yves: naprostý souhlas!
A vy, zastánci Regiohovny se na mě nezlobte, ale to je ta největší hrůza - po Marfušce, samozřejmě - co u nás kdy jezdila. Vzhledově i funkčně. Nebylo by lepší se porozhlédnout po jiném výrobci, nebo už kapři odpluli???
registrovaný uživatel Yves 
19.07.2007 (10:32)  
RegioNova je pro mě zklamání největšího kalibru. 810 ky mám radši, stačilo do nich dodat lepší sedadla a mělo se to nechat. V tomhle je hlučnost větší než na letištní ranveji.
registrovaný uživatel Honza215  mail  
19.07.2007 (9:06)  
Mauricio: bohužel je to tak, že se otevře jen jedno. Když jsem na to upozorňoval, bylo mi odborným šotouštvem řečeno, že pokud by byly venku chladnější teploty a jedním tlačítekm by se otevírali obě křídla, tak že by se tam udělala velká zima. A proto tedy když se otevírá jen jedno křídlo, tak pokud by ta zima byla tak to alespoň prý nebude tak velké proudění studeného vzduchu do 914.

Jinak pozoruji provoz: Někteří už to ví, že se dají otevřít obě dvě křídla ale spousty lidí to bere jako poruchu když se jedním tlačítkem otevřou jedny dveře a tak onehda jsem viděl plnou 914 s kaštanstvem spěchajícím ven a na peronu velké množství kaštanstva spěchající opačným směrem ( tedy do 914). A vše se cpalo jedním křídlem, protože si všichni mysleli že to druhé nejde. Tak nakonec jsem se tam přimotal a i ty druhé dveře otevřel. A výměna cestujících byla velmi rychlá :)
registrovaný uživatel mauricio  mail  
19.07.2007 (8:50)  
dvoukřídlé dveře do NP prostoru dvouvozové jednotky se po sttisknutí poptávky na dveře oevřou vždy jen jedny, nebo jsem narazil na blbej kus? Toto z pohledu kaštana považuju taky za dost velkej problém, dojdu s kočárkem, chcu si otevřít dveře, musím ale mačkat dvě talčítka, protože nevím, jestli se do jednoho křídla s kočárem veĺezu... je to sice detail, ale pro kaštanstvo podstatnej
registrovaný uživatel lada 
19.07.2007 (6:59)  
Kdyz byla prezentovana dvoudilna Regionova za 20 MKc, tak ospravedlnovani supernizke kvality nizkou cenou slo pri privreni obou oci jeste prijmout. Ale 37 MKc za trojdilnou Regionovu versus cca 80 MKc za nove Desiro vyrabene s nemeckou cenou prace?!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko