..: All news and reports - ČR Praha :..

471 most inteligence, foto: qvído Praha — Již tuto sobotu se v Praze koná Den železnice a centrum oslav bude na tradičním místě na nádraží v Praze-Braníku. Na své si přijdou příznivci parních lokomotiv a historických vlaků, ale také zájemci o svezení se nejnovějšími netrakčními jednotkami ČD railjet. Od 9:00 do 16:30 hodin bude připraven bohatý program, který vám v následujících řádcích přiblížíme.

814 v zastávce Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageHostivice — Jízdou zvláštního vlaku bylo slavnostně na počátku září otevřeno pět nových zastávek v okolí hlavního města. Pro mnoho obyvatel Hostivice, Chýně, Rudné a Jinočan to znamená možnost rychlejšího a pohodlnějšího spojení s Prahou než doposud. Všechny nově vzniklé zastávky (Hostivice-Sadová, Hostivice-U hřbitova, Chýně, Rudná zastávka a Jinočany) jsou integrovány v systému Pražské integrované dopravy a jsou obsluhovány vlaky linek S6 a S65, jejichž jízdní řády v této souvislosti doznaly mnoha změn. U linky S6 (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun) byl časově změněn celý jízdní řád kvůli možnosti zajistit potřebné vzájemné přestupy s linkou S65 ve stanici Rudná u Prahy. Mínusem však je zhoršení přestupových vazeb na linku S7 na pražském smíchovském nádraží. U linky S65 pak budou prakticky všechny spoje dnes končící v Hostivici pokračovat až do stanice Rudná u Prahy. Celková cena výstavby nástupišť, přístřešků, přístupových cest a dalšího inventáře dosáhla 31 milionů korun, což znamená průměrně 6,2 milionu korun za jednu zastávku.

Příjezd účastníků seznamováku, foto: UZEL Soběšín — Fakulta dopravní ČVUT tento rok opět připravuje UZEL, jediný seznamovací kurz pro nové studenty oboru. Pořadatelé z fakultního Klubu EFDRIVE připravili mnoho her a soutěží, kterými uvedou nové studenty do neznámého prostředí bez zbytečných rozpaků. Účastníci se tam dozvědí vše potřebné pro snadný start na univerzitě a také tipy pro kolejní či studentský život v Praze.

Prodejní místo ČD v Terminálu 2, foto: Aleš Petrovský Praha - Ačkoliv největší české letiště stále nemá kvalitní přímé spojení veřejnou dopravou ani s hlavním městem, ani se zbytkem republiky, tak se České dráhy rozhodly začít v prostorách terminálu 2 prodávat jízdní doklady pro své vlaky. Využívají k tomu kooperace s Pražskou informační službou (PIS), a to včetně jejích zaměstnanců a prodejních prostor. Dráhy argumentují tím, že si cestující může zakoupit jízdenku na vlak přímo z tarifního bodu Praha letiště/Airport (BUS) do kterékoliv zastávky či stanice po České republice. Z letiště na pražské hlavní či Masarykovo nádraží je však nepřepraví vlak, ale již známá autobusová linka Airport Express (AE), provozovaná ve spolupráci ČD a Dopravního podniku hl.m. Prahy (DPP).

Lokomotiva 363.062 Praha-Vyšehrad, foto: Andrew33 Praha — Dopravní obsazení budovy výhybny Praha-Vyšehrad, která je již řadu let ve velmi kritickém a havarijním stavu, se tento rok blíží ke svému konci. Dlouhou dobu se vedly diskuze, co s budovou, která paradoxně není v majetku SŽDC ani ČD. Ty nikdy neměly regulérního a jasného výsledku. A to i přes to, že obsazení budovy i dvou stavědel dopravními zaměstnanci bylo pro velmi vytíženou trať 171 a celou železniční dopravu v Praze obecně nezbytně nutné. Při každoročních prověrkách BOZP prováděných Správou železniční dopravní cesty společně s odborovými centrálami bylo opakovaně upozorňováno a poukazováno na nevyhovující technický stav a neadekvátní pracovní podmínky ve zchátralé a zdevastované budově.

10.5.2014 - 8:00 - České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy

Zaujaté obecenstvo, foto: Jan MácaPraha — Pondělní večery během zimního i letního semestru na Fakultě dopravní ČVUT v Praze patří již tradičně pravidelným přednáškám tamější Drážní společnosti. Po předchozí přednášce Karla Skalického, ředitele SOKV ČD Cargo Ústí nad Labem, tentokrát pozvání přijala osoba v železničních kruzích zřejmě daleko známější a také daleko rozporuplnější. Tou byl ředitel společnosti KŽC Doprava Bohumil Augusta, který představoval vize a plány své společnosti do budoucna i současný a minulý provoz tohoto hlavně nostalgického dopravce. Následné otázky publika z řad studentů ČVUT i některých středních škol a veřejnosti pak směřovaly i k železniční legislativě a například také k mnohokrát diskutovanému problému údržby nebo prodeje nevyužívaných železničních tratí.

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Čísovice, foto: ŠepliNásledující řádky čtenáře a milovníky parního provozu na chvíli zavedou na začátek letošního února, kdy se ve dnech 6. až 8. února 2014 po místních tratích okolo Prahy projela parní lokomotiva 434.2186 s nákladními vlaky. Lokomotiva odvezla nejen „falešné“ vozy pro fotografy, ale na pravidelných manipulačních vlacích i běžnou zátěž. Celá fotoakce byla naplánována na tři dny, přičemž v prvních dvou dnech byla lokomotiva nasazena na pravidelný vlak Praha – Dobříš a zpět, resp. Praha – Čerčany, třetí den pak byla v čele již „klasického“ fotovlaku v trase Praha – Rudná – Hlubočepy, což umožnilo ji zachytit na legendárním pražském Semmeringu. Akce byla celým pojetím a rozsahem svým způsobem unikátní, proto se k ní vracíme i tímto krátkým článkem. Takže pozor, odjezd!

Motorový vůz 810 KŽC v novém laku, foto: Bohumil Augusta - KŽC Doprava, s.r.o. Praha — Desetiletou smlouvu na provozování městské železniční linky S34 získala od Hlavního města Prahy společnost KŽC Doprava. Ta osobní vlaky na trase mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi zajišťuje od 1. října loňského roku, ovšem zatím pouze ve zkušebním provozu. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, bude podle nového kontraktu na provoz linky doplácet 76,56 korun za vlakový kilometr. To je o sedm korun méně, než kolik dopravce inkasoval v průběhu dosavadního testování, ale zároveň o desítky korun méně, než kolik stál například mimořádný provoz během povodní v červnu 2013. Uzavření smlouvy bez tendru však kritizují další dopravci, zejména s odkazem na dřívější slib ROPIDu, že poptávkové řízení vypíše. Kritici poukazují také na používaný vozový park, jenž je pro městskou železnici nevhodný.

Křest DVD o švýcarské dopravě, foto: CEDOPPraha — Dne 27. února proběhl na půdě Parlamentu ČR pod záštitou místopředsedy hospodářského výboru Karla Šidla a za účasti několika dalších poslanců a zástupců partnerů projektu ze SŽDC, Českých drah, SUDOPu, IKP a ROPIDu slavnostní křest pečlivě připravovaného DVD z produkce CEDOPu (Centrum pro efektivní dopravu), které mapuje principy úspěšné funkce systému veřejné dopravy ve Švýcarsku. Po slavnostních proslovech a prezentaci částí filmu následovala diskuse, která i s ohledem na zúčastněné auditorium akcentovala především dlouhodobou neudržitelnost současného stavu plánování infrastruktury, kdy jsou stavby, jejichž životní cyklus se počítá v desítkách let, předmětem politických rozhodnutí z roku na rok, a kdy i přes štědré období dostupnosti evropských dotací nejsme schopni efektivně realizovat kriticky důležité projekty z pohledu potřebné kapacity budoucího, ale i současného reálného provozu. Mnozí účastníci přislíbili, že film s potěšením zhlédnou a rádi využijí inspirace pro cíle dopravní politiky veřejné dopravy v ČR, kéž by tedy tato slova padla na úrodnou půdu.

burzy, foto: Lukáš VernerPraha — Klub železničních cestovatelů si vás dovoluje pozvat na jubilejní, již 150. výměnné setkání, které proběhne v sobotu 14. prosince 2013. Tuto akci pořádá Klub železničních cestovatelů nepřetržitě od roku 1989! Jelikož se blíží Vánoce, je to dobrý tip na předvánoční nákupy předmětů s železniční tématikou. Výměnné setkání se koná od 7 do 11 hodin v prostorách kulturního sálu železniční stanice Praha hlavní nádraží.

451.094-7, Praha-Smíchov, foto: Trainman Praha — Organizace ROPID si v listopadu připomíná 20 let od svého vzniku. Zřízením organizátora se v roce 1993 začala psát historie Pražské integrované dopravy (PID). Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který mohl být naplno spuštěn po změně tarifního systému v roce 1996. V rámci oslav 20 let od vzniku ROPID je připravena celá řada akcí, které vyvrcholí v sobotu 23. listopadu 2013 Dnem Pražské integrované dopravy. Na širokou veřejnost čeká bohatý program včetně jízd historickými vozidly všech významných druhů dopravy v rámci PID.

Jednotka 845/945.001, foto: Arriva vlakyPraha — Tradiční podzimní jízda ŽelPage se tentokrát uskuteční poněkud netradičně, v Praze a okolí. Datum akce bylo nakonec stanoveno na neděli 24. listopadu 2013, a to i v důsledku jiných akcí v okolních dnech. Jízdu spolupořádá studentský klub Fakulty dopravní ČVUT eFDrive a Drážní společnost při FD ČVUT. Dopravu účastníků zajistí tentokrát společnost Arriva vlaky svojí motorovou jednotkou 845/945.001. Souprava bude rozdělena na dvě části. Motorový vůz je přednostně určen pro železniční nadšence, řídicí vůz je pak určen pro studenty a členy občanského sdružení ŽelPage a bude se v něm po celou dobu jízdy konat jedna velká párty.

Vlak Arrivy na Masarykově nádraží, foto: Aleš PetrovskýPraha — Předposlední záříjové pondělí na pražském Masarykově nádraží bylo již na první pohled neobvyklé. Kromě běžných příměstských a regionálních vlaků Českých drah se totiž na páté koleji objevovala v Česku doposud nepříliš známá starší motorová jednotka společnosti Arriva vlaky, nového dopravce, který právě od 23. září zahájil pilotní provoz svých osobních vlaků u nás. Start byl sice o poznání méně okázalý, než původně naznačovaly loňské tabulky jízdních řádů, i tak ale přináší Arriva vlaky do regionální dopravy v okolí Prahy několik pro cestující příjemných novinek, kterých se zatím u majoritního dopravce nedočkají. První dny provozu byly pro zelené vlaky Arrivy spíše zkouškou, jak vlastně provoz bude vypadat, a cestujících příliš nebylo, i tak se ale odstartování projektu společnosti obešlo bez zásadních komplikací.

1 2 3 4 5 ... 29 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:34
sets at 16:05

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 12.11. (11:18)
jaké je platové ohodnocení Vy-ni-ka- jí-cí. MfD: Výbor pro odměňování ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
cwapa33  - 9.11. (1:54)
Ono záleží co bys jsi chtěl dělat.

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
XmarekX  - 6.11. (19:58)
Zdravím, chci se zeptat až vyrostu chtěl bych pracovat na dráze.. Stačí ...

Poslední příspěvek Re: Až budu velký, chtěl bych pracovat na dráze...
Aleš Liesk  - 13.10. (13:10)
No jestli jste použil podobnou gramatiku jako zde, tak vás strčili do složky ...

Poslední příspěvek Re: Osobní vozy
barbados  - 13.10. (9:09)
Zdravím , chtěl bych se zeptat kde bych našel plánek s číslováním sedadel ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Deň otvorených dverí v lipskej opravovni ICE
19.11.2014 sme v Sasku mali ako jediná spolková krajina sviatok. Cirkev síce chce, aby sme toho dňa činili pokánie a modlili sa, ale väčšina Sasov využila voľný deň na nákup v susedných ...

Poslední příspěvek Mikuláš na detskej železnici v Košiciach, 6.12.2014
Pre najmenších cestujúcich vypravia po roku na košickej detskej železnici opäť mimoriadne Mikulášske vlaky. Zamrznutým Čermeľským údolím sa tak v sobotu 6. decembra 2014 ozve klepot koľají ...

Poslední příspěvek 165 rokov „trnafského“ cukru
Dostala sa mi do rúk (či skor do PC) pozvánka na krst novej knihy. Najmä pred Vianocami vychádza zvyčajne viacero kníh, táto ma však zaujala svojim obsahom. Sľubuje totiž spísanie histórie ...