..: Aktuality a články - ČR Praha :..

141.018 Střekov, foto: Vladislav PíšaKolín — Dny se nezadržitelně krátí a podzim převzal vládu nad krajinou. A proto jsme pro vás stejně tak jako vloni, připravili setkání fotografů a přátel železnice spojené s výletem do Ústí nad Labem, Děčína a Mělníka. Srdečně zveme nejen fotografy, ale všechny, kdo chtějí zažít netradiční výlet. Vezměte své děti či partnerky a pojďte se bavit. Soupravu bude tvořit tradičně „bobina“ E 499.1018, vozy Bac a restaurační vůz WR. Pro přítomné fotografy bude na programu během cesty několik fotozastávek. Nevynecháme ani zastávku pod Střekovem, kde bude doufáme vlídněji, než loni.

Cyklohráček na trase, foto: Ondřej Kubala Praha — Pražský Cyklohráček, turistický a výletní vlak, spojuje Prahu se Slaným. V minulém i nadcházejícím víkendu je zasažen výlukou úseku Noutonice – Podlešín. Výluku dopravce České dráhy s organizátorem dopravy ROPID využívá jako příležitost, jak celý vlak i v takovém případě cestujícím zatraktivnit. V zasaženém úseku budou nasazeny historické autobusy jako Karosa ŠD11, Škoda 706 RTO nebo Ikarus 280. V sobotu 29. října pojede odpolední spoj z Prahy mimořádně do Zlonic na slavnostní ukončení muzejní sezony železničního muzea.

27.10.2016 - 10:28 - SŽDC: Staň se na jeden den výpravčím

výpravčí, foto: České dráhy Praha — Správa železniční dopravní cesty připravila pro zájemce z řad studentů již 2. ročník projektu, ve kterém představuje jednotlivé profese této organizace. Tentokrát bude možné vyzkoušet si, jak vypadá práce výpravčího. Nejprve se podíváte na Střední školu elektrotechniky a strojírenství v Praze, kde si vyzkoušíte řízení provozu v dopravním sále a také simulované řízení provozu pražského hlavního nádraží v dispečerském sále. Následovat bude skutečná dopravní kancelář na hlavním nádraží, v níž uvidíte, jak se řídí provoz tohoto významného železničního uzlu. Na závěr se pak v Horních Počernicích seznámíte s elektromechanickým zabezpečovacím zařízením. Akce je připravena na 9. listopadu 2016 od 8.00 do 15.30 hodin. Přihlášky včetně motivačního textu, proč byste se chtěli na jeden den stát výpravčím, je možné zasílat na adresu studenti@szdc.cz do 2. listopadu. Nezapomeňte uvést kontaktní údaje a školu, kterou aktuálně studujete.

Zdroj: SŽDC

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_VPraha — Když získala italská společnost Grandi Stazioni (GS) v roce 2003 do nájmu prostory pražského hlavního nádraží, zavázala se do deseti let stanici kompletně zrekonstruovat. Opravy se však již v minulosti začaly dostávat do výrazných zpoždění a již v roce 2014 hrozilo, že bude smlouva s Grandi Stazioni vypovězena. Zatím však vždy došlo k dohodě a původní vlastník nádraží, tedy České dráhy, smlouvu s Grandi Stazioni několikrát prodlužoval. Zatím posledním termínem, do kdy měly být všechny práce hotovy, byl letošní říjen. Ani do té doby však investor nedokázal práce dokončit. Mezitím navíc nádraží přešlo z rukou Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a ta už dále smlouvu s Grandi Stazioni prodlužovat nechce. Italská firma tak musí k 16. říjnu, kdy smlouva vyprší, celou budovu předat do rukou SŽDC.

3.9.2016 - 14:00 - ČD a ROPID připravily novou jízdenku Train & Ride

Nová jízdenka T+R pro návštěvníky Prahy, kteří přijedou vlakem, foto: ROPID Praha (aktualizováno) — České dráhy a Regionální organizátor Pražské integrované dopravy (ROPID) společně připravili novou tarifní nabídku, která je určena zejména pro návštěvníky Prahy. Jízdenka T+R (Train & Ride) v ceně 70 Kč nabídne celodenní cestování pražskou MHD, a to v den platnosti vlakové jízdenky, konkrétně do jedné hodiny ranní následujícího dne. „Doposud si cestující, který chtěl z vlaku přesednout na hromadnou dopravu a pohybovat se s ní po celý zbytek dne po Praze, musel zakoupit 24hodinovou jízdenku za 110 korun,“ uvádí Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPID. Jízdenku T+R lze pořídit v pokladně ČD nebo přímo u průvodčího ve vlaku. Prodává se ve formě doplatku k jízdence ČD, a to ke klasické papírové (vnitrostátní i mezinárodní), zápisu v kilometrické bance i elektronické jízdence nahrané na InKartě (železniční průkazka, traťová jízdenka). Jízdenku bohužel nelze pořídit k jízdence z eShopu ČD.

Zdroj: ROPID

Drážní společnost při ČVUT, foto: DS FD ČVUT Praha — Drážní společnost při ČVUT Fakultě dopravní spouští v pondělí cyklus přednášek a aktivit letního semestru. Na pondělí 7. března je nachystána přednáška Ing. Evžena Nečase ze společnosti LokoTrain, která ponese název „Od strojvedoucího k vlastním lokomotivám“. O dva týdny později, 21. března, bude hostem doc. Ing. Jaroslav Opava, CSc., jenž shrne vývoj rychlostních rekordů na železnici. Následovat budou dubnové přednášky o turistických linkách v Ústeckém kraji s Ing. Jakubem Jeřábkem (4. dubna) a o koncepci železniční dopravy v Olomouckém kraji s Ing. Jiřím Pospíšilem, Ph.D., z organizace KIDSOK (18. dubna).

Budova CDP v Praze, foto: SŽDC Praha – Centrální dispečerské pracoviště (CDP) v Praze dnes, 1. února, ve své budově na Balabence zahájilo provoz cvičného sálu. Správa železniční dopravní cesty tak uskutečnila další krok k dálkovému řízení železničních tratí v Čechách. Stavba CDP Praha byla zahájena před dvěma lety v dubnu, dokončena pak má být v dubnu letošního roku, a to s celkovými náklady ve výši 365 mil. Kč. Řádově vyšší investice si však vyžádá technologické vybavení sálů a řízených tratí, podle serveru E15 by to mělo být až 14 miliard do roku 2020. Zkušební provoz CDP Praha probíhá již od 18. ledna, během něj se zkouškám podrobují veškeré instalované technologie.

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek Českých drah Michal Štěpán podepisují dodatek ke smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti 10.12.2015, foto: Zdeněk Michl - ŽelPage Praha – Nový jízdní řád je již za dveřmi a s ním i některé změny v dálkové i regionální dopravě. Novinky v grafikonu konkrétně v oblasti Prahy a Středočeského kraje představily České dráhy spolu s objednateli ve středu 9. prosince na tiskové konferenci. Ta byla uspořádána vskutku ve stylovém prostředí – v jídelním voze řady WRmz817 v konferenční úpravě. Zpět ale ke změnám v jízdním řádu. Ten přinese v Praze a okolí například obnovení průjezdných vlaků na lince S7 z Řevnic přes pražské hlavní nádraží do Úval, prodloužených nově až do Českého Brodu, zavedení osmi zcela nových párů vlaků z Hostivice do Středokluk a další rozšíření provozu na linkách S3 a S8.

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Vizualizace jednotky Stadler FLIRT Intercity pro spoje MTR Express (ilustrační foto), foto: Stadler Rail Praha — Tento studentský projekt je návrhem železniční tratě, která spojuje centrum Prahy s oblastí Krče, Kamýku, Libuše a Písnice a zároveň Prahu s hustě obydlenými oblastmi v okolí Jesenice, Kamenice a Velkých Popovic. Její trasa začíná na hlavním nádraží, pokračuje Vinohradskými tunely a přes nádraží Vršovice do nádraží Kačerov. Za ním vjíždí trať pod zem a pokračuje přes čtyři podzemní zastávky – Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Sídliště Písnice. Těsně před stanicí Depo Písnice vyjíždí na povrch a vede přes zastávky Vestec, Jesenice bytovky, Jesenice autobusové nádraží, Horní Jirčany, Radějovice, Křížkový Újezdec, Kamenice a končí ve Velkých Popovicích.

nehoda Praha hl.n 9.6.2015., foto: Václav ŠtychPraha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.

Pražská muzejní noc 2015, foto: Pražská muzejní nocPraha — V sobotu 13. června 2015 se uskuteční již 12. ročník Pražské muzejní noci. Letos se této akce účastní 48 muzeí, galerií a dalších kulturních institucí. Vstup do všech z nich bude zdarma a dopravu mezi nimi zajistí Dopravní podnik hl. m. Prahy speciálními bezbariérovými autobusovými linkami. Také v letošním roce se do muzejní noci zapojí i zlíchovská výtopna, jejíž pozvánku bychom vám rádi zprostředkovali. Brána výtopny nedaleko smíchovského nádraží se návštěvníkům otevře v 19 hodin a návštěvníci sem budou moci zavítat až do 1 hodiny následujícího dne. Pro návštěvníky bude v areálu připravena sbírka průmyslových lokomotiv, osobních a nákladních vozů. Z parních lokomotiv se bude jednat o stroje 213.902 „BéeSka“, 313.901 „Marcelka“, 317.903 „Škodovka“ a 327.904. K vidění bude také parní válec Mamut z roku 1930 a motorové lokomotivy řad T 203.05, T 211.0, T 334.0 a T 444.0.

914.064-1, Odb. Jeneček odbočka - Jeneč, foto: Pavel Martoch Komentář — Dne 31. března 2015, po skončení obhlídky „Konvoje US Army“, zamířilo mnoho návštěvníků na zpáteční cestě z Ruzyňských kasáren na žel. st. Praha-Ruzyně. Byla naděje, že cesta vlakem zpět do Prahy bude, podle hesla ČD „Vlaky jedou, auta stojí,“ výhodnější oproti autobusu, který do Ruzyně popojížděl asi půl hodiny po 10 metrech. Na stanici se sešlo lidí, jak tato určitě nepamatuje. Po oznámení staničního rozhlasu, že zpoždění bude asi 25 minut, se mnoho lidí odebralo hledat jiný druh dopravy. Přesto jich zůstalo tolik, že když přijel vlak č. 9871 sestávající ze dvou vagonků typu Regionova, vyvolalo to všeobecné veselí. Ale po půlhodinovém čekání v silném větru nebyli ochotni to vzdát. Nástup byl proveden nečekaně kulturně – bylo znát, že takovéto akce se účastní inteligentní lidé (žádný odpůrce konvoje se viditelně neprojevil). Nastupovalo se s rozvahou a tím bylo umožněno zaplnit každé místečko ve voze se vyskytující. Přispělo k tomu i to, že cestující byly často rodiny s dětmi, které se neostýchaly na sebe trochu namáčknout, a tak nastal neplánovaný test, kolik cestujících se vmístí do vagonu Regionovy. ČD bohužel nevyslaly skrutátora, takže tento test nevejde do dějin.

Praha hlavní nádraží, foto: AdysPraha — V pondělí 2. února vstoupila v platnost mimořádná změna železničního jízdního řádu, která přichází teprve necelé dva měsíce po začátku jeho platnosti. Důvodem je zejména zahájení dlouho očekávané rekonstrukce zastřešení historické haly pražského hlavního nádraží, která stojí nad nástupišti 1—4, a s tím související dopravní omezení. Stavba, jež si v osmi etapách vyžádá uzavření postupně většinou jednoho celého nástupiště, skončí až za více jak dva roky, v červenci roku 2017. Změny se dotknou dálkové i regionální dopravy, některým vlakům se změní cílové stanice či časy odjezdů, jiným pak například přímé vozy. Připomeňme, že podobná změna nastala již 25. ledna také v Plzni, kde expresní vlaky z Mnichova do Prahy v důsledku rekonstrukce směrem z Domažlic nově zastavují pro výměnu lokomotivy a přidání posilových vozů již v obvodu stanice Jižní Předměstí namísto hlavního nádraží, kde dochází k výraznému snížení propustnosti pražského zhlaví. Došlo tím k rozvázání některých přestupních vazeb.

1 2 3 4 5 ... 30 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2016 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:48
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek České dráhy představily jízdní řád na období 2016 - 2017
Jak je tradicí internetového magazínu VLAKY.NET, také letos přináší souhrnný článek o prezentaci novinek v jízdním řádu našeho národního železničního dopravce na následující rok. Obvyklých tiskových konferencí ...

Poslední příspěvek Chemnitz, jeho vlakotramvaje a podivné směřování veřejné dopravy v Sasku
Saská Kamenice (Chemnitz), čtvrtmilionové město na severním úpatí Krušných hor, již od roku 2002 buduje svoji síť vlakotramvají. 10. října 2016 se dostaly i na čistě železniční úseky. Kromě toho v bývalém ...

Poslední příspěvek V Chotěboři peklo, v Sobíňově nebe
Pozvánek na mikulášské jízdy se letos na VLAKY.NET sešlo několik. Já si vybral tu akci, kterou mám blízko a také s jejímiž pořadateli jsem již navázal kontakt asi před půl rokem. Milovníkům reportáží ze ...