..: All news and reports - ČR Praha :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Čísovice, foto: ŠepliNásledující řádky čtenáře a milovníky parního provozu na chvíli zavedou na začátek letošního února, kdy se ve dnech 6. až 8. února 2014 po místních tratích okolo Prahy projela parní lokomotiva 434.2186 s nákladními vlaky. Lokomotiva odvezla nejen „falešné“ vozy pro fotografy, ale na pravidelných manipulačních vlacích i běžnou zátěž. Celá fotoakce byla naplánována na tři dny, přičemž v prvních dvou dnech byla lokomotiva nasazena na pravidelný vlak Praha – Dobříš a zpět, resp. Praha – Čerčany, třetí den pak byla v čele již „klasického“ fotovlaku v trase Praha – Rudná – Hlubočepy, což umožnilo ji zachytit na legendárním pražském Semmeringu. Akce byla celým pojetím a rozsahem svým způsobem unikátní, proto se k ní vracíme i tímto krátkým článkem. Takže pozor, odjezd!

Motorový vůz 810 KŽC v novém laku, foto: Bohumil Augusta - KŽC Doprava, s.r.o. Praha — Desetiletou smlouvu na provozování městské železniční linky S34 získala od Hlavního města Prahy společnost KŽC Doprava. Ta osobní vlaky na trase mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi zajišťuje od 1. října loňského roku, ovšem zatím pouze ve zkušebním provozu. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, bude podle nového kontraktu na provoz linky doplácet 76,56 korun za vlakový kilometr. To je o sedm korun méně, než kolik dopravce inkasoval v průběhu dosavadního testování, ale zároveň o desítky korun méně, než kolik stál například mimořádný provoz během povodní v červnu 2013. Uzavření smlouvy bez tendru však kritizují další dopravci, zejména s odkazem na dřívější slib ROPIDu, že poptávkové řízení vypíše. Kritici poukazují také na používaný vozový park, jenž je pro městskou železnici nevhodný.

Křest DVD o švýcarské dopravě, foto: CEDOPPraha — Dne 27. února proběhl na půdě Parlamentu ČR pod záštitou místopředsedy hospodářského výboru Karla Šidla a za účasti několika dalších poslanců a zástupců partnerů projektu ze SŽDC, Českých drah, SUDOPu, IKP a ROPIDu slavnostní křest pečlivě připravovaného DVD z produkce CEDOPu (Centrum pro efektivní dopravu), které mapuje principy úspěšné funkce systému veřejné dopravy ve Švýcarsku. Po slavnostních proslovech a prezentaci částí filmu následovala diskuse, která i s ohledem na zúčastněné auditorium akcentovala především dlouhodobou neudržitelnost současného stavu plánování infrastruktury, kdy jsou stavby, jejichž životní cyklus se počítá v desítkách let, předmětem politických rozhodnutí z roku na rok, a kdy i přes štědré období dostupnosti evropských dotací nejsme schopni efektivně realizovat kriticky důležité projekty z pohledu potřebné kapacity budoucího, ale i současného reálného provozu. Mnozí účastníci přislíbili, že film s potěšením zhlédnou a rádi využijí inspirace pro cíle dopravní politiky veřejné dopravy v ČR, kéž by tedy tato slova padla na úrodnou půdu.

burzy, foto: Lukáš VernerPraha — Klub železničních cestovatelů si vás dovoluje pozvat na jubilejní, již 150. výměnné setkání, které proběhne v sobotu 14. prosince 2013. Tuto akci pořádá Klub železničních cestovatelů nepřetržitě od roku 1989! Jelikož se blíží Vánoce, je to dobrý tip na předvánoční nákupy předmětů s železniční tématikou. Výměnné setkání se koná od 7 do 11 hodin v prostorách kulturního sálu železniční stanice Praha hlavní nádraží.

451.094-7, Praha-Smíchov, foto: Trainman Praha — Organizace ROPID si v listopadu připomíná 20 let od svého vzniku. Zřízením organizátora se v roce 1993 začala psát historie Pražské integrované dopravy (PID). Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který mohl být naplno spuštěn po změně tarifního systému v roce 1996. V rámci oslav 20 let od vzniku ROPID je připravena celá řada akcí, které vyvrcholí v sobotu 23. listopadu 2013 Dnem Pražské integrované dopravy. Na širokou veřejnost čeká bohatý program včetně jízd historickými vozidly všech významných druhů dopravy v rámci PID.

Jednotka 845/945.001, foto: Arriva vlakyPraha — Tradiční podzimní jízda ŽelPage se tentokrát uskuteční poněkud netradičně, v Praze a okolí. Datum akce bylo nakonec stanoveno na neděli 24. listopadu 2013, a to i v důsledku jiných akcí v okolních dnech. Jízdu spolupořádá studentský klub Fakulty dopravní ČVUT eFDrive a Drážní společnost při FD ČVUT. Dopravu účastníků zajistí tentokrát společnost Arriva vlaky svojí motorovou jednotkou 845/945.001. Souprava bude rozdělena na dvě části. Motorový vůz je přednostně určen pro železniční nadšence, řídicí vůz je pak určen pro studenty a členy občanského sdružení ŽelPage a bude se v něm po celou dobu jízdy konat jedna velká párty.

Vlak Arrivy na Masarykově nádraží, foto: Aleš PetrovskýPraha — Předposlední záříjové pondělí na pražském Masarykově nádraží bylo již na první pohled neobvyklé. Kromě běžných příměstských a regionálních vlaků Českých drah se totiž na páté koleji objevovala v Česku doposud nepříliš známá starší motorová jednotka společnosti Arriva vlaky, nového dopravce, který právě od 23. září zahájil pilotní provoz svých osobních vlaků u nás. Start byl sice o poznání méně okázalý, než původně naznačovaly loňské tabulky jízdních řádů, i tak ale přináší Arriva vlaky do regionální dopravy v okolí Prahy několik pro cestující příjemných novinek, kterých se zatím u majoritního dopravce nedočkají. První dny provozu byly pro zelené vlaky Arrivy spíše zkouškou, jak vlastně provoz bude vypadat, a cestujících příliš nebylo, i tak se ale odstartování projektu společnosti obešlo bez zásadních komplikací.

Motorový vůz 810 KŽC v novém laku, foto: Bohumil Augusta - KŽC Doprava, s.r.o. Praha (aktualizováno 18. září) — Když společnost ROPID odhalila téměř přesně před rokem návrh jízdního řádu na rok 2013, nejednoho člověka zarazily v traťových tabulkách vlaky dvou nových dopravců, kteří na pražské a středočeské koleje měli letos v pravidelné veřejné dopravě původně vyjet. Těmito dopravci byly společnosti Arriva vlaky a KŽC Doprava. Zatímco vlaky Arrivy vlastně pravidelně nikdy nevyjely, nakonec z jízdních řádů se změnou jízdního řádu postupně zmizely a nejsou v plánu – zřejmě z úsporných důvodů – ani pro příští rok, vlaky druhé jmenované společnosti v grafikonu zůstaly a zůstávají i na příští rok. Termín zahájení jejich dlouhodobého provozu se ale neustále a opakovaně odsouval až doposud. Jak už asi tušíte, řeč je o pražské lince S34, dříve také označované jako S31, kterou má provozovat právě firma KŽC Doprava.

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha — Stržená záchranná brzda, nezafungování generálního stopu, či povolující návěst na odjezdovém návěstidle. I takové byly spekulace k mimořádné události z loňského března na pražském hlavním nádraží, kde rychlík R 791 odjel ze 6. nástupiště proti návěsti "Stůj", následně pak ve své cestě rozřízl výhybku při jízdě po hrotu a zastavil až u vjezdu do tunelu Odb. Balabenka 23 metrů od protijedoucího vlaku R 783 na stejné koleji. Drážní inspekce nyní zveřejnila výslednou zprávu z vyšetřování této mimořádné události, ze které je patrné, že strojvedoucí vlaku R 791 v čase odjezdu po obdržení návěsti "Souhlas k odjezdu" od vlakové čety uvedl vlak do pohybu, ačkoliv na příslušném návěstidle pro jeho kolej byla návěst "Stůj", avšak dle jeho výpovědi volnoznak.

7.4.2013 - 7:00 - Pozvánka na mezinárodní konferenci Podzemní stavby Praha 2013

Praha (Midnight Train), foto: Honza Beránek / JTB Praha — Článek o tunelu Chotýčany byl jednou z prvních vlaštovek na našem webu. Oslovujeme specialisty – projektanty i investory – a postupně bychom vám chtěli častěji představovat jejich práci v oblasti železničních staveb. Publikace v novinách či na webu ale není to jediné, kde odborníci představují svou práci. Pro zájemce – zejména pro studentky a studenty technicky zaměřených škol – zde máme pozvánku na 13. mezinárodní konferenci „Podzemní stavby Praha 2013“, která se bude konat ve dnech 22. až 24. dubna 2013 v Clarion Congress Hotel Prague. Díky velmi vstřícnému přístupu organizátora – České tunelářské asociace ITA-AITES – mají po předložení dokladu o studiu studenti vstup zdarma. Z rozsáhlého odborného programu si jistě vyberou. Podmínkou je registrace, kterou můžete provést zde. Studujete-li školu zaměřenou tímto odborným způsobem a chcete-li se více dozvědět o tom, co vás pak v praxi čeká, určitě si najděte čas a přijďte. Nemusíte se účastnit celého programu, můžete si vybrat jen to, co vás zajímá.

363.084-5 , Třebovice v Čechách, foto: Johník Praha — Závěr Velikonoc bývá v posledních letech na prvním programu České televize pravidelně vyhrazen Koncertu pro Kuře – tedy benefici, která má přinést finanční příspěvky Nadaci rozvoje občanské společnosti (NROS), která pomáhá už dvacet let. Jedním z jejich projektů je i akce Pomozte dětem. Projekty jsou zaměřeny na pomoc ohroženým a znevýhodněným dětem do věku 18 let. Bohužel, ne všichni mohou prožít klidné a bezstarostné mládí jako většina z vás. Občas je třeba pomocné ruky. Pomoc je i na nás - pokud pomoci můžeme a chceme. Za dobu své činnosti NROS již podpořil více než 4 800 projektů částkou převyšující 1,7 miliardy korun. Milé čtenářky, vážení čtenáři ŽelPage, obracíme se na vás s prosbou, abyste se do projektu letos zapojili i vy.

Tunel, foto: Petr Lux Praha – Slova „tunel, tunelář, tunelovat“ si u nás získala v poslední době spíše negativní pohled. Ale není tunelář jako tunelář. To, co předvádějí tuneláři ve Švýcarsku, je hodno obdivu. Švýcarské velvyslanectví v Praze v rámci projektu Švýcarské jaro připravilo i lahůdku pro železniční fandy. Od 21. března do 5. dubna budete moci v Národní technické knihovně v Praze-Dejvicích (Technická 6, nedaleko metra A – Dejvická) zhlédnout výstavu Nový gotthardský patní tunel: celosvětově nejdelší železniční tunel a inovativní přínos do evropské železniční infrastruktury. Zahájení výstavy bude 21. března předcházet veřejnosti otevřená konference (zahájení ve 13.30 h), jejíž součástí bude i přednáška pana Renzo Simoniho a projekce krátkého filmu. Jednacími jazyky konference bude angličtina a čeština, simultánní tlumočení bude zajištěno. Není povinná akreditace, nevybírá se vložné, podmínkou je pouze registrace, pro kterou můžete využít on-line formulář.

Nehody a mimořádnosti – exkluzivně, foto: Martin Grill a Lukáš Procházka Praha — Velké omezení čeká cestující v Praze a Středočeském kraji, jakož i zpoždění v dálkové dopravě. Zhruba v 9 hodin došlo v obvodu stanice Praha hl.n. ke stržení trolejového vedení rychlíkem 670 z Brna a poškozen při události byl i jeden z kotevních sloupů. Veškerá doprava je značně omezena a vlaky jsou operativně ukončovány na okolních nádražích. Dle odjezdových tabulí SŽDC se na hlavním nádraží jezdí velmi omezeně pouze mezi 5. a 7. nástupištěm. Odhady obnovení provozu jsou zatím poměrně neurčité, na webu Českých drah je aktuálně uveden čas ukončení oprav a obnovení provozu v 18 hodin. Postiženo bude odhadem 250 spojů, některé jsou a budou zcela odřeknuty, jiné vedeny náhradními soupravami v části trasy a další zpožděny.

20.10.2012 - 8:00 - Od března více vlaků SuperCity Pendolino na západ čech

Pendolino u Plzně, foto: Daniel Houdek Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.

Zdroj: POVED - konečný návrh JŘ (PDF)

1 2 3 4 5 ... 29 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:08
sets at 19:57

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
janson  - 30.3. (15:08)
Co mrknout na vagonweb? [link] ... z-7694.php

Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
bures2  - 28.3. (13:05)
Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo nemáte fotky interiéru nebo plánem ...

Poslední příspěvek Re: Vlaky do Jihočeského kraje
340.055  - 23.2. (9:47)
Není proč a po čem jezdit více kategoriemi.

Poslední příspěvek Vlaky do Jihočeského kraje
lokoadam  - 22.2. (0:27)
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak je možné, že do relativně velkého ...

Poslední příspěvek Re: Vzkazy redakci
marek kubík  - 15.2. (17:02)
Prosím o přejmenování z marka kubíka na Marka Kubíka. Důvodem je spávné ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Seminár SVTS na tému: Stratégia ŽSR a príprava Operačného programu 2014 - 2020
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, v roku 2014 usporiada sériu odborných prednášok ...

Poslední příspěvek Pomôžme spoločne opraviť parnú lokomotívu 464.001 „ušatá“
V rušňovom depe Prievidza je od 1995 parná lokomotíva 464.001, všetkým známa ako ušatá. Táto vznešená čierno-červená 'dáma', je pýchou nielen Prievidzského parostrojného spolku, o.z., ...

Poslední příspěvek Pod Železné hory
Nedávno – 4. dubna – nás Mixmouses reportáží Zrušená trať do Vápenného Podolu přivedl na vrchol hřebene zvaného Železné hory, vkliňujícího se od Českomoravské vysočiny do polabských ...