..: Osobní vlak na Masarykově nádraží nedobrzdil, vjel na nástupiště :..

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.

Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.

Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce Vykolejení příměstské soupravy CityElefant na pražském Masarykově nádraží, 14. 7. 2015, foto: Drážní inspekce

Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.

Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 15.7.2015 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
11.08.2015 (8:23)  
ad NicKON, i JK: Neměl jsem Inet - ale máti z prahy (87jar) hbitě hlásila, že "vlak projel celou dvoranou"... I vzpoměl jsem na foto u Francie, více než 100 let staré a s parní mašinou dolů visící. No, foto napoví. To už se na Masně dlouho nestalo... To JK extra: Opravdu věříte, že uředlnící vědí, kdo že je "pružnost a svižnost"? Já snad ztratil víru... Jak když fira věří "křemíku", misto "studeného regulátoru" před červenou - stůj. :-)
21.07.2015 (12:12)  
Vypnuté AVV prostě brzdit neumí......
18.07.2015 (12:15)  
zirecek: Díky za odkaz, to vypadá funkčně. U aut už se ví dávno, že je lepší rozmačkat "kus plechu" v deformační zóně, aby prostor pro cestující zůstal pokud možno neporušený. Aneb I*=I, energie vnějšího vlivu je rovna energii nutné k vyvolání odpovídající deformace.
Předpokládám, že DÚ by vyžadoval mnohaleté ověřování Mohrovy věty, jelikož pro mnohé úředníky by to byla naprostá novinka, "nikde ve světě" nevídaná.
Pokud mám tu Mohrovu větu (I*=I, rozepsaná obsahuje matematický důkaz) špatně, tak se omlouvám, jsem mimo obor a už je to mnoho let, co jsem se to učil.
18.07.2015 (11:56)  
M 474 003: To víte, když se zarážedlo udělá tak je se to vždycky dělalo. Beton žádná věda, 3 lopaty písku, 1 lopata cementu. Výztuž? Naco, není to most!. A pak tomu nárazníky urazí roky, takže zbyde betonový trojúhelník trčící nahoru.
To víte, nikdy se to tak nedělalo, aby se vagon navrhoval s břichem odolným proti rozpárání metr vysokým a tlustým troúhelníkem betonu.
A co si SŽDC/ČD zadají, to konstruktér navrhne. Už vás vidím, jak schvalujete rozhodnutí ČD objednat pancéřovou podlahu železničního vozidla.
registrovaný uživatel Kakov 
18.07.2015 (10:35)  
michawel:

jjj přesně v Paříži je taky jedna linka automatická (=žádný fíra) a její klady jsou vidět při každé stávce
dopisovatel nebo člen ŽP michawel  mail  
18.07.2015 (7:41)  
Tak ono koneckonců metro Barcelona, metro Norimberk, metro Kodaň, DLR v Londýně jsou chytrý křemíky, žádnej fíra. (U Docklands v části fíra jezdí)
registrovaný uživatel Hajnej 
18.07.2015 (0:01)  
JiP: Toliko konstatovani me osobni zkusenosti.
Osobní zkušenost koho? Strojvedoucího? Cestujícího?

Ad nutnost vstupů od strojvedoucího: zatím je AVV ještě pořád kus křemíku, kterej dělá přesně to, co mu jeho tvůrci řekli, aby dělal - tedy vztah k obsluze je podle modelu "blbej křemík - chytrej fíra".
Pokud bude obsluze zatěžko vkládat korektivní informace typu "klouže to", může se stát, že bude AVV vybaveno možností poznat to samo. Pak to ale bude model "chytrej křemík - blbej fíra", od kterého je s ohledem na ekonomiku provozu už jenom krůček k modelu "ještě chytřejší křemík - žádnej fíra". Netvrdím, že se toho jako aktivní vývojář dožiju, ale bude to tak.
registrovaný uživatel JB 
17.07.2015 (19:48)  
zirecek: Hovořím o reálném betonovém bloku na P-TGM, nikoliv o onom v odkazovaném textu.
17.07.2015 (17:09)  
Tak jasně. A pro případ, že by tam někdo vjel na plný pecky, tak radši zrušíme celou halu a cestující budou čekat na vlak u tramvajovejch kolejí.
17.07.2015 (16:14)  
zirecek: To jsem pochopil. Proto píšu, že existuje i varianta b. Ony ty zarážedla nejsou zas tak dlouhé... V Mnichově nebo Frankfurtu jsem snad viděl, že část těch absorbčních prvků byla skryta pod podlahu "haly".
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko