..: Cvičný sál CDP v Praze v provozu :..

Budova CDP v Praze, foto: SŽDC Praha – Centrální dispečerské pracoviště (CDP) v Praze dnes, 1. února, ve své budově na Balabence zahájilo provoz cvičného sálu. Správa železniční dopravní cesty tak uskutečnila další krok k dálkovému řízení železničních tratí v Čechách. Stavba CDP Praha byla zahájena před dvěma lety v dubnu, dokončena pak má být v dubnu letošního roku, a to s celkovými náklady ve výši 365 mil. Kč. Řádově vyšší investice si však vyžádá technologické vybavení sálů a řízených tratí, podle serveru E15 by to mělo být až 14 miliard do roku 2020. Zkušební provoz CDP Praha probíhá již od 18. ledna, během něj se zkouškám podrobují veškeré instalované technologie.

Zapojeno bude 2 200 km tratí

Nově otevřený cvičný sál poskytne zaměstnancům možnost seznámit se s řízením jednotlivých oblastí tak, aby nic nebránilo spuštění ostrého provozu dle schváleného harmonogramu (viz tabulka). Na konci roku se v řízení provozu bude střídat celkem 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy. Výhledově má být do CDP Praha zapojeno až 2 200 km tratí.

Harmonogram spouštění dálkového řízení provozu z CDP Praha (termíny mohou být posunuty)
Termín spuštěníÚsek
březen 2016Beroun – Rokycany (mimo žst. Beroun)
31. 7. 2016Česká Třebová – Kolín (mimo žst. Česká Třebová, Brandýs nad Orlicí, Pardubice hl.n.)
31. 8. 2016Olbramovice – Praha-Uhříněves
30. 9. 2016Kolín – Kralupy nad Vltavou (mimo žst. Kolín, Praha-Bubny, Kralupy nad Vltavou; včetně žst. Praha Masarykovo n.)
Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC

Zdroje: SŽDC, E15.cz


Radek Papež Poslat mail autorovi | 1.2.2016 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Téoz  mail  
08.02.2016 (16:34)  
řekněte neználkovi, jaký bude mít dopad tento přechod na dálkové řízení na obsazení stanic na trati výpravčími?? Např v Přelouči?
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.02.2016 (15:36)  
VencaM: Aha, takže v rámci rekonstrukce lokálky. To mě nenapadlo.
registrovaný uživatel VencaM 
07.02.2016 (10:52)  
-> Honza
Už vede. Kabel položili loni v létě přes Rudnou.
V.
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.02.2016 (20:27)  
Jak ta dálkovina do toho Berouna povede? Hodí se optický kabel na sloupy TV, jako třeba z Ústí do Lovosic?
05.02.2016 (12:09)  
Po loňské změně legislativy týkající se výkupu druhotných surovin spadl počet krádeží,poškození kabelů a dalších součástí dopravní cesty téměř k nule.
Navíc CDP bude zálohováno pohotovostními pracovišti, která budou na konci řízeného úseku.
M 474 003 onen vámi zmiňovaný dvouhodinový výpadek PC na Hlavním nádraží v Praze ve skutečnosti trval jen 57 minut a to jen z důvodu že se nepovedlo "nastartovat" záložní PC a čekalo se na příjezd pohotovosti, jiných případech je to otázka zpravidla 5 - 10 minut a není to věc která by se stávala denně nebo měsíčně.
04.02.2016 (22:21)  
Starouš: ano, je to tak jak píšete, je tam buď "barevné kovy" nebo "měď".
04.02.2016 (21:00)  
Pikehead: Jestli na kabelu je napsáno přímo "tohle není metalický kabel", tak je to úplně stejné, jakoby tam bylo něco čínsky. Kolik sběračů (nekorektně zlodějů) kovů tomu rozumí? Spíš by tam měli napsat "za tento kabel ve sběrně prachy nebudou".
04.02.2016 (20:24)  
AL: v metru vede chránička, na které je asi v 8 jazycích napsáno, že to NENÍ metalický kabel. To vidím jako cestu. :) A myslím, že i ty smažky a houmlesi na tohle inteligenci mají.

M474: Hm, a to se tolik kradou silnoproudé kabely k výhybkám? Nebo někdo vykopává dráty k návěstidlům v DOZ stanicích? Nebo očesává AB v polích? Mám za to, že nejjednodušší je vytáhnout dálkový kabel z chráničky, kam směroval i příspěvek, na který jsem reagoval.

Tak jako tak není Váš komentář argument proti:
- DOZ jako takovému
- lepší ostraze a ochraně majetku než jakou předvádí SŽDC
- adekvátní topologii datových sítí
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
04.02.2016 (20:10)  
M 474 003: Je v aktualitě řeč o dálkovém řízení (přepínání signálů na návěstidlech, dálkovém nastavení výhybek...) a nebo o napájení návěstidel a výhybek?
04.02.2016 (16:36)  
To jsem nevěděl, že návěstidla a výhybkové přestavníky jsou napájené světlovodnými kabely. Poučte mně někdo, jak to funguje.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2016 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko