..: SŽDC otevřela u Prahy šest nových zastávek :..

814 v zastávce Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageHostivice — Jízdou zvláštního vlaku bylo slavnostně na počátku září otevřeno pět nových zastávek v okolí hlavního města. Pro mnoho obyvatel Hostivice, Chýně, Rudné a Jinočan to znamená možnost rychlejšího a pohodlnějšího spojení s Prahou než doposud. Všechny nově vzniklé zastávky (Hostivice-Sadová, Hostivice-U hřbitova, Chýně, Rudná zastávka a Jinočany) jsou integrovány v systému Pražské integrované dopravy a jsou obsluhovány vlaky linek S6 a S65, jejichž jízdní řády v této souvislosti doznaly mnoha změn. U linky S6 (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun) byl časově změněn celý jízdní řád kvůli možnosti zajistit potřebné vzájemné přestupy s linkou S65 ve stanici Rudná u Prahy. Mínusem však je zhoršení přestupových vazeb na linku S7 na pražském smíchovském nádraží. U linky S65 pak budou prakticky všechny spoje dnes končící v Hostivici pokračovat až do stanice Rudná u Prahy. Celková cena výstavby nástupišť, přístřešků, přístupových cest a dalšího inventáře dosáhla 31 milionů korun, což znamená průměrně 6,2 milionu korun za jednu zastávku.

Zastávky jsou shodně vybavené prefabrikovaným betonovým přístřeškem v úpravě, která by měla minimalizovat možnost poničení, což jim však ubírá na estetickém dojmu. Suma 6,2 milionu také pravděpodobně nestačila na vybavení všech zastávek cyklostojany, které jsou pouze na třech z pěti zastávek, na zajištění košů na tříděný odpad či na informační systém, který bude dle slov SŽDC instalován až v průběhu příštího roku a to na těchto malých zastávkách jen ve zvukové podobě. Důvodem současné absence audiosystému je podle správce infrastruktury chybějící informační centrum, do kterého by bylo možné systém napojit. V oblasti informování cestujících má mezery také dopravce České dráhy. Ten totiž zatím „nenaučil“ palubní informační systém jména nových zastávek, takže se cestující na lince S65 dozví pouze názvy ostatních stanic a nikoliv těch nově vybudovaných. Zavádějící je také pokyn informačního systému k obsluze tlačítka Zastávka na znamení i ve stanicích typu Praha-Zličín a Hostivice, kde vlak vždy s jistotou zastavuje.

Celkový pohled na zastávku Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageCelkový pohled na zastávku Jinočany, foto: Michal Jaroš - ŽelPageVlak linky S65 čeká na svůj pravidelný odjezd v Rudné u Prahy, foto: Michal Jaroš - ŽelPageOznámení ve stanici Praha-Smíchov, foto: Michal Jaroš - ŽelPage

Jednoduchá není situace ani v otázce tarifního odbavení cestujících na lince S65. Ve vlacích je zaveden specifický způsob odbavení cestujících, nicméně vozidla nejsou vybavena prodejním automatem jízdenek a z vlastního zjištění oproti předpokladům řada cestujících nedisponuje předplatními kupony Pražské integrované dopravy. Proto musí tyto cestující odbavovat strojvedoucí, nicméně to závisí na jeho časových možnostech v rámci grafikonu i samotném přístupu k celé věci. Setkat se tak můžete jak se strojvedoucími, kteří ve výchozí stanici projdou celý vůz a cestující kompletně zkontrolují, tak s jinými, kteří toto zřejmě neberou za svoji starost. U ranních vlaků, které jsou navíc kromě motorového vozu posíleny ještě o vlečný vůz řady BDtax, je problém odbavování ještě o to složitější. I přes zmíněné nedostatky si však zatím organizátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, stejně jako České dráhy, provoz linky a obsazenost velmi pochvalují. Další provoz má být vyhodnocen na základě probíhajícího sčítání, které provádějí v úseku Praha-Zličín - Rudná u Prahy přímo pracovníci společnosti ROPID.

Bubeneč a Podbaba

451 v zastávce Praha-Podbaba, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Mimo výše zmíněný soubor pěti zastávek byla dne 29. srpna otevřena také zastávka Praha-Podbaba, která nahradila dosavadní zastavování na nádraží Praha-Bubeneč, a dala tak vzniknout novému terminálu, který umožňuje přestup mezi vlakem, tramvají a autobusem. Zastávka vznikla v rámci stavby Optimalizace trati Praha-Bubeneč – Praha-Holešovice za téměř 30 milionů korun. Jedná se o zastávku se dvěma bočními nástupišti na dvoukolejné trati, z nichž je v současnosti v provozu jedno (vlaky zde zastavují obousměrně), druhé bude dobudováno během letošního prosince.

Další chystané zastávky

Přestup na metro od vlaků ze směru Vrané nad Vltavou umožní nová zastávka Praha-Kačerov, která by měla být dostavěna do konce tohoto roku za zhruba 17 milionů korun. Zastávka by se mohla stát součástí nové sítě tangenciálních linek, které mají za úkol spojit okrajové části Prahy, doplnit síť MHD a zahustit intervaly. V plánu jsou první tři tangenciální linky, a to Praha-Radotín – Praha-Smíchov – Praha-Vršovice – Praha-Vysočany, Praha-Hostivař – Praha-Libeň – Praha-Holešovice, Praha-Vysočany – Praha-Malešice – Praha-Hostivař a právě linka Praha-Radotín – Praha-Kačerov – Praha-Běchovice.

Dalšími chystanými zastávkami jsou Praha-Zahradní Město, Praha-Eden a zastávka v Praze-Běchovicích, posunutá blíže k centru obce než stávající nádraží. Ve stádiu úvah je zastávka v Rajské zahradě či na pražském Výstavišti. Pokud se podíváme do okolí Prahy, zde získá druhou zastávku v nejbližší době i zmiňovaná obec Chýně.

Zdroje: ROPID, České dráhy, SŽDC


Aleš Petrovský Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.9.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel InterCity  mail  
28.09.2014 (14:01)  
A zastávka na Vyšehradě? Zase je uložená k ledu?
24.09.2014 (18:52)  
Leinad: Jo a hlavně zachovat současnou výši daní a přitom si za vše "řádně" platit. Díky, nechci.
registrovaný uživatel Keprt 
23.09.2014 (21:47)  
Railpic: nenavrhuju ted začít danit letecke palivo jako solo akci ČR, to je samozrejme nesmysl. Nicméně, současný celosvětový rozsah letecke dopravy nepovazuju za to nejrozumnější a nejnezbytnejsi, jak nakládat s ropou. A ano, i ja využívám dostupnou leteckou dopravu a leckde po svete už jsem se podival.

Lenaid: s tímto přístupem by zadna VHD nebyla.
registrovaný uživatel Dale Cooper  mail  
22.09.2014 (22:09)  
KK: To si buďte jist, že se vybere víc, než se prostaví. Navíc tohle je hodně hloupý pohled, silnice jsou zkrátka páteřní infrastruktura státu.
Leinad: Což třeba auta a silnice zrušit? Vždyť auta jsou zlá, kouří, smrdí, nelíbí se a zabírají prostor.

http://www.osbid.cz/2014/06/kam-plynou-penize-vybrane-od-ridicu/
registrovaný uživatel Kakov 
22.09.2014 (12:12)  
Leinad:

takovéto protilidové návrh si prosím nechte jinam, děkuji
registrovaný uživatel Leinad 
22.09.2014 (12:03)  
úkolem veřejných rozpočtů je (mimo jiné) stavět silnice - dnes ano, změnit to by trvalo dlouho, ale podle mě by se k tomu mělo směřovat. Mýto pomalu zvyšovat(stejně tak ale jízdné na VHD při snižování dotací, zavést školné na veřejných školách při zavedení systému půjček a revizi systému stipendií,...) čím menší bude možnost přelévat finační toky vládou, tím líp.
22.09.2014 (11:46)  
Keprt: souhlas až na tu zbytečnou poznámku k letadlům. Asi by šlo letecká paliva zdanit, otázka je, kdo by je tu pak tankoval, když jsou bez daně všude okolo. To byste Havla pěkně zaříz.
registrovaný uživatel Keprt 
22.09.2014 (9:30)  
účelem spotřební daně, kterou platí i vlaky nebo auta na soukromých okruzích, naopak ji neplatí třeba auta na plyn, není financovat silnice.

A co je podle tebe účelem spotřební daně? Odpovím sám - plnit veřejné rozpočty. A úkolem veřejných rozpočtů je (mimo jiné) stavět silnice. A jak už zaznělo, hledat, co se platí z čeho je - nesmyslné, nedohledatelné, zbytečné. Fakt, že spotřební daň se zatím neplatí z LPG, je jen politické rozhodnutí (kdo ví čím motivované), stejně jako osvobození leteckého paliva - je třeba masám umožnit cestu na dovolenou.
registrovaný uživatel Leinad 
22.09.2014 (9:24)  
zlí autíčkáři - statistiku nemám, ale nemyslím si, že většina jsou lidi, kteří si koupí SUV na leasing, barák na hypotéku a ukazujou jaký nejsou socky s exekutorem za dveřmi. Spíš bych řekl, že si instalatéři vozí nářadí ke klientovi. Někdo jezdí autem na P+R a pokračuje metrem, protože mu autobusy jedou blbě(večer dlouhý interval). Možná je to číselně jinak, kolik nesocek radši baví stát v koloně než jet vlakem či metrem?
registrovaný uživatel Leinad 
22.09.2014 (9:08)  
Dale Cooper: mimo jiné třeba ve spotřební dani z paliv - účelem spotřební daně, kterou platí i vlaky nebo auta na soukromých okruzích, naopak ji neplatí třeba auta na plyn, není financovat silnice. Pokud se to prakticky děje, tak ok, ať se při změnách mýta(včetně silniční daně) i sníží spotřební daň.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko