Praha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.
Nymbursko
Nově integrované úseky:
- R10 Praha hl.n. – Poděbrady
- R22 Nymburk hl.n. – Poděbrady
- R23 Lysá nad Labem – Poděbrady
- S2 Stratov – Poděbrady
- S12 Sadská – Nymburk hl.n.
- S21, S25 Nymburk hl.n. – Veleliby
- S31 Nymburk hl.n. – Čachovice
- R17 Praha-Holešovice – Benešov u Prahy
- S9 Čerčany – Benešov u Prahy
Již od 26. března se budou cestující moci svézt z Prahy do Lysé nad Labem, Nymburka či Poděbrad všemi vlaky na jízdenky Pražské integrované dopravy, a to včetně rychlíků linky R10 (Praha – Hradec Králové). Nově budou integrovány v příslušném úseku také části rychlíkových linek R23 (Kolín – Ústí nad Labem) a R22 (Kolín – Rumburk). Ačkoliv to je pro dojíždějící cestující samozřejmě krokem vpřed, který může vést ke zpopularizování železnice, otázkou zůstává, jestli to nebude negativně působit v podobě přeplněnosti souprav na komfort cestujících v již tak vytížených rychlících z Prahy do Hradce Králové. Pro úplnost připomeňme, že při kombinaci jízdenek PID a tarifu ČD lze jízdenky navázat pouze ve stanici, kde vlak pravidelně zastavuje, u rychlíků tedy např. v Praze-Vysočanech a nikoliv až/už v Horních Počernicích. Kromě zmíněného hlavního směru bude integrována také zbylá část tratě 060 či úsek tratě 071 z Nymburka přes Veleliby do Čachovic.
Benešovsko
Na prvního apríla vstoupí v platnost také možnost cestování na doklady PID na trati 221 v úseku mezi Čerčany a Benešovem. Z Prahy do Benešova půjde kromě osobních vlaků použít jízdenky PID i v rychlících Praha – České Budějovice (linka R17). V Mrači a Benešově u Prahy zatím nejsou instalovány potřebné označovače (ani jízdenkové automaty PID), takže cestování na předem neoznačené jednorázové jízdenky zatím není možné. Ve spěšných vlacích dopravce Arriva vlaky nadále tarif PID očekávaně platit nebude.
Další změny
Poslední změnou je zavedení možnosti cestování na papírové jízdenky PID pro jednotlivou jízdu také na trati 172 (linka S76) v úseku Zadní Třebaň – Všeradice a 173 (linka S6) mezi nučickou zastávkou a Berounem, a to bez nutnosti jejich předchozího označení jinde. Jelikož v nově zapojených stanicích a zastávkách nebudou instalovány označovače, budou náhradní označení jízdenek provádět vlakové čety. Pro úplnost dodejme, že v těchto úsecích bylo již dříve možné cestování na předplatní integrované jízdenky či jednotlivé jízdenky již dříve označené.
Závěrem nutno dodat, že velkým problémem Pražské integrované dopravy zůstává její složitost. V pravidlech se často nemá šanci vyznat ani odborník, natož pak laický cestující. Doufejme, že do budoucna dojde hlavně ke sjednocení a zjednodušení tarifu a přepravních podmínek, aby cestování bylo uživatelsky přívětivější a jednodušší.
Zdroje, kompletní informace: Zpravodaj PID 05/2017 (.pdf)
Tak jestli to je peršink + 3 vozy, tak to možné je.
Srovnatelná souprava peršink + 4 je na tom už stejně.
Jenomže CytyElefant nedodrží jízdní doby, za deštivého počasí nebo jízda ráno podle řeky to je opravdu zážitek. Stačilo na Praze Střed (dnešní název odmítám) sledovat současný rozjezd 451 a 471. No a když se sešly 2 3vozové 451 tak i na trati do Benešova ty rozjezdy stály za to, to tlačilo člověka do sedadla. Lépe než 471 se rozjíždí i souprava co jezdí z Lysé nad Labem do Ústí.
Neměl jsem možnost jet v RegoiPanteru, možná je schpný lepších rozjezdů, ale předpokládám, že budou softwerově omezeny "z důvodu lepšího pohodlí cestujících".
Nevím, jak je na tom CE/žabotlam reálně v provozu, ale fakt je ten, že s třetinou hnaných náprav to na osobáky žádný zázrak není. Pokud chceme mermomoci zastavovat za každou mezí, tak by tam mělo jezdit něco takového.
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_423
A hlavně je v ČR zakotveno uspokojování zjevně nepřiměřených požadavků, třeba obsluha malých vesnic každých 15 či 30 min na úkor cestujících z lidnatějších, ale vzdálených sídel.
Tohle vystihuje naší situaci naprosto přesně. Stavělo se tam za císaře pána, tak se tam prostě bude stavět furt :-). To, že stovky lidí ve zdvojeném elefantu čekají, až přistoupí několik málo dalších, to už nikoho nepálí.
Nechtěl byste tu svou lež trochu uvést na správnou míru?
Jen připomínám, že ne všichni lidi s koncem GVD starý jízdní řád zahodí do sběru, takže se můžou podívat, jak bylo "za žabotlamů" a jak je "za ešusů".
Interval 10-15 min je zčásti nutný kvůli délce nástupiště 170 m, což vychází na 6 vozů, tedy 2 x 471. Možná se tato délka stanovila ve shodě s omezenou délkou nástupišť na Masaryčce - nevím, nebyl jsem u toho.
Každopádně v aglomeraci švýcarského Curychu mohou vlaky S-Bahn ve špičce dosahovat délky až 12 vozů, a to jsou rovněž dvoupatrové. Základní takt je 30 min a skoro všude je pásmový provoz, přičemž ve velké části sítě je dosaženo prokladu do 15-min taktu, a to i u zrychlené vrstvy. Žádné stupidní díry v taktu a 3x za den jiný takt...
Viz síťová grafika (pozor, časové údaje jsou vlevo ve směru jízdy, stejně jako železniční provoz v CH): http://www.zvv.ch/zvv-assets/fahrplan/pdf/zvv_netzgrafik_2017.pdf
Jenže Švýcarsko je trochu jiná civilizace. U nás nemáme největší překážky finanční, ale mentální. A hlavně je v ČR zakotveno uspokojování zjevně nepřiměřených požadavků, třeba obsluha malých vesnic každých 15 či 30 min na úkor cestujících z lidnatějších, ale vzdálených sídel.
ad. nevhodná vozidla souhlas. Elefant je na osobní vlaky vozidlo krajně nevhodné. 50 let starý žabotlam je na osobáky koncepčně mnohem lépe. No a regionovy jsou pak na osobáky absolutní průser. To je jako si koupit auto s jedním hnaným kolem a pak s ním jet na hory.
I kdybyste ale měl k dispozici 100% adhezní vozidlo, tak s ním nedokážete zázraky. Podle mě je proložení spěšné vrstvy ale nutností, kterou navíc většina cestujících ocení. Nejde jenom o zrychlení jako takové, ale o daleko lepší využití vozidel a infrastruktury. Stávající courák končící v Úvalech může ve spěšném režimu dojet třeba až do Kolína, aniž by ubíral drahocenné kapacity a bylo potřeba zvyšovat počet vozidel.
A to nemluvím o obrovských provozních úsporách, které by takové řešení přineslo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.