..: Aktuality a články :..

obrazekSeverozápadní Čechy - První březnový týden byla podniknuta návštěva krásné horské tratě Sokolov - Kraslice, kterou provozuje společnost Viamont a. s. V osobní dopravě jsou nasazeny známé jednotky VT(každá má dále svoje inventární číslo, viděny např. VT 40, 44, 47 atd.), které zajišťují zhruba polovinu spojů. V so, ne, svátek zajíždějí až resp. z Karlových Varů dolního nádraží. Takto pokračují vlaky 17007, 17011 a 17015 u ČD čísla 39603, 39605 a 39607 s příjezdem do KV 8.00, 11.01 a 14.01. Podobně jsou vlaky 17008, 17012 a 17020 výchozí z KV na ČD jako 39602, 39604 a 39606 v 8.22, 11.29 a 15.19. Platí tarif Viamontu, jízdenku možno zakoupit i u pokladen ČD, ale i ve vlaku bez přirážky. Ochota průvodců vlaků Viamontu je na velmi dobré úrovni, také jednotky VT, byť připomínají jakousi motorovou tramvaj, jsou vybaveny WC, informačním systémem v češtině i němčině, jsou i při vyšších rychlostech naprosto klidné, měkce brzdí a na poměry našich motorů velmi dobře akcelerují. Dále zde hojně jezdil motor 810.566 pronajatý od ČD s potaženými sedačkami v unifikovaném nátěru. Jezdil podle frekvence cestujících buď sólo, nebo s vozem 010. V časech největší frekvence vyjel na trať i kocour ve firemním žlutočerném nátěru 742.507 se čtveřicí bafíků(konkrétně pozorováno v prac. dny na vlacích 17018/17021. V dirigující stanici Oloví, kde slouží i viamonťácký výpravčí s červenou kšiltovkou, mají domov i některé traťové mechanismy, samozřejmě ve žlutém laku. Dopravna je osazena samovratnýni výhybkami, takže křižování je hladkou záležitostí. Nákladní doprava během našeho pozorování nebyla realizována, jezdí se podle potřeby, ale ta potřeba je asi minimální...Taktéž nebyl spatřen hektor 720.604, který zde loni často jezdíval a byl uzpůsoben k provozu s vozy 010. Závěrem lze říci, že návštěva zdejších "železničních" lokalit určitě stojí za to, připomínám, že trať KV - Kadaň už se mohutně drátuje a německá desira by už brzy měla jezdit o víkendu i na trati Chomutov - Vejprty.
Na přiloženém snímku jednotka Regiosprinter společnosti Vogtlandbahn dne 12.7.2003 v německé stanici Hof.

obrazekBechyně - Dne 15. 3. 2004 bude zahájena oprava známého mostu přes údolí Lužnice v Bechyni zvaném DUHA na naší první elektrifikované trati Tábor - Bechyně. Termín ukončení akce je stanoven na 30. 6. 2004. V této době bude vyloučena veškerá silniční i železniční doprava. Osobní vlaky z Tábora ukončí resp. resp. zahájí jízdu v dopravně Sudoměřice u Bechyně. NAD bude vedena přes Bežerovice a most na Hutích. Mn vlaky budou zajíždět až na bechyňské staré nádraží(nakládka dřeva), samozřejmě s nutností úvratě. V tomto místě jsou velmi nepříznivé sklonové poměry tratě, která klesá směrem k mostu v hodnotě 31 promile. Zde bude zřejmě nutno učinit opatření proti případnému ujetí vozidel na most. Co se nákladní dopravy do žst. Bechyně týká, pak tato pochopitelně nebude realizována, což ale ČD zřejmě vůbec nebolí, neboť tu NĚKDO systematicky nákladní dopravu likviduje. Co jiného si myslet, když ještě ani ne před rokem jezdily plně vytíženy dva páry Mn vlaků, a to ještě mnohdy s postrkem... Inu, k pravé lázeňské atmosféře přece nesmí desítky kamionů chybět.
Dále doplňuji, že obě vyšebrodské bobiny byly ke 14. 11. 2003 přivezeny do PJ Tábor, kde stojí bez tabulek a výrobních štítků dosud. Na snímku 100.001 při akci 100 let tratě Tábor - Bechyně.

obrazekPraha - Lány - Dnes se konala jízda zvláštního parního vlaku z Prahy Masarykova nádraží do Stochova a Lužné u Rakovníka. Ve Stochově vystupovali zájemci o pochod do Lán, kde se uctila památka 154. výročí narození Tomáše Garrigua Masaryka. Této zvláštní jízdy se účastnil i současný český prezident Václav Klaus s chotí Lívií. Před odjezdem z Prahy si prohlédli stanoviště parní lokomotivy 498.022 Albatros a poté již zaujali místo v salónním voze TGM, který Tomáš G. Masaryk kdysi dostal ke svým narozeninám od tehdejších ČSD.

obrazekValašsko - V sobotu dopoledne došlo ve Lhotce nad Bečvou (trať Hranice n.M. - Horní Lideč) k požáru na střeše elektrické jednotky 460.061 ( 460.062) DKV Ostrava. Strojvedoucímu se nezdálo vše v pořádku a tak se šel přesvědčit, zda je vše v pořádku a objevil požár. V jeho silách nebylo požár uhasit a tak výpravčí zavolal hasiče, kteří požár uhasili. Včasným zákrokem strojvedoucího nedošlo ke zranění žádného z cca. 180 cestujících vlaku. Škoda na vozidle byla odhadnuta na 50 tisíc korun.
Na ilustračním snímku je 460.072 DKV Ústí nad Labem, foto -ib-

obrazekAutovlaky - České dráhy zkušebně zavedly další autovlak - na rameni Praha - Košice - Praha. Krytý vůz pro přepravu automobilů je nově zařazován na vlaky 422/423 Cassovia. Autovlak jezdí pravidelně již na vlacích 424/425 Laborec mezi Prahou a Popradem a v létě jezdil a opět bude jezdit na vlacích Jadran Expressu Praha - Split - Praha. Na vlaku 422 bude vůz pro přepravu automobilů a motocyklů řazen v pondělí, středu a pátek a z Košic bude vyjíždět v úterý, ve čtvrtek a v neděli. Cena za přepravu automobilu a jízdní doklad pro řidiče vyjde na 31 EUR, což odpovídá přibližně 1000 Kč. Na přiloženém snímku je vůz MDDlm - podobný jezdí na R 422/423.

obrazekPraha - Dnes pro Vás máme novou anketu. Tentokrát na téma nové lokomotivy pro České dráhy. Do tendru se přihlásily dvě silné společnosti Škoda DT a Siemens. My se Vás ptáme: "Kdo myslíte, že vyhraje tendr na dodávku 20 nových lokomotiv pro ČD?" Hlasovat můžete opět pod menu.
V minulé anketě jste hodnotili pořad ČT Večer na téma... Železnice.
Jednička 290 hlasů, dvojka: 94, trojka 21, čtyřka 2 a pětka 6 lidí. Celkový průměr pořadu: 1, 4. Děkujeme.

informaceŠkoda DT vs Siemens - Vláda ČR v úterý sestavila komisi čítající devět členů, která vybere dodavatele nových lokomotiv pro České dráhy. Do tendru na 20 lokomotiv se přihlásila Škoda Dopravní technika a Siemens. Lokomotivy se budou financovat z úvěru od společnosti EUROFIMA. Úvěr bude garantovat stát. Vítěz má být znám v půli března.

informacePraha - Praha se dočká první městské železniční linky. Ta začne jezdit 19.dubna v době 6:00 - 20:00 hod. mezi stanicemi Praha Libeň - Praha-Holešovice - Praha-Bubeneč - Praha-Sedlec - Roztoky u Prahy a naopak. Vlaky této linky mají jezdit v intervalu 30 minut ve špičku, mimo ni 60 minut a budou navazovat na vlaky od/do Kolína v Libni a v Roztokách od/do Kralup. Podle mého propočtu budou na linku potřeba dvě jednotky, ale netuším, kde je chtějí ČD vzít, když nyní je nutné nasazovat náhradní soupravu za dvě jednotky. Je sice pravda, že v dubnu má ČD přibýt jedna jednotka 471.014, ale i tak to nebude jednoduché. Uvidíme, jak se s tím ČD poperou. Linku bude financovat pražský magistrát. Hlavním účelem je rychlé spojení několika městských částí. Vlak pojede z Libně do Roztok jen 19 minut. Dalším využitím linky bude přeprava fanoušků MS 2004 v hokeji, které se bude konat v nové Sazka aréně poblíž libeňského nádraží.
Nová linka bude užívat nástupiště, které je v Libni nově budováno.
Provoz bude v říjnu důkladně zvážen a bude rozhodnuto, zda bude linka zachována.

Velim - 28.2.2004 se ve stanici Plaňan konaly zkušební jízdy vozu Sggmrss ještě se čtyřmi lokomotivami a dalšími vozy, mezi nimiž byl i měřící vůz. Jde o plošinový šestinápravový nákladní vůz složený ze dvou částí. Tyto vozy, stejně jako řada Sggmrs, jsou určeny pro přepravu kontejnerů po kolejích. Výrobcem je Tatravagónka a.s. Poprad. Na Slovensku má vůz číselné označení 13 56 800 0 000-1P. Pro zkoušky v ČR byl vozu přidělen interval 33 54 496 1 000-5P. Vůz má výrobní číslo 001/2003 a vyroben byl ke konci roku 2003. Váha vozu je 25 470 kg, délka vozu je 26,39 m.

Strečno - Dva úseky tratí někdejšího Československa se chlubily největším provozním zatížením. Jednou byl úsek z Přerova do Hranic na Moravě, druhou úsek Žilina - Vrútky. Právě z druhého jmenovaného pochází několik záběrů, které vznikly při sobotních toulkách Slovenskem. Místem pořízení byla vrútecká strana dvou jednokolejných tunelů nedaleko Strečna. Trať v údolí Váhu na úseku asi šesti set metrů přechází z dvou jednokolejných tunelů do dvoukolejného dále do Vrútek. Několik záběrů představuje typické stroje bývalého I. hlavního tahu, kam zajíždí i naše lokomotivy, aby v čele rychlíků kompenzovaly výkony slovenské řady 350 na našich koridorech. Pod dráty se objevil i spoj, vedený motorovou jednotkou řady 840. Zatímco České dráhy přemýšlí, zda půjdou cestou nákupu ruských motorových jednotek, (což je možná jediný způsob jak získat alespoň něco z toho, co nám Rusko dluží ještě z dob, kdy jsme byli jeho "samostatnou kolonií", na Slovensku jsou v provozu už jednotky řady 840, mající svůj původ ve Vrútkách. Trojdílné jednotky, v nichž středním dílem je strojovna s pohonem, už jsou v provozu mimo jiné na traťovém rameni Vrútky - Zvolen na jednom ze záběr před odjezdem z Vrútek do Zvolena, na dalších na trati z Vrútek do Žiliny. V údolí Váhu se objevila i dvojice strojů 736.001 a 002.

2.3.2004 - 18:25 - Upravena stránka odkazů

obrazekPraha - Právě byla uveřejněna nová stránka s roztříděnými a srovnanými odkazy na různé weby. Snažili jsme se odkazy aktualizovat a vyřadit již nefunkční odkazy. Pokud narazíte na nějaký, který nefunguje, informujte nás prosím. Pokud chcete mít odkaz na naší stránce, taktéž nám napište na adresu info@zelpage.cz. Děkujeme.

obrazek Jižní Čechy - V pondělí 1.3.2004 došlo před stanicí Horusice k drobnému problému na jednom z vozů rychlíku R 661. Závada byla na lůžkovém voze ZSSK, který jezdí pravidelně řazen ihned za lokomotivou.. Došlo zřejmě k neúplnému odbrzdění a brzdový špalek během jízdy vykonal na kole vozu své. Že se něco děje, bylo již jasné před vjezdem do stanice Horusice, kde na předvěsti bylo signalizováno očekávej 60, ale vlak jel podle odhadu již zde asi tak 30 km/h. Pak následovalo dlouhé stání v dopravně Horusice na koleji u výpravní budovy, než se vlakový personál s výpravčím dohodli na nutnosti odstavení vozu. Mezitím okolo projel Ex Budvar do Č. Budějovic, osobák z ČB. a jeden Pn z Českých Budějovic do Veselí. Po průjezdu nákladu byla"naše" vlaková lokomotiva odvěšena, porouchaný vůz odpojen, celá souprava již bez lehátka vytažena směr Dynín a přetažena na 1.kolej. Poté byla lokomotiva opět odvěšena, objela soupravu, zajela na správný konec vlaku a pokračovalo se v jízdě. Zpoždění 50 minut. Ještě že v Horusicích jsou 3 koleje a všechny byly volné!!! Jsem docela zvědavý, co si se slovenským lehátkem na koleji u výpravní budovy v Horusicích počnou. Dnes ráno tam ještě stál. Zaslal:

1.3.2004 - 21:38 - Přehled výlukové činnosti na tratích SŽDC v roce 2004

informaceVýluky na tratích SŽDC - Letos poprvé uveřejnily České dráhy na svých stránkách nejen harmonogram výluk na železničních koridorech, ale také dlouhodobější výluky na ostatních tratích SŽDC. Například rekonstrukce stanice Bohumín a výstavba 3. nástupiště v Praze Libni se konají již od konce roku 2003, ale některé byly zahájeny letos - elektrizace Kadaň - Karlovy Vary a výstavba podchodů v Českém Těšíně či Frýdku-Místku. Dále je tu jedna výluka v rámci rekonstrukce stanice Choceň - výluka Choceň - Vysoké Mýto. Pro snadnější prohlížení v budoucnu, jsme zřídili novou sekci v menu - Železniční stavby. V této sekci jsou informace jednak o výlukové činnosti 2004, ale i o Novém spojení a nových mostech nad Seifertovou ulicí v Praze.

obrazekMeziměstí - V sobotu jsme se vypravili do pohraniční železniční stanice Meziměstí. Tato stanice je zajímavá hned z několika důvodů. Je to mezinárodní stanice, o které jste se mohli před časem dočíst zde, v souvislosti s obnovením provozu ze strany PKP, který byl před časem pro nevyužitost zastaven. Nyní jezdí do Meziměstí dva páry osobních vlaků vedených polskou řadou SP32. Nákladní doprava je z polské strany zajištěna dvěma páry nákladních vlaků jedoucích brzy ráno. Z Meziměstí jsme se projeli ještě do Otovic zastávky. Osud této trati je v budoucnosti velmi nejistý.

obrazekNakladatelství BASET bude tento týden distribuovat očekávanou knižní novinku Pavla Schreiera Zrození železnic v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Více informací zde. Knihu si můžete objednat zde za 199,- Kč, běžná cena 245,- Kč. Přejeme příjemné čtení!

« Novější zprávy | 1 ... 479 480 481 482 483 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14