..: Aktuality a články :..

obrazekSNCF - Ve středečních odpoledních hodinách objevili pochůzkáři v kolejích na trati Paris - Basel u města Troyes podezřelý předmět. Přivolaní pyrotechnici při bližším přezkoumání zjistili, že se jedná o trhavinu. Doprava v dotčeném úseku byla okamžitě přerušena a výbušné zařízení zlikvidováno. K útokům se zatím nikdo nepřihlásil, ale dle tvrzení francouzské vlády je nepravděpodobné, že se jedná o stejného pachatele, který v prosinci loňského roku nastražil výbušninu na trati Paris - Toulouse. Právě v souvislosti s tímto útokem jsou na tratích nasazeni pochůzkáři, kteří objevili i včerejší trhavinu.

obrazekČD - Dle depeše z ředitelství Českých drah, která byla vydána ve středu, dojde dnem 1.4.2004 k ukončení prodeje průkazů na slevy pro studenty JUNIOR PAS - ISIC. Tato nabídka byla určena pro studenty mladší 26 let a její vydání bylo vázáno na vlastnictví studentské karty ISIC. Držitel platného průkazu Junior pas - ISIC měl právo použít zlevněnou jednosměrnou jízdenku ve 2. vozové třídě (při zakoupení zpáteční jízdenky činila celková cena dvojnásobek) nebo jednosměrnou jízdenku za zákaznické jízdné 15 v 1. vozové třídě, měsíční traťovou jízdenku obousměrnou se zlevněnou cenou a zlevněnou síťovou jízdenku. Průkazy vydané do 31.3.2004 mají nezměněnou platnost. Prodej ´´červených´´ Junior Pasů zůstává nezměněn. Zdá se, že České dráhy dělají vše pro to, aby z vlaků vytlačili druhou nejpočetnější skupinu cestujících, a proto, kdo můžete, rychle si Junior Pas ISIC zařiďte. Zatím totiž není známo, že by se chystala nějáka obdoba tohoto průkazu.

strucneDoplněno 19:42 - Mimořádné odklony - Vlak Ex 140 Detvan dnes byl mezi stanicemi Pardubice hl.n. - Praha odkloněn přes Pardubice-Rosice nad Labem - odb. Plačice u Hradce Králové - Velký Osek - Nymburk hl.n. a Poříčany, dále pokračuje po své trase. Nabral zpoždění přes padesát minut. Vlak IC 501 Ostravan je odkloněn z Poříčan přes Nymburk hl.n., Velký Osek - odb. Plačice - Pardubice hl.n. a dále po své trase. Nabral přes šedesát minut. Vlaky byly odkloněny pravděpodobně kvůli silnému zatížení jednokolejného úseku Přelouč - Řečany nad Labem, kde probíhá výluka 1. traťové koleje v rámci koridorových prací...

obrazekJižní Čechy - Minulý týden se tady na jihu Čech nesl ve znamení nepřetržité výluky v Ražicích, kde se provádí opravy po povodních. Vlaky byly nahrazovány autobusy, které jezdily docela velkou oklikou a způsobovaly tak poměrně velká zpoždění.
Ale aby toho nebylo málo, o víkendu poškodil sběrač Laminátky (zřejmě 240.066), která vedla rychlík číslo 661 do Bohumína v Dyníně vedení, stroj musel být ve Veselí nad Lužnicí vyměněn a vlak pokračoval zhruba po hodině dál. Trakční vedení bylo zhruba na hodinu vypnuto z Veselí do Horusic a jedna kolej byla napěťově vyloučena i v úseku z Dynína do Ševětína, téměř až do osmi hodin. Ve Veselí tak musel více než hodinu počkat expres Budvar a i ostatní vlaky si nějakou tu minutu počkaly. Na tomto úseku se nejedná letos o první problém s trolejí. Lze jen doufat, že se konečně začne budovat čtvrtý koridor, protože současné záplatování trati rozhodně neprospívá.

obrazekPlzeň - Cheb - Do 28.3.2004 se mezi stanicemi Svojšín - Planá u Mariánských lázní (trat Praha - Plzeň - Cheb) koná nepřetržitá výluka. Z tohoto důvodu jsou vlaky IC nahrazovány NAD v úseku Kozolupy - Mariánské Lázně, rychlíky v úseku Stříbro - Planá u M.L. a osobní vlaky v úseku Svojšín - Planá u M.L., Os 7320 v úseku Svojšín - Mariánské Lázně. Vlaky IC 151 a 152 jsou v úseku Praha - Mariánské Lázně - Praha vedeny bez restauračních vozů. Servisu JLV tak můžete využít jen mezi Mariánskými Lázněmi a Norinberkem. Společnost JLV také upozorňuje na zajímavou nabídku jen ve vlacích IC 150 - 153: Přivítejte jaro v jídelním voze. V rámci této akce je sortiment nabízen se slevou. Akce platí do 28.3.2004, do tohoto data v těchto vlacích neplatí poukázky CZ menu. Na ilustračním snímku je interier vozu WRmz ČD. Snímek pořidil CzechDave. Děkuji.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

obrazekSlovensko - Včera odpoledne mi přišly ze Slovenska aktuální informace o provozu řad 350, 362, 363, l ale autor se nepodepsal. Ale uveřejnit prý můžeme. Přikládám přímý přepis ve Slovenštině a bez diakritiky:
350.007 isla vcera prvý krát na testovaciu jazdu (R 336/dnes R 337) po EH oprave (v ZOS Vrutky bola od januara 2004). Vzhladovo sa nelisi od ostatnych modernizovanych "goril", uputaju hlavne ciste zaluzie, pluhy su natrete podla vzoru 350.008, 018, 019, smykadla Schunk su samozrejmostou...
v TS 303 jazdia stale 350.017 a 350.020, v TS 305 su to 362.001 a 350.019 (ktora uz nie je otacana kvoli nefunkcnosti vyhrievania celneho skla na 2.stanovisti). objavila sa aj 350.001 na IC 405
Nejazdia 350.014, 362.008, 362.010 (tento rok uz hadam pojde do prevadzky), 363.093, 363.144.
363.101 ma vykonanu EVy opravu, novu strechu a zberace, pluhy modro-zlte
Poté přišlo ještě doplnění:
350.007 isla na 609, takze nasledujuce dni bude zaradena v TS 303, 350.020 sa pravdepodobne objavi uz aj v Cechach...
Na ilustračním snímku, který pořídil Ice-Bear je poslední lokomotiva v původním nátěru: 350.005 v Praze Holešovicích dne 16.6.2003. Děkuji neznámému autorovi z informace.

obrazekSeverní Itálie - Dnes brzy ráno došlo v severní Itálii u města Stresa k najetí hnacího vozidla rychlíku směr Řím do posledního vozu vlaku mířícího do Paříže. Po srážce vykolejily poslední čtyři vozy. V posledním z nich (lůžkovém voze) byla smrtelně zraněna stará paní, která následkům podlehla. Dalších 37 lidí bylo zraněno těžce nebo lehce (též cestující z posledního vozu soupravy, do kterého narazil zmíněný vlak. Podle místních úřadů nejsou mezi zraněnými občané České repuliky.

obrazekChlumec nad Cidlinou - V sobotu jsem na internetu narazil na stránky Chlumecké Zahradní Železnice (ChZŽ) a v neděli jsme vyrazily toto dílo omrknout a pořídit pro vás reportáž. Sešli jsme se na chlumeckém nádraží a vyrazili podle podrobného návodu na kraj města. Po pár stech metrech jsme narazili na rodinný domek s větší zahradou, na níž byly kolejnice a jiné drážní zařízení a na plotě cedule ChZŽ.

obrazekPendolíno - Během testování řady 680 ČD na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích bylo zjištěno, že jednotka (přesněji elektromagnetické pole kolem trakčních motorů) nepříznivě ovlivňuje kolejové obvody, což je součást českého zabezpečovacího zařízení. Je to velká závada, která se musí řešit a vyřešit, jinak nemůže být tato řada schválena pro provoz v ČR. V Německu a Rakousku by řada jezdit mohla, protože tamní zabezpečovací zařízení nevyužívá kolejové obvody. Tento problém mají i jiná vozidla - například německá řada 189. Tyto stroje byly také testovány na ŽZO Cerhenice a při testech byl zjištěn stejný problém - rušení kolejových obvodů. Technici problém řady 189 DB zatím bez úspěchu řeší již několik měsíců. Italští technici řeší problém řady 680 ČD a prý to chtějí zvládnout za dva měsíce. Podle dalších zpráv by se pendolíno mělo dostat na české tratě vlastní silou nejdříve v půlce velkých prázdnin bez cestujících, s cestujícími pak nejdříve v září. Vše záleží na vyřešení tohoto problému. Na přiloženém snímku je jednotka 680.001 v Praze hl.n. při prezentaci dne 24.6.2003. Uvidíme, kdy bude jednotka takto stát v Praze hl.n. v pravidelném provozu.

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

strucneStěhování - Kolega Pampaliny mě požádal, abych informoval čtenáře, že se jeho web trainsim.tiscali.cz musel přestěhovat na adresu trainsim.bonusweb.cz.Původní adresa byla dnes ráno zrušena. Pokud tedy sháníte web Trainsim, podívejte se na zmíněný odkaz...

obrazekAnketa - Dnes pro Vás máme novou anketu na téma: "Jaký máte názor na připravovanou rychlodráhu k letišti Praha Ruzyně a do Kladna?" Jako možnosti máte čtyři odpovědi.
Stará anketa byla na téma: "Kdo myslíte, že vyhraje tendr na dodávku 20 nových lokomotiv pro ČD? 309 lidí tipovalo Škodu a tipovali správně, Škoda vyhrála tendr na dodávku 20ti strojů řady 380 ČD. 122 lidí tipovalo Siemense, ten však neuspěl, protože lokomotivy nabízel za vyšší cenu. Cena byla hlavním měřítkem. Druhým měřítkem byly reference. Děkujeme za Vaše názory. Opět můžete hlasovat pod menu.

obrazekProstějovsko - Dne 15.3.2004 v 8:22 ráno došlo na přejezdu mezi stanicemi Prostějov místní n. a Kostelec na Hané ke srážce osobního vlaku vedeném vozem 810 s vozem Btax. Nehoda se obešla bez zranění, pouze byl poškozen motorový vůz a avia. Nehoda se stala na přejezdu, který navazuje na křižovatku s hlavní silnicí. Řidič avie přejel přejezd a dával přednost automobilům. Z přejezdu však nestihl ujet. Toto je již třetí nehoda na tomto přejezdu za několik týdnů. První letošní nehoda se stala 8.2. večer, kdy se srazil osobní vlak s osobním automobilem - byli zraněny dva lidé v autě. Další nehoda se stala 11.3. brzy ráno na tom samém místě. Srazil se manipulační vlak s osobním autem. řidič byl lehce zraněn. Tento přejezd je vybaven pouze kříži, již se zkoumá a je možné, že bude opatřen signalizací. Do kategorie nebezpečných přejezdů kraje však nepatří.

obrazekGSM-R mezi Děčínem - Prahou a Kolínem - České dráhy obdržely rozhodnutí od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci výstavby pilotního projektu komunikační technologie GSM-R na trati Děčín - Praha - Kolín. Soutěž byla prvotně vyhlášena v červenci 2001. V listopadu ČD vybraly nabídku firmy AŽD. Siemens se odvolal k ÚOHS a ten výběr zrušil a ČD musely provést nový výběr, ve kterém vyhrálo znovu AŽD - Siemens byl ze soutěže vyloučen. To se Siemensu nelíbilo a tak se opět odvolal. Začátkem roku 2003 vyhlásily ČD obchodní soutěž a mezirezortní komise jednoznačně vybrala společnost Siemens, ale ČD si vybraly společnost Kapsch. Siemens se znovu odvolal a ÚOHS opět nařídil nový výběr, ale ČD se již nedaly a odvolaly se proti rozhodnutí. ÚOHS jejich odvolání zamítl a ČD si vybraly znova - opět firmu Kapsch. Letopočet se již přehoupl do roku 2004, Siemens se opět odvolal. ÚOHS nyní rozhodl, že ČD vybraly společnost dle platných zákonů. Uvidíme, zda se Siemens znovu odvolá. Má na to 15 dní.

« Novější zprávy | 1 ... 477 478 479 480 481 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11