..: Aktuality a články :..

obrazekWolsztyn - Když jsme před časem hostili našeho polského kamaráda Wingera na vydařené TOUR de 810, domluvili jsme se, že zase na oplátku někdy pojedeme za ním do Polska. Neuplynul ani měsíc a neurčitá myšlenka dostala reálnou podobu: v druhé polovině února se pojede do polského Wolsztyna. Termín odjezdu se několikrát měnil, až se nakonec ustálil na 20. únor 2004.

28.2.2004 - 15:32 - Zprovozněn nový systém řazení

810Byl zprovozněn nový systém pro správu řazení vlaků. Obsahuje vlaky SC, EC, IC, Ex, R a mezinárodní Sp a Os. Chyby a náměty nám prosím napište emailem.

informaceStávka na ČD zažehnána - Federace strojvůdců dnes oznámila, že jejich chystaná pondělní stávka se konat nebude. České dráhy totiž přistoupily na jejich požadavky v otázce zařazování strojvůdců do tarifních tříd. Požadovali, aby změny vyšly ve sborníku již na začátku března. Sborník ČD vydají 1.3.2004. Doufejme, že slovo stávka u nás již dlouho neuslyšíme.

27.2.2004 - 13:54 - V březnu se opět zintenzivní stavební činnost na koridorech

obrazekStavby na koridorech 2004 - Blíží se březen a s ním i zintenzivnění stavebních prací na českých železničních koridorech. Hned 1. března bude zahájena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Přelouč - Řečany n.L. a výluka liché kolejové skupiny v Řečanech n.L. Tyto výluky potrvají do 23.4.2004. Více než dvouměsíční výluka 2. traťové koleje mezi Hladkými Životicemi a Studénkou a sudé kolejové skupiny v Hl. Životicích bude zahájena v pátek 5.3. Prohlédněte si i další výluky. Stránka bude průběžně aktualizována. Aktuální výluky budou zvýrazněny červeně a blížící se výluky fialově. I v tomto jízdním řádu je s výlukami počítáno v jízdních dobách, ale zpoždění se zřejmě opět nevyhneme. Doufejme, že budou jen v řádu minut.

informace1. změna jízdního řádu - Již tuto neděli vstupuje v platnost 1. změna jízdního řádu 2003/2004. Do změny jsou zahrnuty i změny po tisku, ale hlavně opravy chyb a toho, co se v prosinci nepovedlo. Celá změna má 48 stran formátu A5, z toho 30 stran drobných přepisů a přelepek a 18 stran celostránkových přelepek. Letmým prostudováním jsem našel pár poznámek typu vlak nečeká na žádné přípoje, rozšíření pojízdné úschovny během přepravy. Dále se otevírají dvě zastávky: Halenkov zast. na trati 282 a Jihlava Bosch Diesel (zastávka v městské části Jihlava-Pávov) na trati 240.
1.změnu jízdního řádu obdržíte zdarma proti kuponu snad ve stanicích, kde se prodával a prodává jízdní řád. V platnost vstoupí o půlnoci ze soboty na neděli. Druhá změna nás čeká 13.6.2004. Přeji Vám příjemnou zábavu při vylepování změn.

obrazek Železnice Desná - Na tratích Železnice Desná, které provozuje dopravce Connex Morava, dojde k 1. změně jízdního řádu ke značným změnám. Téměř všechny vlaky jsou různě posouvány, některé i redukovány. V jednom z letošních Obzorů psal jistý pán, že vlaková doprava na těchto tratích bude redukována. V následujícím čísle byl slovně napaden tuším společností Connex, že informuje mylně a že doprava bude naopak posílena. Jaký je skutečný stav? Vlaky ze Šumperka do Koutů nad Desnou či jen do Velkých Losin budou ve všední dny redukovány o jeden a jeden pár vlaků; V sobotu bude do a z Losin jezdit o jeden pár vlaků méně, do a z Koutů o dva páry méně. Horší situace je na trati Petrov nad Desnou - Sobotín. Ve všední den jsou zrušeny ze šestnácti párů 4 páry vlaků v sobotu a v neděli dokonce o sedm párů. V sobotu a v neděli zbude tedy jen 8 párů vlaků. Všem, kteří po trati 293 Šumperk - Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou - Sobotín jezdí, doporučujeme, aby si pořídili 1. změnu jízdního řádu a důkladně ji prostudovali, aby nepřišli na vlak, který jim ujel o několik minut. 1. změna jízdního řádu vstoupí v platnost 29.2.2004.

obrazekPraha - Správa železniční dopravní cesty oznámila, že nejpozději do konce dubna vypíše výběrové řízení na stavbu Nové spojení v Praze. Bude to akce velmi zajímavá již jen tím, že její součástí bude vyražení dvou dvoukolejných tunelů pod vrchem Vítkov, estakádou Sluncová a čtyřkolejnou tratí z Prahy hlavního nádraží. Stavba bude rozdělena na čtyři etapy: hlavní nádraží - Vysočany/Holešovice; hlavní nádraží - Libeň; Masarykovo n. - Libeň a Masarykovo nádraží - Vysočany. Po dostavení těchto tratí zaniknou dvě současné - vítkovská trať a hrabovská spojka. Místo vítkovské železniční trati by měla vzniknout cyklostezka. Po dostavení Nového spojení, které se předpokládá v roce 2008 se změní vedení vlaků v pražském uzlu. V současné době je zahájení stavebních prací závislé na vydání stavebního povolení, což bohužel úspěšně blokují ekologické organizace, ale nemají k tomu důvod.

obrazekStávka - Federace strojvůdců zřejmě již definitivně oznámila, že o půlnoci z neděle 29.2. na pondělí 1.3. vstoupí jejich strojvedoucí do 48 hodinové stávky. Dle webu FS ČR chtějí do stávky vstoupit i nečlenové FS ČR. České dráhy však oznámily, že sborník, který stanovuje jaká funkce je do jaké platové třídy zařazena, bude vydán zřejmě začátkem dubna. Jeho vydání zdržují odboráři Jaromíra Duška, kteří připomínky ke změně sborníku oznámí až v prvním březnovém týdnu. Nevím, zda by bylo dobré vyřizovat si účty mezi odborovými centrálami přes České dráhy jejich a cestující. České dráhy již dříve prohlásily, že v případě stávky zajistí náhradní autobusovou dopravu, ale ta nenahradí celý provoz. Denně totiž vyjíždí několik tisíc vlaků.

obrazekHradec Králové - V pondělí 23. února došlo v žst. Hradec Králové hl.n. ke smrtelnému zranění pětapadesátiletého vozmistra, který kontroloval soupravu osobních vozů u prvního nástupiště. Od osobního vlaku odstoupila lokomotiva a najela záloha, která měla soupravu odtáhnout na odstavnou kolej, ale kolem soupravy se pohyboval vozmistr, který zřejmě kontroloval brzdy. Strojvedoucí zálohy (742) a posunovači si patrně nevšimli vozmistra u soupravy a dali pokyn k odjezdu. Dodejme, že v pět hodin ráno byla tma a sněžilo. Pravděpodobně za nehodu může několik nešťastných náhod - vliv na tom bude mít jak počasí tak lidská nedbalost.

obrazekStudenec - Jak má ten provoz na silnicích vypadat, když ani profesionální řidiči, nerespektují signalizaci na přejezdech. Jeden takový dnes v 11:20 nerespektoval funkční signalizaci na železničním přejezdu poblíž stanice Studenec. Řidič se sanitkou, která nepřevážela žádného pacienta, vjel přímo pod jedoucí nákladní vlak. Ten jel asi dvacetikilometrovou rychlostí a do sanitky najel jen nárazníky. Lokomotiva nebyla poškozena vůbec. Provoz na trati byl asi hodinu zastaven a vlaky byly nahrazeny autobusy. Dle všeho signalizace fungovala a tak vina leží na řidiči sanitky.

informaceZliv - Chcete si udělat příjemný výlet a vidět v provozu jednu z posledních úzkorozchodných drážek v zimním hávu? - Vydejte se do Zlivi! Během posledních pár dnů napadlo docela hodně sněhu, takže trasa, vedoucí nesčetnými oblouky a zářezy borovým lesem kolem rybníku Mydláku, pak chvíli souběžně se silnicí a nakonec stoupající kolem soustavy přepouštěcích rybníčků k lomu v Blanském lese, je o to romatičtější. Navíc je bohužel možné, že se provoz do roka zastaví kvůli klesající spotřebě podniku, takže zatímco dnes se jezdí téměř každý pracovní den (s ohledem na počasí), pak zbudou nejspíš jen opuštěné koleje.
Pokud chcete vidět celý dopravní proces, je vhodné přijet rychlíky na osmou ráno a odjet hodinu po poledni. To znamená přijet buď R 660 od Jihlavy (má přípoj pomocí Os 14831 od noční Panonie) nebo použít "plzeňské křídlo" Excelsiora (z Přerova vozy vpředu) a z Plzně kombinaci R 667/Os 8001 (přípoj v Číčenicích je naprosto spolehlivý). Zpátky se pak dá odjet buď přes Plzeň kombinací Os 8004/R 761, nebo přes Budějovice vlakem Os 8057, od kterého se pak lze do dostat vlakem do Prahy (R 640) nebo Bohumína (R 663) téměř kamkoliv. Samozřejmě je možné se zdržet na oběd a odjet až vlakem R 661 (příp. z ČB R 642) nebo nějak jinak, to záleží samozřejmě jen na vás. Od nádraží se ke kolejím drážky dostanete, když půjdete ulicí souběžnou s nádražím (Nádražní) směrem na Plzeň, přibližně po 800 metrech dojdete na přejezd, kde je i brána do závodu. Pokud byste měl kdokoliv nějaký dotaz, tak neváhejte a napište mi na mail Martin.Jarath@seznam.cz, pokud to bude možné, rád Vám odpovím.

informaceSFDI - O šest procent více než předloni se proinvestovalo v roce 2003 do výstavby a údržby silnic a dálnic. Vyplývá to z tiskové zprávy Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Z celkové sumy 45, 4 mld. Kč šlo do silnic a dálnic více než 25 mld. Kč, zatímco do železnice SFDI investoval za 15 mld. Kč, 300 mil. Kč bylo proinvestováno do lodní dopravy. V letošním roce má SFDI k dispozici jen 44 mld., z čehož má být vloženo do železnice opět 15 mld. Kč (především na pokračující výstavbu koridorů), do vodních cest půjde 900 mil. Kč, zatímco do silniční dopravy půjde opět více - 27, 5 mld. Kč. Zde půjdou finance především na dálnicích: D1 (úsek Vyškov - Mořice), D3 (obchvat Tábora), D5 (obchvat Plzně), D8 (severní část) a D11 (Poděbrady - Žehuň). Jen připomenu, že první tranzitní koridor je již před dokončením, zatímco dálnice z Poděbrad na Hradec Králové se "staví" již čtrnáct let. Porovnejte kvalitu svršku na našich vlajkových lodích: na dálnici D1 a na trati Praha - Pardubice a počet financí, které tečou do silnic a do železnic. Nestálo by za to proinvestovat do železnice o pár miliard více a náklady převěst z přetížených silnic na železnice?

strucneMarfuša - V sobotu se motorová jednotka z ruského Mytišči přezdívaná Marfuša nebo Dlabaný ingot, podívala opět mimo zkušební okruh. Ráno vyjela a z Velimi se vydala na cestu do Prahy Dejvic. Mezi Dejvicemi a Veleslavínem provedla několik jízd v rámci TBZ = technicko-bezpečnostní zkoušky. Ice-Bear nelenil a zde Vám nabízí fotky. Zpět na okruh se jednotka vydala před jednou hodinou odpolední a stejně jako do Dejvic jela vlastní silou. Asi již nebude dlouho trvat a jednotka dostane průkaz způsobilosti. Co se s ní stane poté, to nevíme.

obrazekAnketa - Před malou chvílí skončil na programu ČT2 pořad "Večer na téma... Železnice" - dle mého soudu se pořad velmi povedl a jsem velmi zvědav na Vaše reakce. Proto jsme pro Vás narychlo vytvořili možnost říct Váš názor ve speciálním diskusním fóru a také v anketě.
V minulé anketě jsme se ptali na Váš názor ohledně chystané stávky federace strojvůdců: Kdybyste byli na místě vedení ČD, ustoupili byste federaci strojvůdců v jejich požadavcích? NE řeklo 153 lidí, ANO 61 lidí. Podle posledních zpráv ČD federaci ustoupí a tak nás zřejmě čeká stávka odborářů Jaromíra Duška. Uvidíme, jak celá situace. Za Vaše názory děkujeme.

obrazek475.179 - 20.2. se uskutečnila přeprava lokomotivy 475.179 z ŽOS České Velenice do domovského depa Ústí nad Labem. V čele vlaku byl brejlovec 750.013, za ním vozy Bc 475.179 a vůz Vte s uhlím. Ice-Bear vyfotil zmíněnou soupravu u Prahy Hostivaře a zde Vám nabízí fotky.

« Novější zprávy | 1 ... 480 481 482 483 484 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:54
zapadá v 20:07