..: Aktuality a články :..

Výběr šotoklubu Kontrolujem si tak večer e-maily, pričom jeden z nich ma upozorní na novú správu na ŽelPage. Čudoval som sa tomu, pretože v tom čase som tam nemal žiadnu fotku čakajúcu na schválenie. Keď som ju otvoril a bola tam správa o tom, aby som zostavil výber šotoklubu, trošku ma to zaskočilo. Nečakal som to, že ako relatívne čerstvý prispievateľ budem mat česť také niečo zostaviť.

Siemens Vectron ELL 193.220, LokoTrain, Břeclav, foto: Siemens MobilityPraha/Linz — Českým dráhám se na třetí pokus podařilo úspěšně uzavřít výběrové řízení, ve kterém poptávaly desetiletý pronájem a servis deseti kusů lokomotiv v třísystémovém provedení, s maximální rychlostí 200 km/h. Výhercem tendru se stala rakouská leasingová společnost ELL Austria GmbH s typem Siemens Vectron. Zajištění lokomotiv s těmito parametry se pro dopravce stalo fakticky nutností na základě vzájemné smlouvy s německým státním dopravcem Deutsche Bahn. České dráhy se zavázaly, že nejpozději od prosince letošního roku, se změnou jízdního řádu, budu v rámci linky Praha – Dresden – Berlin – Hamburg vypravovat na vlacích kategorie EuroCity lokomotivy schopné jízdy maximální rychlostí 200 km/h. Přínosem má být především zkrácení jízdních dob odstraněním přepřahu lokomotiv v Drážďanech a zlepšení dynamiky jízdy náhradou lokomotiv 371. Pro německého dopravce pak bude přínosem uvolnění lokomotiv řady 101 DB pro jiné potřeby. Ty dosud zajišťují trakci v delší části trasy od Drážďan do Berlína, případně Hamburku a zpět.

Železniční zastávka Znojmo nemocnice otevřená v říjnu 2015, foto: Znojemský deník Rovnost/Dalibor Krutiš Praha/Komentář — Drážní úřad letos schválil názvy již čtyř připravovaných železničních zastávek, jak oznámil v úterní tiskové zprávě. Na nová místa zastavení vlaků se tak mohou těšit cestující ve Středočeském, Jihočeském a Moravskoslezském kraji, přičemž v prvním jmenovaném mají vzniknout dokonce dvě. Abecedně vzato první zastávkou je Červený Újezd u Votic zastávka (okres Benešov) na trati 220 Benešov u Prahy – České Budějovice. Ta se bude nacházet na severním (votickém) záhlaví železniční stanice Červený Újezd u Votic, přičemž vznikne při modernizaci IV. tranzitního železničního koridoru, úseku Sudoměřice u Tábora – Votice.

Výběr šotoklubu Vážení přátelé železniční fotografie,
dovolte mi, abych se s Vámi podělil o pocity ze snímků, které mě v definovaném období zaujaly. Kromě tradičních témat ve smyslu kolejových vozidel z produkce ŠKODA Plzeň a ČKD Praha zachycených na území bývalého Československa jsem si přál, aby se objevily fotografie ze zahraničí a z poměrně specifické kategorie kolejové mechanizace. Důvody jsou následující. Zastávám názor, že není moudré soustředit se výhradně na tuzemskou železnici, neboť je zřejmé, že svět obsahuje v zásadě nekonečnou sbírku kultovních železničních tratí nebo vozidel. Naproti tomu u traťové mechanizace se jedná o skutečnost, že v profesním životě se věnuji železničnímu stavitelství, a tudíž jsem si vypěstoval vztah též ke „žlutým obludám“. S potěšením mohu konstatovat, že má přání byla splněna.

BN 60H č2, Mladějov na Moravě MPD - Veksl; Cirkus na cestách, aneb běžný pracovní vlak letní brigády., foto: Jakuza Mladějov na Moravě — Prodlužující se dny, slunečné počasí – to vše dává tušit blížící se léto. Na mladějovské úzkorozchodce se stalo již tradicí, že počátkem léta probíhá velká brigáda. Sjedou se sem vždy dobrovolníci z celé republiky. Na 14 dní ožije trať pracovními vlaky, na 14 dní bude celá trať plná hluku stavebních strojů a halekání pracovních čet.

TGV vozidlo Francie — Francouzský železniční dopravce SNCF se rozhodl koncem května přejmenovat desítky let zažité označení pro francouzské rychlovlaky, doposud označené zkratkou TGV (Train à Grande Vitesse). Nový název zní inOui (v překladu „neslýchaný“), přičemž toto označení vychází z názvu Ouigo, kterým SNCF označují již několik let existující nízkonákladovou verzi rychlovlaků TGV. V plánu je pod tímto označení provozovat všechny linky rychlovlaků TGV, přičemž jako první bude takto již od 2. června označena trasa z Paříže do Bordeaux, a to v souvislosti s otevřením vysokorychlostní tratě LGV Sud-Europe-Atlantique mezi Tours a Bordeaux.

Výběr šotoklubu Tahle nabídka editora mě tak nějak překvapila. A když překvapení, tak pořádné. V posledních letech fotím už jen kolem práce a muzea. Jedno vám dojede až pod nos a druhé si musíte nejdřív připravit. Ale proč ne, zase jsem začal koukat po velkých fotkách a něco z těch posledních dvou týdnů vybral.

Pesa Dart, foto: PESA Bydgoszcz Katowice — Polské železnice postupně rozvíjejí svou síť vlaků IC. Vedle dosavadních kategorií TLK a EIC představuje jakýsi střed, jenž nabízí vyšší komfort oproti "rychlíkům" TLK, avšak za mnohem nižší cenu, než u vyšší kategorie Ekspres InterCity (EIC). Zatímco pohodlí na palubě je s elitními vlaky EIC srovnatelné, opravdu viditelným rozdílem je vozový park: jako vlaky IC totiž jezdí elektrické jednotky ED 160 a ED 161, známé spíše pod typovými názvy FLIRT a DART. Prvně jmenované soupravy jezdí stabilně na prvotních vozebních ramenech (např. Ołsztyn - Warszawa - Kraków nebo Katowice - Łodź - Gdynia), jednotky Dart však letos kvůli rozsáhlé výluce na trati Warszawa - Lublin letos hledají jiné působiště. Objevila se tak příležitost využít "přebývající" soupravy na doplnění linky Katowice - Warszawa, která je dnes stále zčásti zajišťována klasickými soupravami, a navíc ještě prodloužit některý pár vlaků za jeho běžnou cílovou stanici. Od 11. června tak dochází k několika změnám: několika vlaků kategorie TLK bude přeznačeno na IC, ale hlavně se Darty objeví na dvou trasách, jež jsou zajímavé z pohledu českého a slovenského příhraničí.

27.5.2017 - 8:00 - Staň se na jeden den návěstním technikem

logo SŽDCHradec Králové — Český správce kolejí SŽDC hledá nové talenty. Na akci s poutavým názvem Staň se na jeden den návěstním technikem chce tuto profesi představit zájemcům o zaměstnání se specializací na zabezpečovací techniku, ať už v podobě klasických návěstidel, nebo přejezdových zabezpečovacích zařízení. Sraz proběhne v úterý 20. června 2017 na hlavním nádraží v Hradci Králové, kde bude zájemcům v expozici tamního muzea představeno fungování zabezpečovacích zařízení i jeho historický vývoj. Hlavním lákadlem však má být možnost vyzkoušet si obsluhu elektromechanického zabezpečovacího zařízení, rozebrat a složit výměnový zámek nebo zapojit podle schématu jednoduchý obvod reléového kmitače. Poté se program přesune k jednomu z přejezdů, kde bude vysvětleno jeho fungování, bude provedena preventivní údržba a účastníci si budou moci nacvičit další úkony, které návěstní technik během svého dne vykonává. Po obědě se skupina přesune do žst. Hořice v Podkrkonoší, kde nastane správná příležitost vyzkoušet si postavení vlakové cesty i další úkony související s řízením provozu. Akce je určena především studentům, přičemž přihlášku s motivačním textem, včetně uvedení školy, oboru a věku, je možno zasílat do 7. 6. 2017 na adresu studenti@szdc.cz.

Zdroj: tisková zpráva SŽDC

17.5.2017 - 8:00 - České dráhy zajistí speciální vlaky na koncert Kiss v Brně

Skupina Kiss, foto: Llann Wé² – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27166448 Brno — Chystáte-li se na brněnský koncert rockové skupiny Kiss, který se uskuteční již tuto sobotu 20. května, možná využijete služeb některého ze železničních dopravců. Pro cesty z Prahy, Pardubic, Ostravy, Přerova a dalších měst na trase lze využít dva speciální vlaky Kiss expres Českých drah, které v sobotu odpoledne dovezou fanoušky této americké legendy do Brna a krátce po půlnoci zpět. Ve vlacích platí standardní tarif ČD, jsou však povinně místenkové (při nákupu v e-shopu nebo aplikaci Můj vlak je místenka zdarma). V ostravském vlaku budou navzdory delší trase přes Břeclav uznávány i jízdenky platné pro přímou trasu.

Podrobné časy odjezdů naleznete v řazení vlaků.

Zdroj: České dráhy

Výběr šotoklubu  Na rozdíl od řady mých předchůdců mne Vladova nabídka na vytvoření výběru fotografií za posledních čtrnáct dnů optimismem a nadšením nenaplnila. Sice také rád fotografuji vlak v krajině, ale nejvíc mne potěší fotograficky inovativně pojatý snímek. Bohužel tvůrčích fotografií v galerii ŽelPage ubývá. Fotografie zasílané do „cenzury“ jsou ve velké většině nepříliš zajímavé, stále se opakující motivy. Tvůrčí duch se vytrácí. Autoři fotografují nasvícené vlaky kdesi v oblouku, ze stromu, z „optimálního“ úhlu. Vozidla a okolní krajina se střídají, ale fotograficky se jedná o stále stejné snímky. Jako by se fotografové spokojili se svým jistým a chyběla jim odvaha k novým věcem, k ochotě snést kritiku.

310.0134, Myslechovice - Cholina, foto: Mates z Letovle Turnov — Žádat zdejší čtenáře o příspěvek na opravu parního kotle nebývá zrovna obvyklé. Spíše jste zvyklí na aktuality ze současného dění, pozvánky na akce, případně na ohlédnutí za akcemi, kde byly parní lokomotivy v roli těch hlavních účastníků, vzpomínky na minulost či připomenutí, jak vlastně pracuje parní stroj. Jsme ale tým, pro které je lokomotiva 310.0134 naší „láskou“ a jsme schopni udělat pro ni téměř cokoliv. Protože na opravy kotlů parních lokomotiv není vypsána žádná dotace (na rozdíl od zřízení wellness hotelů, výstavby golfových hřišť…) a sami potřebnou částkou nedisponujeme, chceme poprosit vás, zda byste nám pomohli. Ale úvodem se sluší představit naši krasavici (má i svůj web).

7.5.2017 - 8:00 - České dráhy končí s prodejem jízdenek ostatních dopravců

Osobní vlak dopravce GW Train Regio, a.s. na trati 313, foto: malardPraha — Cestující, kteří byli dříve zvyklí si kupovat na pokladnách či u průvodčích Českých drah jízdenky na tratě soukromých dopravců, mají od počátku května smůlu. Již od 1. dubna majoritní dopravce zrušil možnost prodeje jízdenek do sítě Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), stejně jako na regionální vlaky GW Train Regio, tedy tratě ze Sokolova do Kraslic, z Trutnova do Svobody nad Úpou či z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. V pondělí 1. května poté skončil i smluvní prodej jízdenek na spoje Trilex společnosti Vogtlandbahn, jezdící z Liberce přes německou Žitavu do Rybniště. Informace o konci prodeje jízdenek České dráhy uveřejnily prostřednictvím vývěsek v železničních stanicích, jinak tento krok nekomentovaly. Cestující budou nově při přestupu mezi vlaky ČD a soukromého dopravce či naopak odbaveni ve vlaku u průvodčího bez manipulační přirážky.

Zdroj: České dráhy

6.5.2017 - 9:00 - Jednotlivé jízdenky PID zkušebně v prodeji na pokladnách ČD

Jízdenka PID pro jednotlivou jízdu z pokladny ČD, foto: ROPIDPraha — Počínaje nadcházejícím pondělkem 8. května bude možné zakoupit jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy (PID) i u pokladních přepážek Českých drah ve vybraných železničních stanicích. Konkrétně se bude jednat v prvotní fázi o stanice Benešov u Prahy, Mělník, Nymburk hl.n., Poděbrady a Roudnice nad Labem. V prodeji bude sortiment všech jízdenek pro jednotlivou jízdu platných ve vlacích dopravce, a to v obyčejné i zlevněné variantě. Jízdní doklady budou vydávány přímo z pokladního systému UNIPOK, přičemž na nich bude rovnou vytištěn začátek platnosti, takže je nebude nutné dále označovat. Standardně bude jízdenka vydávána s platností od jejího prodeje, nicméně cestující může požádat o nastavení počátečního času dle svého určení. Ideálním cílovým stavem by samozřejmě z pohledu cestujících bylo, kdyby šlo integrované jízdenky PID zakoupit ve všech pokladnách, a třeba i u průvodčích ve vlaku. Každopádně je to však dalším zajímavým krokem v rozšiřování možností a dostupnosti Pražské integrované dopravy.

Zdroj: ROPID

Výběr šotoklubu Vážení čtenáři,
27. dubna ráno jsem si přečetl nabídku na to, abych napsal výběr šotoklubu. Tuto nabídku jsem bez většího váhání přijal, doufám tedy, že se Vám bude moje krátké povídání líbit. Jelikož osobně fotím raději železniční nostalgii, jsem rád, že na mě připadl zrovna výběr šotoklubu od 17. do 30. dubna, kdy začíná nostalgická sezóna roku 2017. Mohu tedy vybírat snímky spíše nostalgického rázu, které mě oslovují více, než ostatní snímky této galerie.

1 2 3 4 5 ... 492 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Ponuka eShopuopen/close
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
» Pridať odkaz
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 04:54
zapadá v 21:15

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Železničné zaujímavosti župy Hajdú-Bihar I: Debrecen
V hlavnom meste východomaďarskej župy Hajdú-Bihar, v Debrecene, začala na konci 19. storočia vznikať sieť mestských železníc, ktorá od začiatku slúžila popri preprave osob aj tovaru do podnikov na území ...

Poslední příspěvek Naše téma: Pokladny nebo automaty?
S rozvojem techniky jsme si navykli na vícero možností nákupu jízdních dokladů – webová stránka, mobilní aplikace, telefon, SMS, automaty apod. V této konkurenci se klasické pokladny začínají prodražovat. ...

Poslední příspěvek Semmeringský úpätný tunel
Po dlhšej pauze som sa pozrel na pokrok na stavbe tunela pod masívom Semmering v Rakúsku. Ako je známe, prvá horská dráha na svete vznikla práve cez Semmering, keď v druhej polovici 19. storočia pod vedením ...