..: Aktuality a články :..

162.114 RegioJet, Sv 1010, Ostrava-Svinov, 25. 8. 2011, foto: Josef Petrák Ostrava — Již delší dobu existující myšlenka, že by byly ranní spoje dopravce Regiojet, vedené v trase Návsí – Třinec – Český Těšín – Havířov – Ostrava – Praha, ve své „ostravské části“ součástí integrovaného dopravního systému ODIS, narážela na povinné rezervace v těchto vlacích, které poněkud omezovaly myšlenku denního dojíždění těmito spoji z regionu Jablunkovska a Třinecka do Havířova či Ostravy. V úterý však informoval náměstek hejtmana MSK Jakub Unucka o vzniku dohody, která cestujícím právě toto zkvalitnění cest do škol či zaměstnání umožní.

LEO Express 480.001 FLIRT DC, v plné rychlosti na zkušebním okruhu, foto: Juraj Kováč Praha/Krakov — Již několik let jsme čas od času slýchali, že český soukromý železniční dopravce Leo Express má v plánu vstoupit se svými vlaky na polský trh. To se teď stalo skutečností. Leo Express se stal prvním zahraničním dopravcem, kterému se podařilo vstoupit na tamější železniční trh a tím prolomit monopol. Od polského Úřadu železniční dopravy (UTK) získal povolení pro provoz dálkových vlaků na trase Praha – Krakov. Podle zprávy polského UTK by měl vlak vyjíždět v 16.10 z Prahy a do Krakova přijíždět ve 22.30. Na zpáteční cestu by se měl vydat ve 4.30 s příjezdem do českého hlavního města v 11.39.

DB Potsdamer Platz Berlín — Uplynulo již více než patnáct let od úpravy termínů pro změnu jízdních řádů z konce května na druhý prosincový víkend. Ačkoliv venkovní počasí chladnou a bílou zimu ještě ani zdaleka nepřipomíná, evropské železnice začínají už teď zveřejňovat první informace týkající se prosincových změn. Tradičně první je v tomto oboru německý státní dopravce Deutsche Bahn (DB). Ten zveřejnil oficiálně všechny detaily včera, 16. října, ačkoliv na internetu se dalo vše při troše snahy najít už v létě. V textu si tak představíme nejvýznamnější změny, kterých se díky otevření vysokorychlostní tratě VDE 8, spojující primárně Berlín s Mnichovem, událo více než dost.

Výběr šotoklubu Volba podělit se o můj výběr toho „nej“ za uplynulou dobu čtrnácti dnů od 2. do 15. října padla tentokrát a prvně na mě. Už jednou jsem byl osloven s prosbou o příspěvek do šotoklubu, ale z nedostatku času jsem musel odmítnout. Času není nikdy více, ale znáte to. Nejsem žádný velký spisovatel, ale ve zdejší galerii jsem již nějaký ten pátek (možná těch pátků bude i více) a i když nejsem v současnosti tolik aktivním autorem, jak tomu bývávalo v dřívějších dobách, pořád si rád prohlédnu krásné snímky.

13.10.2017 - 10:08 - Počet přepravených cestujících na Slovensku roste

ZSSK_logo Bratislava — Počet přepravených cestujících na slovenské železnici za uplynulých osm měsíců vzrostl o více než 10 %. Vychází to z tiskové zprávy společnosti ZSSK, která dále uvádí, že mimo IC vlaky přepravil státní dopravce 47 mil. cestujících. Tržby z přepravy ve vlacích vedených v závazku veřejné služby stouply o 7,32 %, avšak zásadním číslem je nárůst produktivity práce, která meziročně stoupla o 17 %. Úspora nákladů na osobokilometr pak ve stejném období představovala více než 10 %. ZSSK mimo jiné nedávno spustila kampaň zlepsujemesa.sk, která má za cíl cestujícím předvést pozitivní změny v železniční dopravě na Slovensku, které tento dopravce v uplynulých několika letech realizoval či se realizovat teprve chystá.

Zdroj: TZ ZSSK

Hala pražského hlavního nádraží po rekonstrukci při pohledu od Vinohrad, foto: Matouš DanielkaPraha — V úterý 3. října 2017 byla slavnostně dokončena rekonstrukce haly pražského hlavního nádraží včetně navazujícího zastřešení nad prvním nástupištěm. Opravy probíhaly od listopadu 2015 s částečně vyloučeným provozem vlaků. Projektantem stavby byla společnost Sudop Praha. Realizaci zajišťovala dvojice firem Metrostav a Prominecon CZ. Stavba byla financována prostřednictvím Operačních programů Doprava I a II v rámci EU částkou 428 mil. Kč a ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Celkové náklady stavby přesáhly částku 690 milionů korun.

362.121-6, Bohumín; R 202 Chopin, foto: Duhy Varšava — Již mnoho desítek let spojuje metropole Rakouska a Polska noční vlak Chopin, jezdící doposud ve stálé a neměnné trase Vídeň – Břeclav – Přerov – Bohumín – Katovice – Varšava. Postupné omezování noční dopravy, které probíhá každoročně už od počátku devadesátých let, se naštěstí tomuto tradičnímu vlaku stále vyhýbalo, avšak prosinec 2017 bude pro tento spoj přelomovým. Dojde ke zrušení větve tohoto vlaku, zvané Silesia, jež se od Chopina odděluje v Bohumíně a spolu s vozy z Prahy je spojuje s Krakovem. Do jeho trasy bude převeden právě zmiňovaný tradiční spoj Chopin. O spojení s Varšavou však cestující ochuzeni nebudou – z Krakova bude vlak dále veden po magistrále CMK do Varšavy. Příjezd do Varšavy se posune o dvě hodiny, naopak odjezd bude posunut pouze o hodinu, avšak přímé noční spojení s centry střední Evropy přijdou Katovice, které vlak „podjede“ po trati přes Čechovice-Dědice. Podstatným zhoršením pro polské cestující však bude převedení tohoto spoje do kategorie EIC, která je podstatně dražší, než současná kategorie TLK.

Výběr šotoklubu Marně jsem doufal, že se výběr vyhne správcům galerie. Bohužel ne, i přesto, že máme dost remcání kolem fotografií v rámci své povinnosti. Ale co naplat, je to tu. Výběr se má týkat období od 18. září do 1. října 2017. Tak se na to podíváme trochu z jiného soudku a člověk se poohlédne i zpět.

240.108-1 + 240.044-8, Ostrov nad Oslavou, foto: Valmez.Brno.Tuborg Brno — Když jsem vkládal svůj první komentář, tak mě NIcKON žádal, jestli bych někdy nenapsal, jak se dříve fírovalo. Pár zajímavých zážitků z doby mého působení na dráze bych měl. Dnes bych popsal jeden z doby, kdy jsem začínal jezdit jako kandidát strojvedoucího (a to ve funkci pomocníka strojvedoucího).

Ministerstvo zahraničních věcí, v zeleném domě bydlel básník Puškin, foto: Tadeáš Rybka Moskva — Rusko není třeba úvodem asi nějak dlouze představovat. Největší státní zřízení na světě. Hlavní město Moskva. Politika tvořená Vladimirem Vladimirovičem Putinem, vysoká úmrtnost z důvodů spojených s alkoholismem, obrovské sociální rozdíly aj. Taková jsou naše současná média a snad někdy i mají pravdu. Ale o tom já vás nechci nějak hluboce přesvědčovat, chci nabídnout svůj pohled na Rusko očima železničního fanouška. A třeba vás vybídnout k cestě do této země, abyste se o situaci přesvědčili přímo na místě.

Logo KKR 2017, foto: Křížem krážem republikou Krnov — Jedna z posledních záříjových sobot je již tradičně dnem, kdy slaví svůj svátek železnice. Na tratě vyrazí zvláštní vlaky s historickými stroji, mnohá nádraží se ponesou v atmosféře oslav. Největší program čeká návštěvníky letos na nádraží v Bohumíně, kde proběhne takzvaný Národní den železnice. Ke Dni železnice však již jubilejním 10. rokem neodmyslitelně patří také železniční cestovatelská soutěž Křížem krážem republikou. Sestavte i vy svůj tým a vydejte se v sobotu 23. září 2017 na unikátní 24hodinovou cestu za poznáním a novými přáteli. V loňském roce se této soutěže zúčastnilo více jak 100 týmů a nejšikovnějším kombinátorům vzdálenosti a bonusových úkolů bodů vloni stačilo k vítězství získat 1982 bodů.

Výběr šotoklubu Dnešní výběr šotoklubu je realizovaný tak trochu narychlo, neboť jsem se o své nominaci k jeho sestavení dozvěděl na poslední chvíli. Tento časový tlak ale dostatečně vynahrazuje období výběru a možnost vybírat z fotek, které byly pořízeny koncem prázdnin a začátkem září. Toto období, kdy se už v přírodě objevují první náznaky podzimu, mám na focení tak nějak rád. Tomu odpovídá i můj výběr tří fotek, které mne nejvíce zaujaly. Všechny pocházejí z období o kterém píšu, ale tím jejich podobnost končí.

UZ WLABm_Praha, foto: Adam Vanting Varšava — Vyhodnocení spolupráce polských a ukrajinských železnic došlo k velmi „překvapivému“ zjištění – po snížení cen za jízdenku s rezervací v relaci Varšava – Kyjev – Varšava pod úroveň cen za letenku začal ještě dramatičtěji růst počet cestujících, který je ve zmiňované relaci oproti srpnu již dvojnásobný. Přeprava nočním vlakem v této relaci je zjevně nejatraktivnější, ačkoliv není tak levná, jak konkurenční autobusy a zároveň není tak rychlá, jako doprava letecká. Ačkoliv se píše rok 2017 a stále zajímavá noční doprava je pod silným nátlakem ekonomicky uvažujících evropských železnic stále více a více omezována, v relaci Polsko – Ukrajina se zřejmě bude naopak posilovat.

14.9.2017 - 7:00 - Nikonisté, projděte své archivy!

Chalupki, Polsko, foto: Dennis Hübsch Praha — Společnost Nikon vyhlašuje již 9. ročník fotosoutěže „NIKON KALENDÁŘ – moje srdeční záležitost“. Je tu samozřejmě jedno zásadní omezení – fotografie musí být pořízeny fotoaparátem značky NIKON, ať už digitálním nebo jeho analogovými předchůdci. Máte čas, uzávěrka je 31. října 2017. Do té doby vyberte ze své tvorby tři fotografie, o kterých si myslíte, že budou lepší, než všechny ostatní. Některé vaše fotky, které publikujete ve zdejší galerii, jsou občas úchvatné, kouzelné, pohádkové, dech beroucí… Tak je ukažte i jiným, kteří se na ŽelPage nezatoulají! Když se podíváte na kalendáře z minulých let, vlaky tam chybí. Napravíte to? Zde jsou pravidla. Odborná porota vybere v listopadu 50 nejlepších fotografií, ty budou vystaveny od 14. prosince 2017 do 21. ledna 2018 na výstavě v Nikon Photo Gallery na adrese Újezd 19, Praha – Malá Strana. Vítězné fotky budou představeny a křest kalendáře proběhne 13. prosince 2017 tamtéž. Výtěžek z prodeje soutěžních fotografií bude věnován na pobyt dětí z centra Arpida u moře v roce 2018. Oslavte tímto společně se společností Nikon jejich 100. výročí od jejího založení.

Zdroj: Nikon kalendář 2018

Výběr šotoklubu Zhodnocení zdejší tvorby dostala pro tyto dva týdny na starost moje maličkost. Je to pro mě poměrně překvapivé, neboť příliš fotek ve zdejší galerii nemám a první zrcadlovku jsem kupoval teprve před necelým rokem. Pomyslnou horkou bramboru mi předal výborný fotograf a jeden ze zdejších správců: topič. Ten dokázal z výběru za, dle jeho názoru, „nezajímavé“ období vytvořit nejdiskutovanější výběr posledních několika měsíců. Mně se zajímavých výtvorů naštěstí sešlo za posledních 14 dnů více. Proto jsem měl nakonec co dělat, abych s radostí vybral následující tři fotky.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 ... 495 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:34
zapadá v 17:58

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Obal dělá hodně
V dnešním diskusním okénku se podíváme na roli designu interiéru ve vozidle veřejné dopravy. Jde o vlastnost, která se na úřední úrovni velmi špatně posuzuje. Zatímco požadavky na bezbariérovost, Wi-Fi, ...

Poslední příspěvek Vyberte sa s nami na výlet za UNESCOM do Jasovskej jaskyne
Vyberte sa s nami v posledný októbrový víkend na výlet vlakom z Košíc za UNESCOM do neďalekej Jasovskej jaskyne. Spomedzi šiestich jaskýň Svetového dedičstva UNESCO, ktoré sú z Košíc na dosah, je úplne ...

Poslední příspěvek Repa do Serede aj v roku 2017
Rovnako, ako po minulé roky, tak aj v roku 2017 prebieha v rámci kampane odvoz cukrovej repy do Serede vlakom. A hoci nedochádza k veľkým zmenám, pozrime sa na ňu prostredníctvom niekoľkých aktuálnych ...