..: Aktuality a články :..

České Velenice - Na začátku listopadu Vás ŽelPage informovala o projektu elektrizace železniční trati vedoucí z Českých Budějovic přes České Velenice až po hraniční most přes řeku Lužnici. Podle aktuálních informací byly již práce na stavbě zahájeny, termín dokončení první etapy však byl posunut až na rok 2008. Včetně projektu cena první etapy dosáhne zhruba 980 milionů korun. V roce 2008 by na ni měla navázat výstavba napájecí stanice a úprava železniční stanice v Českých Velenicích, díky čemuž by město mělo získat nové elektrické vedení. Cílem je zabránit opakování situace z letošní zimy, kdy Velenice kvůli sněhové kalamitě na několik dní ochromil výpadek proudu.

zdroj: Profit

RT ExpressPraha - Přípravy nového produktu RT Express, který od 10. prosince 2006 nabídne rychlé spojení Prahy s Ostravou, jsou v plném proudu. Railtrans pro novináře přichystal ve dnech 30. listopadu a 1. prosince propagační jízdy spojené s tiskovou konferencí. Zároveň byly nově spuštěny i stránky společnosti na doméně railtrans.cz. Zatím se však neliší od stránek věnovaných vlajkovému produktu RT Express. Kompletní spuštění webové prezentace je plánováno již za 5 dní - ve čtvrtek 30.11.2006.

ŽelPage Redakce ŽelPage obdržela od společnosti Railtrans pozvání na tiskovou konferenci a prezentační jízdu vlaku. ŽP vysílá na tuto akci 2 své zástupce ve čtvrtek 30.11.2006 do Pardubic. Zároveň vyzýváme fotografy, kteří publikují své fotky na ŽP, aby fotky RT Expressu poslali co nejdříve do redakce, abychom je mohli zveřejnit společně s reportáží. Vlak pojede ve čtvrtek 30.11. z Prahy Holešovic do Pardubic a zpět, v pátek 1.12. z Ostravy hl. n. do Olomouce hl. n. a zpět. Tiskové konference se konají během obratu vlaku v Pardubicích a Olomouci.

Předem děkujeme za spolupráci při přípravě reportáže o spojích RT Express a zároveň si vážíme pozvání společnosti Railtrans na tiskovou konferenci. Jedná se o první pozvánku pro ŽelPage na oficiální tiskovou konferenci.

Zdroj : Railtrans

doplnil : -cspsv-

ČDPraha - Spolu se začátkem platnosti nového jízdního řádu od 10. prosince se cestující dočkají nových zastavení dálkových spojů, někde budou vlaky naopak zastavovat méně. Na trati číslo 010 Praha - Kolín - Česká Třebová budou rychlíky zastavovat nově ve stanici Přelouč (s výjimkou nočních a posilových vlaků). Rychlíky na trati číslo 020 Praha - Hradec Králové - Choceň zastaví ve stanici Hradec Králové Slezské Předměstí (s výjimkou rychlíků do Brna), naopak obyvatelé Velkého Oseka zůstanou odkázáni na osobní vlaky. Největší změna však čeká cestující na trati číslo 090 Praha - Ústí nad Labem - Děčín, kde začne platit nová koncepce organizace dálkových vlaků. Spoje směřující z Prahy přes Ústí nad Labem dále do Děčína nově zastaví v Hněvicích a Bohušovicích nad Ohří. Spoje směřované z Prahy přes Ústí nad Labem (západní nádraží) do Chomutova však nezastaví ani v tradičních stanicích Kralupy nad Vltavou, Lovosice či Roudnice nad Labem. S méně zastaveními rychlíků ve Zdicích také musí počítat cestující na trati číslo 170 Praha - Plzeň - Cheb, z původních 29 rychlíků zde nyní zastaví pouze 13. Nová zastavení se týkají i vlaků vyšší kvality kategorie EuroCity.

Souhrnný přehled změn

Nově rychlíky zastaví ve stanicích ... Přelouč (010), Hradec Králové Slezské předměstí (020), Bohušovice nad Ohří (090 - částečně), Hněvice (090 - částečně)
Nově rychlíky projedou stanice ... Velký Osek (020), Kralupy nad Vltavou (090 - částečně), Lovosice (090 - částečně), Roudnice nad Labem (090 - částečně), Zdice (170 - částečně)
Nové destinace vlaků kategorie EuroCity ... Zábřeh na Moravě (270), Valašské Meziříčí (280), Vsetín (280), Horní Lideč (280), Třinec (320)

zdroj: Jízdní řád ČD

560 006-9 u Kuřimi

Boskovice - Jihomoravský kraj připravuje od března příštího roku zavedení Integrovaného dopravního systému na území Boskovicka. IDS slibuje posílení dopravy večer a o víkendech, odjezdy většiny spojů ve snadno zapamatovatelných časech a maximální možnou návaznost jednotlivých linek. Pro cestující to však s sebou nese i více přestupů, rušení některých přímých autobusů i vlakových spojů. Obce již poslaly k novým jízdním řádům řadu připomínek. "Ty se týkaly hlavně změn polohy času odjezdu některých spojů. Změny se postupně zapracovávají do jízdních řádů," uvedl Jaromír Holec, ředitel společnosti Kordis, která systém již od roku 2004 zavádí na území celého Jihomoravského kraje. Jenže věci, které cestujícím a obcím vadí nejvíce, se už měnit nebudou. Systém počítá například s tím, že již nebude jezdit přímý autobus na trase Boskovice - Brno. Lidé budou muset cestovat buď vlakem s přestupem ve Skalici nad Svitavou anebo autobusem s přestupem v Černé Hoře anebo Kuřimi. "Nyní jsme z Boskovic v centru Brna za padesát minut. Když budeme přestupovat, pojedeme mnohem déle," říká Marta Brejchová, která denně dojíždí z Boskovic do Brna.

Přestupy jsou základ

Podle Jaromíra Holce je však systém na přestupech založen. "Jedná se o systém navazující dopravy. Přestupy v systému vždycky budou, my chceme, aby cestující zatěžovaly co nejméně. Návaznosti na jednotlivé spoje jsou garantované, spoje na sebe musí čekat," vysvětlil. Hlavními přestupními uzly budou Letovice a Skalice nad Svitavou. Přestupovat se bude rovněž ve Velkých Opatovicích, Lysicích, Kunštátě či Šebetově. Přestupy v Letovicích jsou podle Kamila Nováka z Kordisu nutné proto, aby na sebe navazovaly osobní vlaky a rychlíky ve Skalici. Město Boskovice rovněž nesouhlasí s rušením části vlakových spojů na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice, které mají nahradit autobusy. Ani tento záměr už ale Kordis měnit nebude. "Jde o to, aby souběžně nejezdily vlaky i autobusy. Ušetřené peníze budou použity na rozšíření dopravní obsluhy i do obcí, které mají spojení nedostatečné - především o sobotách a nedělích. Navíc vlakové zastávky na této trati jsou většinou mimo obce," uvedl Kamil Novák.

Poslanec a donedávna starosta Boskovic František Sivera si myslí, že navrhovaný systém přinese zhoršení kvality dopravy. "Město má velice málo možností nastavený systém ovlivnit. Bylo nám oznámeno, že vlakové spoje budou zrušeny, nikdo s námi o tom nediskutoval," podotkl Sivera. Jak ukázala beseda, kterou na téma Integrovaného dopravního systému ve čtvrtek uspořádal Klub přátel Boskovic, lidé mají o IDS jen velice kusé informace. Jaromír Holec ovšem slibuje, že ještě před spuštěním systému budou do domácností rozeslány informační materiály. Pozitivem IDS je zejména možnost cestovat s jedinou jízdenkou vlakem, autobusem i tramvají či trolejbusem. Jednotná je také cena - ta se odvíjí podle počtu projetých tarifních zón, a nezáleží tedy na druhu dopravního prostředku ani na dopravní společnosti. Existuje možnost pořídit si předplatní jízdenku, se kterou se dá ušetřit až třicet procent jízdného.

zdroj: Blanenský deník

Středočeský krajNučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.

Stížnost hejtmanovi

Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.

Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.

Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.

zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes

Ilustrační fotoKadaň - Nový jízdní řád přinese změny i v pojmenování železničních stanic. Jak Vás již ŽelPage informovala, dojde ke změně názvu stanice Železná Ruda (nový název Železná Ruda - Alžbětín). Jiné názvy stanic však čekají cestující také na severu Čech. Železniční stanice Kadaň situovaná na trati číslo 140 (Chomutov - Cheb) změní svůj název na Kadaň - Prunéřov. Původní název však nezaniká: jako Kadaň bude nově pojmenována současná železniční stanice Kadaň město. Vzhledem k zastavení provozu na trati do Kaštic bude většina spojů v této stanici ukončena; případně část jich bude pokračovat na zastávku Kadaň předměstí.

zdroj: Jízdní řád ČD, foto: ilustrační

TunelChomutov - Severočeské doly Chomutov nezruší kvůli uhlí železniční trať Chomutov - Březno. Ještě než před těžbou odmontují koleje, zprovozní přeložku, a to příští rok na jaře. Tento týden se podle technického ředitele dolů Miroslava Eise podařilo dokončit ražbu tunelu. "Proběhl kontrolní den, práce pokračují podle harmonogramu. První vlaky by měly projet 1. dubna 2007," řekl Právu. Zprávu by měli s radostí přivítat zejména železniční odboráři. Za zachování trati bojovali peticí. Podpisy sbírali z obavy, že se těžební firma pokusí z problémové akce vycouvat. Stavbu totiž provázejí potíže, které už několikrát odsunuly termín dokončení.

Po trati se mělo jezdit už v roce 2004. Projektant však trasu nasměroval do poddolovaného území, tvořeného plastickými jíly. Už v srpnu 2001 se v informaci pro ministra dopravy objevilo zjištění, že trasa budoucího tunelu prochází nestabilním terénem s dutinami po důlní činnosti. Následovalo několik havárií, většinou se zřítilo čelo ražby. Nejméně jednou se to projevilo i na povrchu, kdy se o pět metrů propadla ornice i s vysetou řepkou. V závalu dokonce zůstal uvězněný razící stroj. Sedmikilometrovou přeložku jako důlní škodu financují Severočeské doly. Původně měla stát 1,2 miliardy, částka se však zvýšila na dvojnásobek. Novou železniční spojku na okraji dobývacího prostoru začala budovat společnost Metrostav 3. března 2000. Přeložka je projektována jako jednokolejná trať s 1.750 metrů dlouhým tunelem a provozní rychlostí až 110 km/hod.

Doplnění autora: Vzhledem k velkému zájmu o tuto stavbu v diskuzi, bych rád odkázal na podrobné informace v článku o přeložce na serveru K-Report.

zdroj: Právo

810Benešov - Se zavedením nového jízdního řádu se trať číslo 222 (Benešov - Vlašim - Trhový Štěpánov) dočká několika změn. Vlaky budou zastavovat na zastávkách pro výstup či nástup cestujích i nadále pouze na znamení, novinkou ovšem bude, že ode dne vyhlášení zavedou České dráhy specifický způsob odbavování ve všech spojích. V praxi to znamená, že v motorovém voze není průvodčí nebo vlakvedoucí a prodej jízdenek zajišťuje pouze strojvedoucí. Nový jízdní řád přinese změny především v časových polohách odpoledních spojů; odjezdy ostatních vlaků se nezmění, případně budou o několik minut posunuty.

zdroj: Benešovský deník, Jízdní řád ČD

831 186-2 Železná Ruda město

Železná Ruda - Unikátní stanice, kde státní hranice prochází přímo skrz nádražní budovu, ponese od 10. prosince nový název Železná Ruda - Alžbětín. Od září 1953 až do června 1991 zde byl přeshraniční provoz přerušen a vlaky z české strany byly ukončeny ve stanici Železná Ruda město. Jeden metr od státní hranice byla, podobně jako v Berlíně, vystavěna zeď z tvárnic. K 1. červnu 1991 se za velké euforie podařilo přeshraniční dopravu opět obnovit, avšak až do letošního roku přes hranici neprocházely žádné přímé vlaky. Od 28. května 2006 se podařilo zavést nové spoje vedoucí z bavorského Plattlingu až do vrcholové stanice Špičák. Trasa přes Železnou Rudu také představuje nejkratší spojení Prahy s Mnichovem se vzdáleností přibližně přes 400 kilometrů. Nicméně, vzhledem k nepříznivým sklonovým poměrům a skutečnosti, že na německé straně trať provozuje soukromý dopravce, se stále nedaří tudy směřovat dálkový rychlík.

zdroj: Jízdní řád ČD, Železničář

InfoKladno - Zajištění základní dopravní obslužnosti na železnici a v autobusové dopravě na příští rok je tradičním tématem, jemuž se každoročně na podzim věnuje vedení Středočeského kraje. Skloubení základní služby občanům a hospodárného vynakládání peněz je i letos klíčovým problémem. "Věřím, že se nám i tentokrát podaří dopravní obslužnost zvládnout tak, abychom pokryli všechny důležité spoje. V oblasti železniční dopravy jsou jednání vždy komplikovaná, v autobusové dopravě výrazně méně. Zde zato situaci ztěžuje zavádění elektronického mýtného, a tím pádem hrozba zdražování jízdného. S tím nesouhlasíme, protože mýtné má sloužit především k lepší organizaci dopravy, nikoli k tomu, aby byla dražší veřejná doprava," sdělil hejtman Středočeského kraje Petr Bendl. Jednání o základní dopravní obslužnosti samozřejmě probíhají nejen s dopravci, ale také se starosty jednotlivých měst a obcí. V železniční dopravě by kraj rád zachoval všechny dosavadní spoje - s výjimkou tří tratí (Bošice - Bečváry na Kolínsku, Krupá - Kolešovice na Rakovnicku a Čelákovice - Mochov v oblasti Brandýsa nad Labem).

Jejich neobjednání na příští rok doporučily samy České dráhy, a to kvůli nízké nebo nulové frekvenci cestujících. "Návrh Českých drah jsme podrobili vlastnímu šetření. Odbor dopravy krajského úřadu dospěl k závěru, že v letošním roce se ekonomika těchto tratí v porovnání s loňským rokem nejen nezlepšila, ale dokonce zhoršila. Další dotování ztrátových tratí by bylo nezodpovědným plýtváním finančními prostředky," vysvětlil náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský, do jehož působnosti patří oblast dopravy. Záměr neobjednat vlakové spoje na třech uvedených tratích byl projednán se starosty dotčených obcí již v loňském roce a odsouhlasen na jednáních o přípravě grafikonu vlakové dopravy na období 2006/2007. "V případě trati z Čelákovic do Mochova proběhlo jednání také s klíčovým zaměstnavatelem v oblasti - Mrazírnami Ardo Mochov, který rovněž souhlasil se zajištěním dopravní obslužnosti autobusovou dopravou místo dopravy vlakové," řekl K. Vyšehradský. Veřejná doprava ve Středočeském kraji se postupně čím dál více integruje. Na území kraje je postupně zaváděm integrovaný dopravní systém, jehož základem je navázání na existující systém Pražské integrované dopravy. Do něj jsou zapojeny jak autobusové, tak vlakové spoje. Cílem projektu Středočeské integrované dopravy je postupné vytvoření jednotného systému obslužnosti celého kraje včetně moderních forem odbavení (čipovými kartami místo peněz).

zdroj: Středočeské listy

KoridoryBenešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.

Ilustracni obrazekBřeclav - Dokončit koridor do konce letošního roku se stavbařům podařilo. Od sedmého prosince budou vlaky jezdit z Břeclavi na Slovensko a zpět po obou kolejích. Do té doby ještě podstoupí zatěžkávací zkoušku nový železniční most přes Dyji.

zdroj: Břeclavský deník

Lyžování Liberec - Na vzájemnou propagaci vsadily České dráhy a provozovatel největších lyžařských areálů Jizerských hor společnost Ski Bižu. Na dohodě však vydělají zejména příznivci lyžování. "České dráhy projevily zájem spolupracovat. Oni chtějí zviditelnit stanici Tanvaldský Špičák, my naopak stejnojmenné lyžařské středisko," objasnil Pavel Bažant ze Ski Bižu. Provozovatel střediska Tanvaldský Špičák tak bude propagovat v areálu služby železničářů, České dráhy naopak upozorní cestující na existenci a služby areálu. "Pro lyžaře bude jistě zajímavý fakt, že mohou získat slevu na permanentky, když přijedou na Tanvaldský Špičák vlakem. A to bude platit po celou zimní sezonu," upozornil Pavel Bažant. Pětiprocentní sleva na celodenní permanentku do areálu Tanvaldský Špičák bude poskytnuta všem návštěvníkům, kteří se prokáží jízdenkou Českých drah, kde bude uvedena cílová stanice Tanvaldský Špičák. Prokázat se mohou jednoduchou, zpáteční nebo skupinovou jízdenkou, včetně variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD. Jízdenka musí být platná v aktuální den, prokázat se mohou lyžaři i síťovými jízdenkami SONE+ a LIBNET+. " Podobnou možnost mohou lyžaři využít pouze ve velmi malém množství areálů v zemi. V Jizerských horách jsme jediní," řekl Pavel Bažant. Obdobné slevy výměnou za vlakovou jízdenku mohou lyžaři získat v Krkonoších v Peci pod Sněžkou ve SKI Pec, v Jeseníkách v Skiareálu Ostružná, v Beskydech v areálu Skialpin, na Šumavě na Špičáku a na Vysočině v Novém městě na Moravě na Harusově kopci.

Nové tipy na výlet na stránkách ČD

ČDV posledních týdnech České dráhy na svých webový stránkách výrazně rozšířily informace v sekci "Tipy na výlet". Nově zde naleznete možnosti využití vlaku například pro cesty za sněhem, do přírody či do zoo. Jednotlivé informace jsou přehledně rozděleny podle jednotlivých pohoří, respektive krajů; často jsou doplněny i vhodným vlakovým spojením do dané lokality. V případě zoologických zahrad jsou rovněž uvedeny slovenské zoo (informace ve slovenštině). Autor komentuje: Ačkoliv pro zkušené cestovatele nemusí být všechny informace úplnou novinkou, velkou výhodou je možnost najít všechny potřebné informace přehledně utříděné na jednom místě. Informační hodnota stránek ČD pro cestující jezdící vlakem na výlety tak významně roste.

zdroj: České dráhy, Liberecký deník

810 127-1 Bečváry Bečváry - Pátek, 8.12.2006. To je datum, kdy budou cestující moci naposledy využít pravidelného spoje na trati Bošice - Bečváry. Vzhledem k její nízké vytíženosti se Středočeský kraj, který je jejím provozovatelem, rozhodl provoz už nadále finančně nepodporovat.

RegioNovaJihlava - Cestování vlakem po Vysočině je od včerejška o něco příjemnější. České dráhy slavnostně nasadily do provozu dvě moderní vlakové soupravy Regionova. Poprvé vyrazily z hlavního nádraží v Jihlavě 23. listopadu krátce před polednem. Nejčastěji do nich budou nasedat cestující mezi Jihlavou, Telčí a Slavonicemi. Kvalitní svezení čeká i na obyvatele Velkého Meziříčí, Kralic nad Oslavou a dalších míst. Vysočina je pátým krajem v republice, kde se tyto nízkopodlažní vlaky objevily. "ČD chtějí těmito vozy napravit léty pošramocenou image a přitáhnou nové zákazníky do vlaků," vysvětlil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD. Vozy pokřtili šampaňským hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS) a primátor Jaroslav Vymazal. "Jsem rád, že České dráhy nastoupily trend zvyšující se kvality," pochválil aktivitu partnera hejtman kraje Miloš Vystrčil (ODS). Připomněl, že kraj vyplácí podporu na dopravní obslužnost zhruba stejně vysokou drahám i provozovatelům autobusů, na jednoho cestujícího po železnici však částka v přepočtu znamená doplatek ve výši 50 korun, zatímco pasažér autobusu potřebuje dotaci jen jednu korunu. "Tak extrémní rozdíl je ale zčásti způsoben rozdílným započítáváním nákladů," připomněl hejtman, že u autobusů se nezapočítávají na rozdíl od vlaků náklady na opravu silnic.

Větší kvalitu cestování po železnici přivítal i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal (ODS). "Jsem rád, že se současný management chce poprat s dluhem z minulosti. Ve světle toho, co se děje na silnicích, je krok Českých drah vedle velké výzvy i značnou šancí, jak se prosadit na trhu," poznamenal Vymazal. Soupravy Regionova vznikly přestavbou starých motorových lokálek, z nichž zbyly jen některé rámy. Do konce roku bude jezdit po republice 17 podobných vlaků. "A do dvou až tří let až sto kusů," uvedl Tomáš Ignačák ze šumperské firmy Pars nova, která Regionovy pro ČD vyrábí. "Věřím, že postupně budou takto vypadat všechny vlaky. Tedy že budou čisté, krásné a bezpečné," poznamenal Vystrčil. Přímo na Vysočině by jich mělo jezdit v dohledné době až sedm. Komfortnější jízdy se dočkají i cestující v Havlíčkově Brodě, Novém Městě a Žďáru nad Sázavou. Vysočina by výhledově potřebovala sedm elektrických a 12 motorových vlaků. Další obnovu by dráhy chtěly financovat z evropských fondů. Vozy, které včera poprvé vyjely směrem na Kostelec, jsou označeny logem kraje Vysočina a jeho internetovou adresou. Cena každé soupravy je 20 milionů korun. Dieselové motory do nich dodává společnost Tedom, která sídlí na Třebíčsku.

Na Vysočině v příštím roce najedou vlaky méně

Zástupci ČD také včera představili nový jízdní řád, který začne platit 10. prosince. Bude v něm například nový spoj, který ráno před šestou vyrazí z Havlíčkova Brodu do Brna, kde skončí krátce před půl osmou. "Jinak se jízdní řád v podstatě nemění," podotkl ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Miroslav Havel. Se změnou v jízdním řádu najedou vlaky v příštím roce o více než dvacet osm tisíc kilometrů méně. "Jedná se zhruba o půl procenta, což je k rozsahu kilometrů, které vlaky najedou ročně, zanedbatelné číslo. Cestující to téměř nepoznají," řekl Havel. Potíže čekají cestující v příštím roce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Prahou kvůli rozsáhlé přestavbě nádraží v Kolíně. "Osobní vlaky tak budou končit v Kutné Hoře, kde budou muset cestující přestupovat na Středočeskou regionální dopravu," upozornil Miroslav Havel. Zrušeny budou některé málo využívané spoje, které České dráhy vytipovaly na základě sčítání cestujících. Vzhledem ke zrušení posilových pátečních a nedělních rychlíků R 1519 a R 1518 zůstane trať Okříšky - Znojmo po mnoha letech zcela bez dálkové dopravy. Od prosince tak již nebudou nadále jezdit například poslední nedělní vlaky na trati 243 mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí na Třebíčsku.

zdroj: Vysočina, MF Dnes, Právo

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:41
zapadá v 20:18