Praha - Spolu se začátkem platnosti nového jízdního řádu od 10. prosince se cestující dočkají nových zastavení dálkových spojů, někde budou vlaky naopak zastavovat méně. Na trati číslo 010 Praha - Kolín - Česká Třebová budou rychlíky zastavovat nově ve stanici Přelouč (s výjimkou nočních a posilových vlaků). Rychlíky na trati číslo 020 Praha - Hradec Králové - Choceň zastaví ve stanici Hradec Králové Slezské Předměstí (s výjimkou rychlíků do Brna), naopak obyvatelé Velkého Oseka zůstanou odkázáni na osobní vlaky. Největší změna však čeká cestující na trati číslo 090 Praha - Ústí nad Labem - Děčín, kde začne platit nová koncepce organizace dálkových vlaků. Spoje směřující z Prahy přes Ústí nad Labem dále do Děčína nově zastaví v Hněvicích a Bohušovicích nad Ohří. Spoje směřované z Prahy přes Ústí nad Labem (západní nádraží) do Chomutova však nezastaví ani v tradičních stanicích Kralupy nad Vltavou, Lovosice či Roudnice nad Labem. S méně zastaveními rychlíků ve Zdicích také musí počítat cestující na trati číslo 170 Praha - Plzeň - Cheb, z původních 29 rychlíků zde nyní zastaví pouze 13. Nová zastavení se týkají i vlaků vyšší kvality kategorie EuroCity.
Souhrnný přehled změn
Nově rychlíky zastaví ve stanicích ... Přelouč (010), Hradec Králové Slezské předměstí (020), Bohušovice nad Ohří (090 - částečně), Hněvice (090 - částečně)Nově rychlíky projedou stanice ... Velký Osek (020), Kralupy nad Vltavou (090 - částečně), Lovosice (090 - částečně), Roudnice nad Labem (090 - částečně), Zdice (170 - částečně)
Nové destinace vlaků kategorie EuroCity ... Zábřeh na Moravě (270), Valašské Meziříčí (280), Vsetín (280), Horní Lideč (280), Třinec (320)
zdroj: Jízdní řád ČD
1 2 | Zpráv na stránku: |
Co se Bad Schandau a Hohenau týká, zajímalo by mě, co s těmito zastaveními udělá ukončení integrace ČR v Schongenském systému ... hádám, že vůbec nic.
Je ale třeba vidět, že se jedná prakticky o dvě spojené relace, rozhodně nemá smysl jezdit do z Prahy do Chebu přes Ústí n.L. Takto pojaté rychlíky jsou velmi konkurenceschopné pro relaci Praha-Ústí n.L. a Praha-Teplice, slušně konkurenceschopné i z Prahy do Duchcova, Bíliny a Mostu, dále už je to spornější, ale jedná se prakticky o nejrychlejší možné kolejové spojení Podkrušnohoří s Prahou. Druhá relace je Podkrušnohorská (Cheb-Ústí, potažmo s přestupem až do Liberce), která prakticky nemá autobusovou konkurenci a v mnoha případech se může rovnat s autem (z Chomutova do Varů bych jel autem necelou hodinu, tj. ssrovnatelně s 53 minutami v rychlíku). Souhrně řečeno, budeme tu mít pravděpodobně dvě majoritní skupiny cestujících (z Prahy do Ústí a Teplic a pak Pokrušnohorské) a k tomu majortiní cestující typu Praha-Chomutov, kteří jsou ale prakticky "navíc".
Ještě je třeba vidět, že u těchto vlaků se poedlo i solidní zapřípojování (např. v Teplicích od Litvínova, ale zejména v Praze na všechny směry), kromě toho jich dost pojede přímo dále na Moravu, což cestující asi také přiláká (současný Vsacan patří mezi nejobsazenější vlaky z Podkrušnohoří).
Co mi ale vadí, je neschopnost ČD pochopit smysl relační slevy, ani ta nejlevnější forma jízdného z Prahy do Podkrušnohoří se nemůže autobusům rovnat. Tady se ČD dobrovolně připravují o hodně zákazníků, snad to jednou někdo pochopí.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.