..: Dálkové spoje budou od prosince zastavovat jinak :..

ČDPraha - Spolu se začátkem platnosti nového jízdního řádu od 10. prosince se cestující dočkají nových zastavení dálkových spojů, někde budou vlaky naopak zastavovat méně. Na trati číslo 010 Praha - Kolín - Česká Třebová budou rychlíky zastavovat nově ve stanici Přelouč (s výjimkou nočních a posilových vlaků). Rychlíky na trati číslo 020 Praha - Hradec Králové - Choceň zastaví ve stanici Hradec Králové Slezské Předměstí (s výjimkou rychlíků do Brna), naopak obyvatelé Velkého Oseka zůstanou odkázáni na osobní vlaky. Největší změna však čeká cestující na trati číslo 090 Praha - Ústí nad Labem - Děčín, kde začne platit nová koncepce organizace dálkových vlaků. Spoje směřující z Prahy přes Ústí nad Labem dále do Děčína nově zastaví v Hněvicích a Bohušovicích nad Ohří. Spoje směřované z Prahy přes Ústí nad Labem (západní nádraží) do Chomutova však nezastaví ani v tradičních stanicích Kralupy nad Vltavou, Lovosice či Roudnice nad Labem. S méně zastaveními rychlíků ve Zdicích také musí počítat cestující na trati číslo 170 Praha - Plzeň - Cheb, z původních 29 rychlíků zde nyní zastaví pouze 13. Nová zastavení se týkají i vlaků vyšší kvality kategorie EuroCity.

Souhrnný přehled změn

Nově rychlíky zastaví ve stanicích ... Přelouč (010), Hradec Králové Slezské předměstí (020), Bohušovice nad Ohří (090 - částečně), Hněvice (090 - částečně)
Nově rychlíky projedou stanice ... Velký Osek (020), Kralupy nad Vltavou (090 - částečně), Lovosice (090 - částečně), Roudnice nad Labem (090 - částečně), Zdice (170 - částečně)
Nové destinace vlaků kategorie EuroCity ... Zábřeh na Moravě (270), Valašské Meziříčí (280), Vsetín (280), Horní Lideč (280), Třinec (320)

zdroj: Jízdní řád ČD


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 26.11.2006 (13:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
27.11.2006 (16:05)  
Když o tom přemýšlím, tak zastavení několika IC/EC v Zábřehu na Moravě není takový problém, pokud se tím nenabourá takt. A vzhledem k faktu, že IC/EC je komerční produkt Český drah, tak je jejich svatým právem určit, kde zastaví a přiberou zákazníky nebo ne.

Co se Bad Schandau a Hohenau týká, zajímalo by mě, co s těmito zastaveními udělá ukončení integrace ČR v Schongenském systému ... hádám, že vůbec nic.
27.11.2006 (14:25)  
Jugy: Bad Schandau a Hohenau jsou pohraniční stanice, to je přece jen trochu jiný případ.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.11.2006 (13:56)  
to doomlukas: Není pravda, že by EC stavěly jen ve velkých městech. Co třeba Bad Schandau, Elsterwerda nebo Hohenau? Proti nim je Zábřeh (a zejména nedaleký Šumperk) obrovskou aglomerací.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.11.2006 (13:52)  
Vzhledem k tomu, že vlaky kategorie R objednává stát, tak si ČD s relační slevou a úbytkem zákazníků jistě hlavu nedělají. A ani nemusí.
26.11.2006 (23:24)  
Ad František: Nová koncepce expresních rychlíků v relaci Praha-Ústí-Chomutov-Cheb je myslím to nejlepší, co tu kdy bylo. Stačí vzpomenout na bývalý Chomutovský expres, který býval velmi oblíbený (i když tam to dělal i výborná časová poloha a kvalitní souprava).
Je ale třeba vidět, že se jedná prakticky o dvě spojené relace, rozhodně nemá smysl jezdit do z Prahy do Chebu přes Ústí n.L. Takto pojaté rychlíky jsou velmi konkurenceschopné pro relaci Praha-Ústí n.L. a Praha-Teplice, slušně konkurenceschopné i z Prahy do Duchcova, Bíliny a Mostu, dále už je to spornější, ale jedná se prakticky o nejrychlejší možné kolejové spojení Podkrušnohoří s Prahou. Druhá relace je Podkrušnohorská (Cheb-Ústí, potažmo s přestupem až do Liberce), která prakticky nemá autobusovou konkurenci a v mnoha případech se může rovnat s autem (z Chomutova do Varů bych jel autem necelou hodinu, tj. ssrovnatelně s 53 minutami v rychlíku). Souhrně řečeno, budeme tu mít pravděpodobně dvě majoritní skupiny cestujících (z Prahy do Ústí a Teplic a pak Pokrušnohorské) a k tomu majortiní cestující typu Praha-Chomutov, kteří jsou ale prakticky "navíc".
Ještě je třeba vidět, že u těchto vlaků se poedlo i solidní zapřípojování (např. v Teplicích od Litvínova, ale zejména v Praze na všechny směry), kromě toho jich dost pojede přímo dále na Moravu, což cestující asi také přiláká (současný Vsacan patří mezi nejobsazenější vlaky z Podkrušnohoří).
Co mi ale vadí, je neschopnost ČD pochopit smysl relační slevy, ani ta nejlevnější forma jízdného z Prahy do Podkrušnohoří se nemůže autobusům rovnat. Tady se ČD dobrovolně připravují o hodně zákazníků, snad to jednou někdo pochopí.
registrovaný uživatel Crozz  mail  
26.11.2006 (21:36)  
nejaky lidi nahnat do R Decin-Praha musi kdyz budou jezdit prime Usti-Praha a ty Bohusovice(Terezin) a Hnevice(Steti) jsou tak v poradku
26.11.2006 (21:21)  
Původně jsem byl zastáncem projíždění Velkého Oseka, aby byl rychlík rychlejší, ale když místo toho zastaví v Hradci na Slezském předměstí, tak to nakonec vyjde nastejno. Bohušovice a Hněvice, totéž. Rychlíky do Chomutova přes Ústí - tam to zřejmě dělají proto, že po 120 to dosud bylo i přes špatný stav tratě rychlejší. Teď mohou ještě více lidí přesměrovat na delší a tudíž pro cestující dražší trasu. Jet do Chebu tímto rychlíkem může mít smysl snad jen z Ústí a dále.
26.11.2006 (20:05)  
Eh, Přelouč, to je hrůza. To potom ty rychlíky můžou zastavovat všude... :-/ Zastavování EC/IC v Zábřehu na Moravě, to je taky super. Jsem myslel, že vlaky EC/IC mají zastavovat jen ve větších městech.
26.11.2006 (18:09)  
No 2 hodinový takt na Teplice, Most s tím, že do Ústí to má jízdní doby jako EC (jen tu mašinku a vagónky tomu dají pomalejší) nemusí být špatná myšlenka. Pokračování dál na Cheb už je pro bus konkurenci spornější, ale nějaké cestující to mít bude. Je otázka jaké cestující to má shodné skrz Mariánky.
26.11.2006 (18:09)  
No, Hněvice a Bohušovice asi nikdy nepochopím, ale dobre. Zato zastavovanie EC ešte aj v Třinci je už vážne na smiech; Horní Lideč a Zábřeh sme tu preberali minule...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko