Benešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.
Do Prahy rychleji už za dva roky
Největší změny prodělala stavba v úseku mezi Strančicemi a Prahou - Hostivaří, kterou zajišťuje firma Viamont. "Do konce roku 2006 budou dokončené obě traťové koleje mezi Uhříněvsí a Hostivaří, dále kolejiště ve stanicích Strančice a Uhříněves," uvedl Jiří Šťastný z pražské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), jež je investorem rekonstrukce. Hotová je téměř celá druhá traťová kolej ze Strančic do Říčan, kde k nejnáročnějším akcím patřila přeložka koleje u Svojšovic včetně vybudování nového mostu a náspu, kde částečné narovnání oblouku umožní podstatně zvýšit traťovou rychlost. Protihluková opatření, především stěny, jsou na celém stavebním úseku budované průběžně. Od jara příštího roku se na stavbě mezi Strančicemi a Hostivaří bude pokračovat v rekonstrukci stanice Říčany. Stavbaři dokončí také zbývající části obou traťových kolejí z Říčan směrem do Strančic i do Uhříněvsi. "V roce 2008 bude kolejově zcela dokončená stavba Strančice - Hostivař a dokončovat se budou práce především na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení i na trakčním vedení," upřesnil další postup Jiří Šťastný. Na zmíněném úseku tratě chtějí České dráhy zhustit příměstskou dopravu zavedením osobních vlakůmezi Strančicemi, Prahou- Libní a Milovicemi na Nymbursku.
Zdvojkolejnění zahájí v roce 2009
Pro dosud jednokolejnou trať mezi Benešovem a Táborem se letos na podzim začal vypracovávat projekt. Ten by měl být hotový, včetně geologického průzkumu, začátkem roku 2008. "Teprve potom se bude žádat o stavební povolení. První práce mezi Benešovem a Voticemi by měly začít na přelomu let 2008 a 2009," doplnil Jiří Šťastný ze SŽDC.
zdroj: Benešovský deník
To ano. Ona ta povrchová vrstva z dřevěných třísek má asi hlavně výhodu, že bude snadněji vyměnitelná v případě poškození. Už u těch nově instalovaných celobetonových desek jsem viděl mnohdy dost poškozená žebra té pohltivé vrstvy. Ale jinak v tom zřejmě nebude nijak moc velký rozdíl.
Důležitá je tedy pohltivost a ta je větší tím, čím je větší plocha stěny. Takže se musí maximálně zvětšit drsnost plochy a myslím, že mezi vrstvou z dřevěných třísek a betonových kuliček (do 5 mm) nebude moc rozdíl. Nicméně experimentální měření jejich účinků neznám.
Nejsem sice odborník v akustice, ale podle mě dřevo musí líp pohlovat hluk, než beton. Znám případ jedněch známých, kterým dost vadil štěkot asi 6 psů jejich souseda, tak si postavili mezi jeho a jejich pozemkem betonovou zeď a ten štěkot se jí akorát zesílil. Takže tuhle změnu vítám.
Tak příměstská Paříž je asi opravdu trochu jiný případ, nicméně podle mě to je jediné možné řešení. Bohužel ale asi neproveditelné, protože by zaprvé musela být vůle něco takového udělat a zadruhé u nás se jenom hledá důvod, proč něco nejde a jak je všechno hrozný problém apod., ale do razantního opatření se nikomu nechce.
No já tušil, že i v Mnichovicích to bude stejné. Každopádně to, že se nějak obarví mě opravdu nijak neutěšuje. Za prvé budou po nájezdu sprejerů časem barevné jaksi "samovolně", takže je celkem zbytečné je nějak barvit a za druhé na jejich monstrózní odpornosti by nic nezměnilo, ani kdyby byly pozlacené. Kdyby aspoň udělali některé části z průhledného plastu, hlavně směrem do Mnichovic. Je ale otázka, v jakém stavu by ten plast byl za pár let (jestli by přes čmáranice vůbec bylo něco vidět.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.