..: IDS Jihomoravského kraje od března na Boskovicku :..

560 006-9 u Kuřimi

Boskovice - Jihomoravský kraj připravuje od března příštího roku zavedení Integrovaného dopravního systému na území Boskovicka. IDS slibuje posílení dopravy večer a o víkendech, odjezdy většiny spojů ve snadno zapamatovatelných časech a maximální možnou návaznost jednotlivých linek. Pro cestující to však s sebou nese i více přestupů, rušení některých přímých autobusů i vlakových spojů. Obce již poslaly k novým jízdním řádům řadu připomínek. "Ty se týkaly hlavně změn polohy času odjezdu některých spojů. Změny se postupně zapracovávají do jízdních řádů," uvedl Jaromír Holec, ředitel společnosti Kordis, která systém již od roku 2004 zavádí na území celého Jihomoravského kraje. Jenže věci, které cestujícím a obcím vadí nejvíce, se už měnit nebudou. Systém počítá například s tím, že již nebude jezdit přímý autobus na trase Boskovice - Brno. Lidé budou muset cestovat buď vlakem s přestupem ve Skalici nad Svitavou anebo autobusem s přestupem v Černé Hoře anebo Kuřimi. "Nyní jsme z Boskovic v centru Brna za padesát minut. Když budeme přestupovat, pojedeme mnohem déle," říká Marta Brejchová, která denně dojíždí z Boskovic do Brna.

Přestupy jsou základ

Podle Jaromíra Holce je však systém na přestupech založen. "Jedná se o systém navazující dopravy. Přestupy v systému vždycky budou, my chceme, aby cestující zatěžovaly co nejméně. Návaznosti na jednotlivé spoje jsou garantované, spoje na sebe musí čekat," vysvětlil. Hlavními přestupními uzly budou Letovice a Skalice nad Svitavou. Přestupovat se bude rovněž ve Velkých Opatovicích, Lysicích, Kunštátě či Šebetově. Přestupy v Letovicích jsou podle Kamila Nováka z Kordisu nutné proto, aby na sebe navazovaly osobní vlaky a rychlíky ve Skalici. Město Boskovice rovněž nesouhlasí s rušením části vlakových spojů na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice, které mají nahradit autobusy. Ani tento záměr už ale Kordis měnit nebude. "Jde o to, aby souběžně nejezdily vlaky i autobusy. Ušetřené peníze budou použity na rozšíření dopravní obsluhy i do obcí, které mají spojení nedostatečné - především o sobotách a nedělích. Navíc vlakové zastávky na této trati jsou většinou mimo obce," uvedl Kamil Novák.

Poslanec a donedávna starosta Boskovic František Sivera si myslí, že navrhovaný systém přinese zhoršení kvality dopravy. "Město má velice málo možností nastavený systém ovlivnit. Bylo nám oznámeno, že vlakové spoje budou zrušeny, nikdo s námi o tom nediskutoval," podotkl Sivera. Jak ukázala beseda, kterou na téma Integrovaného dopravního systému ve čtvrtek uspořádal Klub přátel Boskovic, lidé mají o IDS jen velice kusé informace. Jaromír Holec ovšem slibuje, že ještě před spuštěním systému budou do domácností rozeslány informační materiály. Pozitivem IDS je zejména možnost cestovat s jedinou jízdenkou vlakem, autobusem i tramvají či trolejbusem. Jednotná je také cena - ta se odvíjí podle počtu projetých tarifních zón, a nezáleží tedy na druhu dopravního prostředku ani na dopravní společnosti. Existuje možnost pořídit si předplatní jízdenku, se kterou se dá ušetřit až třicet procent jízdného.

zdroj: Blanenský deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 26.11.2006 (13:14)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby Tarify Jízdní řád

More from ČR Jihomoravský


Registered user Skaličák  mail  
27.11.2006 (14:38)  
Jiří Hovorka: Souhlasím, asi se shodneme na tom, že pro cestu z Boskovic do Brna bude od nového gdv, resp. po zavedení IDS nejvýhodnější vlak (R/Sp) ze Skalice.
Proto jsem psal, že chápu vás (mám na mysli duskutující na želpage), kteří mají všechny informace potřebné pro porovnání, ale na druhou stranu také ty, kteří o novém JŘ neví nic a za současných podmínek, kdy je (v ideálním případě - prázdná silnice E 43 před Brnem) většinou výhodnější autobus, jim někdo oznámí, že budou muset přestupovat ve Skalici na vlak anebo někde jinde na autobus ...není překvapivé, že ke změně zaujmou negativní postoj (nehledě na obvyklou setrvačnost myšlení).
Jinak navrhované řešení ids považuji za dobré (zejména přípoje na rychlíky a spěšáky do Skalice), i když samozřejmě chvíli potrvá, než ho lidé přijmou.
27.11.2006 (12:30)  
Skaličák: Po zavedení IDS se paní Brajchová dostane do Brna vlakem za "pouhých" 39 Kč, autobusem za 44 Kč. Navíc ještě může využívat MHD cca 1,5 hod. Nyní přímý autobus za 44 Kč, s ČD na zlodějskou kartu za 42 Kč, po zdražení více. Úspora 5 Kč za přestup z autobusu na vlak ve Skalici je myslím slušnou pobídkou tohle využívat.

Na diskuzi v Boskovicích zazněl také jeden úsměvný dotaz demonstrující informovanost typu fáma či JPP - proč budou vlaky od Letovic ukončeny v Brně-Židenicích. Tazatel zdroj informací nezveřejnil!
Registered user Skaličák  mail  
27.11.2006 (11:27)  
Marta Brajchová se samozřejmě nedívala, jak jsou přestupy ve Skalici upraveny v novém JŘ, ale v tom současném jsou přípoje z/do Boskovic k rychlíkům zastavujícím ve Skalici jen u několika spojů. Vlakem (Os) je standartní doba cesty Boskovice - Brno 1 hod. samozřejmě s přestupem, cena za autobus je srovnatelná se zákaznickým jízdným a nikdo k tomu nepotřebuje kartu za 600 Kč - vy se divíte že lidi jedou raději autobusem přímo než vlakem s přestupem? Já to chápu... (vás i je)
27.11.2006 (9:28)  
František: Přímé vedení vlaků z Brna do Boskovic zatím není možné. Ve Skalici je úvrať, Boskovice nemají dostatečně dlouhé nástupiště. Dělení souprav a přepřah na nezávislou trakci by si vyžádalo více času než přestup.

Atolix: Podívej se do jízdního řádu a uvidíš, že je to tak jak říkal Space.

Lidi se obecně bojí přestupování. Mají obavy, že jim navazující spoje v případě zpoždění ujedou. V IDS jsou ale v rámci možností garantovány návaznosti i při zpoždění. Že systém funguje i s přestupy se přesvědčili lidé na Sokolnicku, Slavkovsku, ... a že jim vyhovuje, tak došlo i k nárůstu počtu cestujících.
26.11.2006 (23:37)  
Space: Je jen otázkou, zda-li to tak od března zachováno (nicméně, zrušení této vazby by pak popíralo smysl zaintegrování Boskovicka)?
Registered user Space 
26.11.2006 (23:08)  
Hezká zpráva hodná novinářů.
Kdyby se Marta Brejchová podívala do jízdního řádu, zjistila by to, co já - že totiž na vlaky z Boskovic navazuje ve Skalici rychlík nebo spěšňák a že v centru Brna může být i dřív...
26.11.2006 (21:12)  
Přímý autobus Boskovice - Brno je nesystémový a je dobře, že budou lidé přesměrováni na úspornější železniční dopravu. Nedostatek ve formě přestupu by eventuelně mohl být řešen přímým vlakem. Naopak náhrada části vlaků autobusy v navazujícím úseku do Velkých Opatovic je za současného stavu asi uměním možného kompromisu (jen trochu nechápu uváděné omezení v celém úseku až do Skalice, když mezi Boskovicemi a Skalicí mají přibýt noví cestující z autobusů). Je dobře, že to není řešeno zastavením provozu, vlaky si zde jistě své cestující najdou.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko