Šumperk - Lepší spojení Šumperska a Jesenicka se zbytkem republiky a více vlaků vyšší kvality, které zastaví na nádraží v Zábřehu na Moravě. To jsou hlavní novinky, které České dráhy připravily pro cestující od nového jízdního řádu. Ten začne platit 10. prosince. "V Zábřehu na Moravě bude zastavovat šest vlaků vyšší kategorie Intercity a Eurocity. Souvisí to s dokončením rekonstrukce tohoto nádraží a posílením jeho role coby přestupního terminálu ve směru na Šumperk a Jeseník," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Vlaky Intercity spojí Zábřeh nejen s Prahou, ale také s Ostravou, Bohumínem, Karvinou nebo Žilinou. Cestující se na vyšší počet kvalitních a rychlých spojů těšili už dlouho. "No konečně. Nikdy jsem nemohl pochopit, proč mi České dráhy nechtějí umožnit jet do Zábřehu vlakem vyšší kvality, když jsem za to ochotný zaplatit šedesátikorunový příplatek. Doufám, že tyto vlaky budou jezdit v přijatelných časech a zkrátí se mi tak doba jízdy," reagoval na novinku Jiří Nevřel, který dojíždí pravidelně ze Zábřehu do Prahy. Podstatně lepšího spojení se dočkají i lidé z Jesenicka. Od nového jízdního řádu budou jezdit v přibližně dvouhodinových intervalech přímé spěšné vlaky a rychlíky z Jeseníku do Zábřehu a zpět. Většina spojů bude pokračovat do Olomouce, případně až do Brna.
V Zábřehu budou mít cestující přípoj na rychlíky do Prahy, v Olomouci pak bude přípoj na expresy soukromého dopravce Railtrans, který bude nově provozovat rychlé spoje mezi Prahou a Ostravou. V opačném směru bude v Olomouci přípoj na Jeseník od rychlovlaků Pendolino z Ostravy. Nové vlaky také usnadní dostupnost nejvyšších moravskoslezských hor Jeseníků pro turisty a lyžaře. Na jednodenní výlet sem budou moci vyrazit vlakem i návštěvníci z Pardubického a Hradeckého kraje. Umožní jim to nový spěšný vlak Sněžník, který bude jezdit v sobotu, neděli a v období jarních prázdnin na trase z Pardubic přes Ústí nad Orlicí a Letohrad do Hanušovic a zpět. V Hanušovicích bude přípoj na a od rychlíku do Jeseníku.Vlaky vyšší kvality, které budou zastavovat od 10. 12. v Zábřehu
IC 518 Manažer Bohumín - Praha hl. n. ... 5:36IC 583 Jan Perner Praha hl. n. - Bohumín ... 8:15
EC 128 Hradčany Žilina - Praha hl. n. ... 9:43
EC 127 Fatra Praha hl. n. - Žilina ... 14:15
EC 126 Fatra Žilina - Praha hl. n. ... 19:43
IC 581 Ostravan Praha hl. n. - Karviná hl. n. ... 20:15
zdroj: Jízdní řád ČD, Šumperský a Jesenický deník
Jenže kvůli tomu příplatku ty EC nemají pro Valašsko vůbec žádný význam; po zavedení té jakoby relační slevy by se do těch spojů třeba podívalo více místních (=> reklama s velkým potencionálem, která ČD nebude stát ani korunu). Ale jasně, EC slouží k něčemu jinému.
2/ Nabízí se zajímavá otázka "Jak dále s příplatky?" Mě třeba napadá stanovovat jízdné jinak, "spravedlivěji" - určitým koeficientem násobit skutečnou vzdálenost, např. 1,8 pro dospělého bez slev pro druhou třídu IC/EC. Kladem je bezesporu zpřístupnění EC místní frekvenci (Lideč-Vsetín by tak stálo 32.50); záporem je zdražení pro větší vzdálenosti (Praha-Olomouc 450 Kč). Šlo by to třeba řešit tak, že jízdné přes koeficienty by se stanovovalo pro prvních třicet kilometrů a pak už příplatek. Ale to je téma na samostatnou diskuzi. :-)
Možná jsem byl špatně pochopen - já jsem PRO zastavování IC/EC v Zábřehu (s návazností minimálně do Šumperka).
O zastavovani v CT mam svoje pochyby, ale na rozdil od Zabrehu, kde se prestupuje na osobacky do hor, tak v CT se krizuji dva hlavni tuzemske koridory. coz bych videl jako dost podstatny rozdil...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.