..: Cestující do Šumperka a Jeseníků se dočkají lepšího spojení :..

151 014-8 Šumperk - Lepší spojení Šumperska a Jesenicka se zbytkem republiky a více vlaků vyšší kvality, které zastaví na nádraží v Zábřehu na Moravě. To jsou hlavní novinky, které České dráhy připravily pro cestující od nového jízdního řádu. Ten začne platit 10. prosince. "V Zábřehu na Moravě bude zastavovat šest vlaků vyšší kategorie Intercity a Eurocity. Souvisí to s dokončením rekonstrukce tohoto nádraží a posílením jeho role coby přestupního terminálu ve směru na Šumperk a Jeseník," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Vlaky Intercity spojí Zábřeh nejen s Prahou, ale také s Ostravou, Bohumínem, Karvinou nebo Žilinou. Cestující se na vyšší počet kvalitních a rychlých spojů těšili už dlouho. "No konečně. Nikdy jsem nemohl pochopit, proč mi České dráhy nechtějí umožnit jet do Zábřehu vlakem vyšší kvality, když jsem za to ochotný zaplatit šedesátikorunový příplatek. Doufám, že tyto vlaky budou jezdit v přijatelných časech a zkrátí se mi tak doba jízdy," reagoval na novinku Jiří Nevřel, který dojíždí pravidelně ze Zábřehu do Prahy. Podstatně lepšího spojení se dočkají i lidé z Jesenicka. Od nového jízdního řádu budou jezdit v přibližně dvouhodinových intervalech přímé spěšné vlaky a rychlíky z Jeseníku do Zábřehu a zpět. Většina spojů bude pokračovat do Olomouce, případně až do Brna.

V Zábřehu budou mít cestující přípoj na rychlíky do Prahy, v Olomouci pak bude přípoj na expresy soukromého dopravce Railtrans, který bude nově provozovat rychlé spoje mezi Prahou a Ostravou. V opačném směru bude v Olomouci přípoj na Jeseník od rychlovlaků Pendolino z Ostravy. Nové vlaky také usnadní dostupnost nejvyšších moravskoslezských hor Jeseníků pro turisty a lyžaře. Na jednodenní výlet sem budou moci vyrazit vlakem i návštěvníci z Pardubického a Hradeckého kraje. Umožní jim to nový spěšný vlak Sněžník, který bude jezdit v sobotu, neděli a v období jarních prázdnin na trase z Pardubic přes Ústí nad Orlicí a Letohrad do Hanušovic a zpět. V Hanušovicích bude přípoj na a od rychlíku do Jeseníku.

Vlaky vyšší kvality, které budou zastavovat od 10. 12. v Zábřehu

IC 518 Manažer Bohumín - Praha hl. n. ... 5:36
IC 583 Jan Perner Praha hl. n. - Bohumín ... 8:15
EC 128 Hradčany Žilina - Praha hl. n. ... 9:43
EC 127 Fatra Praha hl. n. - Žilina ... 14:15
EC 126 Fatra Žilina - Praha hl. n. ... 19:43
IC 581 Ostravan Praha hl. n. - Karviná hl. n. ... 20:15

zdroj: Jízdní řád ČD, Šumperský a Jesenický deník


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 24.11.2006 (9:07)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Služby

More from ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.11.2006 (14:45)  
Space: Pravda, bez nějaké relační slevy budou ty nové EC vlaky pro obyvatele Valašska bohužel zhoršením stávajícího stavu...
Registered user Space 
25.11.2006 (14:41)  
JJ, jasně že nejsou. A na zastavování v Lidči nikterak netrvám, tím spíše, že příští rok už tam na EC nic nenavazuje (kromě nedělního podvečerního Os z Vlárského průsmyku).
Jenže kvůli tomu příplatku ty EC nemají pro Valašsko vůbec žádný význam; po zavedení té jakoby relační slevy by se do těch spojů třeba podívalo více místních (=> reklama s velkým potencionálem, která ČD nebude stát ani korunu). Ale jasně, EC slouží k něčemu jinému.
25.11.2006 (14:16)  
Sečteno a podtrženo: Zábřeh je myslím OK (samozřejmě za předpokladu odpovídajících přípojů), ale Horní Lideč je trochu jako pěst na oko - v tomto případě by bylo možná vhodnější provádět pohraniční odbavení ve stanici Vsetín...
25.11.2006 (14:13)  
Space: Myšlenka zajímavá, akorát se vracíme obloukem k podstatě vlaků vyšší kvality - EC jsou určeny především pro dopravu na VELKÉ VZDÁLENOSTI (řekněme >200 km) a pro relaci Horní Lideč - Vsetín (jinak většina lidí z té Fatry ve Vsetíně opravdu vystoupila) jako takové rozhodně určeny nejsou...
Registered user Space 
25.11.2006 (14:06)  
1/ Aha...:)
2/ Nabízí se zajímavá otázka "Jak dále s příplatky?" Mě třeba napadá stanovovat jízdné jinak, "spravedlivěji" - určitým koeficientem násobit skutečnou vzdálenost, např. 1,8 pro dospělého bez slev pro druhou třídu IC/EC. Kladem je bezesporu zpřístupnění EC místní frekvenci (Lideč-Vsetín by tak stálo 32.50); záporem je zdražení pro větší vzdálenosti (Praha-Olomouc 450 Kč). Šlo by to třeba řešit tak, že jízdné přes koeficienty by se stanovovalo pro prvních třicet kilometrů a pak už příplatek. Ale to je téma na samostatnou diskuzi. :-)
25.11.2006 (12:31)  
Space: Však také to bylo vyjádření souhlasu:)... Všimnul jsem si, že se zde uvádí i jako příklad Horní Lideč. Zde jsem nedávno byl, rychlík Fatra (zanedlouho již EC) ze Slovenska úplně prázdný (ani průvodčí), avšak téměř 50 přistupujících je na Lideč myslím slušná frekvence. Nemá na tom však zásluhu ani tak samotná obec (ta je opravdu malá), jako spíš fungující přípoje z města Valašské Klobouky - otázkou je, kolik z těch cestujících by bylo ochotno zaplatit bonusový příplatek?
Registered user Space 
25.11.2006 (11:26)  
Atolix:
Možná jsem byl špatně pochopen - já jsem PRO zastavování IC/EC v Zábřehu (s návazností minimálně do Šumperka).
25.11.2006 (11:12)  
Space: Za předpokladu opravdu existující návaznosti na zastavující vlak vyšší kvality to má smysl - nehledě na skutečnost, že od nového GVD se opět rozšíří seznam destinací na 010 i 271, kde budou všechny klasické (kromě nočních a posilových) rychlíky stavět. Co se samotných tratí 291/292, na osobácích do Hanušovic jsem zahlédl 854ky, RegioNovy do Šumperka nedostačují (viz. nedávná zpráva) a počet rychlíků do Jeseníku bude v novém GVD výrazně rozšířen. Tím chci jen naznačit, že "díru" si představuji trochu jinak:-D.
Registered user M 
25.11.2006 (0:35)  
Vaclave, pokud napisu, ze zastavka v Zabrehu mozna neni to idealni, tak nepovazuji za idealni argumentovat jinym prikladem (alias ja kradu, ale oni kradou taky)...
O zastavovani v CT mam svoje pochyby, ale na rozdil od Zabrehu, kde se prestupuje na osobacky do hor, tak v CT se krizuji dva hlavni tuzemske koridory. coz bych videl jako dost podstatny rozdil...
Correspondent or Member of ŽelPage Payus  mail  
24.11.2006 (21:01)  
to opravdu neslyší...Ec jen ve velkých městech a do Zábřehu,ČT,Hranic a Kolína max Ic...no pro čd je priorita zastavování pro vlaky EuroCity!!!! Horní Lideč a spol.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko