..: Redukce vlaků mezi Nučicemi a Berounem (aktualizováno) :..

Středočeský krajNučice - Jak Vás již ŽelPage v samostných zprávách informovala, ve Středočeském kraji dojde v souvislosti s platností nového jízdního řádu k zastavení provozu na třech železničních tratích a zároveň k výraznému posílení příměstských vlaků v okolí Prahy. Další významnou změnou, která od 10. prosince vstoupí v platnost, bude úprava jízdního řádu na trati číslo 173 (Praha - Rudná u Prahy - Nučice - Loděnice - Beroun). Ačkolivě doprava v úseku z Prahy do Nučic bude nově posílena, na zbylém úseku trati naopak dojde k redukci spojů. Objednávka regionálních spojů je v kompetenci kraje, kam mohou občané směřovat své připomínky.

Stížnost hejtmanovi

Kvůli novém jízdnímu řádu vlaků se rozhodla sepsat stížnost středočeskému hejtmanovi Jana Trojanová z Nučic. V pracovní dny podle nového jízdního řádu pojede vlak z Nučic do Berouna pouze v sedm hodin ráno a další až ve čtyři hodiny odpoledne. "To je nesnesitelné. Je to do nebe volající," stěžuje si Jana Trojanová. Zatímco podle ní se lidé z Nučic do Prahy dostanou snadno nejen vlakem, ale i autobusy, do Berouna to nyní půjde stěží. "Přitom právě do Berouna jezdí od nás hodně lidí do nemocnice, na polikliniku, ale i na trhy," říká Trojanová. "Tam, kde jsme zjistili, že vlaky využívá jen pět cestujících, jsme spoje omezili. Nikde by neměl vzniknout problém," oponuje náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský.

Autor komentuje: Trať číslo 173, často také nazývaná "Hrbatá" se vyznačuje svými nepříznivými sklonovými poměry. Z Prahy stoupá z výšky 185 metrů do 400 metrů u Rudné, aby pak na 16 kilometrů dlouhém úseku z Nučic do Berouna absolvovala dalších 300 výškových metrů střídavého stoupání a klesání. Zvýšená spotřeba trakční nafty spolu s velmi silnou konkurencí pravidelných linek Pražské a nově i Středočeské integrované dopravy tak ještě více prohlubují ztráty z provozu vlaků na této trati. Nicméně, v případě vzniku mimořádných situací na hlavní spojnici Prahy s Berounem a Plzní (situované v údolí Berounky) tato trať již ukázala svůj strategický význam jako odklonová trasa.

Doplněno (21.22): Zastupitelstvo města Rudná u Prahy, kterým tato trať prochází, železniční dopravu podporuje a do budoucna plánuje využití služeb soukromého dopravce. "Rada podporuje záměr firmy Connex, Česká Železniční, s.r.o. na intenzifikaci železniční dopravy na trati Praha – Beroun a zpět," uvádí se ve vyjádření zastupitelstva ze 4. září 2006. Děkuji diskutujícímu Giba za doplnění.

zdroj: Jízdní řád ČD, MF Dnes


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 26.11.2006 (13:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.11.2006 (8:37)  
Já bych nechal, jak Rudenku, tak posilové Řevnice zajíždět klidně k 3.nástupišti. Časově by se tam měly vejít všechny vlaky, protože nejdřív přijedou Řevnice v X:07 a odjedou v X:13, pak přijede Rudná v X:29 a odjede v X:36, no a na konec si to přihasí další Řevnice v X:47 a odjede v X:54, takže místo tam je a odpoledne je většina zvyklá jezdit z Prahy ze 3.nástupiště. Pro přestup z Rudné by se dalo ještě uvažovat o příjezdu k 2.nástupišti, ale to jen ráno, kdy ten přestup bude pravděpodobnější.
27.11.2006 (1:44)  
Giba: Zajímavé, jinak ty staré pragotrony na Smíchově nevypadají právě nejlépe ... hodně se mi líbí na 5. až 7. nástupišti pražského hlavního nádraží (a celkem rozumný kompromis s ohledem na to, kolik takový ukazatel může stát, je v Praze - Libni).
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (23:59)  
1a vlastní pragotron míval nad koncem kolejí na konci 1. nástupiště.
Minulý týden jsem viděl jak montují nějaké asi repasované pragotrony. Vypadaly nově natené a s novým sklem nevím jestli je něco nového i uvnitř.

Jen aby i posilový nejezdili ze třetího aby všichni věděli že na beroun se chodí na třetí nástupiště na hlavní na druhý a první s 1a je pro parádadu a bezdomovce.
26.11.2006 (23:53)  
Giba: Jinak mám pocit, že 1. nástupiště ve Smíhově není příliš využíváno (rychlíky jezdí hlavně z 2. nástupiště - strana směrem k tramvaji), vlak na něm vídám spíše vyjímečně. A co se 1a týče - to už je snad několik let, co jsem tam viděl vlak, ale jsem si téměř jistý, že teď se začne opět využívat (ty posilové vlaky nebudou pokračovat dále na hlavní); jen pevně doufám, že má 1a má také vlastní pragotron, aby pak nebyly mezi cestujícími zmatky...
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (23:48)  
Myslím že vlaky Smíchov - Řevnice můžou jezdit z 1a které má myslím dvě hrany.
Z a na 1. nástupiště jezdí rychlíky které nekončí na hlavním od Kolína a jiných východních směrů.
Spíš asi bude problém s výhybkama na křížení kdy vlastně je to směrem na Hlavní ke třetímu do protisměru a ke křižování vlaků kolem berounky bude docházet právě na Smíchově.
26.11.2006 (23:39)  
Giba: Ano, využití nástupiště 3a mě rovněž napadlo. I když je potřeba brát ohled na technická omezení kolejiště - každopádně, Smíchov bude od nového GVD (viz. nové vlaky do Řevnic) dost na hranici kapacitních možností...
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (23:30)  
Ta hrana-hrana funguje jen smerem z Prahy, asi by to nestihli za 6ti minutovy obrat přestavit z druheho na třetí. Ale mozna kdyby se zamysleli tak by osobáky z a na hlvní mohli stavit u třetího a Rudenský motor na 3a pak uz toje v pohode. Pro rychliky at maji druhy nastupiste, jen nevim jestli je to mozny zařídit dějak kloudne v provozu kvůli křížení na výhybkách.

Asi se nechame překvapit v prosinci popř. nezbude nic jinyhio nez prudit přednostu na smíchově.

Pokud má ale vlak na každym konci cca 5min na obrat tak se sebenšim problemu se následující kolo spoždění rozhodně nedožene. Už teď mi občas přijde že některým 810 prokluzuje spojka nebo s tim firove neumi jezdit :)
26.11.2006 (22:55)  
Giba: Ad. označovače vozidel, ano, také mě to již napadlo, myslím si, že to je poměrně schůdná cesta.

Jinak naprostý souhlas s tím, že přípojná vazba by rozhodně měla být "hrana-hrana" = tj. na stejném nástupišti (jinak nemá vůbec smysl se bavit o nějaké vazbě).
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (22:35)  
Ještě jednou budu citovat pana Ředitele Ropidu tentokráte z loňského roku: Vzhledem k
> počtům vlaků však nebudou pravděpodobně označovače umístěny na
> stanicích a zastávkách, ale přímo ve vozidlech. Termín realizace zatím
> nebyl stanoven, v současné době je prioritní především plná integrace
> částí tratí č. 070 a 210.

Myslím že by to ten vandalismus řešilo.
registrovaný uživatel Giba 
26.11.2006 (22:32)  
Ta kompenzace je taková zvláštní protože PID kaartičce s jízdním řádem je napsáno: Všechny vlaky
mají v Praze-Smíchově přípoj z/do stanice Praha hl. n., vlaky
ve směru Praha hl. n. však při zpoždění vlaku od Rudné
u Prahy nečekají.

Samozřejmě že vlak od Rudné bude končit na nástupišti 3a a žabotlam na hl.n. jede z druhého nástupiště takže je to poklusem dobrych 300m z kondiční dvojitou vložkou v podobě schodiště.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko