..: Aktuality a články - Spojené království :..

Londýn - Britské ministerstvo dopravy vypisuje výběrové řízení na provozovatele trati East Coast Main Line (ECML), vítěz by měl převzít provoz za 12 – 18 měsíců. K výpisu řízení došlo z důvodu platební neschopnosti společnosti Sea Containers (mateřská společnost firmy GNER). Do doby předání bude dopravu zajišťovat provozovatel GNER.

3.12.2006 - 10:00 - Věřitelé Eurotunnelu schválili záchranný plán

Paříž - Klíčoví věřitelé schválili v pondělí 27.11. plán nového rozložení dluhu francouzsko-britské společnosti Eurotunnel, a podpořili tak záchranu zadlužené firmy. Provozovateli železničního tunelu pod kanálem La Manche hrozil bankrot a likvidace, kdyby věřitelé plán vedení firmy odmítli. "Plán podpořilo 72 procent držitelů nadřízeného dluhu, který má při vypořádávání závazků přednost před jinými dluhy," řekl mluvčí firmy John Keefe. Nadřízený dluh tvoří zhruba dvě třetiny celkového dluhu 6,2 miliardy liber (asi 262 miliard Kč). Restrukturalizaci ještě musí schválit držitelé podřízených dluhopisů. "Nadešla doba k tomu, aby se Eurotunnel znovuzrodil a stal se novou společností," řekl po hlasování v Paříži generální ředitel společnosti Jacques Gounon. Ten před měsícem předložil věřitelům plán vytvoření úplně nové společnosti, která by nabídla akcionářům odkoupení akcií nynější firmy. Dosavadním akcionářům, tvořeným především drobnými francouzskými investory, zůstane na firmě pouze 13 procent. Firma je od srpna pod ochranou pařížského bankrotového soudu, aby se mohla dohodnout s věřiteli na restrukturalizaci. Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Také poptávka po přepravě vlaky Eurostar v tunelu byla po nástupu levných leteckých přepravců slabší, než se předpokládalo.

zdroj: Právo

EurostarLondýn - Za rok, ve středu 14.11.2007, přestanou jezdit rychlovlaky Eurostar z a na nádraží London Waterloo Station. Novou výchozí a konečnou stanicí se stane London St. Pancras International. Změna bude souviset s nově otevřenou tratí v úseku St. Pancras International - Southfleet Junction, která naváže na trasu ve směru do Evropy skrz Eurotunnel. Nádraží St. Pancras je propojeno s 6 linkami metra a jezdí odtud 5 železničních společností. V blízkosti se nachází i železniční stanice King´s Cross a Euston.

London - Věřitelé společnosti Eurotunnel, která má na strosti tunel po kanálem La Manche, začali podle pondělního vydání britského listu The Guardian uvažovat o likvidaci firmy. Podle listu považují likvidaci za nejvhodnější způsob řešení finanční krize ztrátového Eurotunnelu, který koncem října předložil plán restrukturalizace. V srpnu společnost Eurotunnel požádala soud o ochranu před věřiteli, což znamená, že zbankrotovala.

2.8.2006 - 16:39 - Společnost Eurotunnel zbankrotovala

Paříž - Společnost Eurotunnel, která provozuje podmořské spojení mezi Francií a Británií, vyhlásila bankrot. Není schopna splácet dluhy za 6,18 miliardy liber, což je asi 260 miliard korun. Eurotunnel požádal o ochranu před věřiteli, což se rovná návrhu na bankrot, a soud v Paříži firmě vyhověl. Eurotunnel se snažil s věřiteli na splátkách dluhu dohodnout, ale nepovedlo se. Firma nyní bude moci podstoupit resktrukturalizaci. Soud společnosti Eurotunnel stanovil šestiměsíční přechodné období a dal věřitelům dva měsíce na to, aby předložili své požadavky ke splácení. Dluh společnosti včetně plateb úroků bude zatím zmrazen. I přes vážné finanční problémy Eurotunnel trvá na tom, že bude i nadále zajišťovat transport mezi Velkou Británií a kontinentem. Vlaky Eurostar mají zatím stále jezdit.

Zdroj: Novinky

York - Společnost GNER přišla s novou nabídkou "Advance Fares". Ta je vydávána ve dvou variantách - Standard Advance Return a First Advance Return. Jízdenky jsou vystavované na určité datum, včetně místenek. Případnou změnu lze uskutečnit před odjezdem spoje za 10 £, vrácení není možné. Nelze využívat jiné spoje, než ty uvedené na jízdence a nepřípustné je také přerušení jízdy (mimo přestupu vyzančeného na jízdence). Jízdenka Standard Advance Ticket neumožňuje návštěvu čekáren "GNER First Lounges".

Paris - Britsko-francouzská společnost Eurotunnel provozující přepravu pod kanálem La Manche ve středu na základě hospodářských výsledků za minulý rok varovala, že v příštím roce nemá jistou existenci. Podnik usiluje o další jednání s věřiteli o svých obrovských dluzích.

21.3.2006 - 16:14 - První Desiro UK TPE (Class 185) v provozu s cestujícími

London - Od 14. března 2006 jezdí první dieselová jednotka typu Desiro UK (Class 185) pro společnost TransPennine Express. Pasažéři mohli konečně využít možnost, cestovat z Manchesteru Picadilly do Hullu bez přestupu. Celkem 51 těchto jednotek bude jezdit na síti společnosti First TransPennine do začátku roku 2007. Objednávka ve výši 500 milionů € zahrnovala mimo dodání 51 jednotek také výstavbu 2 dep. Mimo moderního designu disponuje vlak komfortními sedačkami na úrovni vlaků Intercity, klimatizací, informačním systémem s GPS, díky němuž jsou cestující přesně informováni o poloze vlaku, atd.

Zdroj: Bahnnews, foto: First TransPennine Express

25.2.2006 - 22:36 - Eurotunnel se oddluží a předá věřitelům kontrolu

EurotunnelLondýn - Britsko-francouzská firma Eurotunnel, která provozuje dopravní tunel pod kanálem La Manche, podepsala s věřiteli předběžnou dohodu, která z ní sejme značnou část dlužní zátěže. Kontrola nad firmou ovšem přejde do rukou věřitelů.

Dohodu však bude muset schválit 800.000 francouzských akcionářů firmy. Ti se již v minulosti projevili například tím, že si v roce 2004 vynutili výměnu vedení. Podle dohody by nynějším akcionářům zůstalo méně než 30 procent akcií a svou moc by do značné míry ztratili.
Dohoda navrhuje odepsat téměř polovinu z celkového dluhu devíti miliard eur. Za posledních deset let to bude již třetí změna podmínek splácení dluhu. Firma tento měsíc oznámila, že se již dohodla s věřiteli představujícími přes polovinu dluhu, zbývá jich však ještě více, s nimž se ještě nedohodla.
Firma Eurotunnel byla založena v roce 1987 a její potíže s dluhem souvisely od počátku s vysokými náklady na výstavbu tunelu. Po otevření trasy v roce 1994 se začalo ukazovat, že Eurotunnel nevydělává tolik, aby mohl své dluhy obsluhovat. Podnik se od začátku potýkal s konkurencí trajektů a později nízkonákladové letecké dopravy.

Zdroj : České noviny (ČTK)

19.1.2006 - 16:25 - Eurotunnel vykázal zvýšení tržeb

Paris/AFP - Devíti miliardami € zadlužená společnost Eurotunnel ohlásila lehké zvýšení příjmů. Celkový obrat byl tak navýšen o 0,5% na 793 milionů €. Poplatky za průjezd od dalších společností (např. Eurostar) činily 344 milionů €. Poprvé za poslední tři roky se zvýšil zisk z provozu vlastních vlaků Shuttle-Train o 3,6% na 433 milionů €. Důvodem je vyšší počet přepravených nákladních automobilů.

Zdroj: Bahnnews

8.12.2005 - 11:28 - Po West Coast main Line rychlostí 125 mph

London - Network Rail (provozovatel železniční infrastruktury ve Velké Británii) oznámil v úterý dokončení rekonstrukcí tratě „West Coast Main Line“. Jednotky Pendolino Britannico společnosti Virgin budou od 12.12.2005 projíždět trať z Londýna do Glasgow rychlostí až 125 mph (= cca. 200 km/h). Celý projekt stál 8 miliard liber. Jízdní doby se díky rekonstrukci značně sníží: trasu Londýn – Glasgow ujedou vlaky za 4,5 hodiny místo dosavadních více než 5. Z Londýna do Manchesteru bude jízda trvat přibližně 2 hodiny, což znamená zkrácení o 23%. Trať byla postavena v 18. století a patří k nejdůležitějším ve Velké Británii.

Zdroj: Lok-report, Foto: Englandsnorthwest

31.10.2005 - 11:54 - Bezpečnostní kontroly na britských nádražích

London - Velká Británie chce po teroristických útocích zavést bezpečnostní kontroly na nádražích, které budou podobné těm na letištích. Cestující budou muset v budoucnu procházet bezpečnostními rámy a zavazadla budou rentgenována. Opatření budou testována na vybraných londýnských nádražích.

14.8.2005 - 12:22 - Transrapidem z Londýna do Glasgow?

London - Magnetická dráha Transrapid by teoreticky mohly být vybudována i ve Velké Británii. Jak sdělil mluvčí společnosti Transrapid International (TRI), rozhovory s britskou vládou již proběhly. Podle TRI dopadly prvotní prohlídky možné Severo-jižní magistrály uspokojivě. Následujícím krokem je vytvoření studie proveditelnosti, žádný termín nebyl ovšem uveden. Podle článku deníku „The Guardian“ získává projekt konkrétní podobu, protože se o věc začal zajímat i ministerský předseda Tony Blair. Při prvních průzkumech britské vlády byla předběžně odhadnuta cena stavby tratě z Londýna do Glasgow na 16 miliard £ (tzn. 20 milionů £ za stavbu 1 kilometru).

20.7.2005 - 11:15 - Eurostar přepravil o 8% více pasažérů

Paris / AFP - V prvních 6 měsících letošního roku, použilo služby Eurostaru z Belgie, resp. Francie do Velké Británie o 8% více zákazníků. Podle sdělení provozovatele spojení, bylo přepraveno vlaky Eurostar celkem 3,68 milionů cestujících. Obrat činil 355 milionů €, což je o 14% více než loni. Zvýšil se také podíl na dopravě v Bruselu a Paříži, což je prý zapříčiněno rostoucími cenami pohonných hmot pro letadla a relativně vysoká dochvilnost (86%).

Londýn - Aktualizováno 8.7.2005 22:17 - Ve čtvrtek dopoledne došlo ke třem výbuchům v londýnském metru. Výbuchy byly podle Scotland Yardu hlášeny mezi stanicemi metra Aldgate East a Liverpool Street, Russell Square a King's Cross a ve stanici Edgware Road. První výbuch byl hlášen v 9:49 z metropolitní linky mezi stanicemi Liverpool Street. Po explozích byly stanice metra evakuovány, uzavřeny a metro se zastavilo. O půl hodiny později v 11:15 byl hlášen výbuch v patrovém autobusu na Tavinstock Square. K teroristickému činu se přihlásila organizace Al-Kajdá.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5 6 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01