..: Bilance Eurotunelu (Folkestone – Cocquelles) :..

Provozovatel Eurotunelu pod Lamanšským průlivem zveřejnil 18.04.05 své obchodní výsledky za 1. kvartál tohoto roku. Celkové zisky činily 130,8 milionů britských Liber, to znamená nárůst o 2% v porovnání se stejným obdobím v roce 2004. Provoz vlaků Shuttle zvýšil své tržby z 58,7 milionů Liber o 7%.
Eurotunel přepravil v 1. čtvrtletí roku 2005 dohromady 345 570 nákladních vozů (tzn. nárůst o 6%). Rozhodujícím prvkem pro zvýšení přepravy bylo zavedení nové přepravní strategie na počátku roku, která přetáhla zákazníky z přístavu v Calais na svou stranu (částečně to bylo způsobené také špatným počasím v přístavech). Osobních automobilů přepravily vlaky Eurotunelu 438 804 (zvýšení o 4%) a 17 629 autobusů (nárůst o 49%).
Eurotunelem smí projíždět také jiné vlaky než EUROTUNEL-Shuttle, a to např. vysokorychlostní vlaky Eurostar z Londýna do Paříže / Bruselu či EWS. Eurostar zvýšil účast na dopravě o 5%.
Společnost Eurotunnel přichází také s novou nabídkou. Zavádí tzv. balíčky, které jsou rozděleny do 3 cenových skupin dle času příjezdu a odjezdu:
98£ /auto – nákup nejpozději 14 před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
118£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
150£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 14:00, zpět Calais po 14:00)
Ceny běžných jízdenek se pohybují od 19£ do 343£ (u nižších cen jsou ovšem velice přísné podmínky, které je obtížné akceptovat). Průměrná cena za zpáteční přepravu se pohybuje kolem 120£ /auto.


CSPSV | 20.4.2005 (16:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Francie Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
CSPSV
22.04.2005 (13:11)  
A jak je to se spotřebou v rychlosti 160km/h? Nebo se spíš zeptám takhle:
Jak velký rozdíl ve spotřebě je, když jede:
A) Pendolino (160 km/h)
B 363 + 6 vozů (120 km/h)
C) 350 + 6 vozů (160 km/h)
Railmen
22.04.2005 (9:45)  
Třeba se někdy ve Francii více než 350km/h jezdit bude... Francie je jediná země v Evropě, která si s energetikou příliš hlavu neláme. Když to někde nestačí, tak se holt postaví další jaderná elektrárna. Navíc dnes mají takové přebytky, že se 40% vyváží do zahraničí (Itálie, Švýcarsko, Španělsko). Je to levné a hlavně ekologické :-)
registrovaný uživatel comar 
22.04.2005 (9:35)  
Railmen: pokud vim, tak LGV-Est se stavi na 350km/h. No ono na tom vlastne nesejde, jestli to je 400 nebo 350km/h. Provozni rychlost zatim bude stejne tech 320km/h. Momentalne totiz DB ani SNCF nemaji soupravy pro tuto vyssi rychlosti (350 zvladaji spanelske Talga a v budoucnosti pro spanelsko upravena verze ICE3). Nemecke ICE3 zvladnou 330km/h ale budou schvaleny asi jen pro 320km/h. Francouzske TGV-Ressau, Duplex a nove TGV-POS zvladnou taky jen 320km/h. Navic spotreba stoupa pri rychlostech nad 300km/h kvadraticky zatim co jizdni casy klesaji ani ne linearne. Nad 350km/h se asi s se soucasnou technologii nikdy jezdit nebude, protoze se to proste nevyplati.
registrovaný uživatel Railmen
22.04.2005 (8:40)  
Těch svých 8900 km mám naježděno na následujících LGV+modernizovaných úsecích. Paris-Tours (300km/h), Paris-Lyon (270km/h), Lyon-Marseille/Nimes (300km/h) (trať v úseku Valence - před Marseille je připravena na 350km/h) Ty rychlosti v závorkách jsou komerční rychlosti na které je dělán JR. Ten sever má 300km/h. Jen úsek Paris-Lyon je skutečně omezen na 270km/h kvůli směrovým a hlavně výškovým poměrům (je to taková horská dráha:)) LGV-Est (Paris-Reims-Metz a v budoucnu Strasbourg) se staví na 400km/h a komerčně se bude jezdit 320km/h. Zahájení v roce 2007. Tímhle se zkrátí cesta Paris-Frankfurt(Main) o 3 hod. Už se těším...
21.04.2005 (22:54)  
Kdyby nad 120...
registrovaný uživatel comar 
21.04.2005 (20:41)  
CSPSV: na LGV-Nord (Paris-Lille-Belgie/Anglie) se jezdi 300km/h, ale trat je postavena tak, ze je mozne prejit na 350km/h.
Jinak ten interier Eurostaru je oproti ICE3 o dost horsi. Ale nadruhou stranu si clovek musi uvedomit, ze ty Eurostary toho maji o dost vic za sebou. Navic ta konstrukce spolecnych podvozku mezi dvema vagonama je co se tyce pohodli mnohem lepsi. Kdyz zavrete oci, tak nevite jestli jedete 30km/h nebo 300km/h. To ceske nebo slovenske B jsou obcas nad 120km/h uplne nesnesitelne...
registrovaný uživatel Sergej
21.04.2005 (17:24)  
Všichni si tady jezdí TGV, ICE3, ETR atd. Akorát já jezdím 35 let starým pantografem.
registrovaný uživatel CSPSV
21.04.2005 (17:11)  
Je pravda, že ICE3ka má pomalejší rozjezdy-to se mi ale líbí, jak se takovej kolos rozjíží pomaličku a potom to frká na NBSce FFM-Löln 300 km/h.

TGV jsem jel Paris-Lille-Paris a vnitřek mě naprosto zklamal (ty vozy jsou hrozně nízký, to nemluvím o vyšisovanejch, nic moc polstrovanejch sedačkách)a mj. v TGV nejsou snad kuřácký oddíly-osobně jsem žádnej nenašel (Duplex i Résseau). Kolik se vůbec jezdí na téhle trati?
registrovaný uživatel Railmen
21.04.2005 (16:48)  
>>>CSPSV: To máš pravdu. ICE3 je uvnitř opravdu hezčí, ale co se chodu a dynamiky jízdy týká - TGV prostě nemá konkurenci. Připadá mi, že má mnohem rychlejší rozjezdy a i brzdy jsou malinko lepší. TGV mám najeto asi 8900 km, ES*Italia (ETR-500) asi 600 km a ICE 3 asi 1100 km
registrovaný uživatel CSPSV
21.04.2005 (12:30)  
Na Paris Nord to není ale tak šílený jako na London Waterloo. V Paříži jsou Eurostary odděleny jenom sklem (přes sklo jsou to ale fotky na nic). V Londýně mají obrovský terminál na kraji nádraží a vlaky nejsou téměř vidět. A vnitřní výbava EST je naprosto stejná jako v TGV. Trochu mě to na fotkách zklamalo (použil jsem TGV). U mě stále vítězí, co se týče komfortu, bezkonkurenčně ICE3/T.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko