London - Magnetická dráha Transrapid by teoreticky mohly být vybudována i ve Velké Británii. Jak sdělil mluvčí společnosti Transrapid International (TRI), rozhovory s britskou vládou již proběhly. Podle TRI dopadly prvotní prohlídky možné Severo-jižní magistrály uspokojivě. Následujícím krokem je vytvoření studie proveditelnosti, žádný termín nebyl ovšem uveden. Podle článku deníku „The Guardian“ získává projekt konkrétní podobu, protože se o věc začal zajímat i ministerský předseda Tony Blair. Při prvních průzkumech britské vlády byla předběžně odhadnuta cena stavby tratě z Londýna do Glasgow na 16 miliard £ (tzn. 20 milionů £ za stavbu 1 kilometru).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Dalsi vec je, ze tam kde je sit VRT rozstahla neprinese Transrapid vyrazne zrychleni provozu, ale napr, v Anglii, kde VRT jako takova neni rozsirena je to prinos vyznamny
Ted mi doslo, ze 4% = 40 promile ;)
Drive: male sklony, male polomery oblouku
Dnes: velke polomery, velke stoupani (kratkodobe az 35 promile, je to dano tim ze vlak jedouci 300km/h ma obrovskou kinetickou energii a do kopce vyjede "setrvacnosti" nahore ma rychlost napr. 260km/h. Ale maximalni rychlost kterou v tomto stoupani je schopen dosahnout pouze instalovanym vykonem je treba 100km/h.
Dneska uz stoupani nevadi. Vadi male polomery oblouku
Co se tyka pomeru nakladu vystavby jednoho km dvoukolejneho drazniho telesa, je system Transrapid cca 2× drazsi. Pokud trat bude prochazet narocnym terenem, ma Transrapid vyhodu v maximalnim sklonu trate, ktery cinni az 10%, coz oproti 4% klasicke zelenice nenuti budovat tak nakladne stavby.
Dalsim problemem je porizovaci cena vozidel a tato je cca 4 nasobna oproti klasickym vysokorychlostnim vozidlum. Pro priklad, VelraroE, kapacita 404 mist k sezeni se prodava za cenu kolem 25 mil Euro, Transrapid TR08 o stejne kapaice je k dispozici ca cca 96 mil Euro.
Samozrejme ze pri provozvani stejnou rychlosti vykazuje Transrapid uspory elektricke energie az cca 33%.
Tak a ted k teto studii, kdyz se pripravovala trat Berlin-Hamburg, puvodni cena byla cca 4,5 mld DM, pak byla prehodnocena a v konecnem vysledku byl stanoven rozpocet na 9 mld Euro za jednokolejnou drahu s vyhybnami.
Teno anglicky projekt je velmi zajimavy a pokud by byl skutecne zrealizovan, pomohlo by to rozsireni magneticky levitovanych trakcnich systemu.
Pro cestujiciho je jizda v Transrapidu docela prijemnou zalezitosti, pri rychlosti 400 kmh neni slyset vyrazny hluk, ktery by vylozene vadil. Vlak se i pri techto rychlostech chvoa relatřivne klidne.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.