..: Věřitelé Eurotunnelu schválili záchranný plán :..

Paříž - Klíčoví věřitelé schválili v pondělí 27.11. plán nového rozložení dluhu francouzsko-britské společnosti Eurotunnel, a podpořili tak záchranu zadlužené firmy. Provozovateli železničního tunelu pod kanálem La Manche hrozil bankrot a likvidace, kdyby věřitelé plán vedení firmy odmítli. "Plán podpořilo 72 procent držitelů nadřízeného dluhu, který má při vypořádávání závazků přednost před jinými dluhy," řekl mluvčí firmy John Keefe. Nadřízený dluh tvoří zhruba dvě třetiny celkového dluhu 6,2 miliardy liber (asi 262 miliard Kč). Restrukturalizaci ještě musí schválit držitelé podřízených dluhopisů. "Nadešla doba k tomu, aby se Eurotunnel znovuzrodil a stal se novou společností," řekl po hlasování v Paříži generální ředitel společnosti Jacques Gounon. Ten před měsícem předložil věřitelům plán vytvoření úplně nové společnosti, která by nabídla akcionářům odkoupení akcií nynější firmy. Dosavadním akcionářům, tvořeným především drobnými francouzskými investory, zůstane na firmě pouze 13 procent. Firma je od srpna pod ochranou pařížského bankrotového soudu, aby se mohla dohodnout s věřiteli na restrukturalizaci. Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Také poptávka po přepravě vlaky Eurostar v tunelu byla po nástupu levných leteckých přepravců slabší, než se předpokládalo.

zdroj: Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 3.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie Spojené království


registrovaný uživatel kade  mail  
04.12.2006 (10:10)  
taktak, krom toho, že osobní dopravy (a tedy eurotunnelu a vlivu leteckých dopravců) se tato záležitost netýká, tak ten článek i jinak nepostihuje aktuální problém, ale věřim že pro člověka mimo obor je dost komplikované. Jde o to, že skončilo od začátku provozu trvající přispívání garantovaného minimálního poplatku za používání, který poskytoval stát. A teď se to musí nějak nahradit, jde o docela astronomické částky, vlády už nechtěji přispívat ničím a kdyby je měli platit dopravci, tak to okamžitě skončí. Jak se toto vyřeší, to ani doteď žádné oficiální zprávy neuvádějí... Takže to není asi anitak chyba Eurotunnelu jako systému a na začátku nastavených podmínek. Negativně tomu přispěl pak onen problém s uprchlíky, který nákladní dopravu v tunelu dost a natrvalo poškodil - denně tam projede v průměru asi osm nákladních vlaků...
registrovaný uživatel ladik 
03.12.2006 (17:38)  
jo vlaky Eurostrar nemají s tunelem nic společného. v mf dnes to bylo asi pže rokem
03.12.2006 (11:41)  
Len aby Jacques Gounon nešiel ako prvý...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko