..: Nejistota u Eurotunnelu přetrvává :..

Paris - Britsko-francouzská společnost Eurotunnel provozující přepravu pod kanálem La Manche ve středu na základě hospodářských výsledků za minulý rok varovala, že v příštím roce nemá jistou existenci. Podnik usiluje o další jednání s věřiteli o svých obrovských dluzích.

"Eurotunnel prochází hlubokou restruktualizací, loni jsme propustili 900 lidí, díky reorganizaci se výrazně zlepšil provozní výsledek," uvedl předseda společnosti Eurotunnel Jacques Gounon. "Ale i při tomto novém pozitivním vývoji nemůžeme garantovat budoucnost v roce 2007," dodal. Podnik z loňských výsledků odkryl, že provozní zisk dosáhl 153 miliónů liber (asi šest miliard korun). Gounon odhaduje ztrátu za minulý rok na 300 miliónů eur (asi osm miliard korun). Předloni činila ztráta Eurotunnelu 836 miliónů eur (asi 24 miliard korun) Společnost také loni prudce snížila ceny, aby mohla konkurovat levné letecké dopravě.

Počet aut, který tunel využívají, v prvním čtvrtletí tohoto roku klesl meziročně o 16 procent na 37 437. Počet autobusů klesl o 27 procent na 12 858. Eurotunnel sice předpokládá, že jeho zisky porostou, nejsou ale dostatečné na to, aby podnik včas platil své dluhy.

Zdroj: Novinky


CSPSV | 12.4.2006 (16:28)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie Spojené království


14.04.2006 (13:25)  
Někdo si možná naivně myslel, že EUROTUNEL nahradí VŠECHNY trajekty mezi kontinentem a ostovní říší. Například ty z Belgie a Holandska, jimiž cesta trvala velmi dlouho. Rejdaří si ovšem pořídili nové lodě, takové "uzavřené krabice", bez otevřené paluby, které plují na volném moři až rychlostí kolem 70 km/h (cca 40 námořních mil), takže se cestovní doba výrazně zkrátila.
Například cesta Amsterdam Centraal – London Liverpool Street vlakem / lodí / vlakem přes Harwich trvá 7.38 hodiny, vlakem "tunelem" na London Waterloo "pouhých" 6 hodin … cenový rozdíl bohužel HAFAS ani IDOS neumí …
registrovaný uživatel comar 
13.04.2006 (13:33)  
cela situace kolem tunelu neni zrovna ruzova. Tunel ma 3 ruzne skupiny prijmu:
1) prevoz aut z/na ostrov (konkurence trajektum Calais/Dover)
2) zeleznicni cesta pro EuroStar - dosavaji konkretni sumu za kazdeho prevezeneho zakaznika
3) nakladni vlaky

Bohuzel hlavne prvni dva zdroje prijmu se v dusledku nizkonakladovych leteckych spolecnosti hodne snizili.
13.04.2006 (13:25)  
Vidíme, že je těžký Kocourkov i v rozvinutém kapitalismu. Místo aby se jezdilo podle logiky věci (tunelem) tak rozhodují peníze. Nebyl ten tunel postaven hlavně proto, aby se mohly zrušit všechny trajekty a lodní linky?
12.04.2006 (19:51)  
Ceny šly opravdu hodně dolů. Pamatuji si, když nejlevnější zpáteční jízdenka stála přes sto liber, teď jen šedesát. Jestli to půjde tímhle tempem dolů, tak se možná jednou svezu :-)))

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko