Paris - Britsko-francouzská společnost Eurotunnel provozující přepravu pod kanálem La Manche ve středu na základě hospodářských výsledků za minulý rok varovala, že v příštím roce nemá jistou existenci. Podnik usiluje o další jednání s věřiteli o svých obrovských dluzích.
"Eurotunnel prochází hlubokou restruktualizací, loni jsme propustili 900 lidí, díky reorganizaci se výrazně zlepšil provozní výsledek," uvedl předseda společnosti Eurotunnel Jacques Gounon. "Ale i při tomto novém pozitivním vývoji nemůžeme garantovat budoucnost v roce 2007," dodal. Podnik z loňských výsledků odkryl, že provozní zisk dosáhl 153 miliónů liber (asi šest miliard korun). Gounon odhaduje ztrátu za minulý rok na 300 miliónů eur (asi osm miliard korun). Předloni činila ztráta Eurotunnelu 836 miliónů eur (asi 24 miliard korun) Společnost také loni prudce snížila ceny, aby mohla konkurovat levné letecké dopravě.
Počet aut, který tunel využívají, v prvním čtvrtletí tohoto roku klesl meziročně o 16 procent na 37 437. Počet autobusů klesl o 27 procent na 12 858. Eurotunnel sice předpokládá, že jeho zisky porostou, nejsou ale dostatečné na to, aby podnik včas platil své dluhy.
Zdroj: Novinky
Například cesta Amsterdam Centraal – London Liverpool Street vlakem / lodí / vlakem přes Harwich trvá 7.38 hodiny, vlakem "tunelem" na London Waterloo "pouhých" 6 hodin … cenový rozdíl bohužel HAFAS ani IDOS neumí …
1) prevoz aut z/na ostrov (konkurence trajektum Calais/Dover)
2) zeleznicni cesta pro EuroStar - dosavaji konkretni sumu za kazdeho prevezeneho zakaznika
3) nakladni vlaky
Bohuzel hlavne prvni dva zdroje prijmu se v dusledku nizkonakladovych leteckych spolecnosti hodne snizili.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.