..: Aktuality a články - Německo :..

foto: David JanovskýStrasbourg - 23.5.2005 uzavřeli ředitelé DB AG Hartmut Mehdorn a SNCF Louis Gallois smlouvu o spolupráci v přeshraniční železniční dopravě. Společná nabídka obou železničních správ začne platit od července 2007, kdy začnou jezdit na vybraných tratích jak vlaky ICE, tak TGV. Jedná se o trasy Paris - Stuttgart se zastávkami ve Strasbourgu a Karlsruhe a Frankfurt am Main - Paris se zastávkami v Mannheimu, Kaiserslauternu, Saarbrückenu, Forbachu a Lorraine. Jízdní doba vlaků by se měla snížit ze současných 6 na méně než 4 hodiny mezi cílovými stanicemi. Díky větší konkurenceschopnosti železnice očekávají DB AG 50% přírůstek cestujících, tj. o 500.000 zákazníků více.

Od června letošního roku budou nákladní vlaky projíždět všemi pohraničními stanicemi mezi Německem a Francií. Na tyto vlaky budou nasazeny vícesystémové lokomotivy. Jedná se o 40 lokomotiv a o stejný počet strojvedoucích. Dojde ke zkrychlení přepravy nákladů o 2 hodiny oproti současnému stavu.

Na ilustračním snímku je zachycen vlak 86488 Offenbourg - Strasbourg provozovaný společností Ortenau-S-Bahn v zastávce Krimmeri-Meinau (součást Strasbourgu). Foto: David Janovský, 15.5.2005

infoBerlín - Společnost DB NachtZug s okamžitou platností rozhodla o prodeji zvýhodněných Spar jízdenek také na spojích do Francie a Belgie, což nebylo dosud možné. Zvýhodněné jízdenky Spar byly zavedeny před 2 lety, od včerejška platí tyto jízdenky na všech 15 trasách spojů DB NachtZug. Cílovými zeměmi nočních vlaků jsou Německo, Francie, Belgie, Dánsko, Itálie, Česko a Švýcarsko. Jízdenku za 29€ je možné použít ve vagonu se sedačkami, od 39€ lze cestovat již v lehátkovém voze.

Lathen - S povolením k automatickému provozu Transrapidu dle jízdního řádu na testovací trati v Emslandu (TVE), tak dosáhl tento systém primátu v Evropě mezi vysokorychlostními železničními systémy. Je to důležitý krok k rozvoji magnetické dráhy v Německu. Povolení bylo uděleno Německým drahám (DB) Dolnosaským zemským úřadem pro dopravu v Hannoveru. Dráhy nyní pokračují se zkouškami a provádějí i testy blízce podobné běžnému provozu. Transrapid TR 08 v Lathenu / Emsland bude podle informací řízen automaticky mimo kabinu strojvůdce podle jízdního řádu. Obsluha personálu tak už nebude principielně vyžadována. Technika bude kompatibilní i se systémem v Šanghaji.

Berlín - Berlínské hlavní nádraží má podle článku uvedeném v Berliner Zeitung ztratit svůj původní název - Berlin Lehrter Bahnhof. Nové nádraží v centru města se má, dle vůle DB AG, nejpozději od 28. května 2006 pojmenovat pouze Berlin Hauptbahnhof. Také úřadující starosta města, Klaus Wowereit, se postavil za nově navrhovanou varantu. Dva názvy by byly pro cizince matoucí. Plánované zjednodušení je podle Wowereita logické: „Nádraží leží v centru, tedy Hauptbahnhof.“
Od dvojitého pojmenování, které ustanovili H. Mehorn (DB) a Peter Strieder (Senátor pro rozvoj města) v roce 2002, se nyní rasantně ustupuje. Původně se jednalo o určitý kompromis. V letech 1871 – 1959 na tomto místě stálo nádraží Lehrter Bahnhof, zde se tedy navazovalo na tradici. Druhý název zdůrazňoval centrální polohu nádraží. Mnoho Berlíňanů původní návrh názvu kritizovalo (tedy Berlin Lehrter Bahnhof - Hauptbahnhof). Při průzkumu se skoro 70% všech účastníků (7860) vyslovilo pro původní variantu názvu, Berlin Lehrter Bahnhof.

20.5.2005 - 21:44 - Last Minute jízdenky u DB AutoZug

strucneDortmund - Nabídka společnosti DB AutoZug je určena těm, kteří se rozhodnou pro svůj cíl méně než 6 dní před odjezdem. Všem řidičům automobilů a motocyklů bude poskytnuta sleva Last Minute ve výši 25% oproti normálnímu jízdnému. V době zvýšené poptávky po autovlacích (duben - říjen) jezdí DB AutoZug do různých cílů v Německu, dále pak do Francie, Itálie, Rakouska a Chorvatska. V mnoha stanicích je možno přestoupit na jiný autovlak a pokračovat ve své cestě do Španělska či Skandinávie. Zarezervovat si jízdenky je možné nejdříve 6 dní před odjezdem a podmínkou jsou volné kapacity ve vlaku.
Ceny jízdenek DB AutoZug na vybraných trasách:
Dortmund - Rostock (530 km): od 51€ včetně přepravy automobilu, místo k sezení
Berlin - Salzburg (730 km): od 105€, včetně přepravy automobilu, lehátkový vůz
Neu-Isenburg - Verona (820 km): od 151€, včetně přepravy automobilu, lehátkový vůz
Hamburg - Frejus (1.530 km): od 218€, včetně přepravy automobilu, lehátkový vůz

Berlín - Poptávka po vlakových jízdenkách u diskontního prodejce potravin LIDL překonala veškerá očekávání. Ve více než 2.600 pobočkách bylo za méně než 1 hodinu prodáno v celém Německu více než 1 milion jízdenek! Prodej jízdenek začal oficiálně 19.5.2005 v 8:00 hod. Před 8. hod. se však po celém Německu tvořily dlouhé fronty nedočkavých zákazníků.
Sešit se 2 jízdenkami stál 49,90€. Jízdenku, která je platná ve 2. třídě, může využít cestující pro 1 cestu po celé SRN. Platnost jízdenek končí 3.10.2005. Z důvodu obrovského zájmu o jízdenky doporučují DB AG rezervaci míst, a to zejména v pátek a neděli a na začátku a konci letních prázdnin. Po 1 dni (resp. po 1 hodině prodeje) je téměř vyloučeno sehnat tyto zvýhodněné jízdenky u LIDLu.

dscBerlín - V roce 1995 byla založena S-Bahn Berlin GmbH. Při porovnání let 1995 a 2004 bylo v roce 2004 přepraveno o 30% cestujících víc (celkem 318 mil.) a průměrné stáří vlaků se snížilo ze 43 na 7 let! Stát investoval do rozvoje městské dráhy v Berlíně více než 3 mld.€. Celková délka sítě se zvýšila ze 245 km na současných 331 km. Obnoveny byly koleje, zabezpečovací zařízení, rekonstruovány byly mnohá nádraží S-Bahn, která byla díky podpoře berlínských radních z 80% přebudována na bezbariérová. Zmodernizované byly i příměstské jednotky, které mají nyní červenožlutý nátěr. Do modernizace vozového parku bylo investováno více než 1,1 mld.€.
V roce 2006 mohou cestující počítat s dalšími zlepšeními. Dojde ke zkrácení jízdní doby na okružní trase okolo města z 63 na 60 minut. Díky tomu bude zavedena i nová linka Vollring-Linie. S-Bahn Berlin plánuje během konání Mistrovství světa ve fotbale 24hodinový provoz, který musí ještě schválit berlínské zastupitelstvo.
S-Bahn Berlin GmbH je od roku 2004 zařazen ke koncernu DB Stadtverkehr (městská doprava), ke kterému dále patří S-Bahn Hamburg a všechny autobusové společnosti DB AG.

Podle odhadů zůstává v průměru polovina všech rezervovaných míst v dálkových vlacích nevyužita, uvedl magazín „Spiegel“. V plně obsazených vlacích, převážně o víkendech, tak dochází k chaosu a rozčilení cestujících. Na žádost nebyla mluvčí DB dodat konkrétní čísla k nevyužitým místenkám. Hlavní příčinou je určitý okruh cestujících, kteří si zajistí více rezervací na široké spektrum vlaků, aby mohli flexibilně měnit své plány cesty. Zákazníci DB si objednané rezervace musí vyzvednout nejpozději 15 minut před odjezdem vlaku.

Schwerin - Pro zájemce cesty ze/do Severního Porýní-Vestfálska jezdí o sobotách „Urlaubexpress Mecklenburg Vorpommern“ přes Osnabrück, Brémy a Hamburg do Rostocku, Stralsundu a dále pak do lázní Binz. Na rozšíření nabídky „vydělalo“ právě přímořské letovisko Ostseebad Binz. Cestující nemusí přestupovat ve Stralsundu a mají tak šanci stihnout i brzké ranní spoje nebo se vracet v pozdních večerních hodinách. Noční vlaky do Dortmundu a Mnichova zůstávají beze změny. Vzhledem ke zvýšené poptávce v letních měsících zařazují DB do provozu navíc jeden vlak RE v relaci Berlin-Stralsund, složený z dvoupatrových vozů.
IC 2238/2239 - od 5. května do 11. září do Warnemünde
IC 2377/2472 Arkona - od 30. dubna do 8. října do Ostseebad Binz, přes Karlsruhe/Hannover, Hamburg, Rostock, Stralsund
IC 2660/2661 Uex Mecklenburg-Vorpommern - od 30. dubna do 8. října na Usedom
IC 2637 - od 29. dubna do 7. října na Usedom
IC 2452 - od 14. května do 3. září z Ostseebad Binz
IC 2609 - od 22. května do 25. září ze Stralsundu

strucne

Berlín - V květnu 2006 bude otevřen nový Nord-Süd-Tunnel, který výrazně zlepší kvalitu cestování v příměstských vlacích v Braniborsku a Berlíně. Vlaky kategorie RE již nebudou jezdit po tratích S-Bahn, ale budou vedeny přímo tunelem až do stanice Berlin Hauptbahnhof (Lehrterbahnhof), kde vzniknou možnosti přestupu na vlaky do všech směrů.

Díky dobudování tunelu dojde ke zkrácení jízdních dob o 20 - 40%. Z Luckenwalde na Berlin Hauptbahnhof dojde ke zkrácení jízdní doby ze 66 minut na 39 minut (o 41% rychlejší spojení), z Eberswalde do centra Berlína z 61 na 38 minut (o 38% rychlejší), z Fürstenbergu na Berlin Hauptbahnhof z 92 na 66 minut (o 28% rychlejší) a z Nauenu na Postdamer Platz, v jehož blízkosti bude stát hlavní berlínské nádraží, z 45 na 36 minut (o 20% rychlejší spojení).

Svaz německých cestovních kanceláří (DRV) se ohradil proti úmyslu Deutsche Bahn, prodávat ve zvláštní akci levné jízdenky za 49,90 € v obchodních řetězcích LIDL. Koncern je povinen nabízet své produkty za identické ceny. Akce diskriminuje 3.200 kanceláří s licencí DB. www.drv.de

wrmzFrankfurt nad Mohanem - Do konce května poskytují DB AG kulinářské speciality v jídelních vozech, které jsou připravovány podle receptů Jeunes Restaurateurs d´Europe. Spolupráce s mladými šéfkuchaři začala v prosinci loňského roku a v současné době je jednou z nejúspěšnějších v oblasti gastronomie s DB. Měsíčně využilo této akce více než 25.000 hostů, kteří si objednali různé speciality. Výrazně se zvýšila i návštěvnost jídelních vozů a proto se bude v následujících měsících v podobných akcích pokračovat. Celou akci podpořila i CMA (Ústřední marketingová společnost německého zemědělství) a nakladatelství Tre Torri. Každý měsíc od prosince do května byl nabízen pokrm podle receptu jednoho z kuchařů.

Berlín - V lůžkových vozech společnosti DB NachtZug bylo v uplynulém roce přepraveno víc osob než v roce 2003 ve směrech do Francie a do Itálie. Z Německa do Paříže cestovalo o 25% cestujících víc (2003 - 15.800 zákazníků, 2004 - 19.900), z Německa do Itálie byl nárůst 7% (2003 - 34.400 cestujících, 2004 - 37.000).
Tento pozitivní vývoj má 2 důvody:
1. moderní komfort lůžkových vozů - do rekonstrukce bylo investováno 50 mil. eur (vybraná kupé mají vlastní sprchový kout a WC)
2. výhodné ceny - s tarify Spar-Night lze cestovat v lůžkových vozech již od 59 €

ice-dBerlín - Stavební práce na novém hlavním nádraží v Berlíně (Berlin Hauptbahnhof) vstoupily do konečné fáze. Centrální nádraží Evropy bude zprovozněno do začátku Mistrovství světa ve fotbale v roce 2006. Na nádraží bude dálková i regionální doprava včetně S-Bahn. Přestupní možnosti vzniknou i na autobusovou dopravu, metro a taxi. Díky zprovoznění nádraží dojde ke zkrácení jízdních dob vlaků (např. vlak z Berlína do Lipska urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu). Vlaky ve směru sever - jih se budou křižovat v podzemí a již nebudou zajíždět na Berlin ZOO. Jednání, zda budou dálkové vlaky v budoucnu zastavovat na tomto nádraží, nebyla zatím uzavřena.
Od roku 2006 bude mít hlavní město Spolkové republiky Německo Berlín 5 důležitých nádraží - v centru Hauptbahnhof, na jihu Südkreuz (Papestrasse), na západě Spandau, na východě Ostbahnhof a na severu Gesundbrunnen. Tím by mělo dojít ke zpřehlednění a zjednodušení železniční dopravy v dopravním uzlu Berlín.
Hlavním cílem Berlin Hauptbahnhof je zajištění výhodných přestupních vazeb na vlaky sever-jih / východ-západ, přiblížení centra města hlavnímu vlakovému nádraží, zkrácení jízdních dob vlaků, zajištění přímých spojení na berlínská letiště a na letiště Leipzig/Halle(Salle), vytvoření parkovacích míst a návaznost na městskou hromadnou dopravu.

Berlín - Dle článku deníku „Tagespiegel“ usiluje DB o vstup na trh městské hromadné dopravy. „Víme, že máme šance k růstu. Trh se nachází na zlomu,“ citovaly noviny vedoucího dceřiné společnosti DB Stadtverkehr, Andrease Meyera. Důvodem jsou prázdné pokladny mnohých společností, které se poohlížejí po silném partnerovi či kupci. Dlouhodobý cíl DB je navýšení zisků z městské a příměstské dopravy o 1 miliardu (současné příjmy činí 1,7 miliardy €).
Příměstská doprava se DB velice osvědčila. U S-Bahn Hamburg a Berlin stoupla přeprava o 43 milionů osobokilometrů. Dle nové dohody o přepravě s městem Berlín ovšem DB vzniká povinnost rozsáhlé obnovy berlínských příměstských drah; S-Bahn Berlin proto přináší DB nemalé ztráty.

« Novější zprávy | 1 ... 35 36 37 38 39 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11