..: Německé dráhy prodaly více BahnCard :..
ice-tBerlín - V porovnání prvních čtvrtletí let 2004 a 2005 prodaly DB AG o 230.000 BahnCard více a 15.000 zákazníků využívá BahnCard 100, kdy mohou cestovat vlaky DB AG zdarma po uhrazení částky za tuto slevu! Celkem bylo vydáno 918.000 slevových karet a v současné době využívá výhod BahnCard 3,1 mil. cestujících.

V SRN se rozlišují 3 typy BahnCard (podle výše slevy). BahnCard 25 bylo prodáno 185.000 (nárůst o 40%), u BahnCard 50 je nárůst o 50.000 kusů a BahnCard 100 bylo prodáno o 950 kusů víc než v prvních 3 měsících loňského roku. Zvýšení prodeje má více důvodů - možnost využívat MHD zdarma či vystavování BahnCard 25 pro partnery zdarma.

BahnCard 25 stojí 50 eur pro 2. třídu a dvojnásobek pro 1. třídu, cena BahnCard 50 pro 2. třídu je 200 eur a pro 1. třídu 400 eur. BahnCard 100 stojí pro 2. třídu 3.250 eur a pro 1. třídu 5.400 eur. Všechny 3 typy slevových karet platí 12 měsíců.

CSPSV | 14.4.2005 (21:53)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Německo


-ps-
22.04.2005 (22:50)  
M.Z.: Bohužel... i když se situace velmi pomalu zlepšuje, tak chyb je tolik, že to je neuvěřitelné (cenová tvorba k nim patří bez výhrady v celém měřítku).
22.04.2005 (19:00)  
Jenže to by pak začali jezdit lidé vlakem a to mnozí "odpovědní" zaměstnanci ČD nechtějí … i když všude trvdí opak …
registrovaný uživatel -ps-
17.04.2005 (12:12)  
M.Z.: Máte pravdu, že BahnCard 100 je roční síťová jízdenka. Oficiálně je ale označena jako Ermässigungs-Karte (slevová karta). To ale nic nemění na faktu, že to je síťovka. Platí na celé síti DB až na pár výjimek (noční vlaky a autovlaky).

Naprosto souhlasím s tím, aby ČD zavedly také roční síťovou jízdenku! S kartou Z se shoduji také. A hlavně by to také chtělo zavést opět Junior pasy za levnější cenu než za 700 (a nebo cenu nechat, ale slevu ne 30, ale 50%), aby mohli studenti jezdit levněji na všech tratích a ne pouze na těch, kde mají žákovské jízdné! I když my v okolí Prahy to vůbec nepotřebujeme, PID jízdenky to jistí u většiny z nás!

U ČD by to chtělo i další atraktivní nabídky jako jsou u cizích železničních správ (Frühlings-Spezial, London-Spezial, Schönes-Wochenende-Ticet, SparNight, JFNK, SuperBilet) - rozhodně nestačí relační sleva Praha - Brno a SONE+ pro max. 2 osoby starší 15 let. Nabídka ČD je nepřehledná a pro nezasvěcená nepochopitelná.
16.04.2005 (23:12)  
BahnCard 100 je roční síťová jízdenka, čili žádná sleva. Podobně nejsou "slevou" síťové jízdenka na městskou dopravu. Ve Švýcarsku se tato sleva jmenuje GeneralAbo. Platí jako síťová jízdenka u vetšiny dopravců. Na "horských" tratích, např. na Jungfrau jako průkaz na 50% slevu. Poskytuje se i v kombikaci pro "partnera" nebo jako rodinná, takže za průměrný měsíční plat lze pořídíit roční síťovou jízdenku pro čtyřčlennou rodinu.
Analogií BahnCard 50 je ve Švýcarsku HalbtaxAbo, na kterou se přiznává 50% sleva na jízdném.
Bylo by na čase, kdyby České dráhy zavedly podobné obchodní nabídky, například roční síťovou jízdenku za nějakých 9 000 Kč, která může účelně konkurovat silničním dopravcům. Například cestující, který by jezdil na trase Brno – Praha pravidelně 1x týdně tam a zpět by za jednu jízdu zaplatil 90 Kč, což je méně než kolik stojí nejlevnější autobus …
Karta "Z" by měla být podstatně dražší, ale měla by poskytovat 50 % slevu na jízdném. Jen tak se dá přilákat do vlaků větší počet cestujících a dosáhnout zvýšení tržeb … než vymýšlet složité a přihlouplé "obchodní nabídky".

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko