Minden - Ruské dráhy (RZD) oslovily Německé dráhy (DB), aby jim pomohly s přípravami vysokorychlostní tratě. DB Systemtechnik bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku v úseku Petrohrad - Moskva a předávat zkušenosti z provozu německých rychlovlaků ICE. V Moskvě byla zřízena skupina, která by měla dovést projekt do konečné podoby. V současné době se uzavírá rámcová smlouva o předávání know-how.
Magistrální Nikolojevskaja železnaja doroga spojuje Moskvu s Petrohradem. Rozchod trati je 1.524 mm. Začala se stavět v roce 1843 a k veřejnému používání byla předána 13.11.1851. Nová specializovaná vysokorychlostní železniční trať je projektována na rychlost vlaků 350 km/h. Vzdálenost 654 km mezi Moskvou a Petrohradem ujedou vlaky bez zastávky za 2,5 hodiny. Plánují se i vlaky s mezizastávkami. V celém přilehlém regionu k vysokorychlostní železniční magistále žije 25 mil. obyvatel.
Na trati je uvažována cestovní rychlost 250 - 300 km/h, trať o rozchodu 1.520 mm bude elektrizováa střídavou soustavou 25 kV, 50 Hz.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ten "vtip" je drobátko jiný. Car prý "kreslil" čáru podle levítka a jeho ctihodný prstík, kterým ho držel přesahoval hranu a tužkou udělal kolem toho prstu oblouček a pak pokračovala rovná čára. Protože se všiochni cara báli upozornit na ten "renonc" udělali, tak prostě v jinak rovné trase je oblouk.
Sokola Rusové plánovali, ale nakonec objednali jednotky ICE. V knížce Svět rychlých kolejí z roku 1997 se píše výhradně o VRT Sokol. To už je ale hudba minulosti...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.