..: Vysokorychlostní trať v Rusku :..

ICEMinden - Ruské dráhy (RZD) oslovily Německé dráhy (DB), aby jim pomohly s přípravami vysokorychlostní tratě. DB Systemtechnik bude radit při přípravách zavádění budoucího vysokorychlostního vlaku v úseku Petrohrad - Moskva a předávat zkušenosti z provozu německých rychlovlaků ICE. V Moskvě byla zřízena skupina, která by měla dovést projekt do konečné podoby. V současné době se uzavírá rámcová smlouva o předávání know-how.

Magistrální Nikolojevskaja železnaja doroga spojuje Moskvu s Petrohradem. Rozchod trati je 1.524 mm. Začala se stavět v roce 1843 a k veřejnému používání byla předána 13.11.1851. Nová specializovaná vysokorychlostní železniční trať je projektována na rychlost vlaků 350 km/h. Vzdálenost 654 km mezi Moskvou a Petrohradem ujedou vlaky bez zastávky za 2,5 hodiny. Plánují se i vlaky s mezizastávkami. V celém přilehlém regionu k vysokorychlostní železniční magistále žije 25 mil. obyvatel.

Na trati je uvažována cestovní rychlost 250 - 300 km/h, trať o rozchodu 1.520 mm bude elektrizováa střídavou soustavou 25 kV, 50 Hz.


CSPSV | 13.4.2005 (11:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
Václav
14.04.2005 (23:48)  
Já nechápu, co chtěl říct Filip, četl jsem několikrát jeho příspěvek, ale nerozumím mu, je mi smutno.
14.04.2005 (20:59)  
Holt co jeden car "zprasíííl", co se jiného cara musí dát do pořádku …
Ten "vtip" je drobátko jiný. Car prý "kreslil" čáru podle levítka a jeho ctihodný prstík, kterým ho držel přesahoval hranu a tužkou udělal kolem toho prstu oblouček a pak pokračovala rovná čára. Protože se všiochni cara báli upozornit na ten "renonc" udělali, tak prostě v jinak rovné trase je oblouk.
14.04.2005 (17:22)  
Vzdyt to byval znamy vtip (ktery se snad i skutecne stal) - kdyz se projektovala trat mezi Moskvou a Petrohradem, inzenyri celeho Ruska vymysleli, jak se vsem bazinam vyhnout...Takze navrh se kroutil a trat byla snad o polovinu delsi. Pak to ovsem predlozili carovi, ktery vzal tuzku a spojil ty dve mesta temer rovnou carou... No nezbyvalo nez udelat, jak rekl panovnik... :)))
registrovaný uživatel CSPSV
14.04.2005 (10:20)  
CMK = Centralna Magistrala Kolejowa
registrovaný uživatel Railmen
14.04.2005 (9:59)  
Jen pro info. Co prosím znamená CMK? Díky
13.04.2005 (23:06)  
V Rusku konečně přišli na to, že je zbytečné vymýšlet něco, co je dávno ve smětě vymyšlené. Od Siemense se nakoupí technologie a jednotky se smontují v Rusku. Pro obě strany to bude výhodné. Siemens nebude muset platit drahou pracovní sílu na montáže a pro Rusko se zajistí pracovní příležitosti. Dalším ruským problémem je infrastruktura, protože tratě vedou oblastmi, kde se vyskytují bažiny.
registrovaný uživatel Filip
13.04.2005 (23:05)  
Ad. CSPSV a Sergej: V Polsku na CMK vlaky sice jezdi 160 km/m, ale behem dne krome Ex, IC a EC nic jinyho tam nejezdi, a dokonce nejsou tam zadna nadrazi. Usek Ceska Trebova - Praha spis by se melo srovnavat s trati E20 Warszawa - Poznań, na ktere stejne existuje primestsky provoz u Warszawy a Poznania - 160 km/h je tam jen na nekolika usecich. Jinak s tou maximalni rychlosti jsou schopne jet jenom lokomotivy rady EP09.
registrovaný uživatel CSPSV
13.04.2005 (21:52)  
ad Sergej: A v Polabské nížině to není rovina? Z České Třebové (přes Pardubice, kde Polsbaksá nížina začíná) do Prahy se rozhodně nejede 160 v kuse!
registrovaný uživatel CSPSV
13.04.2005 (21:49)  
POZOR!!! Celý projekt "Sokol" byl zastaven, ale to už nějaký pátek. Rusové hledají jiné možnosti!!!
registrovaný uživatel -ps-
13.04.2005 (21:10)  
Zpráva pochází z oficiální tiskové zprávy DB AG, která je zveřejněna na internetu.

Sokola Rusové plánovali, ale nakonec objednali jednotky ICE. V knížce Svět rychlých kolejí z roku 1997 se píše výhradně o VRT Sokol. To už je ale hudba minulosti...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko