Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Berlín - Na tradičním berlínském nádraží Zoo nebudou pravděpodobně v budoucnu, po více než 100 letech provozu, zastavovat dálkové vlaky. Dle sdělení zástupců DB by nádraží sloužilo pouze pro regionální vlaky či S-Bahn. Ukončení provozu pro dálkové vlaky se odhaduje na rok 2006 (start MS ve fotbalu). Veškerá dálková doprava by se přesunula na Hlavní nádraží / Lehrterbahnhof, které je v současné době ve stavbě a dokončení je plánováno na květen 2006. „Ještě není rozhodnuto, jakou úlohu bude v budoucnu mít nádraží Berlin Zoo,“ sdělil mluvčí DB Gisbert Gahler. „Konečný verdikt padne ovšem v blízké době.“
CSPSV | 9.5.2005 (14:54)
Související zprávy
1 2 | Zpráv na stránku: |
Sergej
11.05.2005 (15:11)
oprava: nádraží jsou VÝŠ
Sergej
11.05.2005 (15:10)
Rakousko mám proježděné vlakem velmi dobře a musím říct, že Rakouská nádraží jsou opravdu tak o 3 třídy víš než česká. Ono stačí si zajet hned vedle našich hranic do Gmündu a když si ho člověk porovná s nádražím v Českých Velenicích, tak se musí skoro stědět. Je to, jako by se vrátil do minulého století.
Celkově kvalita a hl. rychlost výstavby dopravních staveb je v Rakousku celkem závratná. Dokládá to například Vídeňské metro. Zatímco u nás se stačilo za posl. 10 let postavit pouze prodloužení 5 stanic na Černý most a 2 stanice do Ládví, ve Vídni se prodloužila U6 na J na Siebenhirten (6 stanic), na S na Floridsdorf (5 stanic) a U3 na Z na Ottakring (3 stanice), na JV na Simmering (4 stanice). Teď se prodlužuje U2 na Aspern staresse (9 stanic) a U1 na Leopoldau (5 stanic). Do roku 2020 chtějí postavit i úplně novou trasu U5 a stávající dál prodlužovat. Viz http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/m/large2020.html
Zatímco u nás do roku 2020? Maximálně C do Letňan (3 stanice), a v ideálním případě D z Basilejského náměstí do Písnice (12 stanic). Prodloužení A na letiště je hodně diskutabilní, jestli se to vůbec do r.2020 stihne. Doufám, že poté, co se zrušila nesmyslná koncepce výstavby metra jako válečný kryt, stavba se aspoň o něco zrychlí. Ale stejně Vídeňákům dost závidím. To jejich metro je sice jednoduché, stanice jsou unifikované, ale zato ho staví rychle a celkově je modernější než pražské.
A o rakouské železnici to platí také.
Celkově kvalita a hl. rychlost výstavby dopravních staveb je v Rakousku celkem závratná. Dokládá to například Vídeňské metro. Zatímco u nás se stačilo za posl. 10 let postavit pouze prodloužení 5 stanic na Černý most a 2 stanice do Ládví, ve Vídni se prodloužila U6 na J na Siebenhirten (6 stanic), na S na Floridsdorf (5 stanic) a U3 na Z na Ottakring (3 stanice), na JV na Simmering (4 stanice). Teď se prodlužuje U2 na Aspern staresse (9 stanic) a U1 na Leopoldau (5 stanic). Do roku 2020 chtějí postavit i úplně novou trasu U5 a stávající dál prodlužovat. Viz http://homepage.univie.ac.at/horst.prillinger/metro/m/large2020.html
Zatímco u nás do roku 2020? Maximálně C do Letňan (3 stanice), a v ideálním případě D z Basilejského náměstí do Písnice (12 stanic). Prodloužení A na letiště je hodně diskutabilní, jestli se to vůbec do r.2020 stihne. Doufám, že poté, co se zrušila nesmyslná koncepce výstavby metra jako válečný kryt, stavba se aspoň o něco zrychlí. Ale stejně Vídeňákům dost závidím. To jejich metro je sice jednoduché, stanice jsou unifikované, ale zato ho staví rychle a celkově je modernější než pražské.
A o rakouské železnici to platí také.
10.05.2005 (12:59)
Railman: tak tos byl asi v jinem Rakousku, nez ve kterem bydlim. Je pravda, ze obchody vetsinou preferuji neembosove Maestro (takove modrozele terminaly), ale Visa je v Rakousku docela popularni. A na nadrazich ji urcite berou.
pvo: Problem se Südbhf. je, ze je neprujezdne a navic rekonstruke (aby to melo nejakou uroven) by stejne stala strasne moc. Projekt Zentralbhf. predpokala velke nadrazi v prostoru mezi soucasnym Südbhf a Südtirolerplatz, kde je zminovane metro U1. Mala mapa toho, jak by to mohlo vypadat je na http://www.schnellbahn-wien.at/zukunft/weiterebhfe.htm
(v dolni casti stranky). Soucasny Südbhf. je tam jak je ten trojuhelnik tech svetlych baraku na te 3d mapce. Tvori ho dve honcove nadrazi ktere jsou k sobe v pravem uhlu. Nove nadrazi bude sikmo a diky tomu prujezdne. Tam jak konci ty nastupiste (bliz ke kamere) je potom ta zastavka metra.
pvo: Problem se Südbhf. je, ze je neprujezdne a navic rekonstruke (aby to melo nejakou uroven) by stejne stala strasne moc. Projekt Zentralbhf. predpokala velke nadrazi v prostoru mezi soucasnym Südbhf a Südtirolerplatz, kde je zminovane metro U1. Mala mapa toho, jak by to mohlo vypadat je na http://www.schnellbahn-wien.at/zukunft/weiterebhfe.htm
(v dolni casti stranky). Soucasny Südbhf. je tam jak je ten trojuhelnik tech svetlych baraku na te 3d mapce. Tvori ho dve honcove nadrazi ktere jsou k sobe v pravem uhlu. Nove nadrazi bude sikmo a diky tomu prujezdne. Tam jak konci ty nastupiste (bliz ke kamere) je potom ta zastavka metra.
Railmen
10.05.2005 (10:26)
Ad platební karty: moje zkušenost z Rakouska je úplně jiná. Mám Visa embosovanou kartu. Ženská na kase mi jednoznačně řekla - nebereme žádný produkt Visa. DB, SBB, FS i SNCF dokonce i CD berou všechny to mám vyzkoušené.
Na ostatních místech - malé vesnice nebo malá alpská městečka (ne velká města) všude berou výhradně Master Card (či neembosovaný produkt Maestro)-hospody, supermarkety, obchody s oblečením.
Na ostatních místech - malé vesnice nebo malá alpská městečka (ne velká města) všude berou výhradně Master Card (či neembosovaný produkt Maestro)-hospody, supermarkety, obchody s oblečením.
10.05.2005 (10:13)
V Rakousku a Německu berou klasickou čtyřku: VISA, EC/MC, DinnersClub a American Express. Tady je spíš problém v tom, že 90% karet vydaných v ČR (i když mají platnost v zahraničí)nesou embosové nebo jsou vydávány různé mutace VISA Electron apod. Zásadní (jako cizinec) je mít na kartě vystouplá čísla (poku jsou jen natištěná, tak to nepomůže)
Já jsem pro zajímavější název; ve Francii se mi názvy líbí víc, než "obyčené" hlavní nádraží
Co se týče Vídně, tak jsem v časopisu EUROCITY četl o výstavbě naprosto nového nádraží (čili se nejdná o posun Südbahnhof)
Já jsem pro zajímavější název; ve Francii se mi názvy líbí víc, než "obyčené" hlavní nádraží
Co se týče Vídně, tak jsem v časopisu EUROCITY četl o výstavbě naprosto nového nádraží (čili se nejdná o posun Südbahnhof)
10.05.2005 (9:49)
Rakouske nadrazi se prestavuji v ramci projektu Bahnhofsoffensive. Pokud vim, tak je Salzburg zarazen az v druhe fazi. Ale co sem tam naposledy byl (2003), tak to zas tak strasne nevypadalo. To, ze v nikde neberou Visa, je blbost. U vsech pokladen ÖBB se da platit s Maestro, Master i Visa.
Jinak ta Bahnhofsoffensive predpoklada prestavbu 20 nadrazi za celkem 300Mil €. Z techto nadrazi prameni asi 70% zisku z osobni dopravy a 45% cestujicich.
http://www.oebb.at/index.htm?/Infrastruktur/Bahnhofsoffensive/index.html
Jinak ta Bahnhofsoffensive predpoklada prestavbu 20 nadrazi za celkem 300Mil €. Z techto nadrazi prameni asi 70% zisku z osobni dopravy a 45% cestujicich.
http://www.oebb.at/index.htm?/Infrastruktur/Bahnhofsoffensive/index.html
Railmen
10.05.2005 (9:37)
Velmi luxusní nádraží mají teď po modernizaci (která bude dokončena letos) v Linci. Když jsem tam na konci března byl vypadalo to již velmi pěkně a hlavně hotově. Moje poslední návštěva se datovala na červenec 2004. Nádherná vzdušná budova, obchody, OBB-centrum (jen má vadu, že berou pouze Master Card, ale s tímto fenoménem jsem se setkal téměř po celém Rakousku - Visa Card je tam dost málo rozšířená), restaurace, komfortní čekárny, vybavená nástupiště, kompletní rekonstrukce žel.svršku i spodku. V současné době se dostavuje ještě několik nástupišť na straně budovy, která budou v budoucnu sloužit asi regionální dopravě do Českých Budějovic. Stučně řečeno - nadupaný nádraží. Zato Salzburg Hbf vypadá pěkně zaplivaně. Kdy se bude rekonstruovat?..
10.05.2005 (8:18)
Evropan: nemas tak uplne pravdu. Zentralbhf. bude mezi soucasnym Südbhf. a Südtirolerpatz a bude napojen na U1 Südtirolerplatz. Prodlouzeni U2 smerem na jih je planovano po Arsenal (tedy asi kilometr jihovychodne od soucasneho Südbhf. Jinak puvodni casovy plan na Zentralbhf. je nekdy prelom 80tych a 90tych let. Proto taky uhla U1 a nejde na Südbhf. - pocitalo se s tim, ze se stejne brzi postavi nove nadrazi, tak se U1 rovnou trasovala pres Südtirolerplatz.
Jinak v soucasnosti se prestavuje Wien Nord (Praterstern). Jde to docela rychle. Minuly tyden jsem tam byl a pulka toho mostu na kterem stoji je proste pryc a fungujou jen 2 nastupiste. Zaroven se uz pod nim dokoncuje U2 a jeji prodlouzeni na Stadion, aby vsechno bylo hotovo na fotbalove mistrovstvi Evropy.
Jinak v soucasnosti se prestavuje Wien Nord (Praterstern). Jde to docela rychle. Minuly tyden jsem tam byl a pulka toho mostu na kterem stoji je proste pryc a fungujou jen 2 nastupiste. Zaroven se uz pod nim dokoncuje U2 a jeji prodlouzeni na Stadion, aby vsechno bylo hotovo na fotbalove mistrovstvi Evropy.
Evropan
10.05.2005 (0:42)
Sákryš...to zdvojení je chyba databáze nebo atentát od želpage? :)
Evropan
09.05.2005 (23:35)
Vídeňské hlavní nádraží de facto již exituje, problém je to že není průjezdné a má (zatím) málo propustné napojení ze západu (a na MHD, metro nelogicky uhnulo mimo, "nové" nádraží bude mít naštestí prodlouženou U2) asi jste se už dovtípily že jde o posunutý (nikoliv odsunutý :)) staronový Suedbahnhof. Plán je 2007-2010 ovšem je jisté že dojde ke zpoždění (politické hrátky né tak nedostatek peněz jako u nás). Mluví se o něm jako o Zentralbahhof nebo nověji zmíněný paskvil, ale název není ještě jistý snad zvítězí logické Hbf bez přívlastků.
Nádraží modernější než v německu jsou, ale je to většinou opravdu jen tím, že nejsou tak "původní". Velice účelné jsou rozměrné výtahy a pojízdné chodníky (eskalátory bez schodů). :)
Nádraží modernější než v německu jsou, ale je to většinou opravdu jen tím, že nejsou tak "původní". Velice účelné jsou rozměrné výtahy a pojízdné chodníky (eskalátory bez schodů). :)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko