..: 10 let S-Bahn Berlin GmbH :..
dscBerlín - V roce 1995 byla založena S-Bahn Berlin GmbH. Při porovnání let 1995 a 2004 bylo v roce 2004 přepraveno o 30% cestujících víc (celkem 318 mil.) a průměrné stáří vlaků se snížilo ze 43 na 7 let! Stát investoval do rozvoje městské dráhy v Berlíně více než 3 mld.€. Celková délka sítě se zvýšila ze 245 km na současných 331 km. Obnoveny byly koleje, zabezpečovací zařízení, rekonstruovány byly mnohá nádraží S-Bahn, která byla díky podpoře berlínských radních z 80% přebudována na bezbariérová. Zmodernizované byly i příměstské jednotky, které mají nyní červenožlutý nátěr. Do modernizace vozového parku bylo investováno více než 1,1 mld.€.
V roce 2006 mohou cestující počítat s dalšími zlepšeními. Dojde ke zkrácení jízdní doby na okružní trase okolo města z 63 na 60 minut. Díky tomu bude zavedena i nová linka Vollring-Linie. S-Bahn Berlin plánuje během konání Mistrovství světa ve fotbale 24hodinový provoz, který musí ještě schválit berlínské zastupitelstvo.
S-Bahn Berlin GmbH je od roku 2004 zařazen ke koncernu DB Stadtverkehr (městská doprava), ke kterému dále patří S-Bahn Hamburg a všechny autobusové společnosti DB AG.

CSPSV | 18.5.2005 (12:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
TCM
14.06.2005 (15:18)  
Mimochodem, ja zase tyden co tyden 4 roky dojizdim z Tabora do Prahy a jizda vlakem mi nedela zadne problemy.
Asi nejsem tak zpohodlneny z aut, abych se musel pominout, kdyz jedu ve 30 let starem vagonu s kozenkovymi sedadly. Je sice faktem ze CD na zakazniky kaslou, ale to mi v ceste vlakem nijak nebrani.
TCM
14.06.2005 (15:10)  
Sice tenhle prispevek asi uz nema moc cenu diky jeho opozdilosti, ale presto musim reagovat.
Zaprve nejsem ani nezamestnany, ani urednik, ale student Přf UK vydelavajici si brigadami, protoze ani jinou moznost nemam. V Praze neziju, takze muzu na prazske radni nadavat, jak chci, protoze nastesti nenesu zadnou odpovednost za jejich zvoleni. Ty neustale zvasty o zavisti me jen rozesmivaji, protoze za prve nevidim jediny duvod, co bych mel v souvislosti s prazskymi radnimi zavidet a za druhe si na svou situaci nijak nestezuju, takze argument, ze kritizuju ze zavisti, je naprosto nesmyslny. Mozna je to divne, ale me skutecne jde o kolektivni dobro tohohle naroda a tudiz vyrazne protestuju proti tem, kterym jde pouze o jejich vlastni prospech. A mezi ne vetsina prazskych soucasnych radnich, jako jiz zmineny Burgermaister patri. A je mi jedno, jestli maji doma pod polstarem miliony, nebo nemaj ani na splaceni najmu.
Auto nevlastnim a zatim ho k zivotu nijak nepotrebuju, nic mene, rozhodne nijak automobilismus neodmitam, a to z toho duvodu, ze neco takoveho odmitnout muze jen ten, kdo si vubec neuvedomuje soucasnou dopravni realitu. Jsou holt mista (a jejich opravdu hodne), kam se nikdo nedostane jinak, nez autem, nebo pesky. Ale samozrejme jsou i mista, kam se da zcela snadno dopravit vlakem zcela bez problemu a dokonce i nekdy rychleji, a pohodlneji nez autem (coz je mozna udivujici, ale je to tak). A prave v techto pripadech je namiste kritizovat nadmerny automobilismus, ktery je v takovych pripadech nesmyslny. Ale samozrejme vsechno ma sve prot i proti, takze jednoznacne nekoho odsoudit jen proto, ze ma jiny nazor, nez ja, mi pripada dost pokrytecke.
Nicmene si stojim za vyrokem, ze prazsti zastupitele jsou zkorumpovany xind, kteremu jde jen o vlastni prospech. A verte mi, ze kdybych mohl v Praze volit, tak bych jim urcite hlas nedal. Ale bohuzel s tim nic DELAT nemuzu. Takze dalsi vtika, ze tady nekdo nadava, ale nic nedela, je taky trochu mimo.
21.05.2005 (20:42)  
Berlín je přece jen něco jiného. Ze známých důvodů byly "Berlíny" dva. Ten východní měl Hauptbahnhod / Ostbahnhof, odkud vedla jedna kolej "do svobodného" světa … Takže to bylo v podstatě koncové nádraží.
Mnohé vlaky proto jezdíly z Lichtenbergu, což bylo předměstské nádraží, kam se dalo pohodlně dojet S–Bahnem …
Za "zdí" byla "hlavním nádražím" Zologická zahrada, kam jezdily "tranzitní" vlaky ze Spolkové republiky. Prakticky všechny tyhle vlaky zastavovaly na nádraží Spandau.
Jaké byly historické poměry – tedy před 2. světovou válkou – opravdu nevím. V nějaké knížce jsem četl o Anhaltském nádraží. Leč válka v Berlíne mnohé nenanávratně zničila … a co nezničila válka, zničily politické poměry. V rozděleném Berlíně (i před "zdí") nebylo patrně mnoho důvodů budovat nějaké centrální nádraží.
Podstatné je, kolem Berlína existuje železniční okruh, kudy se dá centrum objet, takže tam není žádná nákladní doprava, pak spousty různých spojek, takže z Lichtenbergu se dalo jezdit do Dresden / Prahy nejméně dvěma způsoby. Díky těm spojkám lze Berlín prakticky projíždět
registrovaný uživatel comar 
20.05.2005 (19:33)  
AST: tvrdit, ze vsichni, kdo nadavaji na gumokola, zadne auto nemaji, je asi trochu prehnane. Ale na druhou stranu to ceske remcani a pritom nicnedelani me obcas docela zarazi.
registrovaný uživatel ASF
20.05.2005 (10:56)  
to Comar:
souhlas.
Jednodussi je nadavat ze je nekdo tunelar,zlodej,ze mu jde jen o prachy apod.
Zvlastni ze takto vetsinou nadavaji nezamestnani,urednici apod.
Pokud clovek nic neumi,nic nedela,tak se nemuze divit ze nic nema. Jednodussi nez se sebou neco delat je zavidet nekomu kdo neco ma,ale pritom o nem rikat ze je zlodej. Presne do teto sfery zapadaji nektere mistni diskuse o gumokolech. Troufam si tvrdit ze vetsina lidi co tak uprimne nenavidi individualni automobilovou dopravu zadne auto nema a jenom se tady vybiji. Jezdil jsem behem studii 6 let do Prahy tyden co tyden z Ostravska, ale ono uz to tim vlakem fakt nejde vydrzet, problem neni v gumokolistech ale v CD jak na vsechny zakazniky uplne serou!!
registrovaný uživatel comar 
19.05.2005 (20:33)  
TCM, Karel: problem teto zeme neni, ze ji vladnou zkorumpovani zlodejove, ale ze vsichni jen nadavaji, nic nedelaji a nakonec stejne zvoli ty same blby... I kdyz obcas neni zrovna moc z ceho vybirat.
registrovaný uživatel hnatikk
19.05.2005 (18:54)  
Myslíte že Masaryčku zrušej???
registrovaný uživatel Karel
19.05.2005 (8:47)  
TCM: Souhlasím. Jsou to šmejdi, jako každej politik v tomhle státě. A jde jim jenom o prachy!
registrovaný uživatel TCM
19.05.2005 (2:45)  
Představitelé pražských radnic nejsou kryptokomunisti, ale normální zalobovaní, zkorumpovaní šmejdi, kterým jde jen o jejich vlastní prospěch (viz Bürgermeister a podobnej xindl)
registrovaný uživatel comar 
18.05.2005 (21:36)  
2Zikmund: jenze dopravni reforma v Berline je prave o ruseni nadrazi a zavedeni jednoho hlavniho nadrazi. Naposledy, kdyz jsem sel z masny na hlavak, tak jsem mel nejvetsi chut se na to vys**t. Cesta neni vubec znacena pro ty, co se tam nevyznaji, musel sem se brodit neodklizenym snehem a stalo me to ctvrt hodiny. Prave kvuli tomu mozna priste pojedu busem.
A ty tvoje narazky na komunisty (ktere bych mj. nikdy nevolil) jsou uz docela trapne.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko