..: Jízdenky DB AG v prodejnách LIDL :..
iceBerlín - 19.5.2005 v 8:00 hod. se začnou prodávat jízdenky na vlaky společnosti Deutsche Bahn AG ve všech 2.600 německých pobočkách potravin řetězce LIDL. Jedná se o první projekt, kdy je možné zakoupit jízdenky na vlak v prodejnách potravin. V prodejnách LIDL v SRN budou jízdenky k dostání od 19.5.2005 do 28.5.2005.

V prodeji budou 2 jízdenky na libovolně dlouhou trasu po Německu s DB za 49,90 eur. Na jízdenku se bude muset uvést jméno, příjmení, zvolenou trasu a datum. Poté nezbývá než nastoupit do vlaku a vyrazit na cestu. Jedna jízdenka se vyplatí zhruba při vzdálenosti větší než 160 km (např. mezi Berlínem a Hamburkem). Jízdenky budou k dostání přímo u pokladen, dokud se nevyprodají (jedná se o omezenou sérii, při větších vzdálenostech je cena velmi výhodná, 1 cesta = 24,95 eur).

Obě jízdenky (musí být zakoupeny najednou) budou platné do 3.10.2005 ve 2. třídě na 1 zvolenou trasu ve všech vlacích DB. Po zaplacení odpovídajících příplatků lze použít i vlaky ICE-Sprinter, DB NachtZug, CityNightLine. Děti do 6 let cestují zdarma. Výměna či náhrada jízdenek není možná!

Německé dráhy si od této akce slibují zatraktivnění cestování vlakem a dostání železniční dopravy do širšího povědomí lidí.

Jízdenka z česko-německé hranice do Hamburku a zpět tak může přijít na 1.500 Kč, jedna cesta tak přijde na 750 Kč!


CSPSV | 7.5.2005 (11:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Mirko
23.05.2005 (17:45)  
Jedna cesta z Česko-Německé hranice do Hamburku za 750,- ???
Když si koupím Vochenende-Ticket za 28Eur, tak v 5-ti lidech projedu stejnou trasu za 850 Kč ==>> Jedna cesta, jedna osoba z Česko-Německé hranice do Hamburku = 170Kč :-) Jen člověk nesmí být líný a musí počítat, že bude cca 4x přestupovat, bohužel takto lze cetovat je o víkendu a lze použít nejvyšší kategorie Regional-Express, ale i ten po Německých DB uhání mnohdy rychlostí téměř 200km/h.
A kdyý uvážím, že za cestu dlouhou cca 560km zaplatím za těchto podmínek "jen" 170kč, tak se dostávám hluboko pod tarif ČD při cestování na trošku jiné úrovni ;-)
Může mi hned někdo oponovat jízdenkou SoNe+, ale tak stojí 360,- pro 2 dospělé os., tedy 180,- na jednu osobu - tedy i takto je to unás o 10Kč dražší cetování a navíc nemáme příliš mnoho možností, kudy projet trasu o délce více než 500km (pokud někdo nebydlí zrovna v Chebu nebo v Mostech u Jablunkova;-)
-ps-
12.05.2005 (23:07)  
Musím souhlasit se Sergejem. V tomto se CSPSV naprosto zmýlil. Vytáhl zcela nesmyslené argumenty a vžil se do doby dávno minulé. U této zprávy svým názorem až překvapil, co si myslí o prodeji jízdenek. Doufejme, že nemá víc podobných názorů.

Prodávat jízdenky kde se dá je krok správným směrem. Když to jde u DB, tak by to mohlo jít i u ČD...

Ale "nábřeží" je prokletá budova a asi se jim tam moc ekonomicky přemýšlet nechce a teď se změnilo vedení, tak než se vše zaběhne, tak bude zas chvilku volno...
Sergej
11.05.2005 (13:47)  
Teď jsem si přečetl celou zprávu, a musím říct, že je to ještě geniálnější nápad, než jsem si myslel. Je vidět, že DB opravdu řídí lidi na svém místě. Navrhuju defenestrovat celé GŘ ČD a dosadit nucenou správu pod vedením DB. Snad by se snad konečně začaly ČD chovat ekonomicky.
Sergej
11.05.2005 (13:40)  
Mám pocit, že CSPSV si sám uvědomil nesmyslnost svých názorů, a teď se jen snaží z toho nějak vybruslit, aby nevypadal blbě.
Jestli je nějaký opravdu funkční způsob, jak dostat lidi do vlaků, a zároveň ušetřit náklady, tak je to prodej jízdenek prakticky kdekoliv, kde je to možné. Stejně jako si člověk může dobíjet kredit přes bankomat, sms, u Sazky atd. a ne jen v prodejnách operátora.Optimální by bylo, kdyby si člověk mohl jízdenky na vlak koupit i v trafice, stejně jako jízdenky na MHD. Uvědomte si vy všichni, kteří to iracionálně odmítáte, že tenhle krok vede i k snížení počtu černých pasažérů (a to jak chtěných, tak i nechtěných). Když jedete ze zastávky, kde se jízenky neprodávají a celou cestu valkem pak nepřijde průvodčí, tak se vezete zadarmo. Trafiky jsou ale většinou otevřené každý den a hlavně, trafikanti/tky tam nesedí primárně kvůli jízdenkám, ale kvůli prodeji tisku. Tím by vlastně dráhy mohli teoreticky ušetřit, protože by na mnohých zastávkách mohli prodej jízdenek zcela zrušit a nemuseli by tak platit pracovní sílu specilizovanou víceméně na jeden úkon a to především ve stanicích, kde je menší oběh pasažérů. Je to ale poněkud diskutablní.
A argument, že se prodejem jízdenek v supermarketech DB snižují je takový nesmysl, že to snad ani nestojí za pozornost.
Petr
11.05.2005 (13:08)  
Nevim co proti tomu máte. Jízdenky by se meli prodávat na vsech mistech, kde bude o ne alespon trochu zajem. Treba jizdenky na bus se prodavaji u nas na skole, tak proc by nemohli i jizdenky na vlak.
-ps-
11.05.2005 (11:52)  
Railmen: U prodeje těchto jízdenek nemá prodavač/ka zákazníkovi s čím radit. Vše je již předpřipraveno. Vyplnit jméno, trasu a datum není pro nikoho žádný problém.

Bylo by úplně nejlepší, kdyby se jízdenky prodávaly i na jiných místech (spojených s cestovním ruchem - letiště, vybraná informační centra, cestovní kanceláře), ale je to dost náročné a drahé. Třeba se toho jednou dočkáme.

Přiletíme na Ruzyni, koupíme si lístek na vlak, sedneme na IC/EC jedoucí z Ruzyně a pojedeme domů. Musíme doufat, že se této vize dožijeme i my...
Railmen
11.05.2005 (10:45)  
Nápad je to jistě dobrý, ale má to jeden problém. Jízdenky nejsou rohlíky, takže by je měla prodávat pouze osoba, která má na to odbornou způsobilost (certifikaci), která se v tom skutečně vyzná (prošla určitým tréninkem) - dokáže zákazníkovi poradit. Pochybuji, že nějaká bába pokladní v předdůchovovém věku nebo nějaká mladá sockoidní husa v supermarketu bude tohoto schopná. Spíše bych to viděl, aby expandovali s tímto prodejem do cestovek a leteckých společností (viz. spolupráce Air France a SNCF).
Marian Kechlibar
10.05.2005 (13:31)  
CSPSV: Jezis marja, jake "snizovat se"? Copak DB AG je cisarsky dvur nebo co? Ne, DB AG je obchodni spolecnost jako kazda jina. Jak by asi dopadla Coca-Cola, kdyby prodavala sve napoje jen ve specialnich Coca-budkach? A jak by dopadl Dopravni podnik hl.m. Prahy, kdyby jedinym zdrojem jizdenek byly automaty?
Marian Kechlibar
10.05.2005 (12:56)  
CSPSV: Jezis marja, jake "snizovat se"? Copak DB AG je cisarsky dvur nebo co? Ne, DB AG je obchodni spolecnost jako kazda jina. Jak by asi dopadla Coca-Cola, kdyby prodavala sve napoje jen ve specialnich Coca-budkach? A jak by dopadl Dopravni podnik hl.m. Prahy, kdyby jedinym zdrojem jizdenek byly automaty?
-ps-
09.05.2005 (23:26)  
Názory CSPSV vycházejí z dob reálného socialismu, popř. z názorů současného vedení ČD. Nevidím jediný důvod, proč neprodávat jízdenky na vlak i na jiných místech než nádražích.

Osobně tuto akci považuji za jeden z nejlepších tahů v oblasti prodeje jízdenek, marketingu a zvýšení prestiže železniční dopravy v posledních letech. Je to originální, osloví to široké spektrum potencionálních zákazníků, cena jízdenky je konkurenceschopná a informovanost je na vysoké úrovni.

Výhrady CSPSV jsou nelogické a nemají žádný podložený důkaz o tom, že je to krok špatným směrem! Pravdu má pisatel v tom, že nejlepší by bylo zavést internetový prodej jízdenek, ale to asi není v zájmu české železnice...!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko