V prodeji budou 2 jízdenky na libovolně dlouhou trasu po Německu s DB za 49,90 eur. Na jízdenku se bude muset uvést jméno, příjmení, zvolenou trasu a datum. Poté nezbývá než nastoupit do vlaku a vyrazit na cestu. Jedna jízdenka se vyplatí zhruba při vzdálenosti větší než 160 km (např. mezi Berlínem a Hamburkem). Jízdenky budou k dostání přímo u pokladen, dokud se nevyprodají (jedná se o omezenou sérii, při větších vzdálenostech je cena velmi výhodná, 1 cesta = 24,95 eur).
Obě jízdenky (musí být zakoupeny najednou) budou platné do 3.10.2005 ve 2. třídě na 1 zvolenou trasu ve všech vlacích DB. Po zaplacení odpovídajících příplatků lze použít i vlaky ICE-Sprinter, DB NachtZug, CityNightLine. Děti do 6 let cestují zdarma. Výměna či náhrada jízdenek není možná!
Německé dráhy si od této akce slibují zatraktivnění cestování vlakem a dostání železniční dopravy do širšího povědomí lidí.
Jízdenka z česko-německé hranice do Hamburku a zpět tak může přijít na 1.500 Kč, jedna cesta tak přijde na 750 Kč!
Když si koupím Vochenende-Ticket za 28Eur, tak v 5-ti lidech projedu stejnou trasu za 850 Kč ==>> Jedna cesta, jedna osoba z Česko-Německé hranice do Hamburku = 170Kč :-) Jen člověk nesmí být líný a musí počítat, že bude cca 4x přestupovat, bohužel takto lze cetovat je o víkendu a lze použít nejvyšší kategorie Regional-Express, ale i ten po Německých DB uhání mnohdy rychlostí téměř 200km/h.
A kdyý uvážím, že za cestu dlouhou cca 560km zaplatím za těchto podmínek "jen" 170kč, tak se dostávám hluboko pod tarif ČD při cestování na trošku jiné úrovni ;-)
Může mi hned někdo oponovat jízdenkou SoNe+, ale tak stojí 360,- pro 2 dospělé os., tedy 180,- na jednu osobu - tedy i takto je to unás o 10Kč dražší cetování a navíc nemáme příliš mnoho možností, kudy projet trasu o délce více než 500km (pokud někdo nebydlí zrovna v Chebu nebo v Mostech u Jablunkova;-)
Prodávat jízdenky kde se dá je krok správným směrem. Když to jde u DB, tak by to mohlo jít i u ČD...
Ale "nábřeží" je prokletá budova a asi se jim tam moc ekonomicky přemýšlet nechce a teď se změnilo vedení, tak než se vše zaběhne, tak bude zas chvilku volno...
Jestli je nějaký opravdu funkční způsob, jak dostat lidi do vlaků, a zároveň ušetřit náklady, tak je to prodej jízdenek prakticky kdekoliv, kde je to možné. Stejně jako si člověk může dobíjet kredit přes bankomat, sms, u Sazky atd. a ne jen v prodejnách operátora.Optimální by bylo, kdyby si člověk mohl jízdenky na vlak koupit i v trafice, stejně jako jízdenky na MHD. Uvědomte si vy všichni, kteří to iracionálně odmítáte, že tenhle krok vede i k snížení počtu černých pasažérů (a to jak chtěných, tak i nechtěných). Když jedete ze zastávky, kde se jízenky neprodávají a celou cestu valkem pak nepřijde průvodčí, tak se vezete zadarmo. Trafiky jsou ale většinou otevřené každý den a hlavně, trafikanti/tky tam nesedí primárně kvůli jízdenkám, ale kvůli prodeji tisku. Tím by vlastně dráhy mohli teoreticky ušetřit, protože by na mnohých zastávkách mohli prodej jízdenek zcela zrušit a nemuseli by tak platit pracovní sílu specilizovanou víceméně na jeden úkon a to především ve stanicích, kde je menší oběh pasažérů. Je to ale poněkud diskutablní.
A argument, že se prodejem jízdenek v supermarketech DB snižují je takový nesmysl, že to snad ani nestojí za pozornost.
Bylo by úplně nejlepší, kdyby se jízdenky prodávaly i na jiných místech (spojených s cestovním ruchem - letiště, vybraná informační centra, cestovní kanceláře), ale je to dost náročné a drahé. Třeba se toho jednou dočkáme.
Přiletíme na Ruzyni, koupíme si lístek na vlak, sedneme na IC/EC jedoucí z Ruzyně a pojedeme domů. Musíme doufat, že se této vize dožijeme i my...
Osobně tuto akci považuji za jeden z nejlepších tahů v oblasti prodeje jízdenek, marketingu a zvýšení prestiže železniční dopravy v posledních letech. Je to originální, osloví to široké spektrum potencionálních zákazníků, cena jízdenky je konkurenceschopná a informovanost je na vysoké úrovni.
Výhrady CSPSV jsou nelogické a nemají žádný podložený důkaz o tom, že je to krok špatným směrem! Pravdu má pisatel v tom, že nejlepší by bylo zavést internetový prodej jízdenek, ale to asi není v zájmu české železnice...!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.