..: Aktualitások és cikkek - ČR Karlovarský :..

infoKarlovy Vary – Modernizace a elektrizace železniční trati Karlovy Vary – Kadaň probíhala po dobu 3 let. Od listopadu 2005 byly dokončeny stavební práce na úpravě trati, výstavbě zabezpečovacího zařízení a dokončení výstavby trakčního vedení v posledním úseku z Vojkovic do Klášterce nad Ohří. Nyní jsou všechny práce skončeny a 26. 5. 2006 od půl desáté proběhlo slavnostní otevření trati a první slavnostní jízda elektrické lokomotivy.

Elektrizace trati přišla na 2,7 mld. Kč. Cestující poznají modernizaci nejen díky rekonstrukci zastávek a stanic, ale především přechodem na pravostranný provoz v celém úseku Karlovy Vary – Kadaň. Původně se předpokládalo, že celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn až v listopadu 2006, stavební práce však byly výrazně zkráceny a díky tomu začal provoz v elektrické trakci o půl roku dříve.

Dokončení elektrizace umožnilo zkrátit jízdní dobu spojů přibližně o 30 minut. Zvláštní vlak ve složení 363+Aee+Aee+WRmz+Ampz odjel z Kadaně za účasti premiéra Jiřího Paroubka, generálního ředitele ČD Josefa Bazaly, zástupců SŽDC a dalších hostů v 10:10 hod. Většina vlaků tak od dnešního dne přechází na elektrickou vozbu většinou dvousystémovými lokomotivami. ČD provozují na 46 km dlouhém úseku 8 párů dálkových spojů, které jezdí ve dvouhodinovém taktu.

Úsek Kadaň – Karlovy Vary je v síti českých železnic již sedmým vnitrostátním úsekem, kde budou nasazeny dvousystémové lokomotivy. Trať Kadaň – Karlovy Vary byla současně poslední dvoukolejnou tratí v Česku, kde ČD provozovaly rychlíkové spoje vedené výhradně motorovými lokomotivami a vozy.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, Tisková zpráva ČD

zastavka_Cheb_I zastavka_Cheb_IICheb - Marktredwitz - Nová vlaková zastávka „Cheb - Skalka“ na trati Cheb – Marktredwitz (Nürnberg) se v těchto dnech buduje v těsném sousedství chebského sídliště Skalka. Přístřešek s osmi sedačkami, informační tabulí a více než stometrovým peronem vyrůstá vedle železničního přejezdu u křižovatky ulice Přátelství a silnice I/6 na Pomezí. Měla by být hotova do zahájení krajinné výstavy (24.5.2006) a i jízdní řád, který bude platit až od června, by měl počítat s touto výjimkou. Myšlenka na vybudování nové zastávky vznikla právě v souvislosti s letošní Přeshraniční krajinnou výstavou Cheb - Marktredwitz, na jejíž chebskou část by z Německa mělo podle odhadů přijet až několik set tisíc návštěvníků. Trať, na které zastávka vzniká, bude přitom nejdůležitější dopravní spojnicí mezi oběma zúčastněnými městy. Na zastávce, která ponese název Cheb-Skalka, ale regionální vlakové soupravy Desiro společnosti Vogtlandbahn GmbH. budou stavět i po skončení výstavy. Vybudování samotné zastávky přijde na pět milionů korun. Město počítá s tím, že především v době konání krajinné výstavy bude nová zastávka velmi hojně využívána. U sídliště Skalka bude totiž jeden ze vchodů do výstavního areálu. Bezplatná vlaková přeprava mezi Chebem a Marktredwitz je navíc součástí základní dvoudenní vstupenky.

Snímky před a během stavby: Martin Nožička
Související odkazy: Krajinná výstava bez hranic Cheb - Marktredwitz 2006

Ilustrační foto - DesiroKarlovarský Kraj - Společnost Viamont má zájem provozovat další železniční tratě v Karlovarském kraji. Od prosince začne s největší pravděpodobností vozit místo Českých drah cestující z Karlových Varů do Mariánských Lázní. V dalších letech by se nebránila provozovat tratě vedoucí z Karlových Varů do Potůčků, z Chebu do Hranic a v neposlední řadě železnici mezi Chebem a Luby. V poptávkovém řízení, které kraj vyhlásí stejně jako v minulém roce, mohou ovšem uspět ještě další firmy. Kraj si od nových dopravců slibuje kvalitnější a rychlejší cestování s nižšími náklady. Poptávkové řízení vyhrál vloni právě Viamont.
"Začneme do Mariánských Lázní jezdit pravděpodobně při změně jízdních řádů na konci roku. Správa železniční dopravní cesty totiž přidělila povolení k provozování tratě Českým drahám. Původně do února, nyní jej ale prodloužila právě do prosince. Na konci roku by ji měli přidělit nám, protože jsme si o kapacitu požádali už v řádném termínu," dodal Cempírek. Podle mluvčí krajského úřadu Andrey Bockové budou krajští úředníci o realizaci poptávkového řízení na provoz zmiňovaných tří tratí jednat tento týden. Loňského poptávkového řízení se zúčastnila kromě Viamontu a Českých drah ještě dopravní společnost úspěšně působící mimo kraj. Hlavním důvodem pro vypsání poptávkových řízení jsou podle kraje nutné změny jízdních řádů. O nových jízdních řádech už krajští úředníci jednali. "Jízdní řády nemohou tvořit jenom dopravci," uvedla mluvčí Bocková. Kraj plánuje vytvořit časová pásma, ve kterých by měly vlaky jezdit. "Budoucí dopravce by nám měl říci, za jakou cenu je schopný jezdit," pokračovala mluvčí.
Krajský úřad počítá díky změnám s úsporami. "Vlaky budou jezdit v časech, kdy o ně mají lidé zájem. Změny přinesou úspory samozřejmě i díky konkurenci," dodala Bocková.

Zdroj:Idnes

15.4.2006 - 22:10 - Euregio Egrensis protestuje proti rušení dálkových spojů

Euregio EgrensisCheb - Euregio Egrensis - sdružení měst a obcí a dalších subjektů z části Čech, Bavorska a Saska - protestuje proti chystanému zrušení dálkových železničních spojů, které zastavují v Chebu či bavorském Marktredwitz. Na jednání prezídia Euregia Egrensis, které se sešlo opět po čtvrtroce, tentokrát v Chebu, se na společném Ne! dohodli představitelé všech tří pracovních sdružení.
„Chceme vyvíjet tlak zejména na české ministerstvo dopravy, aby tudy dálkové spoje dál jezdily a zastavovaly zde. Zatím se tak děje v případě dvou mezinárodních vlaků, kterými jsou ´Karlštejn´ z Prahy do Frankfurtu a noční spoj z Norimberku do Prahy. Od dalšího jízdního řádu se však již ani s nimi nepočítá, když vlaky by měly jezdit z Prahy do Frankfurtu jen severní cestou, přes Sasko,“ vysvětluje prezident české části Euregia Egrensis, chebský místostarosta Václav Jakl.

Zdroj : Cheb - Radniční listy

Poznámka autora:
V článku v Radničních listech došlo k drobným nepřesnostem. V současnosti jezdí jeden pár mezinárodního spoje Praha (21:46) - Cheb (0:49-1:12) - Nürnberg (3:10-3:33) - Frankfurt (6:21), zpět Frankfurt (23:38) - Nürnberg (2:05-2:24) - Cheb (4:35-5:04) - Praha (8:15). Ani jeden spoj nestaví ve stanici Marktredwitz. V připravovaném jízdním řádu platném pro rok 2007 se s nimi opravdu nepočítá, v severní trase (Praha - Děčín ...) ovšem žádný přímý spoj do Frankfurtu nefiguruje.

Cheb, 242 - ilustrační foto Cheb - Skupina lidí v Chebu si přivydělává nezvyklým způsobem. Už podruhé ukradla měděné troleje, které jsou pod napětím 25 tisíc voltů. Zlodějům se při krádeži zatím nic nestalo, pravdepodobně vědí, jaké nebezpečí jim při krádeži trolejí hrozí. Pri krádeži odřežou trolej pilkou na železo, kterou mají připevněnou na dlouhé nevodivé tyči.
Zloději kradou troleje ze slepých kolejí, které se používají na posun. Při krádeži vzniká nebezpečí - trolejové vedení není po odřezání části troleje už napnuté a nachází se v nižší poloze, což ohrožuje provoz a osoby pohybující se pod sníženým vedením. Cestující by se proto měli pohybovat a zdržovat jen v prostorách pro ně vyhrazených.

Zdroj : MF Dnes, Vlaky.net

Ilustrační foto - 810Loket - Podle článku v nejnovějšjím Železničáři by měl být letos zrekonstruován osmisetmetrový úsek trati 144 (Nové Sedlo u Lokte - Bečov nad Teplou) mezi žst. Loket a zastávkou Loket předměstí. K tomuto kroku přinutil zástupce kraje a města složitý přestup z vlaků do autobusů směrem na Horní Slavkov - k loketskému nádraží je komplikovaný příjezd přes střed města. U obnovené zastávky Loket předměstí vznikne tzv. miniterminál. Celková cena rekonstrukce je odhadována na téměř 3 miliony Kč a zahrnuje výměnu železničního svršku, opravu mostu, rekonstrukci přejezdu a vybudování nástupiště s čekárnou a osvětlením. V návrhu jízdního řádu na rok 2007 jsou již spoje z Nového Sedla ukončeny ve staronové zastávce.
Zbývající úsek trati, který nebude rekonstruován, existují 3 varianty - celková rekonstrukce, zrušení trati nebo její využití pro turistickou železnici. A právě poslední variantu podporuje zvláštní komise zřízená k tomuto účelu.

Zdroj: Železničář 2006/15-16

nehoda Cheb - K vážné nehodě osobního auta s vlakem vyjížděli chebští záchranáři o půlnoci na železniční přejezd v Hradišti na trati z Tršnice do Chebu. V autě, které začalo po nárazu hořet, byli dva zranění - žena a muž.
Žena byla po prvotním ošetření převezena na chirurgickou ambulanci chebské nemocnice, šestatřicetiletého řidiče zdravotníci převezli s popáleninami II. stupně v obličeji, na rukou, kolenech a dýchacích cest na ARO, odkud musel být následně transportován do fakultní nemocnice Praha – Vinohrady.

Zdroj : Katastrofy.com

774.701 CHZ Sokolov, 24.03.2006 - foto Jaroslav NovotnýSokolov - Pokud jezdíte po trati č.140 mezi Novým Sedlem a Sokolovem, možná že jste již zahlédli nápadně červenou lokomotivu. Jedná se dieselelektrickou lokomotivu ř.774.701, patřící Sokolovské uhelné.
Nová lokomotiva byla vyrobena v JLS Jihlava (holding ČMKS) modernizací původního stroje SU, Čmeláka ř.770.512, který byl dodán do Jihlavy počátkem roku 2005. Počátkem tohoto roku se již objevila na zkušebním okruhu v Cerhenicích a nyní zkušebně jezdí po vlečkách SU.
Jedná se o prvního úplně modernizovaného Čmeláka v ČR. Podobně modernizované lokomotivy ř.770 jezdí na Slovensku v US Steel v Košicích (774.502, 503), které modernizovaly ŽOS Zvolen.
Vzhledově lokomotiva připomíná známé modernizované lokomotivy řad 724 / 744. Pro lepší viditelnost má snížené kapoty, na delší straně má navíc instalovanou kameru. Pod kapotou má instalovaný motor Caterpillar 3512B (1455kW), který pohání trakční alternátor. Ten napájí původní trakční mototory TE006 umístěných v šesti nápravách.

Foto : Jaroslav Novotný, Jan Wigh

774.701 Sokolovská uhelná - foto Jan Wigh 774.701 ovládací panel - foto Jan Wigh

RegionovaKarlovarský kraj, ČD Dne 31. března 2006 byla hejtmanem Josefem Pavlem a náměstkem generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiřím Kolářem podepsána smlouva o regionální obslužnosti pro rok 2006 v Karlovarském kraji – jednání se tak už dokončují pouze v Ústeckém kraji.
Rozsah regionální železniční dopravy na území Karlovarského kraje včetně trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary představuje objem 2,5 mil. vlakových kilometrů. Celková částka, kterou uhradí Karlovarský kraj drahám, je stejná jako loňský rok a dosahuje výše 130,2 mil. Kč.
Jednotlivé kraje a České dráhy současně vzájemná jednání hodnotí velmi pozitivně a obě strany hovoří o oboustranně výhodném partnerství.

Společný zájem kraje i Českých drah je dlouhodobě soustředěn na zachování, stabilizaci a postupné rozšiřování regionálního železničního spojení. Při této příležitosti se hovořilo o modernizaci vozového parku a infrastruktury, která letos proběhne na území Karlovarského kraje. V měsíci květnu začne na území kraje jezdit první rekonstruovaný motorový vůz Regionova a dále bude letos dokončena elektrizace tratě Karlovy Vary – Kadaň. Výrazně se tak zrychlí a zkvalitní dálková i regionální doprava.
V souvislosti s dodáním motorových vozů Regionova náměstek generálního ředitele Jiří Kolář dokonce přislíbil, že během května budou do Karlovarského kraje dodány 2 jednotky Regionova. Tyto dvě jednotky – v barvách Karlovarského kraje – budou nasazeny v pravidelném provozu na trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary – Potůčky.

Zdroj: tisková zpráva ČD

750.287 na přípřeži 363.086 (Poštovní spořitelna) v Ostrově nad Ohří - 11.2.2006, foto: Jan ŠedivýKarlovy Vary - Stavbu Elektrizace trati Kadaň - Karlovy Vary tvoří dvě souběžně prováděné stavby: předelektrizační úpravy a samotná elektrizace. Elektrizace trati zahrne vedle trakčního vedení a transformoven i montáž sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, elektrické osvětlení stanic a elektrické ohřevy výhybek. V části trati Vojkovice - Karlovy Vary byl elektrický provoz zahájen v prosinci roku 2005, celý elektrizovaný úsek bude zprovozněn v listopadu roku 2006.
V těchto dnech se i dokončuje první část celkové rekonstrukce železniční trati mezi Kadaní a Karlovými Vary. Obnova téměř padesátikilometrového úseku zahrnovala výměnu podloží, štěrku, pražců, kolejnic, rekonstrukci několika mostů, přejezdů a vybudování protihlukových stěn a připravila tuto trať na úplnou elektrizaci.
Stavbu v celkové hodnotě 810 milionů korun provedlo sdružení tří dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS od listopadu 2003 do února 2006. Investorem stavby je Stavební správa Plzeň Správy železniční dopravní cesty. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Od prosince jsou na rychlících nasazovány dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363, kdy po neelektrifikovaném úseku Ostrov n/O - Kadaň jsou přetahovány za pomocí dieselových lokomotiv. Osobní vlaky mezi Chebem a Chomutovem jsou vedeny střídavou lokomotivou ř. 242 s klasickou soupravou z Chebu do Ostrova, kde se přestupuje na náhradní soupravu (zpravidla 742 nebo 810 + vozy 010). Po dokončení elektrifikace v celém úseku budou i osobní vlaky taženy lokomotivami ř.363.

Zdroj : MD ČR
Foto : Brejlovec na přípřeži Poštovní spořitelny v Ostrově n/O 11.2.2006 - foto Jan Šedivý

rotavaSokolovsko - Dnes v 6:48 hod se na železniční trati č. 145 Sokolov - Kraslice (Klingenthal SRN) mezi stanicemi Oloví - Rotava na železničním přejezdu (bez světelného zabezpečovacího zařízení) střetl osobní vlak soukromé společnosti Viamont s dodávkou. Na místo vyjely dvě posádky záchranné služby. 47letý řidič nákladního automobilu vypadl po nárazu sklem vozu na kolejiště, kde zůstal ležet v bezvědomí. Zdravotníci ho s vážnými poraněními hlavy a s podezřením na krvácení do mozku dopravili na ARO sokolovské nemocnice. Způsobená škoda byla vyčíslena na 100 000 korun na vlaku a 100 000 na osobním autě. Na místě střetu nahradily do 12 hodin vlakovou dopravu autobusy. Dopravu na trati Sokolov - Kraslice - Klingenthal provozuje soukromá společnost Viamont.

Ve stejném úseku trati se také na želez. přejezdu (bez světelného zabezpečovacího zařízení) 5.10.2005 střetl osobní vlak (Os 17019) spol. Viamont s kamiónem. Strojvedoucí byl spolu se 3 cestujícími zraněn lehce. Motorový vůz při střetu v rychlosti 55 km/h vykolejil a provoz byl přerušen do ranních hodin.

ilustrační snímek z nehody 5.10.2005 - Martin Nožička

Vykolejená lokomotiva 242 209-5 - foto Jan ŠedivýKarlovy vary - V sobotu 18.2. v 5.05 hodin v Dalovicích na Karlovarsku narazila lokomotiva do auta, které uvázlo nedaleko železničního přejezdu se závorami. Řidič BMW vjel na přejezd, na náledí dostal smyk a uvízl ve vzdálenosti cca 20 metrů od přejezdu. Přibližně v rychlosti 50 km/h do něj narazila lokomotiva 242 209-5, která jela směrem od Ostrova nad Ohří do Karlových Varů a vykolejila všemi podvozky.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, řidič a spolujezdec z místa nehody utekli. Výše škody byla předběžně vyčíslena na lokomotivě 300 tisíc korun, na trati 80 tisíc korun a na autě 100 tisíc korun. Vykolejení nenarušilo provoz dopravy, vlaky na trati jezdily po jedné koleji.
Foto : Jan Šedivý

Zdroj : Drážní inspekce

infoKarlovy Vary - Karlovarský krajský úřad odmítl žádost Českých drah zrušit železniční dopravu mezi Loktem a Krásným Jezem. ČD o to požádaly proto, že trať je kvůli špatnému technickému stavu uzavřena a společnost ji nahrazuje autobusy. Představitelé regionu s jakýmikoli snahami, které by vedly ke zrušení tratě, striktně nesouhlasí. Úsek trati č.144 Loket - Krásný Jez je od roku 1997 uzavřen, důvodem je špatný technický stav, zvláště tunelů a mostů.
Tehdy se neuvažovalo o úplném zrušení trati, šlo pouze o dlouhodobou výluku. Trať nebyla výrazně ztrátová, neboť osobní vlaky byly průměrně vytížené. V té době se náklady na opravu odhadovaly v desítkách milionů Kč, nyní až 300 mil. Kč.
Podle Pavla Skály z SŽDC se vyjednává o prodeji trati. Jednání zatím nebyla ukončena.

zdroj : ČT24
Reportáž na ČT24 : ZDE (reportáž je na konci zpráv)

Nákladní fotovlak Cheb - Aš 18.2.2006 se Čmelákem T669.0085 Aktualizováno : 31.1.2006
PRO NEDOSTATEČNÝ POČET ÚČASTNÍKŮ SE JÍZDA ZVLÁŠTNÍHO NÁKLADNÍHO VLAKU S LOKOMOTIVOU T 669.0085 "ČMELÁK" NEKONÁ.

Cheb - Aš - Plzeňská dráha - Výtopna Cheb pořádá v sobotu 18. února 2006 jízdu zvláštního nákladního fotovlaku na trase Cheb - Aš - Cheb (trať č.148) s dieselovou lokomotivou T669.0085 "Čmelák" a soupravou nákladních vozů (Es, Faacs, Gbgkks, Ks, Da-k).
Předpodkládaný odjezd z Chebu je okolo 11 hod. a návrat do 16 hod. Fotozastávky budou v úseku Františkový Lázně - Aš.

Akce je podmíněna účastí min. 30 osob a zaplacením jízdného (bližší info e-mailem nebo telefonicky). Přihlášky na jízdu posílejte do 31.1.2006 na e-mail sergej.cheb@volny.cz nebo tel. 605 269 110 nebo 723 548 728.

Podrobnosti na webu pořadatele : Plzeňská dráha - Výtopna Cheb

poškozená lokomotiva 731.050-1 - foto : Drážní inspekceChodová Planá - už ke druhé kolizi kamionu s vlakem během pouhých dvou dnů došlo na tomtéž železničním přejezdu se závorami u Chodové Plané na trati z Plzně do Chebu. V obou případech řidiči kamionu nerespektovali železniční přejezd, ve druhém případě navíc doplněný varováním, že výstražné zařízení není v činnosti. To bylo poškozeno při první srážce v pondělí 23.1. Přejezd zůstal zabezpečen pouze výstražnými kříži, vlaky zde projížděly s varovným houkáním desetikilometrovou rychlostí. Ani za těchto okolností se však strojvedoucímu nehodě nepodařilo zabránit.
Vlak se s kamionem střetl přibližně v rychlosti chůze, způsobená škoda byla předběžně vyčíslena 30 tisíc korun na vlaku a 150 tisíc korun na kamionu. Odstraňování následků si vyžádalo přerušení provozu od 19.50 do 21.54 hodin.

Drážní inspekce na místě nehody zahájila vyšetřování a prověřuje, zda kromě pochybení řidiče kamionu nedošlo také k pochybení ze strany železnice.

Doplnění - 13:10
Jednalo se o manipulační vlak z Plané u Mariánských Lázní do Chebu. Číslo lokomotivy je 731 050-1 (DKV Plzeň).

Zdroj včetně fotografií : Drážní inspekce
Tisková zpráva DI


upozornění před přejezdem - foto : Drážní inspekce poškozený návěs kamionu - foto : Drážní inspekce

« Újabb hírek | 1 ... 5 6 7 8 9 10 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:46
nyugszik: 20:14