..: Kraj nesouhlasí se zrušením trati Loket - Krásný Jez :..
infoKarlovy Vary - Karlovarský krajský úřad odmítl žádost Českých drah zrušit železniční dopravu mezi Loktem a Krásným Jezem. ČD o to požádaly proto, že trať je kvůli špatnému technickému stavu uzavřena a společnost ji nahrazuje autobusy. Představitelé regionu s jakýmikoli snahami, které by vedly ke zrušení tratě, striktně nesouhlasí. Úsek trati č.144 Loket - Krásný Jez je od roku 1997 uzavřen, důvodem je špatný technický stav, zvláště tunelů a mostů.
Tehdy se neuvažovalo o úplném zrušení trati, šlo pouze o dlouhodobou výluku. Trať nebyla výrazně ztrátová, neboť osobní vlaky byly průměrně vytížené. V té době se náklady na opravu odhadovaly v desítkách milionů Kč, nyní až 300 mil. Kč.
Podle Pavla Skály z SŽDC se vyjednává o prodeji trati. Jednání zatím nebyla ukončena.

zdroj : ČT24
Reportáž na ČT24 : ZDE (reportáž je na konci zpráv)

Petrr | 26.1.2006 (20:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.01.2006 (13:30)  
Díky za upřesnění. Já jsem se domníval, že ty koleje jsou původní. Ale v každém případě na šrot, takže to těžítko na stůl může mít za pár let historickou hodnotu.

Ale vážně: Existuje názor přímo na ČD, že by se v tomto prostoru mělo s dráhami něco dělat, protože je to obrovské území, kde lišky dávaj dobrou noc a silničáři o to také nemají extra zájem. Pak by zde mohla dráha konkurovat...
27.01.2006 (22:48)  
Abych to upřesnil, v současnosti je majitelem většiny tratí SŽDC, ale "servis" - pokud vím - objednává u ČD, které k tomu mají technické prostředky.
27.01.2006 (22:46)  
Myslím, že od vzniku viděly. Už je to dost dlouho. Kolejnice bych neřezal, ale nechal na svém místě. Tohle rozebírání drah je hrozný zlozvyk.
Jinak poměr 80:60 není tak hrozný, pokud by obě komunikace byly v normovém stavu. Kromě toho si neodpustím pro změnu pražský nápad - co takhle přímé vlaky Praha - Rakovník - Plasy? Cesta přes Plzeň 154km, přes Rakovník jen 119km. Při zpátečním jízdném 28 korun rozdíl, to už jsou dvě piva... Jen mít slušné tratě. Stejně tak z Prahy do Chomutova, Karlových Varů a Sokolova - abych se vrátil na Karlovarsko. Jezdit draze přes Ústí je ostuda...
Ono by ani nebylo nutné to odkupovat. Stačilo by SŽDC donutit k údržbě, nebo udržovat pro ně trať smluvně. Dokonce jsem slyšel neověřenou zprávu, že ČD někde trať neopravují, jen za to inkasují, neb není kontroly...
27.01.2006 (12:04)  
Ad Twix: Mladotice - Kralovice neviděly korunu investice od svého vzniku. Máte možnost si tam jít uříznout kousek úplně původní kolejnice. Na silnici II/201 (kudy jezdí NAD) musel kraj už udělat rekonstrukci povrchu, neboť se díky husté autobusové dopravě rozpadl.
Jo těch 80km Plzeň - Rakovník po dráze je proti 60km po relativně slušné silnici bída. Autem je to hodina, vlakem by to byly dvě hodiny.
registrovaný uživatel Vezak  mail  
27.01.2006 (11:42)  
Já být soukromým majitelem tak ten úsek od drah odkoupím a obnovím provoz je to tam celkem v dobrém stavu až na jeden tunel a asi tři mosty.V okolí je krásná příroda jak v létě tak i v zimě.
27.01.2006 (10:56)  
Jenže to by nejdřív musel stát prostřednictvím své SŽDC do opravy tratí investovat, jinak tam Drážní úřad nepustí žádného dopravce. Stát má ovšem úplně jiné starosti, třeba dálnice.;)
27.01.2006 (10:10)  
Ačkoliv ČD fandím (nejsem jejich zaměstnanec) tak zde by to chtělo soukromníka. ČD chápu v tom, že potřebují a chtějí dávat prachy někam jinam, například nějak ukaučovat "slavný marketingový produkt SC pinďolíno" PetrP
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.01.2006 (9:22)  
Nechápu, co do toho dráhy (České dráhy) kecaj. Ta trať jim nepatří a dopravní obslužnost objednává a platí kraj. Jestli to ČD nebaví, jistě se s krajem dohodnou na dopravní obslužnosti bez účasti ČD.
registrovaný uživatel gapa 
27.01.2006 (8:12)  
TO MILAN: Taky nechápu, proč ČD pozastavili autobusy mezi Morkovicemi a Nezamyslicemi.Osobně jsem ji prošel loni na podzim a vytíženost autobusu byla docela dobrá.A stav žel.svršku byl také ucházející,ani nechyběli nikde koleje.
registrovaný uživatel Stealth  mail  
27.01.2006 (0:05)  
Řekl bych že se dráhy zrovna nepřetrhnou obnovovat provoz na tratích kde byl pozastavený... Z Lokte do Krásného Jezu trať neznám, ale za humny mám trať 121, ta je na tom bídně, částečně chybí koleje...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko