..: Viníci srážky vlaků u Stráže nad Ohří odsouzeni :..
BleskovkaKarlovy Vary - Karlovarský soud potrestal podmínkami dva výpravčí. 10. května 2002 zavinili srážku nákladního vlaku a amerického vojenského transportu nedaleko Stráže nad Ohří.
Tehdy vojenský transport mezi Vojkovicemi n/O a Stráží n/O kvůli překročené ložné míře jel po nesprávné koleji a ze Stráže byl proti němu vpuštěn nákladní vlak s nákladem ocele. Srážku nepřežil strojvedoucí českého nákladního vlaku, 14 vojáků bylo zraněno. Strojvedoucí vojenského vlaku stihl vyskočit z lokomotivy.

Zdroj : iDnes.cz

Související zprávy na iDnes :
22.3.2004 Železničáři vysvětlují soudu střet s vlakem USA
4.12.2002 Za srážku vlaků padly první tresty

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.10.2005 (14:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky

Další z regionu ČR Karlovarský


06.10.2005 (22:17)  
Ten článek je samozřejmě slátanina, mělo tam být "odjezdu"; já si už nepamatuji "konstrukci" toho obvinění signalistky, ale v podstatě to bylo padlé na hlavu … neboť to co měla udělat bylo v praxi nerealizovatelné …
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
06.10.2005 (14:34)  
dálkové ovládání již z části funguje, tuším, že právě mezi Vojkovicemi a Stráží je to již funkční, alespon se zde již jezdí na nová návěstidla
editor nebo admin ŽP fT
05.10.2005 (21:15)  
Ja si myslim, ze si davno prozily svoje a trest uz stratil smysl. Jeste ze se dratovani blizi k finalu a bude dalkovina.
editor nebo admin ŽP pankratz
05.10.2005 (20:53)  
Tomu odbornému komantáru novinárskemu som vôbec nerozume. Ale najmenej tomu, akú negatívnu úlohu v tom mala signalistka !
05.10.2005 (19:47)  
VZ na obou lokomotivách byl v činnosti; s VZ nemá nehodová událost nic společného; skutečnou tragédií bylo, že – když se to pohnojilo – se výpravčí nepodařilo "na první pokus" aktivovat generální stop, který byl naopak (bohužel) "zabezpečen" proti náhodnému použití nesmyslně složitou manipulací … podařilo se až opakovaně, bohužel POZDĚ …
Skutečnost, že se justice "babrala" s tohle kauzou cca 3 a půl roku svědčí o mnohém … a strkat někoho natvrdo za mříže po této době je proti duchu účelu trestu; proti duchu účelu trestu je i zákaz činnosti - prakticky po celou vyšetřování totiž jako výpravčí mohli sloužit … obhájce paní výpravčí JUDr. Baborák se hodlá odvolat, takže komedie neskončila (já se mu ani nedivím …); já zdůvodnění soudu chápu, neboť pro právnicky vzdělaného soudce je systém předpisů pro organizování drážní dopravy, používaná odborná terminologie (často slangová) atd. nepochopitelná, takže soudit tyhle kauzy je pro soudce velice náročné – viz soudní stíhání strojvedoucího LD Česká Třebová, který byl účasten nehodové události mezi žst. Praha–Hostivař – Prava–Vršovice = postavení vlakové cesty nákladnímu vlaku do Vršovic místo do Malešic; nákladní vlak zastavil a na jeho konec narazil Os 9114; cca 4 roky byl strojvedoucí tahán po soudech, protože "měl zastavit" před nesprávně postavenou výhybkou v žst. Praha Hostivař, jejíž výměnové návěstidlo nesvítilo a stanice byla zcela potmě … ;
chyba je i na "systému", který čerstvou absoleventku kurzu – sic premiantku – zařadí po "autorizaci" k samostatnému výkonu služby na dvojkolejku, která je navíc levostranná …
registrovaný uživatel vvx
05.10.2005 (19:07)  
... jsem se překlepl s vvz, toš ja, jezdilo sa po papuli, ani nevím jestli se tam dnes jezdí jinak, ale vím, že frekventované úseky, kde se jezdí stále po papuli jsou. Za to, že na dvoukolejce významu, jako je u Vojkovic není AB, bych zavřel do kriminálu ty, kteří to trpí. Ježdění podle gvd propaguji na lokálkách, ale bez výpravčích. Na každé mašině musí bý ale rádio nebo telefon, aby se všichni domluvili.
05.10.2005 (17:14)  
Nejlepší je zdůvodnění soudu"nepatrné porušení předpisů"
registrovaný uživatel JOHNZ 
05.10.2005 (16:05)  
vvz: tam sa asi jazdilo "po papuli" ...
registrovaný uživatel vvz
05.10.2005 (14:41)  
...a jaké bylo zabezpečení zde, páni VZ-tkáři?!

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko