..: Viamont chce na Karlovarsku rozšířit svou nabídku vlaků :..
Ilustrační foto - DesiroKarlovarský Kraj - Společnost Viamont má zájem provozovat další železniční tratě v Karlovarském kraji. Od prosince začne s největší pravděpodobností vozit místo Českých drah cestující z Karlových Varů do Mariánských Lázní. V dalších letech by se nebránila provozovat tratě vedoucí z Karlových Varů do Potůčků, z Chebu do Hranic a v neposlední řadě železnici mezi Chebem a Luby. V poptávkovém řízení, které kraj vyhlásí stejně jako v minulém roce, mohou ovšem uspět ještě další firmy. Kraj si od nových dopravců slibuje kvalitnější a rychlejší cestování s nižšími náklady. Poptávkové řízení vyhrál vloni právě Viamont.
"Začneme do Mariánských Lázní jezdit pravděpodobně při změně jízdních řádů na konci roku. Správa železniční dopravní cesty totiž přidělila povolení k provozování tratě Českým drahám. Původně do února, nyní jej ale prodloužila právě do prosince. Na konci roku by ji měli přidělit nám, protože jsme si o kapacitu požádali už v řádném termínu," dodal Cempírek. Podle mluvčí krajského úřadu Andrey Bockové budou krajští úředníci o realizaci poptávkového řízení na provoz zmiňovaných tří tratí jednat tento týden. Loňského poptávkového řízení se zúčastnila kromě Viamontu a Českých drah ještě dopravní společnost úspěšně působící mimo kraj. Hlavním důvodem pro vypsání poptávkových řízení jsou podle kraje nutné změny jízdních řádů. O nových jízdních řádech už krajští úředníci jednali. "Jízdní řády nemohou tvořit jenom dopravci," uvedla mluvčí Bocková. Kraj plánuje vytvořit časová pásma, ve kterých by měly vlaky jezdit. "Budoucí dopravce by nám měl říci, za jakou cenu je schopný jezdit," pokračovala mluvčí.
Krajský úřad počítá díky změnám s úsporami. "Vlaky budou jezdit v časech, kdy o ně mají lidé zájem. Změny přinesou úspory samozřejmě i díky konkurenci," dodala Bocková.

Zdroj:Idnes


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 24.4.2006 (19:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


registrovaný uživatel lada 
25.04.2006 (6:38)  
V navrhu jizdniho radu 2006/2007 jsem videl v Karlovarskem kraji Viamont na vice tratich. Ale podle tohoto clanku to chapu tak, ze do Marianek by uz opravdu meli pristi rok jezdit (hura) a ten zbytek trati chapou jako "provokaci" a veri tomu, ze se to zase o rok protahne.
registrovaný uživatel sersa  mail  
25.04.2006 (0:18)  
Mam pocit, ze CD potrebuji u nas konkurenci, jak prase drbani. Proste neni mozne aby se spolecnost po rekneme 15-16 letech trzniho hospodareni chovala neustale stejne jak za byvaleho rezimu - tj. spina, zmar a srot... Jen tak dale - treba casem uvidime u nas ve Varech Desira a Regiosprintery i s jinymi logy nez Vogtlandbahn a Erzgebirgbahn...
To Unipuls: podle me tohle je otazka mistni samospravy aby mohla odebrat v pripade nevyhovujicich sluzeb licenci aby se "Male ceske Rusko" nedelo... A pokavad toho neni schopna tak pak od toho tady sou volby... A pokavad toho nejsou schopny ani ty volby... tak pak nam Panbuh pomahej :)))
24.04.2006 (22:48)  
Jen co se naučí podnikatelé podnikat na železnici jako v autobusové dopravě. Zářný příklad povedená firma Optimalizace veřejné dopravy v Hranicích. Jediný nový autobus po pár letech zlikvidovala, vozový park představují staré plečky vyřazené v z větších měst, všude neskutečná špína, vše v rozkladu, někteří ridiči naprosto arogantní vůči cestujícím, místo okna sololit, zkrátka - malé české Rusko.
registrovaný uživatel Racek 
24.04.2006 (20:01)  
Nemáte v tom trochu hockey? V první větě se říká, že Viamont má zájem provozovat železniční tratě, ale z dalšího vyplývá, že jde o provozování osobní dopravy, nikoliv o provozování dráhy. To bude pravděpodobně nadále dělat ČD pro SŽDC, protože do toho kraj nemá co mluvit a SŽDC sama se to, pokud vím, nechystá zadat nikomu jinému.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko