..: Aktuality a články :..

obrazekPraha NTM - Od 6. dubna do 30. května 2004 potrvá v Národním technickém muzeu výstava celoživotní tvorby akademického malíře Jiřího Boudy.
Tuto výstavu připravilo Národní technické muzeum při příležitosti jeho 70. narozenin, které oslaví 5. května.
Bude zde vystaveno na sto litografických děl, několik olejomaleb, mědirytin a ukázky knižních ilustrací, vše se zaměřením na železnici.
Výstavu doplní ve čtvrtek 15. dubna v 17 hod. přednáška o železnicích v ČR a v sobotu 1. května od 14 hod. setkání s malířem.
Otevírací doba NTM: út - pá 9 - 17 hod., so, ne a svátky 10 - 18 hod.
Pokračování zde, další info na www.ntm.cz

7.4.2004 - 16:16 - Pielstick 735.064 byl přetažen do DKV Česká Třebová

obrazekČeská Třebová - 6.4.2004 se lokomotiva 735 064 vydala na svoji poslední cestu. Cesta byla směřována do depa Česká Třebová, kde se připojí ke konvoji ostatních lokomotiv 735. Na této cestě byla doprovázena dnes již muzejní lokomotivou T478.1002 (751 002) z Veselí na Moravou.
Do České Třebové přijela tato smutná souprava tvořená T478.1002, za ní byl řazen malý uhlák a dále již 735 064. Souprava přijela na 14. kolej. Zde sečkala pár minut a po vydání souhlasu k posunu souprava odjela do depa Česká Třebová. Zde vyčkala asi do 14:30 u velké točny, kdy na soupravu najela místní lokomotiva 730 013, ta 735 064 odtáhla. Zbytek soupravy (T478.1002 a Uas) odjely na nákladní skupinu (hranice depa překročily 13:05), kde došlo k otočení a poté následovala již cesta zpět do Veselí nad Moravou.
Přiloženou fotografii pořídil PaV při příjezdu soupravy do České Třebové.

obrazekOpraveno 17.4. - Šauer - Jen ve stručnosti vám přinášíme aktuální informace o nasazení lokomotiv fyzické osoby Radka Šauera:753.197 - byla dlouhodobě pronajatá společností OKD Doprava, ale v současné době by podle všech informací měla být ve službách Unipetrolu-dopravy a vozit ucelené vlaky v trase Most n.n. - Kralupy nad Vltavou. 730.613 - v těchto dnech je na opravě v brněnské firmě lokomont. 730.625 jezdila nějaký čas opět pod hlavičkou OKD Doprava v Kladně-Dubí, kde přistavovala vozy na vlečku ECKG (Energocentrum Kladno Generating). Nyní by však měla spolu s 753.197 přejít pod křídla Unipetrolu-dopravy a působit v jejích službách. 753.306 - Tato lokomotiva již v roce 2004 definitivně přesla pod OKD-Doprava. Po kolejích se pohybuje již delší dobu bez sebemenších známek příslušnosti k Radku Šauerovi. Její (prozatím původní šedo - zelený) lak je pouze na boku opatřen logem OKD Doprava. Na doprovodném snímku je zachycena lokomotiva 753.197 odstavená v depu OKD Doprava v Kladně-Dubí.

obrazekOpraveno 20:15 - Slovensko - Včera približne o 20.00 hod došlo na trenčianskom zhlaví počas
vchádzania nákladného vlaku (vedený rušněm rad 363) do žst.Dubnica nad Váhom, ktorý vchádzal do odbočky rýchlosťou asi 40 km/hod k vykoľajeniu jedného vozňa typu Gags.
Na miesto nehody prišiel nehodový vlak z depa Žilina vedený strojom série 771 s nehodovym žeriavom a začal odstraňovať následky nehody.Druhý stroj radu 742 odtiahol do stanice zvyšnú nepoškodenú časť súpravy. ďalšie informácie nie sú známe. zdroj Peter Krušinský, text Andrej Ivanič

Kolín - Občanské sdružení Posázavský Pacifik odkoupilo od ČD tři vozy bývalé řady Biz. Tyto vozy jezdily na Pacifiku ještě v šedesátých letech 20. století. Za 2. světové války byly přestavovány z nákladních vozů řady Z.

Ve čtvrtek 1.4.2004 se uskutečnila 1. etapa převozu vozů řady Biz k novému majiteli. Nejprve motorový vůz M 262.045 vyjel v poledne z Brna, kde byl přes zimu deponován, směrem na Českou Třebovou a Choceň. V Chocni byla první zastávka. Zde stál jeden vůz výše zmíněné řady. Ten byl přivěšen za motorový vůz a zvláštní souprava se vydala ve večerních hodinách přes Pardubice do stanice Záboří, kde byly deponovány zbývající dva vozy.

Na snímku jsou zachyceny všechny tři vozy Biz.

obrazekDoplněno 6.4. 20:36 - Slovensko - V depe Bratislava hlavné pokračuje renštrukcia nabíjačov batérií, nasledujúcim rušňom, ktorý sa podrobuje tejto rekonštrukcii je stroj 350.015, pričom rušeň 350.014 je už po rekonštrukcii a vrátil sa do prevádzky. Do prevádzky v osobnej doprave sa takisto vrátil aj stroj 363.101 na ktorom bola vykonaná stredná redukovaná oprava v depe Bratislava východ 2, pričom obdržal tento rušeň novo nalakované zberače, pluhy a podvozky boli taktiež v oprave. V rušňovom depe Bratislava východ 2 sa ukončuje EH oprava dispečerskej laminátky 240.024, na tento stroj v sobotu 3.4. boli dosadené podvozky z opravy v ŽOS Vrútky, stroj obdržal nový polyuretánový lak. Zaujímavosťou tejto laminátky sú polovičné zberače, ktoré boli zachované na tomto stroji aj po EH oprave. zároveň sa v tomto opravnom depe začala ES oprava stroja 363.096, ktorý bol nasadzovaný do nákladnej dopravy na žilinskom ramene. Naopak sa ukončuje rozšírená stredná redukovaná oprava stroja 363.093, na ktorom takisto bola vykonaná rekonštrukcia nabíjača batérii. Tento rušeň taktiež obdržal nový náter, nie však polyuretánový ale syntetický email. Rušeň 362.010 stojí na 10.koľaji v depe Bratisalva východ 2 a čaká na svoju naplánovanú ES opravu a opätovné uvedenie do prevádzky. Žiaľ medzi dlhodobo neprevádzkyschopné rušne z RD Bratislava sa zaradil stroj 363.136, ktorý po požiari kabeláže je odstavený v strednej hale depa Ba Východ 2, na tomto rušni zhoreli káble pre vn napätie ako aj káble pre napätie 48 V. Do depa Ba východ 2 bola aj prepravená laminátka 240.034 z RD Nové Zámky, na ktorej sa ukončuje EH oprava. Táto oprava bola vykonaná v depe Nové Zámky, ale elektrická časť tejto opravy bude vykonaná v depe Bratislava východ 2, rušeň do tohoto depa prišiel už s novým slušivým polyuretánovým náterom, ale bez zberačov a celkového elektrického ústrojenstva na streche rušňa. Na ilustračním snímku Ice-Beara 350.015 v Praze Holešovicích dne 15.6.2003. Fotogalerie k článku je zde.

Autor: Andrej Ivanič

obrazekPolsko - PKP Przewozy Regionalne jsou na základě nedostatečného krytí ztráty osobní dopravy státem nuceny dále omezovat osobní dopravu. Seznam vlaků označených v jízdním řádu (F) - jede podle vyhlášky, které jsou v provozu i po 1. dubnu 2004 najdete zde, kompletní seznam oprav do knižního jízdního řádu najdete zde. Kromě jiného není t.č. osobní doprava na tratích Meziměstí - Mieroszów - Boguszow Górce Wsch. (-Walbrzych) a do polského Lupkowa zajíždí pouze 2 vlaky z Humenného, dále do Zagorze nic nejede. Přeji Hanzalíkovi i dalším příjemné večery nad opravou, zvláště s vědomím dalších oprav, které budou jistě brzy následovat. Na snímku ze stanice Tarnowskie Gory dne 22.2.2004 je známá jednotka EN 57.

obrazekPraha hl.n. - Kdo přišel v sobotu 3. dubna ráno na hlavní nádraží v Praze pocítil začátek sezony všemi smysly. Boleslavská M 131.1081 na severním zhlaví se vracela se dvěma německými Schienenbusy VT 98 (815) z Plzně. Mimořádně ve vládním salonku se konalo tradiční výměnné setkání Klubu železničních cestovatelů a na blízkém nástupišti 1a připravovala posádka k jízdě motorák M 262.045 s rybákem na jeho otevírací cestu do Posázaví. Slunné počasí umocnilo začátek sezony a jistě i vás inspirovalo k výběru ze sekce nostalgie. Na snímku sestava VT 98-VT 98-M131.1.

obrazekPosázaví - Na sobotu 3. dubna 2004 naplánovalo občanské sdružení Posázavský pacifik výlet motoráčkem M 262.045 z Prahy do Posázaví, konkrétně do Kácova. Tento den se totiž po zimní přestávce otevřely brány hradu v Českém Šternberku, a tak jedním z cílových míst byl také tamní hrad.
Původně se počítalo s jízdou samotného motorového vozu M 262.045, avšak v průběhu reklamní kampaně na tuto akci se ukázalo, že kapacita vozu 56 míst je již vysoce překročena, a tak byla dojednána posila v podobě vozu Baa (Ce 3-3577; 40 54 89-00 289-0) z domovské stanice Praha Bráník.

obrazekDoplněno 5.4. - Plzeňsko - V pátek odpoledne došlo na trati Plzeň - Cheb k několika požárům porostu kolem trati. Příčinou byl porouchaný vůz osobního vlaku 7306. Celkem vůz způsobil 13 ložisek požáru na sedmi a půl kilometrech. Nejhorší byl stav u Plešnic, kde požár vzplál v nepřístupném terénu. Doprava byla jen omezena a zpoždění bylo jen v řádu minut či desítek minut. První požáry byly nahlášeny v 11 hodin, hašení bylo ukončeno kolem třetí hodiny. Místa byla poté ještě kontrolována.
Tráva kolem trati vzplála o den později mezi Hořovicemi a Zbirohem. Doprava tam byla zastavena úplně (cca. 14:00 - 17:40) a vlaky nabíraly obrovská zpoždění.
Vlaky se hromadily v obou směrech. Zřejmě prvním vlakem, který úsek neprojel byl Os 7809, který tak nabral přes tři hodiny a půl hodiny.
Další vlaky (a jejich zpoždění): R 623 ( 81); IC 150 ( 160); IC 151 (185); R704 ( 175); 855 ( 127); R266 ( 106); 751 ( 76); R 656 ( 56); R 857 ( 27). Dále bylo zpožděno několik osobních vlaků o několik hodin.

obrazekPražská doprava - Za čtrnáct dní a pár hodin vyjede poprvé vlak na 1. pravidelné pražské městské lince z Roztok u Prahy do Prahy Libně, se zastávkami v Praze Sedlci, Praze Bubenči a Praze Holešovicích. Linka bude v provozu jen ve všední dny od 5:37 do 19:45. První vlak vyjede z Prahy Libně v 5:37 a do Roztok pojede 19 minut. První vlak do Libně vyjede z Roztok v 6:07 a do Libně pojede 23 minut. S výjimkou některých spojů bude v tomto směru vlak jezdit 20 minut. Poslední přijíždí do Libně v 19:45 a tím doprava končí.
V době konání MS 2004 v ledním hokeji, bude doprava ještě posílena. Linka bude v provozu i v sobotu, v neděli a ve svátky a navíc bude v provozu až do 0:25, kdy přijede do Roztok poslední spoj od Libně.
V těchto vlacích bude platit tarif ČD a tarif PID včetně jízdenek pro jednotlivou jízdu (s výjimkou jízdenek za 8 resp. 4 Kč).
Postavit jízdní řád pro tuto linku nebylo snadné. Hlavně proto, že současný platný jízdní řád s linkou nepočítá. Uvidíme, co přinese provoz této linky.
Podle našich informací má na lince jezdit řada 451/2 a v době konání MS 2004 bude nasazena řada 471. Na lince budou nasazeny dvě sólo jednotky.
Pokud máte zájem o bližší informace, zde nabízíme malý skládací jízdní řád od ROPIDu. Na ilustračním snímku je jednotka 451.048 v žst. Praha Masarykovo nádraží 31.3.2004.

obrazekDesira i do Chomutova - Od soboty 3. dubna začnou jezdit po další trati v ČR moderní jednotky Desiro německého dopravce Erzgebirgsbahn. Německé jednotky budou jezdit každý víkend mezi saským městem Chemnitz a Chomutovem.
Červená Desira dceřiné společnosti Deutsche Bahn AG jezdí od prosince minulého roku pravidelně o víkendech na trati z Johanngeorgenstadtu do Karlových Varů a po celý týden z Chemnitz do Vejprt. Od dubna jeden pár víkendových vlaků jezdí až do Chomutova. Přímé spoje jezdí každou sobotu a neděli, o velikonočním pondělí 12. dubna a ve svátek 17. listopadu. Vlak z Chemnitz odjíždí v 8:02, z Vejprt v 9:48 a do Chomutova přijíždí v 11:14. Zpět z Chomutova jede ve 14:07, z Vejprt v 16:06 a do Chemnitz přijíždí v 17:45.
Vozidla Desiro zastupují generaci moderních jednotek pro regionální dopravu. Dvoudílné soupravy mají nízkopodlažní provedení v prostorech dveří a jsou vybavena klimatizací. Další německé jednotky společnosti Vogtlandbahn můžete také spatřit na Chebsku a Karlovarsku. Přímé víkendové vlaky RegioSprinter VT39 jezdí např. ze Zwickau přes Kraslice a Sokolov do Karlových Varů d.n., kde jezdí ve spolupráci s českým dopravcem, společností Viamont.
Na přiloženém snímku je Desiro DB Erzgebirgsbahn ve stanici Křimov při Česko-saském železničním festivalu dne 13.9.2003.

obrazekReportáže a info - Tak snad již dokončím vše, co se nepovedlo dříve:
- Radomír Jedlička nafotil přepravu mimořádné zásilky z Plzně do přístavu v Mělníku. Fotografie pochází ze stanice Kolín. Dále Pavel Rafaja nám zaslal fotografie z jízdy Pod vrcholky bílých Karpat. Vybrali jsme dvě fotografie. Dvě fotografie jsme vybrali také od Vikijouse.
Omlouváme se všem, kteří museli čekat na uveřejnění svých příspěvků. Některé již však nebudeme uveřejňovat - (již nejsou aktuální). Omlouváme se a děkujeme za pochopení...

1.4.2004 - 23:08 - Informace o odkazech a soutěži o nejlepší web

obrazekDobříš - Z dalších restů:
Byly doplněny některé odkazy.
Dále Vás chceme informovat o hlasování o Dopravní web roku 2004. První kolo vyhrál náš web těsně s 212 hlasy. To hlavní se však odehraje v kole druhém, které právě probíhá. Za Vaše hlasy Vám děkujeme.
Dále Vás informujeme o vyhlášení soutěže na nejlepší logo našich stránek. Jistě jste si všimli, že naše stránky nemají žádné logo. To chceme změnit a pomoct nám můžete i Vy. Stačí si prostudovat pravidla úplně nahoře. Za Vaše nápady a konkrétní loga děkujeme.

Příjezd TEŽky ve směru Poprad do Starého SmokovceSlovensko - Předkládám vám zde trochu opožděnou reportáž z mého dvoudenního cestování po Slovensku, které jsem absolvoval v závěru minulého roku.

V druhé půli roku 2003 jsem se rozhodl, že se jednou vypravím vlakem i za hranice České Republiky; nejlákavější i cenově nejpřijatelnější pro mě bylo Slovensko. Mojí značnou výhodou bylo, že mám příbuzné na východní Moravě, asi 30km od hranic, takže jsem mohl vyrazit odtamtud a tak ušetřit dost peněz za jízdné k hraničnímu bodu a především se taky vyhnout cestování nočními vlaky, což pro cestujícího s lepším foťákem a věcmi na dva dny s sebou není příliš bezpečné a asi bych se moc nevyspal.

Po delší době rozhodování a plánování různých tras se mi podařilo domluvit nocleh u kamaráda Rada Rabatina, což mi umožnilo prodloužit výlet a dostat se dále na východ. Vzhledem k tomu, že jsem hodlal využít vlak vyšší kvality a celkově najet dost kilometrů, jevila se mi jako nejvýhodnější jízdenka Eurodomino. Dobu "mezi svátky" vždy trávíme s celou rodinou, takže jsme se po Vánocích přesunuli na Valašsko a tak bylo vše připraveno pro výlet.

« Novější zprávy | 1 ... 475 476 477 478 479 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:37
zapadá v 20:21