..: Aktuality a články :..

obrazekSlovensko - V TS 303 su zaradene momentalne 350.017 a 350.014 (po oprave), objavila sa aj 350.005 na R 611. 350.002 sa zatial neobjavila... Na IC405/Ex500, Ex501/IC404 chodia 350tky nepravidelne podla toho ktora pride z CR, 350.001 raz za mesiac, niektore aj 2x do tyzdna...)

ŠlechtičnaJaroměř - Doplněno o nová fakta: Společnost železniční výtopna Jaroměř má možnost zajistit provoz dvou Šlechtičen u příležitosti oslav trati Liberec - Pardubice, které jsou plánovány 5. a 6. června 2004.
Provoz 475.111 hradí partneři IMC z Plzně, provoz 354.1217 hradí Společnost železniční a její partneři.
Část nákladů se také uhradí z jízdného, ale na provoz 475.179 vyhlašujeme výzvu pro všechny fotiče a videotočiče na průzkum závazného zájmu o úhradu podílu provozu 475.179 ve výši 320, - Kč pro tuzemské fandy na osobu, pro zahraniční pak 10 EUR (ekv. 320,-Kč). V ceně je i noční fotografování v muzeu Výtopna Jaroměř. Pokud bude možné uhradit 475.179, pojede v úseku Stará Paka - Hradec Králové 475.111 na postrku, v úseku Hradec Králové - Stará Paka (možná Turnov) pak přípřež obou lokomotiv. Výchozí stanicí 475.111 budou Pardubice, 475.179 Liberec. Cílem je připravit zajímavou akci jednak pro veřejnost, tak i pro fotiče. Podrobnosti zde:jrtrain.zelpage.cz/2004_slechticny.html nebo na stránkách Společnosti železničníwww.spolecnost-zeleznicni.cz. Případné dotazy a závazné registrace přijímám na e-mailu:skoda.bohuslav@seznam.cz. Uzávěrka je 10.5.2004. Díky všem za pomoc.
Bohuslav Škoda, Společnost železniční výtopna Jaroměř

obrazekKřivoklát - Bezdrev - Není poslední dobou dne, aby se nestala nějaká nehoda na přejezdu. Dnes se stala jedna na trati mezi Rakovníkem a Louny, dotyčným byl vlak Os 6712 z Loun, vedený řadou 810. A jelikož trať nebyla stále uvolněna a blížil se dálkový rychlík R 891 Bezdrev (řazen 842.031 2×Btn752) z Českých Budějovic do Mostu, bylo rozhodnuto o jeho odklonu přes Žatec. V Rakovníku bylo využito vlaku do Prahy (Os 2519), který ho na závěsu zatáhl do Lužné u Rakovníka, aby se nemuselo objíždět, a pak už se tento rychlík vydal přes Milostín do Žatce a Počerad, aby se zde vrátil na svou původní trasu. Do Mostu pak přijel pouze s padesátiminutovým zpožděním, což je vcelku slušný výsledek. Tento rychlík, který má i normálně velmi zvláštní trasu (schválně si zkuste v jízdním řádu nebo na mapě jeho trasu kolem Loun vysledovat), tak cestující svezl po velmi zvláštní trase, kudy by se jinak asi bez přestupu jen tak nesvezli.
Bohužel se o prodlouženém víkendu stalo nehod mnohem více, dnes například vběhlo ve Vamberku pod osobní vlak 25235 z Rokytnice do Doudleb při hře malé dítě, naštěstí bylo odhozeno pluhem před vlak a to mu nejspíš zachránilo život, protože souprava ho už pak bez dalších zranění"nadjela". Mnohem tragičtěji ovšem skočila nehoda na Frýdecko-Místecku, kde dva mladí lidé srážku nákladního vlaku se Škodou 105 z pátku na sobotu nepřežili a další dva byli těžce raněni.
Na fotce je motorový vůz 842.031 kousek za protivínskou zastávkou v čele R 891 Bezdrev v řazení s vozy 042.001 a 042.002.

obrazekKoridory - Máme tu polovinu dubna a stavby na českých koridorech se množí. Vezmeme to tedy popořádku:
Na prvním koridoru skončila výluka 1.TK Choceň - Zámrsk a ihned na ní navázala výluka 2. TK, současně se sudou kolejovou skupinou v Chocni. Dále se blíží ke konci výluka 1. TK Přelouč - Řečany n.L. a 1. část výluky liché kolejové skupiny v Řečanech. Během více než sedmitýdenní výluky se zde stalo několik případů poruchy traťového zabezpečovacího zařízení a to výrazně zkomplikovalo železniční dopravu na této trati. Společnost Chládek & Tintěra má na svých stránkách webovou kameru, která je umístěná v žst. Řečany nad Labem. Nevýhodou je reload 5 minut. Na stránkách mají i archiv od 15.3.04.

13.4.2004 - 22:35 - Turnovské stroje řady 735 míří na do České Třebové

obrazekŘada 735 - Nedávno jsme Vás informovali o navážení lokomotiv řady 735 do depa Česká Třebová. Tuto již zmiňovanou navážku z 6.4 následovala dne 7.4 další série lokomotiv řady 735. Jednalo se konkrétně o lokomotivy 735 136, 735 173 a 735 168. Tento smutný konvoj pocházející z Turnova přivezla do České Třebové po 4. hodině 7.4.2004 lokomotiva 753 006. O tomto převozu jsme vás bohužel nemohli více informovat.
Dalším převoz se konal dnes 13.4.2004 (zajímavé datum) a jednalo se opět o lokomotivy řady 735, konkrétně 735 180, 735 192 a 735 176 opět doprovázené lokomotivou 753 006. Vlak jel pod číslem 63991. Do stanice Pardubice-Rosice dorazil tento konvoj před šestou hodinou a v 18:25 se vydal na svoji tento den poslední cestu do stanice Pardubice hl. n. Zde bude tato souprava nocovat a ráno po zvážení se podle !!odhadu!! se vydá po 10. hodině směr Česká Třebová.
Další informací, jež se podařilo získat je, že další převoz by se měl uskutečnit 19.4.2004 (pondělí), a bude se jednat o další tři lokomotivy řady 735. Na Ilustrační fotografii je 735 057 v depu Turnov.

obrazekLipenka - Bohužel již zítra budou vlaky 20910/20915 na trati Rybník - Lipno naposledy vedeny stejnosměrnou lokomotivou mezi Vyšším Brodem klášterem a Lipnem, protože ve čtvrtek cca v 8:00 bude poslední stejnosměrná část lipenky definitivně odpojena od 1500Vss. Ostatní vlaky jsou vedeny v motorové trakci (749 B či 810). Po dokončení rekonstrukčních prací a vybudování nové měnírny 25 kV 50 Hz bude tato trať přepnuta na soustavu 25 kV 50 Hz. Nová měnírna poslouží i jako další napájení bod trati České Budějovice - Horní Dvořiště. Na přiloženém snímku -zhm- je lokomotiva 100.003 s osobním vlakem v žst. Vyšší Brod klášter.

Brno - Dne 12.4.2004 se konala poslední jízda a zároveň rozloučení s velmi krásnou parní lokomotivou označenou jako 498.106 - Albatros. Této lokomotivy je o to více škoda, že dne 27.8.1964 vytvořila na ŽZO náš rychlostní rekord 162 kilometrů v hodině. Tento rekord držela až do 5.9.1972, kdy jej na ŽZO překonala elektrická lokomotiva E469.3030 (dnes 124.601). Parní rychlostní rekord ale drží dodnes.

obrazekDoplněno 13.4. - Křivoklát - O víkendu - 10.4. a 11.4. se konala nostalgická jízda zvláštního vlaku vedeného libeňským Albatrosem 498.022. Kapacita vlaku v průběhu plánování jízdy stále nestačila a proto k vozům třetí třídy Ce3 přibyly ještě vozy Bam - celkem vlak vezl 20 vozů (v sobotu a zřejmě i v neděli). V sobotu jela na přípřeži vlaku zamračená z Braníka na Smíchov; v neděli jela stejný úsek na postrku.
Trasa vlaku vedla ze stanice Praha - Braník přes Prahu - Smíchov, Karlštejn a Beroun, kde byla provedena úvrať - Albatros jel do Berouna tendrem napřed.
Z Berouna vlak pokračoval přes Nižbor do Křivoklátu, kde vystoupili cestující, kteří pokračovali na Jarmark, který se konal na hradě.
V odpoledních hodinách se vlak vrátil z Rakovníka a na nástupišti v Křivoklátu byl v sobotu takový dav, že odjezd vlaku se zpozdil téměř o 25 minut.
Po provedení další úvratě v Berouně se vlak vydal zpět do Prahy - tentokrát už čelem napřed.
Fotografie najdete zde. Děkujeme za upřesnění.

strucneJižní Morava - V pátek se zásluhou stupidního vtipálka na čtyři hodiny zastavil provoz na II. železničním koridoru. Neznámý anonym v 15.40 hodin oznámil bombu mezi stanicemi Hrušky a Moravská Nová Ves Na Břeclavsku. Několik spojů nejelo, rychlíky musely jet odklonem. Prohlídka skončila klasickým negativním výsledkem. Provoz byl obnoven v 19.35.

obrazekJižní Morava - Pro zahraniční turisty byla určena Velikonoční akce s 310.23. Rakouská chlouba stroj řady 310.23, odpovídající našim lokomotivám 375.0 dorazila v sobotu asi v 10.35 hodin na nádraží v Břeclavi. Po obratu a doplnění vody (pitné, Rakušané odmítli užitkovou vodu z depa a dojednali od hasičů pitnou vodu) vyjela parní lokomotiva na trať do Hrušovan nad Jevišovkou a odtud do Brna. V Brně stroj přenocoval a v neděli jede do Veselí nad Moravou a zpět. Reportáž pokračuje zde."

obrazekLednice - V sobotu začal turistický provoz na železniční trati z Břeclavi do Lednice. První cestu do Lednice sice využilo jen osm cestujících, další spoje už byly využity podstatně lépe. Po celou sezónu má provoz zajišťovat motorový vůz M 131.1463. Několik snímků přibližuje atmosféru prvního dne provozu. Napoví také, že souprava byla před odjezdem z Lednice skutečně vyhlížena cestujícími.
Vlaky na této trati budou jezdit až do do 26.9.2004 vždy jen v SO, NE a ve svátky. Na trati jsou zavedeny 4 páry vlaků.

obrazekSlovensko - Dňa 6.4.04 počas jazdy vlaku ER 2550 Wien Sudbhf Ost-Marchegg-Bratislava hl.st. došlo vinou nesprávnej obsluhy rakúskeho rušňovodiča, ktorý uvedený vlak viezol po Margegg k prehriatiu obručí na vlakovom rušni 754.005 z RD Bratislava hlavné. Rýchlosť vlaku bola znížená na 50 km/hod, čo spôsobilo jeho meškanie .Vlak ER 2550 s pravidelným príchodom do Bratislavy hlavnej stanice o 18:04 hod prišiel o 18:21 hod, a keďže tento vlak je vlakom prípojovým, spôsobilo to meškanie R 832 Slatina do Zvolena os.st. s odchodom z Bratislavy hl.st. o 18:15 hod, tento vlak viezol stroj 240.129 a uvedených rýchlik meškal 10 minút. Stroj 754.005 bol následne prepravený do domovského rušňového depa Bratisalva hlavné, kde po jeho prehliadke a určení poškodenia bola nariadená mimoriadna vyväzovacia oprava. Na osobnú dopravu v úseku Bratislava-Marchegg- Wien sa používajú bratislavské "okuliarniky" 754.005 a 754.084."

Autor: Andrej_Ivanič

obrazekRecenze knih - Nově bych se chtěl věnovat knihám se železniční tématikou a přiblížit je širší veřejnosti. Pro začátek jsem popsal dvě knihy a to Vlakopis Lužický od Zdeňka Šindlauera a Zrození železnic v Čechách, na Moravě a ve Slezku od Pavla Schreiera. Vlastní popis a obrázky knih najdete zde.

ŠlechtičnaJaroměř - Společnost železniční výtopna Jaroměř má možnost zajistit provoz dvou Šlechtičen u příležitosti oslav trati Liberec - Pardubice, které jsou plánovány 5. a 6. června 2004.
Provoz 475.111 hradí partneři IMC z Plzně, provoz 354.1217 hradí Společnost železniční a její partneři.
Část nákladů se také uhradí z jízdného, ale na provoz 475.179 vyhlašujeme výzvu pro všechny fotiče a videotočiče na průzkum závazného zájmu o úhradu podílu provozu 475.179 ve výši 500, - Kč pro tuzemské fandy na osobu, pro zahraniční pak 50 EUR (ekv. 1600, -Kč). V ceně je i noční fotografování v muzeu Výtopna Jaroměř. Pokud bude možné uhradit 475.179, pojede v úseku Stará Paka - Hradec Králové 475.111 na postrku, v úseku Hradec Králové - Stará Paka (možná Turnov) pak přípřež obou lokomotiv. Výchozí stanicí 475.111 budou Pardubice, 475.179 Liberec. Cílem je připravit zajímavou akci jednak pro veřejnost, tak i pro fotiče. Podrobnosti zde: jrtrain.zelpage.cz/2004_slechticny.html nebo na stránkách Společnosti železniční www.spolecnost-zeleznicni.cz . Případné dotazy a závazné registrace přijímám na e-mailu: skoda.bohuslav@seznam.cz . Uzávěrka je 10.5.2004. Díky všem za pomoc.
Bohuslav Škoda, Společnost železniční výtopna Jaroměř"

obrazekPraha - Ministři na nočním zasedání vlády rozhodli o prodeji většinového státního podílu v ČKD Praha Holding. Kabinet vyslyšel doporučení meziresortní komise a 85, 57 procenta akcií prodal firmě FITE-DV strojírenské skupiny 11 FITE za 302 miliónů korun. Po zasedání to novinářům oznámil ministr financí Bohuslav Sobotka.
FITE-DV podle dřívějšího prohlášení Fondu národního majetku nabídla 49, 8 miliónu korun za pohledávky za Českou konsolidační agenturou a 252, 2 miliónu za akciové podíly fondu, ministerstva průmyslu a obchodu a státní společnosti Konpo. Celkem tedy 302 miliónů korun.
Původně o ČKD projevilo zájem více než pět firem, některé z nich však nakonec nabídky nepodaly. Další pak komise vyřadila pro nesplnění požadavků. Konečná dvojice firem podala předběžné nabídky a zhruba od ledna pak prováděla hloubkovou kontrolu prodávaného podniku. Konečné nabídky podali uchazeči na konci února. Druhý zájemce, společnost Škoda Holding, nabízel celkově 235 miliónů korun.
Holding ČKD dosáhl v roce 2002 konsolidovaného zisku ve výši 127 mil. Kč při tržbách v hodnotě 3 184 mil. Kč. Zatímco v roce 2001 tvořilo konsolidační celek holdingu ČKD jedenáct společností, v roce 2002 se skupina zúžila na šest společností s koncentrací na obory kolejové dopravní techniky a investičního strojírenství. Základní kapitál společnosti byl v roce 2002 navýšen o 7, 6 miliardy korun z původních 473, 8 miliónu korun a činí 8, 1 mld.

Autor: los Právo Novinky jr
« Novější zprávy | 1 ... 474 475 476 477 478 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01