..: Aktuality a články :..

23.4.2004 - 0:44 - Plná liberalizace na kolejích EU od 1.1.2007

Ilustrační obrázekEU - Až v těchto dnech se Evropský parlament shodl na přesném znění tzv. Druhého železničního balíčku, který hovoří o tom, že veškerá železniční doprava ve všech členských státech Evropské Unie bude plně liberalizována k 1.1.2007. Právě termín tohoto kroku byl předmětem vášnivých diskusí mezi různými institucemi EU. Konečné kompromisní rešení zní: Mezinárodní přeprava zboží bude otevřena konkurenci od 1.1.2006, vnitrostátní k 1.1.2007. Od těchto dat už nebude docházet k monopolizaci v přepravě zboží a železniční správy a společnosti si budou moci navzájem konkurovat s tím, že musí nejdřve splnit normy, které jasně definuje tzv. První železniční balíček. Ten je již v platnosti a jeho nejvýznamnější pasáž hovoří o nutnosti oddělení dopravních cest od vlaků - tedy o transformaci železniční dopravy. Součástí nových předpisů je mj. i pasáž o bezpečnosti na železnici, kterou lze shrnout do několika nejvýznamnějších bodů:
1) Strojvedoucí i vlaková četa musí alespoň částečně ovládat jeden světový jazyk
2) Strojvedoucí musí znát všechna mezinárodně uznávaná návěští
3) Všechny vlaky budou muset být vybaveny podobně jako letadla černou skříňkou, z níž se dají po nehodě vyčíst její příčiny.
Na ilustračním snímku je lokomotiva 1116.142-9 v žst. Břeclav. -ČTK-

obrazekSlavonice - Fratres - V pondělí 19.4.2004 byla podepsána deklarace na obnovu železničního spojení mezi ČR a Rakouskem přes železniční hraniční přechod Slavonice - Fratres. Deklaraci podepsali hejtmani kraje Vysočina, Jihočeského kraje a Dolních Rakous. Úsek, který je potřeba obnovit na české straně měří cca. 1, 5km, úsek v Rakousku měří cca. 5, 7. Provoz má být obnoven v roce 2007, kdy má být znovuzahájení železničního provozu. Obnova trati mezi Slavonicemi a Fratres má stát pět a půl milionu eur (cca 180 milionů korun). Dalších cca třicet milionů eur bude stát zvýšení kapacity spojení. V těchto dnech již probíhá prořezávání křovin, které vyrostlo v kolejišti.
Provoz na trati byl definitivně zastaven po druhé světové válce v únoru 1948 a stanice Slavonice se stala stanicí koncovou. V současnosti sem jezdí osobní vlaky z Kostelce u Jihlavy a jsou na ně nasazovány motorové vozy řady 810 příp. s přípojnými vozy 010.
Přiložený snímek pořídil Martin Hahn ve Slavonicích dne 9.9.2003 - děkujeme.

obrazek Junior Pas - léto: Po ukončení prodeje Junior pasů ISIC za 100 Kč dne 31.3.2004 se ČD rozhodly vytvořit novou nabídku - Junior Pas - léto. K jeho vydání stačí přinést pouze fotografii a doklad, kterým prokážete věk do 26ti let. Průkaz bude stát 100 Kč a bude opravňovat k zakoupení jízdního dokladu se slevou obvyklou pro ostatní Junior Pasy. Jediné omezení bude platnost. Ta je stanovena jen na období 21.6. - 20.9.
Tato nabídka má hlavní výhodu v tom, že k jeho vystavení nepotřebujete žádný další doklad - oproti Junior Pasu ISIC, ke kterému byla nutná ISIC karta. Oproti klasickému Junior pasu má hlavní výhodu v ceně. Klasický JP stojí 700 Kč na jeden rok.

20.4.2004 - 18:00 - Soutež na logo ŽelPage zrušena

obrazekPraha - Jak jste si jistě všimli, dnes je 20.dubna a má končit soutěž o nejlepší návrh loga. Do 30.4. 2004 jste měli hlasovat Vy.

Stalo se ale to, že log nám přišlo velmi málo a navíc loga nesplnila naše požadavky. Tímto děkujeme autorům, kteří nám logo poslali: CzechDave a Marek Scherrer. Z důvodu nízké účasti tedy soutěž rušíme. Autorům, kteří nám logo poslali, děkujeme a omlouváme se.

obrazekSlovensko - v TS 303 jadia 350.007 a 350.017 (dnes IC402/R609-350.007, R604(na predný zberač) / IC403-350.017), na IC405 išla 350.019, ďalej R603-362.014, R605-362.002, R610/R611-362.003, R703-362.001, v piatok R607-363.055...

obrazekElektrizace trati 140 ČD - O víkendu 16. - 18. dubna 2004 jsem po delší době jel vlakem po trati č. 140 (Chomutov - Karlovy vary) a nemohl jsem nezaznamenat aktuální stav elektrizace úseku tratě mezi Kadaní a Karlovými Vary. Provoz na trati je zachován, pouze s částečným omezením (jízda po jedné koleji) či občasným přerušením určitých úseků o víkendech. Po celé trati se po úsecích betonují patky a montují sloupy pro trolejové vedení. Ve vybraných místech se mění kolejový svršek, rekonstruují zhlaví nebo opravují mosty.
Nejdále s elektrizačními pracemi je úsek z Kadaně, kde asi do úrovně zast. Vernéřov stojí kompletně vybavené sloupy s držáky a izolátory. V Kadani jsou dokonce již nataženy částečně nové troleje, a to od zhlaví přibližně do úrovně vjezdových návěstidel.
V Klášterci nad Ohří stojí několik spojených sloupů (portály). Mezi Perštejnem a Stráží nad Ohří byl jednokolejný provoz z důvodu rekonstrukce propustku u zast. Boč. Za Stráží (ve směru na K.Vary) je na levé koleji již nový ocelo-betonový most (ocelové nosníky, betonová mostovka). Pravou kolej výměna starého ocelového příhradového mostu s dolní mostovkou teprve čeká. Žst. Vojkovice nad Ohří je jedno velké staveniště. Zde bylo přestavěno celé ostrovské zhlaví a opraven přejezd. Ze zhlaví je též částečně vyměněna kolej vedoucí do Kyselky (Mattoni), kde by se též měli dělat předelektrizační úpravy. Vlečka je ale zatím zarostlá dřevinami bez nejmenší známky jakýchkoli prací. V Dalovicích se pak montují nová kolejová pole, odkud se pak vozí na místa stavby.
Na stavbě se podílí několik firem. Vidět tu můžete firmy Elektrizace Železnic Praha, Skanska, Chládek-Tintěra a Viamont DSP. Na trati můžeme také vidět několik pracovních vlaků s různými lokomotivami, či stroji (EŽ: 720 541-2, 702 015, 797 704-4, 730 632-7, 703 ?, 740 619-2 GJW, 725 605-0 ChT, podbíječka Skanska a další).
Při cestě jsem si také všiml několika nadšenců - fotografů, jež využívají posledních možností fotografování na této trati bez sloupů s trolejovým vedením. Zde je nutno podotknout, že právě na této trati jsou ještě stále funkční mechanická návěstidla (Hájek, Ostrov n/O, Perštejn) a také mechanické závory (Klášterec n/O), jež zanedlouho budou nahrazeny moderním zabezpečovacím zařízením.

obrazekOstrava - Na základě žádosti organizátora zveřejňujeme poslední výzvu zájemcům o uvolněná místa na projížděcí setkání v Ostravě příští víkend. Podařilo se sehnat licenci na vlečku Biocelu Paskov, takže i nedělní program bude velmi zajímavý. Přihlášky nejlépe bez zbytečného otálení na tel. 603 212 711. Bližší informace zde. Na shledanou se těší organizátor p. Zdeněk Hudec.

obrazekAnketa - Dnes proběhla zvláštní jízda mezi Prahou a Ostravou s hokejisty ČR. Touto jízdou ČD zkoušely, zda je reálné ujet 356 kilometrů za 3:30hod. Jízda trvala 3:38, takže většina lidí si v anketě tipla správně.
Dnešní anketa se zaměří na to, čím fotíte - zda analogem, nebo digitálem...
Anketu najdete pod menu. Děkujeme za Vaše hlasování. Hlasování bude trvat přibližně jeden týden.

obrazekZvláštní vlak do Ostravy - Dnes se v Ostravě v ČEZ Areně konal zápas našich hokejistů s týmem Ruska. České dráhy proto dnes vypravili zkušebně pro naše hokejisty vlak vedený jako EC 1.nsl 601. Vyjel z Prahy Libně (z nového nástupiště) přesně v 10:10 hod. Souprava byla sestavena: 151.001 BDbmsee (výstroj) WLABmee(hlavně pro zpáteční cestu) WRmz Ampz Apee?. Čeští hokejisté tak posloužili Českým drahám ke zkoušce, zda se dá vzdálenost mezi Prahou Libní a Ostravou Vítkovicemi urazit za tři a půl hodiny (viz naše anketa). Vlak trasu nakonec urazil za 3 hodiny a 38 minut. Během své jízdy měl absolutní přednost a to se podepsalo na ostatních vlacích., Například R 440 Vsacan čekal v Přelouči a R 666 čekal ve Studénce. Vlakem se budou přesouvat i ostatní týmy při MS 2004, které se koná v Ostravě v ČEZ Areně a v Praze v SAZKA Areně. Zpět pojede vlak EC 1.nsl 600 v 21:00 z Ostravy Vítkovic a v Praze má být v 0:30hod. Na ilustračním snímku je lokomotiva 151.001 na snímku Pacifika dne 13.6.2003, Praha Masarykovo nádraží.

obrazekPraha-Libeň - Roztoky - Dne 16.4.2004 v poledne se konalo slavnostní otevření revitalizované stanice Praha-Libeň, nového nástupiště (nyní značeného 1.) a také nové městské linky, která začne jezdit v pondělí. Po dvanácté hodině pronesli v hale libeňského nádraží slavnostní řeč GŘ ČD P. Kousal, ředitel SŽDC J. Komárek, pražský radní pro dopravu R. Šteiner, náměstek primátora J. Bürgemeister, zástupce SFDI a GŘ Betasportu. Nejvíce mne zaujal projev pražského radního pro dopravu, který říkal, že Praha preferuje hromadnou dopravu před individuální. Není to ale tak dlouho, co u Hlávkova mostu v Praze praskl vodovodní řád a místo toho, aby byla omezena doprava individuální, byl přerušen provoz tramvají - auta jezdila po tramvajovém tělese. (viz stránka pražské tramvaje ...)

obrazekPosázavský pacifik - Na neděli 25. dubna 2004 připravilo občanské sdružení Posázavský pacifik pro fotografy zvláštní jízdu z Tábora do Písku. Nasazen bude motorový vůz M 262.045, jenž patří sdružení. Plánováno je velké množství opakovaných průjezdů i statických fotozastávek, kdy vuz bude pózovat, na vetšine zajímavých míst na trati. Jízdné 400 Kč zahrnuje kromě programu na trati Tábor - Písek i možnost přepravy zájemců z Benešova do Tábora nebo z Písku do Plzně. Po přihlášení na mejlu posazavsky.pacifik@seznam.cz, obdržíte podrobnější informace. (www.posazavsky-pacifik.cz)

obrazekAnketa - Po delší době pro Vás máme novou anketu. Tuto neděli pojede zvláštní vlak z Prahy Libně do Ostravy Vítkovic. České dráhy plánují, že by tento vlak měl 348 kilometrů urazit za tři a půl hodiny. My se Vás ptáme, jakou jízdní dobu tipujete pro tento vlak ? Ještě doplním, že vlak pojede celý úsek bez zastavení a s předností vlaku EuroCity...
Minulá anketa trvala velmi dlouho a zaznamenala celkem 649 hlasů.
Dejte známku vzhledu řady 380 podle návrhu Škody DT:
Známka/počet hlasů: 1/207; 2/56 3/75; 4/54; 5/257. Anketa má velmi protichůdné hlasy... celkový průměr je 3, 15. Za Vaše názory děkujeme.

obrazekSlovensko - Dňa 10.4.04 bol do ZŤS divízia Koľajové Vozidlá Dubnica nad Váhom pristavený na MV opravu a modernizáciu stroj 740.884. Vlastníkom tohto rušňa je Lokotrans Brno a tento rušeň bol prenajatý pre Cement Hranice. Do Dubnice tento stroj dorazil ešte v starom nátere modrého laku so žltým pásom. Už v minulosti do Dubnice nad Váhom prichádzali na MV opravu, pričom niektoré z nich po oprave a modernizácii boli odpredané do Talianska. Jednalo sa o stroje T448.0764, ktorej oprava a modernizácia bola dokončená 12.12.03 a následne tento stroj bol odoslaný do Talianska.
Na ilustračnom foto je stroj 740.884, autor fotografie: Miroslav Rábek, fotene v Dubnici
Info Peter Krušinský, text Andrej Ivanič

obrazekSlovensko - Doplnenie k článku o poškodení rušňa 754.005: Poškodenie rušňa 754.005 z RD Bratislava hlavné bolo spôsobené utiahnutím ručnej brzdy. Rušeň s vlakom ER 2550 odišiel zo stanice Wien Sudbhf-ost s utiahnutou ručnou brzdou.Rušňovodič si počas jazdy vlaku nič zvláštneho nevšimol. V stanici Gänserdosrf bol vlak zastaveny, pretože výpravca spozoroval valiaci sa dym spod druhého podvozka. Na uhasenie požioaru bol použitý aj jeden hasiaci prístroj, kde sa neskoršie zistilo, že došlo k prehriatiu a pootočeniu 4.obruče na podvozku rušňa. Náklady s opravou rušňa bude znášať OBB. -Andrej Ivanič

obrazekČeská Třebová - Jak již napovídá titulek, dnes - 14.4.2004 dorazily do České Třebové další konvoje určené pro sešrotování. Jako první dorazil dopoledne již zmiňovaný konvoj vedený 753 006, která doprovodila lokomotivy řady 735 zvané Pielstick. Tento konvoj přenocoval ve stanici Pardubice, kde ráno proběhlo zvážení a kolem desáté hodiny vyrazil do České Třebové. Konkrétně se jednalo o stroje inventárních čísel 180 192 a 176. K jejich předání došlo v poledních hodinách a následně byly zařazeny do konvoje kde dnes již stojí stroje 735 -180 192 a 176 136 173 168 a lokomotivy řady 141- 051, 010, 017, 019 a 020, které zde stojí již od podzimu. Po předání těchto lokomotiv do depa se 753 006 vydala zpět. Hranice depa překročila okolo 14:00 a Chocní projela okolo 15:10.

« Novější zprávy | 1 ... 473 474 475 476 477 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:39
zapadá v 20:20