..: Aktuality a články :..

obrazekDrážďany - Pokud ještě váháte s výletem na drážďanský parní festival, přinášíme několik záběrů Papouška 477.043 z přípravy festivalu. Poděkování patří p. Hauptvogelovi za poskytnutí fotografií. Přejeme šťastnou cestu!

obrazek Regionální tratě - Pomalu se blíží vydání 1.návrhu jízdního řádu 2004/2005 a objevují se různé informace, co nás čeká. Bohužel nás zřejmě nemine zastavení provozu na několika lokálních tratích. Téměř jisté je zastavení provozu na tratích Hodonín - Holíč a Kyjov - Mutěnice. Otazník visí nad tratí ze Smiřic do Hněvčevse. O tom, zda na trati bude platit tzv. nulový grafikon bychom se mohli dozvědět již za několik dní. Místo železniční dopravy na těchto tratích má jezdit autobus (stávající spoje a některé nové navíc). V minulosti jsme se s podobným záměrem již setkali. S druhou změnou jízdního řádu 1997/1998 byl zastaven provoz na několika tratích. Jednou z nich byla i trať Trutnov - Svoboda nad Úpou, kde nyní úspěšně jezdí soukromý dopravce Viamont. Složitějším případem jsou tratě ze Šumperka do Koutů nad Desnou a s odbočkou do Sobotína. Po povodních na Moravě v roce 1997 byla trať poškozena a tehdejší ČD trať nechtěly opravovat. Obce v údolí Desné vytvořily svazek obci a trať zachránili. Provoz jim zajišťovala společnost Stavební obnova železnic. V roce 2002 byla doprava převzata společností Connex Morava.
Na snímku z 8.4.2004 ze stanice Šumperk je motorový vůz 810.607 v barvách Železnice Desná.

obrazekRo-La - Po necelých deseti letech bude ukončen provoz jediného systému přepravy kamionů po železnici u nás, známého pod názvem Ro-La, který je uskutečňován na trase Lovosice - Dresden-Friedrichstadt. První vlak vyjel dne 25.9.1994 a do dnešní doby byly přepraveny statisíce kamionů. Zásadní zlom ale nastal vstupem naší republiky do EU, kdy se zjednodušilo celní odbavení kamionů na silničních hraničních přechodech a kamiony tak hranice "téměř jen projíždějí". Od 1.5.2004 bylo po železnici přepraveno jen několik kamionů. Proto se česko-saská komise v úterý dohodla na ukončení provozu této přepravy. Proti tomuto rozhodnutí se chtějí odvolat obyvatelé, kteří bydlí podél komunikace, po které kamiony jezdí. Konkrétní datum zastavení provozu nebyl oznámen...
Na snímku od Jindry Živného vlak Ro-La ve stanici Lovosice 8.5.2003. Brzy to bude minulost...

obrazekPraha - Vedení Českých drah uspělo se svým požadavkem na dotaci ve výši 530 mil. korun, které použije na doprovodný sociální program. Tím Vláda ČR posvětila plánováný odchod více než pěti tisíc zaměstnanců v předdůchodovém věku. Zároveň tím podpořila návrh strategického plánu rozvoje ČD, který v budoucnu počítá s propuštěním téměř 16 000 zaměstnanců. Základním předpokladem k takovému snížení stavů a tím i zvýšení efektivity práce jsou rozsáhlé modernizace staničních a traťových zabezpečovacích zařízení, ale zároveň i hledání rezerv ve funkcích typu staniční, signalista, posunovač či pokladník. Ministerstvo dopravy by letos mělo uvolnit na sociální program téměř 665 mil. korun, přičemž 530 mil. kč obdrží ČD, 85 mil. Kč dostane SŽDC a zbývající částka ve výši 49,4 mil. kč bude použita na nekryté náklady z minulého roku.

obrázekStarý Plzenec/České Budějovice - Osobní vlak 8066 z Nepomuku do Plzně hl.n. dojel ve středu 12.5. do stanice Starý Plzenec se zataženou ruční brzdou v posledním voze. Podvozek, se kterým je ruční brzda spojena, vzplál. Ruční brzdu utáhly zřejmě děti. Požár byl uhašen hasičským sborem. Vůz byl poté odstaven a vlak pokračoval do Plzně hl.n. s 26ti minutami zpoždění. Chvíli po odjezdu Os 8066 ze Starého Plzence byla stržena záchranná brzda u Os 8006 ve voze Bg ve stanici České Budějovice. Vůz byl odstaven a vlak dále pokračoval s třiceti minutami, které postupně doháněl. Na ilustračním snímku lokomotiva 242.237. Právě řada 242 vozí osobní vlaky na trati Plzeň - České Budějovice.

16.5.2004 - 17:35 - Ve středu pojede papoušek 477.043 do Drážďan na přehlídku lokomotiv

obrazekobrazekDrážďany - Dne 19.5.2004 mezi 7-8hod. vyjede z Lužné u Rakovníka přes Žatec, Obrnice, Most, Ústí nad Labem, Děčín do Drážďan lokomotiva 477.043. Potáhne jí brejlovec T478.3101. Bližší info o přepravě nevíme. Důvodem této přepravy je akce, která se koná v Drážďanech od čtvrtka 20.5. do neděle - přehlídka lokomotiv a zvláštní jízdy.
477.043 v čele zvláštního vlaku při zahájení sezony v Lužné 1.5.2004; T478.3101 v Lužné 28.6.2003
foto -ib-. news: -kch-, spolupráce J. Brabec

obrazekŘada 350 ZSSK - Preprava náhradných hnacích vozidiel z depa Bratislava hlavné, sa na trate ČD nevykonáva často, zväčša však ide o náhrady za neschopné rušne radu 350, ktoré mali poruchu na území Českej republiky a je potrebné ich okamžite nahradiť inými rušňami radu 350. Na tieto účely sa prevažne používajú rýchliky a EC vlaky, ktoré majú v stanici Bratislava hlavná stanica dlhšiu dobu pobytu /aby pri dosadení ďalšieho hnacieho vozidla na vlak nedošlo k jeho zmeškaniu/, alebo tieto vlaky v Bratislave začínajú. Najčastejšie dve bratislavské gorily môžeme vidieť na EC 132 Slovenská Strela, čo sa najčastejšie udeje vtedy, ak dôjde k neschopnosti rušňa radu 350 v podvečerných hodinách na ČD. Výjimkou nie sú ani vlaky R 230, R 232, kde tieto rušne bývajú najčastejšie prepravované ako náhradné do Břeclavi. Dnes po privezení R 232 Svätopluk do Bratislavy hl.st. zo Štúrova turnusovou laminátkou 240.114 z depa Nové Zámky došlo k jej pravidelnej výmene hnacieho vozidla /podla turnusových obehov/ na ostravské eso 363.004 a ako príprah na tomto rýchliku išiel stroj 350.020, prepravovaný ako náhradný do Břeclavi. Andrej Ivanič
Snímek 350 020 s EC 172 v Praze Holešovicíchpořídil Ice-Bear dne 23.10.2003.

11.5.2004 - 21:22 - Výluky na koridorech: Přetahy n. vlaků nezávislou trakcí přes Val. Meziříčí

obrazekKoridory - Stavba na koridorech opět pokročila. Původně avizované přerušení prací na některých stavbách koridorů během MS 2004 se nekonalo. Ba naopak výluky přidaly na intenzitě. Mezi Řečany a Přeloučí se jezdí už po modernizované a přeložené koleji a nyní je od 25.4. do 18.6. vyloučená 2.TK a sudá skupina v Řečanech.
Mezi stanicemi Studénka - Suchdol nad Odrou budou od zítra do 21.5. rušeny některé výhybky stanice Hladké Životice, ze které bude brzy jen zastávka. Zbytek výhybek bude nahrazen kolejnicemi od 12. do 21.6.2004. Od 12. do 21.5. a 12. - 21.6. bude vyloučena jedna kolej v celém 12ti kilometrovém úseku Studénka - Suchdol nad Odrou, což velmi omezí propustnost trati a proto budou některé nákladní vlaky odkloněny z Ostravy přes Frýdek-Místek, Valašské Meziříčí do Hranic na Moravě.
Ve čtvrtek bude zahájena výluka sudé skupiny kolejiště stanice Krasíkov.

obrazekHradec Králové - Dnes v 7:00 ráno začala v Hradci Králové hl.n. další etapa opravy kolejiště stanice. Oproti zářijové výluce je doprava omezena podstatně méně. Náhradní autobusová doprava je zavedena u některých spojů mezi stanicemi Předměřice n.L. - Hradec Králové hl.n. a Hradec Králové hl.n. - Všestary. Vlaky, které nejsou do Všestar nahrazeny NAD, jsou odtahovány od nástupišť na jižní zhlaví a po nákladních kolejích odjíždějí směr Všestary a Turnov. Příjezd vlaků od Všestar probíhá obdobně. Při této etapě probíhají práce na výhybkách 51, 53, 55, 56, 63, 68 (výhybky na severním zhlaví, které ještě neprošly opravou) a kolejí kolem nich (včetně žel. spodku). Během dnešního dne byla doprava ovlivňována výlukou jen minimálně. Vlaky jezdily zpožděné max. 10 minut. Výluka skončí 31.5.2004, ale nebude to poslední akce. Ještě zbývá celé jižní zhlaví...

obrazekOstrava - 23.-25.4.2004 uspořádal Ing. Zdeněk Hudec ve spolupráci s firmou Railtrans a dalšími zvláštní jízdu po síti OKD bez pravidelné osobní dopravy s vozidly VT56 VS32 VT57 Grossschönau a na koridoru i 742-520-0 Viamont. Nikdo po krásném pátečním odpoledni asi nečekal, jak deštivý víkend to přichází, přesto vám můžeme nabídnout fotoreportáž z akce.

obrazekBřeclav/Lednice - Mimořádná jízda lokomotivy 475.101 na sobotní akci Pálavský okruh ovlivnila i výkony historického břeclavského motorového vozu M 131.1463. Ten v sobotu musel na posledním spoji z Lednice odvézt i některé cestující z parního vlaku. Proto na poslední spoj oproti všem předchozím dostal místo jednoho hned dva přívěsné vozy. Navzdory dešti a vysoké obsazenosti (což potvrzuje i přiložený snímek), si hurvínek se zátěží poradil. Na závěr ještě připomeneme, že hurvínek M131.1463 jezdí na trati Břeclav - Lednice pravidelně každý víkend a ve svátky až do 26.9.

obrazekPálavský okruh - Sobotní jízda brněnské parní lokomotivy 475. 101 s konvojem jedenácti vozů pod názvem Pálavský okruh se stala skutečně povedenou akcí, kterou neznehodnotil ani odpolední déšť. Pořadatelé nabídli tři alternativní cíle cesty, cykloturistiku v okolí Mikulova, vinné trhy ve Valticích a památky v Lednici. Vlak byl víc než jen slušně využit. Přestože ryze účelově sestavená souprava (příčinou byla snaha umožnit i přepravu jízdních kol) nebyla fotograficky příliš atraktivní, bylo možné na cestě vlaku pořídit i zajímavé záběry.

obrazek
Břeclav 735.007 - Nový kabát dostala v lakovně břeclavského depa lokomotiva 735.007, neboli původním označením pielstick T 466.0007.
Pokud jsou informace pracovníků depa správné, pak by měl být stroj zachován jako historické vozidlo. Předpoklad, aby tuto roli zaujal jiný pielstick 735 013 vzal za své, když utrpěl poškození klikové hřídele. V Břeclavi jsou nyní vozidla 830 018, 735 007 a M 131.1463, která mají historickou cenu. Na snímku pielstick v novém kabátě na točně břeclavského depa při akci Pálavský okruh.

obrázekLužná u Rakovníka - V sobotu prvního května se, jako již každoročně, konalo zahájení sezóny železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Účast návštěvníků byla tradičně vysoká, parní vlak s lokomotivou 477.043 vypravený z Prahy byl celý osazen. Po příjezdu tohoto zvláštního vlaku se konala tzv. kavalkáda, kdy jednotlivá vozidla jela v úseku Lužná - Řevničov v krátkých intervalech. Veřejnosti byla představena i nově opravená 475.179, která bohužel jela při kavalkádě tendrem napřed. Myslím, že se akce velmi podařila. I počasí přálo, a tak se podívejte na snímky, které jsme pro vás pořídili.

obrazekMnichov, SRN - Včera 8.5. v ranních hodinách došlo poblíž Mnichova, u stanice Leuchtenbergring, k čelnímu střetu vlaku příměstské dopravy s pracovním vlakem. Elektrická jednotka řady 423 se v momentu střetnutí pohybovala rychlostí 34 km/h, pracovní vlak jel svojí maximální rychlostí 40 km/h. Na nepřehledném místě v oblouku nebylo možné včas zabrzdit. Ve vlaku S-Bahn jelo 110 cestujících, z nichž 54 bylo zraněno, převážně těžce. Dvaadvacetiletá strojvedoucí zraněna nebyla, utrpěla pouze šok. Přední části vlaků se do sebe zaklínily, vozu 423 se utrhl přední podvozek a skříň se zvedla nad koleje. Hmotná škoda se podle předběžných odhadů pohybuje v řádech desítek milionů eur. K místu nehody bylo přivoláno přes 200 členů záchranných sborů; trať a okolní silniční komunikace, včetně důležitého spojení Mittlerer Ring, byly na několik hodin zablokovány, asi hodinu také nejezdila S-Bahn na letiště. Nehoda byla podle předběžných šetření způsobena 53-letým strojvedoucím pracovního vlaku, který údajně projel návěstidlo. - ze serveru N24.de

« Novější zprávy | 1 ... 471 472 473 474 475 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00