..: Aktuality a články :..

obrazekPálavský okruh - V sobotu 8. 5 jede v pořadí již druhý parní vlak akce Pálavský okruh. V soupravě budou mimo jiné vozy pro cestující, uzpůsobené k přepravě jízdních kol (přívěsné vozy řady 050-Bmx), v čele vlaku lokomotiva 475.101. Celodenní jízdné je 120 korun. Do Lednice v sobotu navíc jezdí na vlacích motorový vůz M 131.1463, který bude mimořádně místo jednoho vozit dva vlečné vozy. Parní vlak lze využít nejen k cykloturistice a návštěvě památek, ale ve Valticích jsou tradiční Valtické vinné trhy (jízdárna zámku) takže je možné cestu spojit i s degustací.
Přeprava jízdních kol (i nestandardních) zdarma, předprodej jízdenek v ČD centru žst. Brno hl.n. nebo přímo ve vlaku. Celodenní jízdné činí 120, -Kč, jednosměrné 60, -Kč, též úsekové jízdné; ZTP, ZTP/P zdarma. Jiné slevy a jízdní výhody neplatí. V pravidelných spojích z/do Lednice platí běžný tarif ČD včetně všech slev a jízdních výhod.
odjezdy vlaku
Brno hl.n.(8.30), Moravské Bránice (9.05), Moravský Krumlov (9.22), Bohutice (9.32), Miroslav (9.53), Novosedly (10.14), Mikulov na Moravě (10.23)
Mikulov na Moravě (10.46), Valtice město (10.59), Boří les (11.35), Poštorná (11.40),
Lednice (11.50)
Lednice (14.30), Poštorná (14.42), Boří les (15.00), Valtice město (15.10),
Mikulov na Moravě (15.21)
Mikulov na Moravě (16.40), Valtice město (16.56), Břeclav (17.23), Podivín (17.38),
Šakvice (18.00), Popice (18.05), Vranovice (18.15), Brno hl.n. (18.39)
Milan Vojtek, Michal Řezka, foto Milan Vojtek dne 10.5.2003 v Lednici

obrazekŽelezniční muzeum Zlonice - V sobotu 8. května proběhne ve Zlonicích slavnostní zahájení již 8. sezóny zdejšího Železničního muzea.
Za hlavní téma programu oslav bylo zvoleno 100. výročí dnes již dávno zrušené cukrovarské úzkokolejky Slaný - Smečno - Kačice, připomenuté dvěma tématickými jízdami historického autobusu Škoda 706 RTO Lux. Celkem budou dvě jízdy, první s odjezdem od kladenského nádraží v 9 hod., odjezd druhé jízdy bude od nádraží ve Zlonicích ve 13:20. V obou jízdách autobusu je zahrnuto putování po zrušené drážce a návštěva Železničního muzea. Cena za jednu jízdu činí 120, - Kč, děti 6 - 15 let platí polovic.
Novinkou je také zprovoznění vlastní přenosné "dopravní cesty", úzkokolejné drážky s rozchodem 650 mm pojížděné vůbec první provozní lokomotivou ŽMZ, typu MD 2 Š (BN 30).
Muzeum je otevřeno každou sobotu od 8.5. do 25.9.2004, vždy od 9 do 15 hodin. Vstupné do muzea činí 30,- Kč, děti 6-15 let 10,- Kč.
Železniční stanice Zlonice leží na trati č.110 Most - Kralupy n/V (-Praha). Návštěvníci z Mostecka mohou využít osobního vlaku s odjezdem z Mostu ve 12:08, který do Zlonic přijíždí ve 13:18 a autobus s odjezdem ve 13:20, jedoucí po stopách úzkokolejky, který na tento vlak čeká. Pro zpáteční jízdu mohou využít osobního vlaku s odjezdem ze Zlonic v 15:46 (příjezd do Mostu v 17:14). Cestující z Prahy mohou jet osobním vlakem z Masarykova nádraží v 8:14 s příjezdem do Kladna v 8:56, kde mohou využít historický autobus.
Cestující jedoucí vlakem mohou využít slevy - síťové jízdenky ČD SONE+ v ceně 130, - Kč, na kterou může jet až pět cestujících, z toho max. dva dospělí. (bližší info o slevě na www.cd.cz nebo u pokladen ČD).
Další podrobnosti o Železničním muzeu ve Zlonicích a zahájení najdete na internetových stránkách www.sweb.cz/zmzlonice.

obrazekBrno, Jihomoravský kraj - Poté, co se začal vážně připravovat odsun brněnského hlavního nádraží, přišli jihomoravští radní s nápadem - zdvoukolejnění 88 kilometrové trati Brno - Přerov ve stávající ose. Do konce roku má být hotova studie, která prozradí více informací - včetně nákladů na tuto stavbu. Druhá kolej by byla nesporně výhodná, ale když už přestavba, tak pořádná (například napřímení prudších oblouků a s tím související zvýšení traťové rychlosti by nebylo od věci). Jejím hlavním přínosem by bylo odbourání čekání vlaků při křižování a také zvýšení počtu spojů.
Co se týče nejdražšího projektu v tomto kraji - přesunu brněnského hlavního nádraží. Brněnský magistrát už má připravené peníze na změnu územního plánu a soutěž na architektonický vzhled nové nádražní budovy přesunuté stanice. Doufejme, že to nebude potřeba.
Nyní již petici pro vyvolání referenda o budoucí poloze nádraží podepsalo 11 tisíc lidí. Aby byla petice úspěšná, je nutné, aby petici podepsalo celkem téměř 20 tisíc obyvatel Brna s volebním právem. Referendum by se mohlo konat současně s komunálními volbami (tj. listopad 2004). Na závěr připomenu, že přesun nádraží by si vyžádal náklady ve výši cca 30 miliard korun (magistrát uvádí částku 20 mld.Kč, ale podle sdružení je to částka nereálná). Spíše by se měly peníze použít na dokončení 1. koridoru - hlavně uzel Brno se zachování stanice Brno hl.n. ve stávající poloze oprava stanice Břeclav. Na snímku je řada 350 ve stanici Brno hl.n. dne 26.10.2004 foto Ice-Bear.

obrazekBřeclav/Wien - Oba víkendové dny 1. a 2.5.2004 umožnily ČD a ÖBB lidem z České republiky nezvykle levnou cestu do Vídně.
Vlaky z Břeclavi do rakouské metropole, tedy s výjimkou spojů EuroCity, vozily cestující zadarmo. Není divu, že o prohlídku rakouského hlavního města byl velký zájem. Jen v neděli večer se vlakem s příjezdem do Břeclavi před devatenáctou hodinou vrátilo z metropole na Dunaji asi tři sta cestujících. Za jediný den tak spoj do Vídně využilo více lidí, než jindy za celý týden. Naposledy se podobná akce uskutečnila po pádu komunistického režimu na přelomu let 1989 a 1990. Na snímku je zachycena souprava 1116.081 s patrovou příměstskou jednotkou City Shuttle ve stanici Wien Nord dne 2.5.2004. Právě tato jednotka jezdí na osobních vlacích na trase Wiener Neustadt - Břeclav a zpět.

obrazekVlaky pro hokejisty MS 2004 - Dnes se konaly dvě mimořádné přepravy 4 týmů hokejistů mezi Ostravou a Prahou - v každém vlaku jely dva týmy. Oba vlaky jely jako násled rychlíku 600 a z Ostravy Vítkovic odjely 45 minut po sobě. V 11.00 odjel vlak EC 1.nsl. 600 v čele s 151.001. V 11:45 vyrazil na svou cestu i druhý vlak EC 2.nsl 600 v čele 151.011. Oba vlaky směřovaly tentokrát do Prahy-Holešovic, odkud je snadnější doprava do hotelu Corinthia, kde týmy MS 2004 sídlí.
Během své jízdy zpozdily několik pravidelných spojů v místech, kde se staví koridor - kolem Studénky, Olomouce a Přelouče. V Olomouci projel první vlak v 11:48, druhý vlak v 12:38.
V konečné stanici Praha Holešovice byl první vlak ve 14.16 (průměrná rychlost přes 100 km/h). Druhý vlak přijel do Holešovic v 15:10 poté, co před Běchovicemi předjel vlak EC 172.
Nám se dnes podařilo zastihnout druhý vlak, když projížděl stanicí Praha Libeň (15.06) v následujícím řazení (až na první vůz BDbmrsee (DKV ČB) vše DKV Praha: 151.011 BDbmrsee Apee Ampz WRmz Ampz Apee BDbmrsee. kch, spolupráce Radek Hořínek

obrazekSlovensko - Dne 1.5.04 došlo počas prevádzkovej prestávky na vlaku OS 2040 v žst. Holíč nad Moravou k poruche rušňa 263.010. Počas prevádzkovej prestávky v noci rušňovodič zabudol vypnúť batérie na rušni, čím došlo k ich úplnému vybitiu. na vlak bl nasadený náhradný rušeň radu 240, a po dovezení do Bratislavy bol do turnusu dočasne namiesto neschopnej princezny 263.010 nasadený peršing.
Ďalšou neschopnosťou rušňa radu 263 bola porucha stroja 263.009 v žst. Kúty na vlaku 2005 dnes ráno. príčinou tejt neschopnosti bol nedoststok oleja v kotevných meničoch rušňa. Na vlak bola nasadená nákladná laminátka 240.017 z depa Nové Zámky, ktorá bola stiahnutá v Kútoch z nákladného vlaku a na vlaku Os 2005 išla ako príprah. Obe neschopné princezny sa už nachádzajú v domovskom depe Bratislava hlavné. Tento deň je z pohľadu poruchovosti rušňov radu 263 výjimočný, pretože tieto sa vyznačujú nízkou poruchovosťou. Andrej Ivanič

obrazekTarif - V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie se od zítřka (1. května 2004) rozšiřuje platnost víkendové jizdenky SONE . Za současných podmínek (více viz TR 10) platí nově tato jízdenka i do rakouských pohraničních přechodových stanic - Hohenau (od Břeclavi), Retz (od Znojma), Gmünd NÖ (od Českých Velenic) a Summerau (od Horního Dvořiště). O víkendu tedy bude možné této nabídky využít pro cestu přes Znojmo; SONE bude platit ze Znojma až do Retzu, odkud lze dále cestovat zdarma (viz předchozí článek s podrobnými podmínkami).

obrazekO víkendu cesty zdarma (doplňující informace) - Jak jsme Vás již informovali, ve dnech 1. a 2.5. je možné bezplatně cestovat některými osobními a spěšnými vlaky v pohraničí.
Včera byl vydán neoficiální seznam konkrétních vlaků (ÖBB, ZSSK, ČD, MÁV, GySEV), ve kterých je možná přeprava zdarma. Seznam Vám nabízíme >zde (formát pdf. 32kB). Je tam též uvedeno, že zdarma nelze cestovat ze Znojma, ale až z RETZu. Druhým bonbónkem na tomto úseku je nepřetržitá výluka mezi RETZem a Hollabrunem právě o víkendu. Je tedy lepší se tomuto železničnímu přechodu úplně vyhnout. Nejjednodušší je cesta přes Břeclav.
Cestování zdarma na Karlovarsku a Chebsku dne 2.5.2004 by mělo být bez problémů. Zde je možné cestovat v osobních a spěšných vlacích na tratích:
140 Cheb - Karlovy Vary; 142 Karlovy Vary d.n. - Potůčky Gr.
147 Fr. Lázně - Vojtanov; 148 Cheb - Fr. Lázně (i přes Tršnice); 170 Cheb - Mariánské Lázně
a úsek Cheb - Cheb Gr.
Velká akce má být údajně v Zittau. Zatím zjišťujeme podrobnosti...

obrazekTurnov - Od 26.4.2004 do 5.5.2004 včetně se koná nepřetržitá výluka mezi stanicemi Hrubá Skála - Turnov na trati Turnov - Hradec Králové. Během této výluky jsou nahrazovány pražce na dvou set metrovém úseku trati. Dále jsou vyměňovány kolejnice, čistí se příkopy, sanuje železniční spodek a také budou opraveny přejezdy (zabezpečení se nezmění). Vlaky jsou nahrazovány náhradní autobusovou dopravou. Zpoždění se pohybuje v řádu minut.
Další výluka se uskuteční ve stejném úseku od 10.5.2004 7:00 hodin. do 14.5.2004 19:00 hodin.

obrazekJLV - od 27.4.2004 je pozměněno složení CZ menu, které poskytuje společnost JLV pro tuzemské cestující. Hlavní výhodou je jeho zvýhodněná cena.
CZ menu 1 Vám nabízí Obložený talíř a nápoj z nabídky: káva se smetanou (šálek) - Mattoni za 89 Kč.
CZ menu 2 zahrnuje Tomatovou polévku; Hovězí guláš, houskový knedlík a nápoj z nabídky: Mattoni - Coca-Cola - pivo Budvar. To vše za 148 Kč.
CZ menu si může zakoupit každý cestující v pokladnách s elektronickým výdejem jízdenek. CZ menu je možné použít ve vlacích EC 174/175 Praha - Děčín / Děčín - Praha; EC 178/179 Praha - Děčín / Děčín - Praha; IC 150/151 Praha - Cheb / Cheb - Praha; EC 278/279 Praha - Břeclav / Břeclav - Praha; EC 74/75 Praha - Břeclav / Břeclav - Praha.

obrazekInfrastruktura SŽDC - V pondělí dne 26.4.2004 byla slavnostně zahájena oprava železniční stanice Zábřeh na Moravě, která leží na trati Přerov - Česká Třebová, spojující I. a II. železniční koridor. Z hlediska evropského trať spojuje IV. a VI. multimodální tranzitní železniční koridor.
Stanice Zábřeh na Moravě se dočkala prvního vlaku v roce 1845, ale nádražní budova je ještě starší. Její stavba byla zahájena poklepáním na základní kámen v roce 1841.
Právě v pondělí bylo symbolicky poklepáno znovu. Nádražní budova byla již ve velmi špatném stavu a cestující odpuzovala. Ti se spolu s městem na nový vzhled již těší. Na nádražní budovu navazovala budova pošty, která byla postupně zdemolována a nahradí jí nová výpravní budova, kde bude technické zázemí stanice. Stávajícímu objektu bude navrácen původní vzhled a poslouží pro komerční účely. České dráhy bude rekonstrukce stanice stát cca. 150 milionů korun. Město zaplatí opravu prostor před nádražím, což bude stát cca. 30 - 40 milionů korun. Již letos bude ve stanici opraveno kolejiště a vyroste nové ostrovní nástupiště.
Zároveň se zahájením oprav stanice byla slavnostně zahájena též modernizace úseku Zábřeh na Moravě - Krasíkov. V tomto úseku byly již vyraženy dva tunely - Krasíkov I (1098m) a Krasíkov II (140m). Tunel Krasíkov I navazuje na estakádu, která je na záhlaví stanice Krasíkov směrem na Zábřeh. Vlaky by tudy měly začít jezdit v srpnu tohoto roku. Modernizace tohoto úseku vyjde SŽDC na 3, 65 miliard korun. Evropská unie na stavbu přispěje 2, 328 mld Kč z fondu ISPA. V průběhu tohoto roku bude zahájena ražba dalších dvou tunelů u Hněvkova. Hněvkov bude měřit 180 metrů; Hněvkov II bude měřit 462 metrů. Koridor ze Zábřeha do Krasíkova je stavebně velmi náročný a zajímavý. Modernizace má skončit koncem roku 2006 nebo začátkem roku 2007.
Maximální rychlost bude v celém úseku 160 km/h.
Na přiloženém snímku pořízeném v sychravém dni v dubnu 2004 již budova pošty neexistuje. Snímek pořídil Pavel Rafaja.

obrazekKralupy n. Vlt. - Již podruhé během týdne bylo kralupské nádraží němým svědkem odchodu několika strojů pod plameny autogenu. V minulém týdnu (21.4. - středa) byla sestavena souprava 751.217 (vlaková) 111.002 (příp.) 751.108 (zruš.) 720.059 (zruš.) 721.067 (zruš.) 820.110 (zruš.) 742.197 (brzda), která před polednem vyrazila na svou poslední cestu po trase Kralupy n. Vlt. - Praha-Libeň - Poříčany - Nymburk - Velký Osek - odb. Plačice - Pardubice. Zde byly stroje zváženy, hnací vozidla se vrátila zpět do Kralup a smutný konvoj pokračoval ve čtvrtek do českotřebovkého depa. Stejný scénář se opakoval včera (27.4. - úterý). V koloně smrti se mimo hnacích 111.002 a 742.197 objevily tyto stroje: 770.032 751.226 751.029 751.139 751.183 a narychlo přivezené 753.405 s 703.208. Souprava se vydala po stejné trase za stejným cílem. Na doprovodné fotografii můžete vidět lokomotivy, připravené k transportu.

obrazekOprava 26.4. ! - Oslavy vstupu ČR do EU - Již tuto sobotu 1.5. se rozroste Evropská unie o další státy. Mezi nimi je i Česká republika. České dráhy, společně s rakouskými, německými, slovenskými a maďarskýámi žel. správami, připravily zvláštní nabídku - cestování zdarma na určených tratích v osobních a spěšných vlacích v určených dnech.
2.5. můžete zdarma cestovat na tratích:
140 Cheb - Karlovy Vary; 142 Karlovy Vary d.n. - Potůčky Gr.
147 Fr. Lázně - Vojtanov; 148 Cheb - Fr. Lázně (i přes Tršnice);
170 Cheb - Mariánské Lázně a úsek Cheb - Cheb Gr.

Ve dnech 1. a 2.5. můžete zdarma cestovat na tratích:
Břeclav - Wien Süd. - Wien Neustadt Hbf;
Retz - Wien Süd.;
Wien Süd.- Marchegg - Bratislava hl.st.;
Wien Süd.- Bratislava-Petržalka;
Wien Süd.- Györ;
Wiener Neustadt Hbf - Szombathely;
Szombathely - Graz Hbf;
Wiener Neustadt Hbf - Györ;
Wien Süd. - Fertöszentmiklós;
Wien Süd.- Ebenfurth - Sopron - Deutschkreutz.

obrazekSlovensko - Dňa 22.4.04 bola vykonaná na trati Bratislava východ -Sládkovičovo skúšobná jazda rušňov 240.122 a 240.024. Obe bratislavské laminátky išli na skúšobnú jazdu spojené ako jeden Lv vlak. Zvláštnosťou tejto skúšobnej jazdy bola skutočnosť, ža málokedy sa na jednom vlaku vyskytnú dva rušne radu 240 s polovičnými zberačmi ako to bolo v tomto prípade. Rušeň 240.122 je po Evy oprave a rušeň 240.024 je po EH oprave. Laminátka 240.122 sa vrátila do prevádzky na vozbu osobných vlakov do depa Bratislava hlavné a stroj 240.024 sa vrátil ako 4.dispečerka pre nákladnú dopravu v depe Bratislava východ.
V piatok bola vykonaná ďalšia skúšobná jazda, tentokrát peršinga 362.008, ktorý sa vrátil po reklamácii (mal chybné vyhrievanie čelných skiel na stanovišti) a EH oprave z ŽOS Vrútky. Večer sa tento rušeň už nachádzal v domovskom depe Bratislava hlavné a dnes bude uvedený do prevádzky.
V piatok 23.4.04 rýchlik R 600 Ružín z Košíc do Bratislavy hlavnej stanice do cieľovej stanice prišiel zmeškaný 34 minút. Zmeškanie bolo spôsobené vlakovou neschopnosťou rušňa 350.002, ktorý je krátko po ES oprave, prípražným rušňom, ktorý vlak doviezol do Bratislavy, v tomto prípade bol stroj 362.001. Andrej Ivanič

obrazekChomutovsko - V sobotu 24. dubna 2004 byl vypraven na Chomutovské slavnosti zvláštní parní vlak. Parní lokomotiva řady 423.009 - Velký Bejček - z depa Lysá nad Labem s osobními vozy řady Btx vozila po celý den návštěvníky Chomutovských slavností mezi Chomutovem a Jirkovem a odpoledne také mezi Chomutovem a Kláštercem nad Ohří. Na fotografiích je zachycena poslední jízda z Klášterce n/O do Chomutova. Na záběrech si nelze nevšimnout postupné elektrizace části tratě č.140 z Kadaně do Karlových Varů, kde se v úseku Kadaň - K.Vary staví sloupy trolejového vedení.
Fotografie najdete zde (stránky JRtrain) ...

« Novější zprávy | 1 ... 472 473 474 475 476 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14