..: Aktuality a články :..

Cestování - Během právě uplynulého měsíce nám přišlo několik příspěvků s podtitulem fotografie z cest. Přišlo nám více či méně snímků z Japonska, Indie, Nového Zélandu, Ukrajiny, Lotyšska, Litvy, Estonska, Francie, Holandska a Německa. Fotografie nyní uveřejňujeme i s komentáři, které autoři dodali...
Fotky z cest najdete tady. Na snímku z Nového Zélandu je parní lokomotiva, která se nedávno před zachycením dočkala opravy a nyní slouží jako turistická atrakce. Snímek pořídil Martin Hladík.

Humpolec - V sobotu 18.září se uskutečnily oslavy 110. výročí trati Havlíčkův Brod - Humpolec. Původně plánovanou lokomotivu 433.001 nahradila 354.1217 a na pravidelné spoje byla nasazena M 131.1448 (běžně sem jezdí řada 810 sólo, na vlaku 15950 jezdí dvojice 810 do Herálce).

V Humpolci byla přichystána velmi obsáhlá výstava vozidel(viz foto).

Akce se těšila velkému zájmu veřejnosti laické i odborné.

Děti Země na středu 22. září vyhlásily již 12. ročník celostátní akce DEN BEZ AUT. Hlavním cílem Dne bez aut je alespoň jednou v roce systematicky, masově a mediálně upozornit na trvalé poškozování našeho zdraví a života automobilovou dopravou ve městech. K tomuto cíli pak směřuje řada veřejných akcí občanských sdružení, městských úřadů a státních institucí. Partnerem akce jsou také České dráhy, které zároveň na sobotu 25. září připravily ve vybraných železničních stanicích a depech zvláštní jízdy a doprovodný program ke Dni železnice
Podrobnosti o akcích ke Dni bez aut, železnice a také k Evropskému týdnu mobility najdete ZDE

V sobotu a neděli 11.-12. září byl vypraven z Chomutova zvláštní parní vlak společnosti Loko-Motiv Chomutov s parní lokomotivou Šlechtična 475.111 do Žatce na Slavnosti Milénia a Žaboklik na zvláštní program v Žaboklikách a Novém Sedle. Kromě toho v sobotu odpoledne parní vlak zavítal také do Železničního muzea v Lužné u Rakovníka.

Fotoreportáž z akce najdete ZDE

Pražský železniční uzel - Zítra 16.9.2004 se v Praze uskuteční propagační jízdy motorovým vozem řady 854 mezi stanicemi Praha hl.n. - Praha Libeň - Praha Masarykovo nádraží a zpět. Jízdy se uskuteční v rámci Evropského týdne mobility, který předchází Dni bez aut (22.9.2004). Během jízdy budou moci cestující sledovat počátky stavby Nového spojení.
Odjezdy z Prahy hl.n. v cca.: 10, 12, 14 a 18 hodin, z Prahy Masarykova nádraží v 11, 13 a 17 hodin.
Propagační jízda bude zdarma a je téměř jisté, že vůz bude velmi rychle naplněn a ne každý se bude moci svézt.
Na snímku je motorový vůz 854.024 v Praze Libni. Autorem snímku je Ice-Bear.

Nová lokomotiva ř. 709.4 - Dnes dopoledne proběhla v žst. Praha hlavní nádraží premiéra a křest lokomotivy s označením 709.401-4, kterou vyrobila firma ČMKS Holding
Předpremiéru si lokomotiva odbyla již při dni otevřených dveří v ČMKS Česká Třebová dne 11.9.2004.
Křestu lokomotivy se zúčastnili Milan Urban MPO, GŘ ČMKS Josef Bárta a premiér Stanislav Gross.
Lokomotiva "Effishunter" byla vyrobena po několikaletém útmulu výroby lokomotiv u nás a pokud se lokomotiva úspěšně podrobí příslušným zkouškám, bude vyráběna sériově. Zatím jsou rozjednány dodávky pro Srbsko a možná i pro ČD, ale ne v nejbližší době.
Po ukončení prezentace odjela lokomotiva jako tažená do Berlína, kde bude vystavena na veletrhu Innotrans 2004, který se koná 21. - 24. září.
Na snímku je zmíněná lokomotiva při předpremiéře v České Třebové dne 11.9.04. Foto: Radek Hořínek

Praha - Již tuto neděli 19.9. se v Praze koná Mattoni Grand Prix jako poslední akce 10.ročníku Prague International Marathon (PIM). České dráhy se k této akci připojily, jako oficiální dopravce a tento den nabízí akviziční slevu. Cestujete-li v neděli do Prahy jako běžec, máte nárok si zakoupit jízdenku se slevou VLAK+. Při cestě do Prahy se nárok neprokazuje (je nutné si o slevu říci), při cestě zpět musíte doložit startovní číslo o rozměrech 200x200 mm. Budete-li v neděli cestovat do Prahy na PIM jako diváci, nebo prostě jen pojedete do Prahy či z Prahy, budete automaticky odbaveni zákaznickým jízdným bez prokazování nároku. Toto platí pouze zní-li jízdenka ze kterékoliv stanice ČD do kterékoliv stanice uzlu Praha či ze kterékoliv stanice uzlu Praha do kterékoliv stanice ČD.

Brno - "Souhlasíte s tím, aby město Brno v samostatné působnosti podniklo všechny kroky k modernizaci železniční stanice Brno hlavní nádraží ve stávající poloze podél ulice Nádražní?" Přesně tak zní otázka referenda, které se uskuteční v Brně již 9. října 2004. Koalice Nádraží v centru navrhla sice termín konaní současně s krajskými volbami, to ale nebylo vyslyšeno a magistrát zvolil datum jiné.
Koalici teď čeká velmi náročné období, během kterého musí přesvědčit více než 159 tisíc voličů z Brna (zákon stanovuje 50% hranici, pro uznání platnosti referenda), z nichž většina, aby šla k referendu zvolit možnost ANO, která bude znamenat modernizaci nádraží v současné poloze. Možnost NE bude znamenat odsun nádraží. Doufejme, že se koalici podaří přesvědčit alespoň oněch 159 tisíc voličů z Brna a že bude rozhodnuto co nejlépe...
Důležité odkazy:
www.nadrazivcentru.cz - Koalice nádraží v centru - PROTI ODSUNU
www.zeleznicni-uzel-brno.cz - Stránky, které zřídil magistrát podporující odsun nádraží
Na snímku od Ondry Janiše je 754.021 s místní dominantou - vrchem Petrov dne 11.9.2004

REGIOTRAM - V pondělí 13. září bude mít veřejnost k dispozici v místnosti Městského úřadu Jablonec nad Nisou materiály týkající se projektu REGIOTRAM. V rámci projektu by mělo dojít k rekonstrukci železniční tratě v části Liberec - Jablonecké paseky včetně vybudování devíti nových železničních zastávek. V úseku z Proseče do Jabloneckých Pasek počítá návrh s elektrifikací. Projektováno je rovněž zdojkolejnění stávající tramvajové tratě. V současné době je dle jabloneckých zastupitelů připraven plán ke konečnému schválení, přestože jsou k němu výhrady hlavně kvůli nutnému přesedání při cestě z Liberce do Tanvaldu v Proseči a Jabloneckých pasekách. Projekt REGIOTRAM NISA by měl výrazně zlepšit dopravní dostupnost v oblasti kolem Liberce a Jablonce.

Ačkoli Den železnice se bude slavit až 25. září, v Chomutově jej železničáři oslavili již tuto sobotu 11.9. České dráhy tak spojily místní oslavy DŽ s již pátým Česko-saským železničním festivalem, který pořádaly spolu s německými partnery (BVO, DB, ...).
Kromě zvláštních okružních vlaků z Německa, kdy v sobotu byl tažen z Chomutova do K.Varů a Johanngeoregnstadtu parní lokomotivou 354.195, ČD připravily v sobotu v žst. Chomutov výstavu železniční a hasičské techniky, exkurzi na stavědle St.1, jízdy motorových vozů do depa a na trati Jirkov - Kadaň město. Děti se zároveň mohly svézt na malé posunovací lokomotivě.
Zároveň tento víkend pořádal spolek Loko-Motiv zvláštní jízdy parního vlaku s lokomotivou 475.111 do Žatce na Milénium města Žatce a Žaboklik na zvláštní programy v Žaboklikách a Novém Sedle.

Fotoreportáž ze Dne železnice najdete ZDE

Fotoreprotáž z jízdy okružního vlaku se připravuje.

Železnice Desná - V sobotu 11.9.2004 se konaly oslavy 100 let trati Petrov nad Desnou - Kouty nad Desnou, na které nyní jezdí vlaky dopravce Connex Morava, dráhu provozuje Stavební obnova železnic a vlastníkem je Svazek obcí údolí Desné. Do majetku Svazku patří též část Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín, ale ta je ještě starší - zde vlaky jezdí již od roku 1871.
Právě tento svazek vznikl po povodních v roce 1997, po kterých byla trať velmi poškozená a MDS nechtělo uvolnit finance na její obnovu.
Svazek vypsal soutěž na realizaci oprav povodněmi poškozených úseků a na provozovatele dráhy a drážní dopravy. Soutěž vyhrála firma Stavební obnova Železnic (SOŽ), která opravila poškozenou trať a dne 1.5.1998 obnovila pravidelnou osobní dopravu v úseku Šumperk - Sobotín, úsek Petrov nad Desnou - Velké Losiny byl zprovozněn 1.12.1998 a Velké Losiny - Kouty nad Desnou byl zprovozněn 30.5.1999. Dopravu na trati zajišťovala a zajišťuje řada 810 s přípojnými vozy 010, které si Svaz pronajal od Českých drah.
SOŽ provozoval drážní dopravu na trati s číslem 293 až do 30.9.2002. Ukončení provozu firmou SOŽ přišlo poté, co firma Subterra převzala hlavní podíl firmy SOŽ a v roce 2002 dospěla k závěru, že již nebude provozovat osobní drážní dopravu - nákladní dopravu na trati provozuje dodnes.
Na jaře 2002 proběhlo výběrové řízení na nového provozovatele drážní dopravy, které vyhrála společnost Connex Morava. Železnice Desná písemně zažádala ČD o souhlas ČD s pronájmem vozidel Connexu Morava. České dráhy nejdříve mlžily, že žádnou žádost neobdržely, později dokonce vypověděly smlouvu o pronájem vozidel, protože prý Svazek dluží nájemné. Nakonec případ dopadl tak, že ČD stáhly zrušení nájemní smlouvy a doslova za minutu dvanáct dovolili pronájem vozidel Connexu Morava. Od 1.10.2002 tak drážní dopravu provozuje právě Connex Morava.
Na přelomu let 2003 a 2004 si nechal Svazek opravit a opatřit svým nátěrem tři motorové vozy řady 810. "Nový kabátek" řadě 810 sluší, což přibližuje i přiložený snímek ze žst. Šumperk.

III.koridor - Dne 8.9. v 18.30 projel první vlak po zprovozněné přeložené 2.TK, která nyní vede novým Krasíkovským tunelem. Po 1.TK projel první vlak (IC 505 Jan Perner) již 23.8.2004 večer. Součástí přeložky není jen tunel Krasíkov (1098,3 m), ale také estakáda mezi nádražím a tunelem Krasíkov, estakáda mezi Krasíkovským a Tatenickým tunelem, na kterém je též nová zastávka Tatenice a také Tatenický tunel (140,65 m). Stará trať částečně sloužila až do půlnoci dne 25.8. a nyní je již vytrhána.

Česka Třebová - Včera se konal den otevřených dveří v DKV Česká Třebová a ve firmě ČMKS, která sídlí taktéž v České Třebové. Mezi DKV, stanicí a ČMKS jezdil motorový vláček - ř. 810, který vozil zájemce o prohlídku zmíněných objektů.
Radek H. akci navštívil a pořídil pro Vás obrazovou reportáž.
Fotografie najdete zde. Děkujeme Radku H. za snímky.

Odložená akce - Oslavy 110. výročí od zahájení provozu na tratích Jablonec n./Nisou - Tanvald a Smržovka - Josefův Důl, které se měly konat tento víkend se odkládají na víkend 9. a 10.10.2004. Důvod přesunutí termínu je nám neznámý...
Podrobnosti ke zvláštním jízdám najdete vždy v sekci nostalgie.

680.003 – Dnes dopoledne přijela do Horního Dvořiště další jednotka řady 680 s číslem 003. Původně měla do Horního Dvořiště přijet brzy ráno, ale jako již tradičně měl vlak zpoždění. Jednotka byla z Itálie vedena jako zvláštní vlak bez dalších vozů (po špatné zkušenosti s přepravou 680.001).

« Novější zprávy | 1 ... 464 465 466 467 468 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12