..: Aktuality a články :..

10.9.2004 - 18:05 - Zrušení historické jízdy

Společnost železniční výtopna Jaroměř s politováním oznamuje, že jízda 11.9.2004 Hradec Králové hl.n.-Jičín-Libuň s lokomotivou 423.009 je z důvodu závady na lokomotivě zrušena bez náhrady. V pátek ráno praskla komunikační roura mezi parním kotlem a parním strojem. Závada je do rána neopravitelná. Omlouváme se všem zájemcům. Společnost železniční výtopna Jaroměř.

Zdroj: Pavel Bureš

Dnes v ranních hodinách, krátce po čtvrt na osm, smetl rychlík číslo 720 jedoucí ze stanice Bojkovice do stanice Brno osobní automobil Škoda Favorit. Následky jsou bohužel velmi tragické, tři mrtví a dva zranění. Vlak projížděl přes přejezd více jak 70 km rychlostí a po nárazu tlačil vozidlo před sebou více jak 300m. Dle drážní inspekce výstražné signalizační zařízení fungovalo. (jedná se o chráněný přejezd bez závor, tedy pouze zvukovou a světelnou signalizací) Příčinou tedy bylo, jako obvykle, nerespektování signalizace. Mezi cestujícími zranění nejsou a ani strojvedoucí a ostatní vlakový personál neutrpěl zranění. Hůře dopadla lokomotiva 754 007 na které je vyčíslena škoda za více jak 300 000 Kč.=částečně převzato z IDNES=

I když se stále a stále objevují zprávy o nehodách na přejezdech, stále a stále řidiči nerespektují výstražné signalizace. Jediné možnosti, jak takovýmto tragickým událostem předcházet, jsou chráněné přejezdy se závorami úplně všude, nebo velmi časté kontroly příslušníky dopravní policie na kritických místech.

10.9.2004 - 13:04 - Škodovácké vlečky, exkurze do fy. Tillig v Sebnici a muzeum polních drah v Sasku

KŽC - Klub železničních cestovatelů připravuje na říjen řadu zajímavých akcí.
První ze seriálu "víkend s motoráčkem" tentokrát obsahuje asi poslední možnost projetí Škodováckých vle?ek v Plzni v jejich dosavadním rozsahu, nocleh na lokálce do Bezdružic a nedělní program na Tachovsku s návštěvou rodinného pivovaru v Chodové Plané. Akce se koná 2.-3.10., podrobnosti najdete zde.
Druhá akce míří do zahraničí. Ve spolupráci s Klubem dopravní historie DDM Praha 5 jsme připravili mj. exkurzi do provozu fy. Tillig v Sebnitz vyrábějící modelovou železnici TT, projížďku po tratích na Rumbursku a po muzejní železnici do Kamenického Šenova, projetí úzkorozchodnou lázeňskou tramvají Kirnitzchstalbahn a návštěvu muzea polních drah v Herrenleite u Pirny. Akce se koná v pátek 15. a sobotu 16.10., podrobnosti.
Na obě akce je t?eba se již nyní předem přihlásit, počet míst je omezen. Pro méně náročné je dále připraveno projití stopou zrušené trati Litvínov – Horní Jiřetín v sobotu 30.10. nebo podvečerní procházka Prahou stopou zrušené tratě Vysočany - Těšnov ve čtvrtek 30.9.
Srdečně zvou organizátoři.

Jindřichův Hradec - Doplněno 23:25 - Dnes okolo desáté hodiny došlo k vykolejení rychlíku R 667 Junák v obvodu žst. Jindřichův Hradec. Ze stanice vede směr Jihlava kolejová splítka normálního a úzkého rozchodu. Vlaky směr Jihlava odjíždějí kolem cestového návěstidla po splítce, ze které se u St.4 (Dolní Skrýchov) odděluje trať na Obrataň a u St.5, zvaného Kanclov, se odděluje úzká směr Nová Bystřice. Právě na St.5 signalista zazmatkoval s zapomněl přestavit výhybku směr Jihlava a nechal ji směr Nová Bystřice.
Přes výhybku se jezdí maximálně čtyřiceti kilometrovou rychlostí a tou přibližně jel i vlak před vykolejením.
Mimo trať skončila lokomotiva 242.251-7 DKV České Budějovice a vůz A150.
Strojvedoucí lokomotivy utrpěl pouze lehká zranění, ale signalista se zhroutil a byl převezen do nemocnice. Z cestujících nebyl nikdo zraněn.
V současnosti je zavedena NAD mezi Jindřichovým Hradcem a Jarošovem nad Nežárkou, na úzké je NAD zajištěna mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí.
Kolem šesté odpoledne na místo dorazil nehodový jeřáb, který nakolejil vůz A150, ale lokomotivu nakolejí někdy kolem půlnoci. Poté "dráteníci" navěsí trolej, kterou museli kvůli vyprošťování snést, a během zítřejšího dopoledne se začne s opravou poškozené trati. Vlaky by místem mohli začít jezdit zítra odpoledne...

Pendolina - Koncem minulého týdne probleskla českými médii zpráva, že pendolina ř. 680 ČD s cestujícími v ČR zřejmě vůbec nevyjedou. Jedno je však jisté a sice, že od prosince se s nimi na vlacích EC neuvidíme. Stále přetrvává jejich hlavní problém - rušení kolejových obvodů. Výrobce by měl toto vyřešit v určitém termínu (údajně listopad 2004) a poté se bude rozhodovat, co dále. Uvidíme, co vymyslí.
Na vlaky, na kterých měly být od prosince nasazeny jednotky ř. 680, budou nasazeny standardní soupravy vedené lokomotivami (zpravidla řada 350 ZSSK).
My se Vás proto ptáme: Jak myslíte, že dopadne řada 680 ČD ? A možné odpovědi? Příští rok vyjedou s lidmi; později, ale vyjedou; vrátí se zpět výrobci; prodají se jinému podniku.
V minulé anketě jsme se Vás ptali, který výpravčí je podle Vás pro dopravu nejlepší. Ankety se zúčastnilo 507 hlasujících, z nichž většina 356 byla pro "červeného" výpravčího; 73 hlasů pro modrého a 78 hlasů pro žádného.
Na snímku zatím poslední působení řady 680 ČD na zkouškách poblíž Svitav.
Snímek pořídil 31.8.2004 Jaroslav Stárek.

8.9.2004 - 12:49 - 5. Česko-saský železniční festival

Chomutov - O nadcházejícím víkendu se odehraje již pátý ročník tradičně bohaté akce - železničního festivalu na hranici. Nabízí se možnost projetí parní úzkokolejky na samotné hranici s ČR Fichtelbergbahn (Cranzahl - Kurort Oberwiesental) na jízdenku SONE+ a zejména projetí již léta zavřené trati Annaberg-Buchholz unterer Bahnhof - Schwarzenberg okružními vlaky po oba dva dny.
Akci letos oficielně pořádají České dráhy, DB Erzgebirgsbahn a BVO Fichtelbergbahn.

Konstantinovy Lázně - Klub přátel Kryštofa Haranta z Polžic a Bezdružic a občanské sdružení Plzeňská dráha připravili na pátek 17.září 2004 od 19.00 hod v penzionu Alžbětin dvůr v Konstatinových Lázních besedu na téma místní dráha Pňovany - Bezdružice včera, dnes a zítra.
Na akci v sobotu navážou slavnosti jablek aneb Štrůdlování na Krasíkově spojené s jízdou zvláštního motorového vlaku z Plzně. Srdečně zvou organizátoři.

Praha-Vršovice - Již v minulém roce byla tato velmi náročná operace zahájena a to kompletní opravou střechy. Nyní tedy dojde nejdříve k opravě přízemí. České dráhy na této rekonstrukci spolupracují s pražským památkovým ústavem, budova je totiž historicky cennou. Problém spočívá především v tom, že za doby totalitního režimu, kolem roku 1963, došlo k nevhodnému přistavení odbavovací haly, která narušuje velmi necitlivě celý charakter stavby pocházející již z dob Rakousko-uherské monarchie. Dle Českých drah by měla zmizet. Během II.etapy dojde rovněž ke kompletní renovaci rozvodných sítí. Opravě se nevyhnou ani stropy prvního patra. Poslední třetí etapa zahrnuje hlavně opravu fasády, která je v opravdu dezolátním stavu a je v současné době ostudou okolí.

Břeclav - Prvním projektem je dlouho očekávaná rekonstrukce železniční stanice Břeclav. Tato stanice zaujímá výsadní postavení hned ze dvou důvodů. Předně se jedná o místo souběhu prvního a druhého traťového koridoru a za druhé se jedná o významnou uzlovou stanici s tratěmi směr Bratislava, Vídeň a Znojmo. Bohužel, ač je tato stanice velmi významná, stále tu jsou vlaky nuceny projíždět rychlostí 40 km/h (i v přímém směru). Proto s ohledem na očekávané přijetí Schengenských dohod (tedy definitivní zrušení hraničních kontrol s Rakouskem, Slovenskem) je nutné provést modernizaci minimálně čtyř průjezdných kolejí. Předpokládaná rychlost je v rozmezí 80-100 km/h. Rekonstrukci by neměly uniknout ani samotné nádražní prostory, Nevyhovující nízká nástupiště budou upravena a pro směr Brno - Bratislava budou vystavena nová nástupiště ostrovního typu. Úpravou samozřejmě projde i podchod, který se dočká výtahu pro tělesně postižené a celkové rekonstrukce. Celý projekt by měl dle odhadů stát až 1,9 mld. Kč a bude financován ze strukturálních fondů Evropské unie. Bohužel je ale start celé akce naplánován až na duben 2006 s předpokládaným dokončením v roce 2008. O něco dříve, tedy již příští rok, bude zahájena další významná akce. V současné době je úsek Břeclav - Kúty - Bratislava průjezdný maximálně rychlostí 120 km/h, což je již nedostačující. Proto byla trať začleněná do další vlny koridorizace na 160 km/h. Opravou projde jak kompletní železniční spodek i svršek, tak trakční vedení. Bez opravy nezůstanou ani dotčené železniční stanice a zastávky. Celá rekonstrukce by měla dle odhadu stát 1,8 mld. Kč., skončit by měla v listopadu roku 2006 a měla by probíhat za běžného provozu.

Českolipsko - V pátek dne 3. září 2004 07:00 došlo k výraznému zásahu do provozu tratě 080 z Bakova nad Jizerou do České Lípy. Z důvodu rekostrukce traťové koleje je nepřetržitě vyloučen úsek Bakov nad Jizerou - Bělá pod Bezdězem. Výluka v tomto úseku skončí dne 22. září v 18:10 minut. Kvůli rekonstrukci železničního přejezdu a drobným opravám na trati bude současně vyloučen provoz mezi stanicemi Bělá pod Bezdězem a Srní u České Lípy a to od 14. září 07:00 do 15. září 04:00. Náhradní autobusová doprava bude zajištěna zpravidla po celé trase z Bakova n. Jizerou až do České Lípy.

Mosty Seifertova, Praha - Dne 1.9.2004, tedy o tři měsíce dříve, byl obnoven běžný provoz tramvají pod železničními mosty v Seifertově ulici. Během srpnové výluky byla vyrušena kolejová splítka pod mosty a koleje byly umístěny do definitivní zahloubené stopy.
Zřejmě 1.10. se dočkají i motoristé a cestující městské linky č. 135, protože právě tento den se předpokládá otevření zahloubené ulice pro motoristy.
Zatímco Seifertova ulice je téměř dokončena, stavba nových mostů ještě nějaký týden potrvá. Vlaky se po nové části projedou zřejmě až s novým jízdním řádem.

Další dopravce přijel do ČR - Upraveno 5.9. - Dne 1.9.2004 byl pokřtěn nový vlak společnosti Railtrans, s.r.o., dalšího dopravce, který jezdí mezi severočeským Libercem, německou Žitavou a dále do Eibau vozy řady 815, zvanými prasátko. Spojení zajišťuje firma společně se společností SBE. Vlaky budou jezdit v pracovní dny na trase Liberec - Eibau ve dvou párech.
Základní cena Liberec - Hrádek n.N. je 20 Kč, do Zittau se dostanete za 30 Kč. Prodej jízdenek je zajišťován pouze ve vlaku. Pokud budete chtít cestovat dále do Eibau či ještě dál, můžete použít nabídku LIBNET+, která platí denně jeden den na některých tratích Libereckého a Ústeckého kraje a na tratích německého dopravního svazu ZVON a stojí 130 Kč.
Více informací najdete na stránkách ČD - LIBNET+.
Kromě společnosti Railtrans jezdí na trati Liberec - Zittau samozřejmě vlaky ČD (do Varnsdorfu a Rybniště, o víkendech též několik spojů z Liberce do stanice Dresden Neustadt, na nichž jezdí jednotky řady 612 DB) a také Interconnex, který do Liberce ze Stralsundu přijíždí v PÁ, SO, NE večer a odjíždí ráno v SO, NE, PO opět do Stralsundu.
Jízdní řády: Railtrans a SBE, InterConnex, ČD.

Hořovicko - Doplněno 1.9. - Dne 31.8. v půl čtvrté ráno vykolejilo několik vozů vlaku Pn 68511 mezi stanicemi Hořovice a Zdice. Plošinové vozy byly loženy dvacetimetrovými betonovými panely, které byly patrně špatně upevněny a v oblouku se posunuly k nakloněné stěně vozu, tím došlo k přetížení a vůz se vyklopil. Zásilka jela z Chrástu u Plzně a cíl byl v Brně.
Oblouk 1. TK byl zrovna levotočivý (do tratě) o poloměru 500 metrů a vozy s nákladem tak spadly i do sousední 2.TK, kterou poškodily v délce cca. 200 metrů.
Provoz byl obnoven v 1.TK před půlnocí, ale jen nezávisle, kolem jedné hodiny ranní 1.9. byl provoz obnoven i elektricky. 2.TK bude nyní opravována. Když byl provoz mezi Zdicemi a Hořovicemi přerušen úplně, byla mezi Zdicemi a Hořovicemi zavedena náhradní autobusová doprava a vlaky InterCity 150 - 153 byly vedeny odklonem přes Ústí nad Labem hl.n a Chomutov.
Na snímku, který pořídil Patrik Biskup/PRÁVO, je vidět vyklopený náklad a poškozené vozy v 2.TK a je též vidět poškození traťové koleje.

Bratislava/Praha - Nedávno jsme zveřejnili konečný návrh jízdního řádu ČD 2004/2005 a jeho známých změn a dnes uveřejňujeme konečný návrh ZSSK a BRKS.

Napočítal jsem tam 13 tratí, na kterých není ani jeden spoj, ale podobně to vypadalo i loni a s první změnou se provoz na některých tratích obnovil, tak uvidíme, jaký osud čeká tratě v novém jízdním řádu.

Upozorňuji, že je to opět jen návrh a může docházet k různě velkým změnám.

30.8.2004 - 21:57 - Další cizí jednotka na návštěvě v ČR - ETR 480 FS

Další návštěva v ČR - V noci z 18. na 19. srpna zavítala na koleje SŽDC další zahraniční návštěva. Po červencové návštěve TGV Le Pos a DesiraUK se tentokrát jednalo o italskou jednotku ETR 480 FS, což je výrobek firmy Fiat Ferroviara, dnešní Alstom Ferroviara, který vyrábí i naše jednotky řady 680. ETR480 je osmivozová jednotka, která je tvořena ze dvou hlavových trakčních vozů, dále trakčních vozů a vozů vložených. Trakční výzbroj je uložena pod podlahou vozidla. Jednotka je vybavena aktivním naklápěcím členem.
Jednotka ETR480 FS je provozována mezi Itálií a Švýcarskem a je proto přizpůsobena trakčním soustavám železničních správ těchto států. Jednotka je upravena pro provoz na více trakčních systémech, jmenovitě je to 3kV DC (pro FS) a 15 kV 16 2/3Hz (pro SBB).
Stanoviště strojvedoucího je umístěné v levé části kabiny, uspořádání sedadel je v 2. třídě 2 + 2, v 1.třídě 2+1. Jendotka řady ETR 480 FS se stala vzorem, z níž je odvozena i jednotka řady ČD 680.
Vzhledem k příbuznosti jednotky ETR480 k naší ČD680 bylo možné tuto jednotku přepravovat bez ochraných vozů, tj. byla zařazena přímo za lokomotivu ČD 363 131-4. Jednotka se vydala na cestu po kolejí SŽDC ve čtvrtek 18. srpna 2004 v 22.18 ze stanice Horní Dvořiště. Během přepravy se nám podařilo tuto jednotku natočit. Záznam byl pořízen v 23.18 v Českých Budějovicích. Autorem videa je Hawkey.

« Novější zprávy | 1 ... 465 466 467 468 469 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11