..: Aktuality a články :..

m 262.045Sedlčany - V sobotu 9.10. se konaly oslavy na místní trati Olbramovice-Sedlčany. Tato 17 km dlouhá odbočná lokálka se dožila právě 110 let. O kompletní organizační zajištění a provoz zvláštních vlaků se postaralo občanské sdružení Posázavský Pacifik. Celá akce byla velice dobře zorganizována a přes nepřízeň počasí přilákala velké množství lidí.

Brno - upraveno 10.10. v 0.48 - Dnes se v Brně konalo referendum, ve kterém se jeho obyvatelé měli vyjádřit k budoucí poloze hlavního nádraží. Dle zákona je referendum platné, pokud se jej zúčastní alespoň 50% brněnských voličů.
Oficiální výsledky:
Referendum je neplatné, protože bylo odevzdáno jen 78617 platných hlasů. Pro zachování nádraží v současné poloze hlasovalo 67440 voličů, pro odsun 11088 voličů a 89 lidí se zdrželo. Aby bylo referendum platné, mělo být odevzdáno 159019 platných hlasů.
Magistrát slíbil, že se výsledkem bude zabývat i v tomto případě, kdy je referendum neplatné.

Valtice - upraveno 10.10. v 0.34 - Dnes ráno v cca 5.24 vykolejil mezi stanicemi Valtice a Boří les osobní vlak 4501 (842.003) jedoucí ze Znojma do Břeclavi. Vlak vykolejil poté, co najel na mohutný dub, který spadl na koleje po dešti, protože byl nahnilý.
Vlak jel v době vykolejení rychlostí 75 km/h. Spadlý strom nemohl strojvedoucí včas zaregistrovat, protože trať je zde v oblouku.
Vlak po vykolejení pokračoval ještě několik desítek metrů a poškodil 180 pražců, které budou muset být vyměněny a spodní část motorového vozu. Škoda na motorovém voze je vyčíslena na 100 tisíc, na trati 190 tisíc korun.
Později jedoucí Os 4503 měl být posledním před plánovanou výlukou. Z důvodu této mimořádnosti byl také nahrazen NAD.
Plánovaná nepřetržitá výluka, která byla zahájena v 7.30, skončí v pátek v 15.30.
Ve vlaku cestovaly tři desítky cestujících, kteří vyvázli bez zranění.
Na snímku [foto: Milan Vojtek] je motorový vůz 842.003 v místě vykolejení.
Děkujeme Milanu Vojtkovi za upřesnění informací.

Informační systémy - V těchto dnech uvedly Slovenské Železnice do provozu pro cestující informační systém o zpožděních vlaků. Systém najdete na adrese http://pis.zsr.sk/. Systém má oproti "našemu" sledování zpoždění tu výhodu, že zpoždění zjistíte kdykoliv do doby, než vlak znovu opustí výchozí stanici. Sledování zpoždění ČD sleduje vlaky jen 2 hodiny po příjezdu do cíle nebo 2 hodiny po opuštění území ČR.
Pokud chcete znát zpoždění vlaku i několik dní zpátky, doporučujeme Vám stránky Roberta Babilona.
Najdete zde zpoždění všech vlaků EC, IC, Ex, R, Sp a některých Os vlaků.
Dále se Vám může hodit výpočet jízdného.
Pokud si chcete vyhledat výhodné jízdné ve vnitrostátní přepravě, můžete použít vnitrostátní kalkulátor na adrese www.jizdenka.cz.
Pokud chcete vedět, na kolik Vás vyjde cestování do zahraničí, můžete použít kalkulátor na adrese: http://www.jizdenka.cz/IT.aspx.
I pro cestování po území Slovenska existuje tarifní kalkulátor. Najdete jej na adrese www.cestovne.sk.
Přejeme Vám šťastnou cestu co nejlevněji a bez zpoždění.

Městská linka - Podle informací ROPIDu se jedná o tom, že od nového GVD bude omezen provoz vlaků na této lince. Vlaky budou jezdit jen v přepravní špičce a uvažuje se i o variantě, kdy by zajížděly až do Úval. Důvodem změn je nízký zájem cestujících o ttuto linku spoj. Provoz linky vyjde ročně magistrát hl.m. Prahy na 7,5 mil Kč. O definitivní podobě městské linky v příštím GVD bude rozhodnuto během tohoto měsíce...
Vlaky na této lince jezdí od 19.4.2004 a jejich vozbu zajišťují třívozové jednotky řady 451/452. Na snímku je zachycena jednotka řady 452 u zastávky Praha-Sedlec.
Velmi se omlouváme za nepřesnosti v novince (jednání neproběhla, ale probíhají, roční provoz není 12 mil Kč, ale 7,5 mil Kč) , které vznikly nedorozuměním.

2.10.2004 - 14:54 - Fotoreportáž ze Setkání veteránů v Lužné u R.

V sobotu 17. července letošního roku proběhla velmi zajímavá akce v Železničním muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka a to Setkání veteránů silnic a kolejí. Akce byla uspořádána spolu se závodem autoveteránů RETRO PRAGUE 2004.
Fotoreportáž "trochu" se zpožděním najdete stránce :
www.luznaveterani2004.wz.cz.

Od včerejšího dne, tedy 29.09.2004, se opět jezdí "pod dráty" v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter. Právě skončená celková generální oprava elektrifikace v daném úseku měla za cíl převést původní napěťovou soustavu 1,5kV stejnosměrných na, v místním regionu obvyklých, 25kV střídavých a umožnit tak přímé vlakové spojení mezi městy České Budějovice a Lipno. Podle vyjádření zástupce ČD se jen čeká na vhodné soupravy pro tuto trať. Druhá fáze kompletního přepojení na 25kV je naplánována na rok 2005. V republice nám pak tedy zůstane pouze jediná trať pro 1,5kV z Tábora do Bechyně, zachovaná jako historický exponát. Na snímku Zdeňka Michla můžete vidět původní typickou lokomotivu pro tuto trať 100.003 "Bobinku" ve stanici Vyšší Brod klášter.

Praha, Seifertova ul. - Již za několik hodin bude slavnostně otevřena zahloubená a rozšířená Seifertova ulice. Pod novými mosty vedou nyní dva silniční pruhy v každém směru + samostatné těleso tramvajové trati, po kterém se jezdí již od 1.9.2004. Železniční doprava se po novém mostě projede až s novým jízdním řádem v polovině prosince. Nový most nebude sloužit jen vlakům, ale také chodcům, protože zde bude i lávka, po které bude možné nadejít Seifertovu ulici.
Provoz pro automobilovou dopravu bude zahájen 1.10.2004. Tento ten se také vrátí do své původní trasy linka PID 135, která projíždí pod mostem a jezdí z/na Florenc.
Na snímku ze 7.9.2004 je zachycen již plný tramvajový provoz v Seifertově ulici. Snímek pořídil Dejv

Anketa - A jsme opět v Brně, co se tedy novinky týče. Referendum se stále blíží a jelikož jsme již dlouho neměnili anketu, napadlo nás, že můžeme zkusit, jak vidí budoucnost železničního uzlu Brno naši čtenáři.
Ptáme se: "Jaká poloha žst. Brno hl.n. je podle Vás přijatelnější ?". Na výběr máte dvě možnosti - Současná poloha nebo odsunutá poloha. Při odpovídání berte v úvahu jednak dopravní stránku (včetně napojení nádraží na MHD), ale též finanční.
Minulá anketa se zabývala osudem jednotek ř. 680 ČD. Nejvíce (263 hlasů) získala možnost, že se jednotky vrátí výrobci, 218 hlasů je pro možnost, že jednotky vyjedou později, 66 hlasů získala možnost, že jednotky vyjedou již příští rok s cestujícími, 27 lidí si myslí, že se z pendolina stane velmi drahý výstavní exponát a 22 hlasů je pro možnost, že jednotky budou prodány jinému železničnímu podniku.

foto: jan dvořák - 354.195 při setkání lokomotiv řady 354 v lužné u rakovníka - 26.6.2004 O víkendu 2. a 3. října 2004 se koná "Ukončení sezóny" v Železničním muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka. Pro návštěvníky pracovníci muzea připravili několik jízd zvláštních vlaků s parními lokomotivami řady 354.195 - "Všudybylka" a řady 477.043 - "Papoušek".
Parní vlak jede z Prahy Masarykova nádraží v sobotu i v neděli v 8:52 a bude tažen parní lokomotivou Papoušek 477.043. Do Lužné u Rakovníka přijíždí v 10:36. Zpět do Prahy odjíždí v 15:10 a na Masarykovo nádraží přijede v 16:51.
V sobotu pojede parní vlak s lokomotivou 354.195 z Lužné u Rakovníka do Rakovníka a Kralovic. Odjezd z Lužné je stanoven na 11:31 hod., zpět z Kralovic přijede ve 14:58.
V neděli pak tento vlak pojede z Lužné u Rakovníka do Krupé a Kolešovic s odjezdem z Lužné ve 13:00 a návratem zpět ve 14:52. Ve vlacích platí zvláštní úsekové jízdné 10 - 100 Kč. Prodej jízdenek je zajištěn u vlakového personálu.
V železničním muzeu je instalována výstava historických vozidel, kde návštěvníci uvidí nejen nejrůznější parní lokomotivy, ale i dnes již historické motorové vozy a dieselové lokomotivy. Dále zde bude v provozu modelové kolejiště a výstava fotografií Zdeňka Ulricha "Zaostřeno na železnici". Samozřejmostí bude i prodej upomínkových předmětů a občerstvení.
Muzeum je otevřeno v sobotu i neděli od 9:30 do 17:00 hodin. Vstupné činí 50,- Kč pro dospělé, děti do 15 let platí 30,- Kč.
Další informace a podrobný jízdní řád najdete na webu Železničního muzea ČD

Brněnské referendum - Již za 11 dní se v Brně uskuteční referendum, ve kterém budou brněnští občané rozhodovat zda zachovat současné hlavní nádraží ve stávající poloze, nebo jej odsunout o osm set metrů jižněji. Vše definitivně rozhodne referendum, pokud se ho zúčastní alespoň polovina brněnských voličů.
Brněnská radnice stále informuje jen o svých plánech na odsun a o možnosti zachování se nezmiňuje a tvrdí, že všechny odborné studie hovoří pro odsun nádraží. To se samozřejmě nelíbí členům Koalice Nádraží v centru.
Plán radnice odsunout nádraží má ale překážky.
Velká rána přišla, když vicepremiér Martin Jahn v Brně informoval, že stát si financování přesunu nádraží nemůže dovolit, což nahrává variantě modernizace ve stávající stopě, která by vyšla levněji. To vyvolalo řadu reakcí a jednu velmi zajímavou pro Koalici Nádraží v centru. Objevily se dvě studie, které doporučují rekonstruovat nádraží v současné poloze. Magistrát však tvrdí, že o těchto studiích nic neví - jsou to studie z roku 2001, které si nechalo zhotovit Ministerstvo dopravy a spojů.

Další PPS - V české železniční síti se objeví další pohraniční přechodová stanice (PPS) do Německa. Na české straně to bude Dolní Poustevna, na straně německé Sebnitz. Poté co jej doporučila zřídit česko-německá komise zbývá jen, aby PPS schválily vlády obou států.
Pokud se vše podaří, práce na obnově začnou ještě letos nebo začátkem příštího roku.
O obnovení PPS se obec Dolní Poustevna snaží již dvacet let. Součástí obnovy PPS budou též opravy tratí ve Šluknovském výběžku a nádražní budovy stanice Dolní Poustevna.
Vlaky jezdily přes PPS Dolní Poustevna/Sebnitz od zprovoznění v roce 1905 do ukončení provozu v roce 1945. Na ilustračním snímku Ice-Beara je motorový vůz 810.593 ve stanici Hostivice. Právě motorové vozy řady 810 zajišťují osobní dopravu na tratích ve Šluknovském výběžku.

Jak jsme již informovali, v sobotu 25. září proběhnou ve vybraných železničních stanicích a depech kolejových vozidel oslavy Dne železnice. Veřejnost tak může navštívit jednotlivé akce v Praze, Ostravě, České Třebové, Brně, Pardubicích, Hradci Králové, Kolíně, Liberci, Jindřichově Hradci, Trutnově, Českých Budějovicích, Mariánských Lázní a Karlových Varech. České dráhy pro tento den připravili, nebo chcete-li, rozšířili stávající slevu SONE+. V tuto sobotu tak na tuto síťovou jízdenku může jet až 5 dospělých cestujících, oproti klasické nabídce pěti cestujících, z toho max. dvě starší 15 let. Podrobnosti o jednotlivých akcích na Den železnice najdete na webu JRtrain a ČD. Podrobnosti o slevě SONE+ na webu ČD ZDE.

23.9.2004 - 21:17 - Ostrovská kolejnice

V pátek 24. září proběhne již XIII. ročník věřejné soutěže v železničním modelářství Ostrovská kolejnice v Domě dětí a mládeže v Ostrově. Následně pak bude v sobotu a neděli výstava těchto modelů a také provoz na velkém kolejišti v MDDM Ostrov. Výstava bude otevřena v sobotu od 9 do 18 hodin a v neděli od 9 do 16 hodin. V neděli v 15 hodin bude vyhlášení výsledků veřejné soutěže a předání cen. Plánovaná byla také jízda s parním vlakem z Karlových varů do Ostrova nad Ohří a dále na vlečku k dnes již zrušené Škodě Ostrov (výroba trolejbusů). Bohužel se tak neuskuteční. Podrobnosti najdete ZDE

Praha - Zítra na 9:10 ráno je plánován odjezd zkušební jízdy z žst. Praha Vršovice do Dobříše. Zkušební jízdy pojede lokomotiva 434.2186 s jedním vozem Bmto. Po příjezdu do Dobříše lokomotiva objede a do Prahy pojede tendrem napřed - odjezd do Prahy je plánován na 12.30.
Na snímku je právě lokomotiva 434.2186 při akci Vlak na Dobříš s Vlakem na Dobříš. Tentokrát bude sloužit ke zkoušce způsobilosti obsluhy a řízení HV parní trakce.

« Novější zprávy | 1 ... 463 464 465 466 467 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03