..: Aktuality a články :..

Přechod na zimní čas – V neděli 31.10.2004 ve tři hodiny ráno se posune čas o hodinu zpět. Tím se dostaneme do období zimního času. Tato změna se týká i několika nočních spojů, které v určených stanicích vyčkají a odjedou až podle zimního času.

Pňovany - V úterý 26. října proběhlo cvičení hasičů a záchranářů na železničním mostě nad přehradou Hracholusky na trati Pňovany - Bezdružice. Námětem cvičení bylo vykolejení motorového vlaku na úzkém mostě. Díky nepřístupným podmínkám zde zasahovali hasiči a záchranáři s vrtulníkem i s čluny na hladině přehrady.
Celou reportáž s fotografiemi najdete na serveru iDNES.cz.

Nostalgie - Ačkoliv v tomto podzimním období již nebývá mnoho zvláštních jízd s historickými vlaky, tento víkend jich je několik.
Volební vlak ČSSD s parní lokomotivou 433.002 jezdí již od dnešního dne až do neděle po celém Královéhradeckém kraji. V neděli navíc Železniční muzeum v Jaroměři pořádá výstavu salónních vozů včetně jízdy výletního parního vlaku.
Na dvou místech se můžete vydat po stopách zrušených tratí. V sobotu 30.10. pořádá Klub železničních cestovatelů pochod po zrušené trati Litvínov - Horní Jiřetín. Po oba víkendové dny pak Klub přátel lokálky Česká Kamennice - Kamenický Šenov pořádá jízdu s historickým motorovým vozem M131.1441 a pochod po trati Česká Kamenice - Prácheň.
Další jízda zvláštního vlaku s parní lokomotivou 423.041 se koná na trati Valašské Meziříčí - Kroměříž při příležitosti slavnostního otevření nové železniční zastávky Jankovice. Podrobnosti na webu JRtrain.
Pro modeláře je tu pak Den otevřených dveří ve Stanici techniků při DDM hl.m. Prahy (Pod Juliskou 2a, Praha 6), kdy železniční a tramvajoví modeláři zde představí svá kolejiště s modely.
Další modeláčská výstava probíhá ode dneška až do neděle v areálu depa Liberec, kterou pořádá KŽM Liberec Informace naleznete také v kalendáři akcí na webu JRtrain.

Reportéři ČT - pořad České televize, který bude zčásti věnován železnici.
Reportáž nazvaná Koridory se bude zabývat modernizacemi železničních tratí a novými rychlovlaky Pendolíno.
Pořad bude vysílán na ČT1 v pondělí 25.10. ve 21:45 hod. a reprízován na ČT2 ve středu 27.10. v 5:00 a 15:35 hod.

Jaroměř - Na neděli 31. října připravilo občanské sdružení Společnost železniční výtopna Jaroměř výstavu železničních salonních vozů. Díky podpoře Městského úřadu v Jaroměři se podařilo zajistit výstavení salonního vozu T.G. Masaryka z roku 1930, salonní vozy maďarského vládního vlaku adm. Horthyho (nerekonstruované) a salonní a doprovodný vůz Alexandra Dubčeka. Vozy budou vystaveny u nákladní rampy v obvodu železniční stanice. Výstava bude přístupna od 9 do 16 hodin a vstupenky platí i do expozice železničního muzea, které tímto dnem ukončí letošní řádnou sezónu.

Další informace najdete na stránkách Společnosti železniční

Křivoklání 2004 - V sobotu 23. října se konala tradiční jízda parního vlaku s Albatrosem 498.022 z Prahy Bráníka do Křivoklátu, kde se na hradě Křivoklát konalo tradiční Křivoklání - historické trhy, kejklíři, šermíři, komedianti a další středověké atrakce. Několik fotografií Jiřího a Zdeňka Nováka si můžete prohlédnout ZDE.
Informace o Křivoklání najdete na stránkách hradu Křivoklát

Pendolino - Po několika týdnech se pendolino vrátilo na trať Česká Třebová - Brno, aby pokračovalo v předepsaných testech.
Během několikatýdenní pauzy mezi testy se pendolino podívalo na rakouské tratě, kde probíhaly různé zkoušky.
Tento týden probíhaly zkoušky na trati Letovice - Rájec-Jestřebí a maximální rychlost při zkouškách byla 132 km/h. V současnosti probíhají různé testy bezpečnosti jednotky proti vykolejení bez zjevných problémů.
Problémem i nadále zůstává ovlivňování kolejových obvodů na napájecí soustavě 25kV 50 Hz. Firma Alstom problém řeší, ale na české normy zatím nestačí.
Cestující se ale vlakem pendolino svezou možná již brzy - na vnitrostátních rychlících Praha - Děčín. Pokud vše dobře dopadne, jednotka bude na rychlíky nasazena krátce poté, co vstoupí v platnost nový jízdní řád 2004/2005.
Toto nasazení je nutné z důvodu najetí potřebných kilometrů ve zkušebním provozu s cestujícími.
Začátkem listopadu se testy jednotky přesunou na trať Vranovice - Břeclav, kde budou probíhat zkušební jízdy rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Je to jediná trať v ČR, kde je možné takové rychlosti s nutnými úpravami a za dalších podmínek dosáhnout. Před několika málo lety zde byl testován rakouský Taurus, který jel rychlostí přes 200km/h (zkoušela se kvalita kolejí a trakčního vedení).
Rychlost 220 km/h. není náhodná, protože aby jednotka měla maximální rychlost 200 km/h, musí být zkušební jízda zajeta rychlostí o 10% vyšší, což je v tomto případě právě 220 km/h.
Testy jednotky provázejí přísné podmínky. Z bezpečnostních důvodů se testy jezdi v době, kdy je co nejmenší provoz, který je možné zastavit úplně. Během jízdy jednotky je totiž nutné, aby v obvodu měnírny, která pendolino právě zásobuje, nebyl žádný jiný jedoucí vlak - právě kvůli bludným proudům.
Na přiloženém snímku [foto: Jaroslav Stárek] je zdokumentována první část zkoušek na trati Č. Třebová - Brno v úseku Svitavy - Letovice dne 31.8.2004 a jednotka 680.001 ve stanici Svitavy.

IV. koridor vs. dálnice D3 - Evropská unie dala přednost železnici - III. a IV. koridoru před dálnicí D3. Znamená to, že EU bude přednostně přispívat na stavby III. a IV. koridoru. A příspěvky to nebudou zrovna malé, protože budou dosahovat až 80% nákladů na stavbu, které se v případě IV. koridoru odhadují na cca. 40 miliard korun. To je dáno zejména dlouhými tunely a nutností značnou část trati zdvoukolejnit v odlišné poloze, než vede současná trať.
Po dokončení IV.koridoru, které se plánuje na rok 2014 (včetně uzlů), se výrazně zrychlí spojení z Prahy na jih.
IV. koridor má na našem území dvě základní větvě. První větev vede z Děčína st.hr. přes Prahu, Tábor, České Budějovice do Horního Dvořiště st.hr. a dále pokračuje jako mezinárodní koridor na jih.
Druhá větev vede z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic a dále do Rakouska.
Se zahájením stavebních prací se počítá během příštího roku...
Na přiloženém snímku je stanice Heřmaničky, což je jedna ze stanic, která bude zrušená a nahrazená zastávkou na přeložené trati.

Praha-Bubeneč - V sobotu 23.10.2004 se konají oslavy 100 let města Bubenče.
Při této příležitosti bude jezdit kyvadlově zvláštní vlak mezi stanicemi Praha-Masarykovo nádraží - Praha-Bubeneč.
Zvláštní vlak bude z Masarykova nádraží odjíždět: 12.00; 13.00; 14.00; 15.00; 16.00; 17.00; 18.00.
Odjezdy z Bubenče: 12.25; 13.25; 14.25; 15.25; 16.25; 17.25 a v 18.25 hodin.
Souprava bude řazena takto: 423.009 + doprovodný vůz + 3xCe.
Bližší informace k oslavám naleznete na adrese: http://praha6.cz/bubenec/oslava_program.php.
Na přiloženém nočním snímku [foto: CzechDave] je zachycena lokomotiva 423.009 před odjezdem z Prahy hl.n. domů z akce 100 let trati Olbramovice - Sedlčany dne 9.10.2004

Nákladní vozy - V září 2004 získaly Ostravské opravny a strojírny, s.r.o. tři zakázky na modernizaci celkem 950 nákladních vozů ČD. Hodnota zakázky je 1 003 miliony korun. Zakázka by měla být hotova do konce příštího roku. Hlavním důvodem pro modernizaci je nutnost, aby vozy splňovaly podmínky EU, což v současnosti moc neplatí, neboť vozový park nákladních vozů je starý.
Kvůli velikosti zakázky bude firma muset přijmout několik desítek zaměstnanců.
Kromě modernizace vozů pro ČD se OOS orientují na modernizaci vozů Slovenských železnic a ucházejí se o modernizaci vozů polských železnic.
Na snímku [foto: Šílený Max] je vůz řady Gbgkks ČD ve stanici Mladá Boleslav hl.n. dne 6.2.2003

Ostrov nad Ohří - S ukončením výroby trolejbusů ve Škodě Ostrov skončil také provoz na zdejší vlečce, která je pozůstatkem trati do Jáchymova. Zůstaly zde dvě vlečkové lokomotivy řady T211 a 212 a ačkoli byly ve velmi dobrém technickém stavu, měly být sešrotovány. Sdružením sil plzeňských sběratelů vojenské techniky a šenovského KPL byly vykoupeny a převezeny do Kamenického Šenova. Jako "bonus" se podařilo objevit v areálu závodu a zachránit plošinový vůz z počátku 20. století.
Fotoreportáž z cesty M131.1 do Ostrova a odjezdu zpět do České Kamenice najdete ZDE.
Pavel Kříž, KLUB PŘÁTEL LOKÁLKY Česká Kamenice - Kamenický Šenov WWW.KPL.CZ
Foto : Jiří Randa, JRtrain

Praha - Blíží se 12.12.2004, což je první den platnosti nového jízdního řádu. My Vám jej dnes přinášíme v podobě, v jaké bude vytištěn v knižních jízdních řádech, které budou k dispozici během listopadu.

13.10.2004 - 22:39 - Koridory v ČR: Dokončuje se Choceň, ruší se dopravna Střeň u Olomouce

Železniční koridory - Po delší době Vám opět přinášíme malý přehled, jak jsou na tom stavby na našich koridorech.
Na prvním koridoru je postupně dokončována modernizace stanice Choceň - 1. nástupiště - koleje 1. a 3., jejichž výluka má být ukončena 21.10.2004. Tím budou pro letošek ukončeny stavby na 1.koridoru. V následujících letech je možné počítat s rekonstrukcí úseku Úvaly - odb. Blatov, odb. Blatov - Praha-Běchovice a Běchovice - Libeň. Kdy bude stavba zahájena závisí na zajištění financování.
Na druhém koridoru byla dokončena déletrvající rekonstrukce úseku Grygov - Olomouc.
Včera byla zahájena nepřetržitá výluka celého 11 kilometrů dlouhého úseku mezi Štěpánovem a Červenkou (od 1.10. probíhá výluka 1. staniční koleje ve Střeni a 1.TK Střeň - Červenka). Důvodem tak velké výluky je další etapa rušení kolejových spojek v dopravně Střeň (rušení výhybek 2, 3, 12, 15). Výluka potrvá do 25.10.
Dne 31.10. naváže druhá etapa, při níž budou vyrušeny výhybky 1, 4, 13, 14. Výluka bude ukončena ke dni 15.11., kdy se z dopravny stane zastávka.
Přesuneme-li se blíže k České Třebové, narazíme na modernizaci stanice Zábřeh na Moravě, kde probíhá rekonstrukce sudé kolejové skupiny, do 29.11.2004.
Mezi odbočkami Most a Lupěné probíhá výluka 1.TK do 18.11.2004.
Ve stanici Krasíkov je výluka sudé skupiny a z Krasíkova do Rudoltic je vyloučena 2.TK. Obě výluky budou ukončeny 16.11.2004. Nadále pokračují přípravné práce na napřímení úseku Krasíkov - Zábřeh a také Třebovice v Čechách - Rudoltice.
Na třetím koridoru se s pracemi zatím nepočítá.
Práce na čtvrtém koridoru jsou sice naplánovány již od začátku listopadu, ale skutečný začátek se dá stěží odhadovat...
Aktuální stavby na českých koridorech najdete v průběžně aktualizovaném přehledu.

Slavonice/Fratres - Ministr dopravy a spojů ČR - Milan Šimonovský nedávno navštívil Slavonice a místním sdělil, že provoz na trati Slavonice - Fratres by mohl být obnoven v polovině roku 2006. Slavonice si železniční přechod velmi přejí - důkazem je vyčištění zbytků trati od náletových dřevin.
Obnova trati si příští rok vyžádá asi 60 milionů korun, čímž by mělo dojít k propojení Slavonic s Fratres.
V současné době je dokončována projektová dokumentace na obnovu trati.
Součástí obnovy by měla být též oprava stávající tratě Kostelec u Jihlavy - Slavonice.
Možným problémem může být přístup rakouských drah, které nemají příliš peněz a trend na regionálních tratích je takový, že se doprava spíše pozastavuje, než obnovuje. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že rakouské železnice budou mít zájem o obnovu spojení.
Přiložený snímek pořídil Martin Hahn ve Slavonicích dne 9.9.2003

Česká Třebová - Na R440 Vsacan jedoucím z Žiliny do Chebu se dnes v České Třebové porouchala lokomotiva 150.022. Jako náhrada byl nasazen stroj 163.033 DKV Česká Třebová.
Vlak přijel do České Třebové se zpožděním 20 minut. Při příjezdu na hlavní nádraží v Praze měl zpoždění 35 minut.
Nutno podotknout, že vzniklá situace byla v České Třebové vyřešena poměrně rychle a zpoždění mezinárodního rychlíku bylo tedy "jen" uvedených 35 minut.

« Novější zprávy | 1 ... 462 463 464 465 466 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00