..: Modernizace stanice Břeclav a tratě Břeclav - Kúty - Bratislava :..
Břeclav - Prvním projektem je dlouho očekávaná rekonstrukce železniční stanice Břeclav. Tato stanice zaujímá výsadní postavení hned ze dvou důvodů. Předně se jedná o místo souběhu prvního a druhého traťového koridoru a za druhé se jedná o významnou uzlovou stanici s tratěmi směr Bratislava, Vídeň a Znojmo. Bohužel, ač je tato stanice velmi významná, stále tu jsou vlaky nuceny projíždět rychlostí 40 km/h (i v přímém směru). Proto s ohledem na očekávané přijetí Schengenských dohod (tedy definitivní zrušení hraničních kontrol s Rakouskem, Slovenskem) je nutné provést modernizaci minimálně čtyř průjezdných kolejí. Předpokládaná rychlost je v rozmezí 80-100 km/h. Rekonstrukci by neměly uniknout ani samotné nádražní prostory, Nevyhovující nízká nástupiště budou upravena a pro směr Brno - Bratislava budou vystavena nová nástupiště ostrovního typu. Úpravou samozřejmě projde i podchod, který se dočká výtahu pro tělesně postižené a celkové rekonstrukce. Celý projekt by měl dle odhadů stát až 1,9 mld. Kč a bude financován ze strukturálních fondů Evropské unie. Bohužel je ale start celé akce naplánován až na duben 2006 s předpokládaným dokončením v roce 2008. O něco dříve, tedy již příští rok, bude zahájena další významná akce. V současné době je úsek Břeclav - Kúty - Bratislava průjezdný maximálně rychlostí 120 km/h, což je již nedostačující. Proto byla trať začleněná do další vlny koridorizace na 160 km/h. Opravou projde jak kompletní železniční spodek i svršek, tak trakční vedení. Bez opravy nezůstanou ani dotčené železniční stanice a zastávky. Celá rekonstrukce by měla dle odhadu stát 1,8 mld. Kč., skončit by měla v listopadu roku 2006 a měla by probíhat za běžného provozu.

michawel Poslat mail autorovi | 6.9.2004 (22:29)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko