..: Aktuality a články - ČR Praha :..

10.9.2004 - 13:04 - Škodovácké vlečky, exkurze do fy. Tillig v Sebnici a muzeum polních drah v Sasku

KŽC - Klub železničních cestovatelů připravuje na říjen řadu zajímavých akcí.
První ze seriálu "víkend s motoráčkem" tentokrát obsahuje asi poslední možnost projetí Škodováckých vle?ek v Plzni v jejich dosavadním rozsahu, nocleh na lokálce do Bezdružic a nedělní program na Tachovsku s návštěvou rodinného pivovaru v Chodové Plané. Akce se koná 2.-3.10., podrobnosti najdete zde.
Druhá akce míří do zahraničí. Ve spolupráci s Klubem dopravní historie DDM Praha 5 jsme připravili mj. exkurzi do provozu fy. Tillig v Sebnitz vyrábějící modelovou železnici TT, projížďku po tratích na Rumbursku a po muzejní železnici do Kamenického Šenova, projetí úzkorozchodnou lázeňskou tramvají Kirnitzchstalbahn a návštěvu muzea polních drah v Herrenleite u Pirny. Akce se koná v pátek 15. a sobotu 16.10., podrobnosti.
Na obě akce je t?eba se již nyní předem přihlásit, počet míst je omezen. Pro méně náročné je dále připraveno projití stopou zrušené trati Litvínov – Horní Jiřetín v sobotu 30.10. nebo podvečerní procházka Prahou stopou zrušené tratě Vysočany - Těšnov ve čtvrtek 30.9.
Srdečně zvou organizátoři.

4.8.2004 - 15:34 - Stavba Nové spojení v Praze oficiálně zahájena

obrazek Nové spojení - V neděli 1.8.2004 byla slavnostně zahájena stavba Nové spojení v Praze. Stavební dělníci zahájily stavbu v oblasti bývalého depa TGM na Masarykově nádraží. Zchátralá část bude zbourána. Dále budou zbourány některé stavby, které stavbě Nového spojení brání.
Celá stavba má být dle smluv dokončena do 15.12.2010.
Nejsložitější bude zřejmě estakáda u Masarykova nádraží.

Podrobný článek o Novém spojení

obrazekPraha - V pondělí 12.7.2004 došlo k podpisu smlouvy na zhotovitele stavby s úplným názvem Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň, Vysočany a Holešovice. Vítězem tendru, který byl vyhlášen ve druhém čtvrtletí 2004 je sdružení Pražské spojení. Pod tímto názvem se schovávají akciové společnosti Skanska, SSŽ, Metrostav a Subterra.
Zahájení stavby je plánováno na 1.8.2004 a ukončení v několika etapách - poslední etapa má být dokončena do 15.12.2010.

Podrobný článek o Novém spojení

14.7.2004 - 23:14 - Zkoušky řady 680.001 v terénu - na trati Praha - Kralupy

obrazekPraha - Tento týden se dočkala i jednotka 680.001 jízdy po trati vlastní silou. 680.002 měla tuto premiéru před měsícem.
Jednotka 680.001 je zkoušena na trati Praha - Kralupy v úseku Praha-Bubeneč - Kralupy. Během testů, které se konají v době 7:40 - 13:30 je zkoušeno naklápění na této směrově náročné trati.
Byl doplněn souhrnný článek o jednotkách řady 680 ČD a fotografie jednotek 680.001, 680.002

Adam Tatar a kch

obrazekPraha - Ve čtvrtek a v pátek se konaly první zkoušky řady 680 ČD na trati SŽDC. Zkouškám se podrobila jednotka 680.002. Cílem bylo zjistit, jak funguje vlakový zabezpečovač LS90 a zda není rušen jeho signál. Jízdy se konaly mezi stanicemi Poříčany - Úvaly - Praha-Běchovice (ve čtvrtek) a v pátek Poříčany - Úvaly, včetně návozu z a do Velimi. Ve čtvrtek se jelo celkem čtrnáct jízd Vmax 110km/h, v pátek pak osm Vmax 130km/h.
Ve čtvrtek pendolino jezdilo jako služ. 1. nsl 9318-9331, v pátek 9318-9325. Toto byla moje první příležitost vidět a slyšet pendolino jezdit vlastní silou. Jednotka jezdí velmi tiše a vypadá vcelku zajímavě. Když jme s Ondrou jeli do Českého Brodu, tak jsme jednotku potkali v Úvalech na 0. staniční koleji a lidé měli hned spoustu komentářů. Většina ale věděla, že jde o pendolino.plán jízd se však nepodařilo o nějakou chvilku dodržet i kvůli zpožděním pravidelných vlaků.

obrazekPraha-Libeň - Roztoky - Dne 16.4.2004 v poledne se konalo slavnostní otevření revitalizované stanice Praha-Libeň, nového nástupiště (nyní značeného 1.) a také nové městské linky, která začne jezdit v pondělí. Po dvanácté hodině pronesli v hale libeňského nádraží slavnostní řeč GŘ ČD P. Kousal, ředitel SŽDC J. Komárek, pražský radní pro dopravu R. Šteiner, náměstek primátora J. Bürgemeister, zástupce SFDI a GŘ Betasportu. Nejvíce mne zaujal projev pražského radního pro dopravu, který říkal, že Praha preferuje hromadnou dopravu před individuální. Není to ale tak dlouho, co u Hlávkova mostu v Praze praskl vodovodní řád a místo toho, aby byla omezena doprava individuální, byl přerušen provoz tramvají - auta jezdila po tramvajovém tělese. (viz stránka pražské tramvaje ...)

obrazekPraha - Včera - 29.3.2004 přijely z Břeclavi do Prahy na konci vlaku R 374 Pannonia tři vozy ze soupravy Majestic Imperator. Do Břeclavi přijely 28.3. v soupravě R 202 Chopin z Vídně. Kolem čtvrté odpoledne byly vozy přistaveny na 13.kolej žst. Praha hl.n., kde proběhla tisková konference společnosti Czechtourism. Tato společnost připravila týdenní propagační cestu tzv. Spanilou jízdu historickým vlakem po Rakousku. Od pondělí 29. března do pátku 2. dubna se v salonních vozech vlaku Majestic Imperator uskuteční 6 prezentací a workshopů České republiky a našich podnikatelů v Rakousku.

25.3.2004 - 23:25 - Revitalizace stanice Praha Libeň se o nějaký den protáhne

obrazekPraha-Libeň - Revitalizace stanice Praha-Libeň, před hokejovým mistrovstvím světa v Praze, se pomalu blíží ke svému závěru. I stavby v okolí nádraží jsou pomalu ukončovány. Od soboty ráno se například na libeňské nádraží dostanete denní tramvajovou linkou 3, která byla odkloněna. Nádraží Libeň však bude opravováno až do půlky dubna. Slavnostní otevření nového nástupiště je plánováno na 16.4. a již o tři dny později sem začnou jezdit vlaky nové městské linky z Roztok u Prahy do Prahy Libně přes Prahu Holešovice.
Článek o rekonstrukci s fotodokumentací

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

obrazekPraha - Správa železniční dopravní cesty oznámila, že nejpozději do konce dubna vypíše výběrové řízení na stavbu Nové spojení v Praze. Bude to akce velmi zajímavá již jen tím, že její součástí bude vyražení dvou dvoukolejných tunelů pod vrchem Vítkov, estakádou Sluncová a čtyřkolejnou tratí z Prahy hlavního nádraží. Stavba bude rozdělena na čtyři etapy: hlavní nádraží - Vysočany/Holešovice; hlavní nádraží - Libeň; Masarykovo n. - Libeň a Masarykovo nádraží - Vysočany. Po dostavení těchto tratí zaniknou dvě současné - vítkovská trať a hrabovská spojka. Místo vítkovské železniční trati by měla vzniknout cyklostezka. Po dostavení Nového spojení, které se předpokládá v roce 2008 se změní vedení vlaků v pražském uzlu. V současné době je zahájení stavebních prací závislé na vydání stavebního povolení, což bohužel úspěšně blokují ekologické organizace, ale nemají k tomu důvod.

obrazekPraha - Dnes se do Prahy podívala druhá jednotka řady 680 ČD. Přijela s malým zpožděním v 14:37 do Prahy Vršovic. Jednotka vyjela včera před polednem ze Savigliana do Rakouska, kde opět byly nějaké problémy -tentokrát s bržděním. To bylo odstraněno a jednotka pokračovala svižně směrem do nového domova. Byla dotažena až do Summerau, kde jí převzal čmelák a zvláštním vlakem byla přetažena do Horního Dvořiště, kde již čekalo Eso 362.168 DKV Praha. Po přepřahu pokračovala jednotka dále do Českých Budějovic, kde byla kolem 11:40 a pak svižně do Prahy. Nyní již nebylo potřeba, aby mezi lokomotivou a pendolinem byly vozy na brždění, protože jednotka již má změřenou brzdící váhu a ta se již započítává do skutečných brzdících procent. Původně mělo pendolino dorazit kolem desáté hodiny, ale naštěstí mělo zpoždění, díky němuž Vám můžeme přinést.

Praha - Jako lidé kolem serveru ArtLoko, i tým ŽelPage se rozhodl minulý víkend otestovat novou síťovou jízdenku nabízenou Českými drahami pod názvem SONE+ a procestovat tak téměř 400 kilometrů za 12 hodin cestování za 130 Kč. Je tomu už více než měsíc, kdy mne a kolegu Martina Hanzala posedla šílená myšlenka udělat maratón po tratích ČD v motorovém voze řady 810.

Prvotní trasa byla naplánována z Prahy Smíchova přes Rudnou u Prahy do Berouna po trati 173, dále pak po trati 174 na Rakovník, po trati 161 z Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bečova nad Teplou, odsud potom po trati 149 do Mariánských lázní a potom zpět nějakým rychlíkem přes Plzeň domů. Nutno ovšem podotknout, že tento návrh byl ve srovnání se surovou skutečností čajíčkem pro mimina, nebo výletem pro důchodce.

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

obrazekProjekt - Minulý týden bylo v médiích dosti často slyšet o Českých drahách. Začneme popořadě. Vše začalo v úterý ráno, kdy na Přerovsku smetl vlak osobní dopravy automobil a mladá řidička bohužel zemřela. Večer tentýž den se u Všestar na Královéhradecku stala další nehoda. Motorový vůz 852 006 smetl na přejezdu s výstražnými kříži automobil, jehož řidička zemřela na místě. Oba případy spolu trochu souvisí, protože obě řidičky přehlédly přejezd, když se blížil vlak. Aby nehod nebylo málo, hned další den, ve středu ráno, se stala další nehoda. Dle některých zdrojů "náklaďák", dle jiných Seat Toledo, naboural do lokomotivy vlaku R 940 (Praha - Tanvald) u Prahy Čakovic.

24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD

obrazekPendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.

« Novější zprávy | 1 ... 27 28 29 30 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12