..: Ocelové mosty v Praze u Bulhara jsou již sneseny :..

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

Počítačová koláž Stavba mosty Seifertova byla rozdělena do dvou etap. Zatímco ta první je již hotová, druhá etapa je již ve skluzu. Tato stavba je nutná pro další železniční stavby v Praze. Během první etapy byly demontovány tři ocelové západní mosty a po několika měsících místo nich vznikl jeden železobetonový most o délce 28 metrů. Tento druh mostu má výhodu, že na něm může být průběžné štěrkové lože. To umožní, že na mostě mohou být i výhybky a s kolejištěm bude možné různě manipulovat při pokračující přestavbě pražského uzlu.

Termín realizace

  • 1. etapa: 22.10.2001 - 11.11.2002 (kompletně hotovo)
  • 2. etapa: 1.3.2003 - 5.4.2005 (realizace; zpoždění téměř 3 měsíce)

Popis II. etapy mostů Seifertova

Nejdříve budou sneseny zbývající tři mosty, což odřízne nástupiště 4. - 7. od tratí směr Libeň, Vysočany a Holešovice. Po demontáži stávajících mostních objektů bude dostavěna východní polovina mostu, která bude "přilepena" k stávající polovině mostu z první etapy. Také budou provedeny souvisejícím směrovým a výškovým úpravám komunikace pod mostem, bude rozšířena silnice v Seifertově ulici na tři jízdní pruhy s tramvajovým tělesem uprostřed. Během přestavby bude také ulice zahloubena, aby splňovala normy, které říkají, že podjezdná výška pro motorová vozidla je 4,2 metru. Problémům se nevyhne ani tramvajová doprava. Tramvajové těleso bude totiž provizorně přeloženo a úsek Bulhar - Italská bude uzavřen úplně (údajně na rok). Po dokončení stavby mostu jako celku bude upraven zbytek zhlaví na přechodný stav, včetně všech nezbytných úprav ostatních zařízení Českých drah dotčených touto úpravou. Tento stav potrvá až do výstavby "Nového spojení" a úpravy zhlaví v rámci stavby "Modernizace železniční stanice Praha hl.n. - západní část".

Popis mostu jako celku

Mostní objekt je navržen jako jednopólový most ocelobetonové konstrukce o světlosti 28 metrů a konstrukční výšky v polovině rozpětí 0,90 metru. Nosná konstrukce je v místě opěr vetknuta do dvou průběžných stěn. Přední stěna je tlačena a zadní stěna je tažená. Na žižkovské straně je k mostní konstrukci "nalepena" lávka pro pěší včetně přístupových schodišť a rampy.

Novinky

Ateliér pro životní prostředí tuto etapu (stejně jako 1. etapu) zdrželi téměř o dva měsíce, protože se stále odvolávalo a stavební povolení tak nemohlo být vydáno. Už aby byl schválen zákon, který by "pravomoci" ekologů zmenšil.

Stavba se rozběhla dne 23.5. a 1.6.2003 již byly stávající železné konstrukce sneseny.

Zdroje

Hlavním zdrojem byl magazín SUDOP revue, který vydává firma SUDOP Praha, Koláž je též ze SUDOP revue.

obrazekS téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly velice staré již nevyhovující konstrukce bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba "Nového spojení", takže nová část mostu se nejspíše bude používat až po dokončení 1. etapy "Nového spojení". Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že se může kolejiště kdykoliv měnit, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

Kronika stavby

  • 5/2000 Projekt na stavbu mostů vyhotoven (Sudop Praha)
  • 22.10.2001 zahájena I.etapa stavby
  • 16.11.2001 sneseny první tři mosty (blíže ke křižovatce Bulhar)
  • 30.10.2002 proběhla zatěžkávací zkouška s lokomotivami: 475.101, 475.111, 498.106 a 556.0506
  • 12.11.2002 západní část mostu předána do užívání
  • 15.12.2002 vstoupil v platnost jízdní řád, který počítá s druhou etapou přestavby
  • 01.03.2003 měla být zahájena stavba II.etapy, ale ekologické organizace se odvolaly proti vydání stavebního povolení
  • 19.05.2003 zahájena výluka východní části kolejiště; zahájeny přípravné práce na snesení části kolejiště
  • 23.05.2003 vydáno stavební povolení na stavbu, ihned začaly práce na demolici domů u Italské ulice, snášení trolejového vedení a úpravy zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
  • 01.06.2003 sneseny zbývající železné mosty, z kolejí 14 - 34 se nebude jezdit několik let ...

Fotogalerie


29.5.2003 - Sneseno kolejiště kolem mostů; příprava snesení mostů a přeložky sítí - Foto: Jan Linger


1. a 2.6.2003 - Mosty sneseny - Foto: Ondra Janiš a Ice-Bear


Demolice jižního portálu a nežádoucích staveb začala - Foto: Jan Linger 14.6.2003


Karel Chýla Poslat mail autorovi | 1.6.2003 (20:18)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko