..: Aktuality a články :..

810.009, vlečka Gypstrendu, foto: fory Mimořádných a nepravidelných jízd se po Evropě pořádá nemálo. S mnoha z nich, naplánovaných po českých kolejích, se můžete s předstihem seznámit v našem Kalendáři akcí. Dominik Jaroš si navíc pravidelně dává práci s měsíčním přehledem. A stalo se už dobrým zvykem, že tu a tam je vypraven i vlak, jehož jízdu zorganizuje zdejší portál ŽelPage. V roce 2010 jste s námi mohli projet dva jihomoravské okruhy. Poslední únorový víkend vyjel Krokodýl v sobotu po trase Brno – Pohořelice – Hustopeče u Brna – Uhřice u Kyjova – Kyjov – Brno. Nedělní jízda vedla z Brna do Brna přes Moravské Bránice – Hrušovany nad Jevišovkou – Břeclav – Hodonín – Čejč – Uhřice u Kyjova a Zaječí. Druhou loňskou akcí, kterou také zorganizoval Samir Lepara, byla ŽP 810 Tour z Opavy do Svobodných Heřmanic a Kobeřic. A začátek zimy cestovatele, pod vedením Michala Šimka, zastihl při jízdách z Jaroměře do Otovic zastávky a Žacléře. Pojďme si trošku připomenut naši loňskou jízdu po Slezsku.

Vstup do firmy CZ LOKO z českotřebovského přednádraží, foto: Matouš Danielka Česká Třebová — Vážení čtenáři, rád bych vás tímto pozval na exkurzi do provozovny CZ LOKO v České Třebové. Exkurze proběhne 17. září 2010 od 10.00. Trvání exkurze bude přibližně 2 hodiny. Nevybírá se žádné vstupné, akce je zdarma. Jsme však limitováni počtem účastníků, takže opravdové zájemce prosím o přihlášení přes portál ŽelPage. Během exkurze se seznámíme s možnostmi provozu CZ LOKO v České Třebové a s aktuální produkcí firmy. Během exkurze je přísně zakázáno fotit, v případě porušení tohoto příkazu dojde k okamžitému ukončení exkurze. Pro případ dotazů je možné obrátit se na organizátora exkurze na emailu jindrich.brezina@gmail.com. Organizační pokyny se objeví zde v průběhu středy.

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Česko — Poměrně v tichosti byla 15. února 2010 v Infoservisu oznámena další změna tarifu Českých drah týkající se cen akvizičních jízdenek eLiška pro cestování mezi krajskými městy. Tento oblíbený jízdní doklad byl s příchodem aktuálního jízdního řádu předmětem změn, které ne každý přivítal. Některé z nastolených omezení byly brzy po zavedení opět zrušeny; poslední optimalizací je úprava některých cen z tzv. kontingentu I. úrovně. Připomeňme, že stále platí, že lze jízdenku eLiška použít pouze pro cestu ve 2. vozové třídě. Pokud chce cestující k jízdě využít 1. vozové třídy, má jedinou možnost, a to zakoupit si na svou In–kartu časový doplatek, který je dostupný v týdenní, měsíční, tříměsíční a roční variantě.

Bombardier Traxx DE 076.001, foto: Louis ArmstrongCerhenice — Dne 2. října 2009 uspořádal elektronický magazín ŽelPage, ve spolupráci s Výzkumným Ústavem Železničním (VÚŽ), exkurzi do Zkušebního centra Velim. Zájem o akci byl obrovský, nabízená volná místa se podařilo obsadit z velké většiny během jednoho dne, a tak se do Velimi vydalo 59 účastníků, i když původní kapacita byla 54. Takový zájem nás jako pořadatele překvapil a dával tušit kvalitní akci. Sraz byl na zastávce Cerhenice, odkud jsme se vydali směrem k areálu VÚŽ. Po seznámením s průvodcem a základními pravidly exkurze, jsme se konečně mohli, za svištění právě testované dieselové lokomotivy z rodiny Traxx, vydat do útrob zkušebního centra.

124.601 na ZŽO Cerhenice, foto: CharyŽelPage - aktualizováno 28. 9. 13:00Zkušební železniční okruh v Cerhenicích, který provozuje VUZ, zná většina čtenářů a laické veřejnosti díky testům rozličných kolejových vozidel nejen českého původu. Namátkou jmenujme například vysokorychlostní jednotky AGV, ETR 600, AnsaldoBreda V250, Pendolino, jednotky jako Coradia Lirex a Coradia Nordic či mutaci české jednotky 471 pro export do Litvy a neopomeňme ani lokomotivy Siemens ES 64 U4 nebo Škoda 109E. Již méně lidí však ví a zná, jak vypadá jeho zázemí, kde jsou prováděny testovací práce. ŽelPage pro Vás, čtenáře, nabízí jedinečnou možnost prohlédnout si objekt zkušebního centra Velim na vlastní oči a připravila společně s VUZ exkurzi, která se uskuteční v pátek 2. října 2009 od 10:00.

28.7.2009 - 8:36 - V České Třebové vykolejil vlak při posunu

28.7. 2009, vykolejená souprava, Česká Třebová, foto: František Myška 28.7. 2009, vykolejená souprava, Česká Třebová, foto: František Myška Česká Třebová — Mezi lokomotivním depem a nádražím ve stanici Česká Třebová došlo dnes v půl čtvrté ráno k vykolejení soupravy vlaku při posunu. Došlo taktéž k poškození výměny. Příčiny nehody jsou předmětem šetření. Provoz je veden přes obvod nákladního nádraží, zpoždění vlaků na Brno překračují 20 minut, ve směru na Olomouc by neměla být doprava ovlivněna. Vlak R 862 byl veden jako výchozí ze stanice Pardubice hl. n.

Další informace: omezení provozu ČD, poloha vlaků ČD

Zdroj: vlastní pozorování a Deník; foto: František Myška

ilustrace, foto: Jindřich Březina Staré Město u Uherského Hradiště - Dlouhodobá výluka na trati 341 v úseku Staré Město u U.H. — Uherské Hradiště, zapříčiněná nutností vyměnit železniční most, se blíží ke konci. Dle oficiálního rozpisu by měla skončit dnes v 16:50. Jako každá železniční stavba, při níž dochází k práci na mostní konstrukci, obsahovala i tato zatěžkávací zkoušku. Tu vykonal kolejový jeřáb EDK 750 během včerejška a my vám přinášíme fotografie z této akce. Při zkoušce se měřil zejména průhyb mostu a sedání opěr. Měření samotné provedl akreditovaný geodet.

Galerie7, foto: Jindřich BřezinaŽeleznice je pro někoho zaměstnáním, pro někoho koníčkem a pro někoho trnem v oku. Já patřím do druhé skupiny, a jak čím dál více propadám tomuto koníčku, tak stoupá i moje touha účastnit se železničních akcí. Jelikož mým dalším koníčkem je amatérské fotografování, zvolil jsem pro uspokojení svých přání Jarní fotojízdu po lokálkách Jižní Moravy, kterou pořádal 4. dubna Klub přátel kolejových vozidel Brno. Předem bych rád upozornil, že článek je pojat jako pohled mýma očima a ne faktografický výčet zastávek na focení a jiných reálií. Součástí článku je fotogalerie.

Jižní Čechy - Sedím na palubě IC 583 a jsem na cestě z Prahy hl.n. do svého milého Zlína. Ač je 6:44 mám za sebou již příjemnou snídani, kterou zajistila Janička z JLV spolu se svým kolegou. Spolu se zeleným čajem ideální základ a dostatek energie na napsání tohoto příspěvku. Vracím se z Prahy, protože to byla právě Praha, která se v sobotu 21.2. stala startovním a cílovým bodem letošní ŽelPage 810 Tour a já jsem se jí poprvé zúčastnil.

Bee_reko_Trnava, foto: Ris Trnava/Plzeň - Probíhající rekonstrukce většího množství vozů řad Apee, Aee, Bee, Bpee pro vlaky vyšší kvality, která měla být dokončena tak, aby vozy mohly začít jezdit od tohoto grafikonu (viz kompletní informace o zakázce nebo představení vozu Bpee239), je ve skluzu. Dle tiskového mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly „převzaly dráhy zatím 27 vozů ze 40“ bez specifikace, o které konkrétní řady vozů se jedná. Zbylé vozy ŽOS Trnava a.s. slibuje dodat do konce ledna.

Ilustrační obrázekPraha - Již několik dní se při koupi jízdenky v e-shopu Českých drah zákazníkům nabízí volba jízdní doklad navázat přímo na osobní doklad nebo In-kartu. Zákazníci navíc ve svém profilu zjistí, že pokud si svou In-kartu zaregistrují v systému ČD, ode dne vyhlášení budou moci všechny objednané doklady vyzvedávat v nových automatech UNIPAJ nebo ve vybraných pokladnách, případně si je vzít do vlaku přímo v elektronické podobě, čímž odpadne nutnost e-jízdenky tisknout a odstraňuje se tak hlavní komplikace pohodlného nákupu přes internet nebo telefon.

Wi-fi připojení k internetu, foto: Vítek_VInternet ve vlaku - Jelikož jsem často na cestách a má profese programátora to vyžaduje, rozhodl jsem se vás seznámit se zkušenostmi používání připojení k Internetu ve vlaku. Výsledky jsou to více než zajímavé, ale i trochu zarážející. Nepůjde o popis připojení přes Wi–Fi v čekárnách ČD Lounge, ale o připojení ve vozech a za pohybu vlaku do cílové stanice. Používat budeme připojení služebního notebooku DELL Latitude D530 pomocí mobilních technologií CDMA a GPRS/EDGE integrovaných v zařízeních Axesstel MV110L (CDMA) a BlackBerry 8800 (GPRS/EDGE). Operační systém na notebooku je Windows Vista Business, zařízení byla připojena pomocí USB kabelu.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57