..: Výluka Staré Město u UH - Uherské Hradiště se blíží ke konci :..

ilustrace, foto: Jindřich Březina Staré Město u Uherského Hradiště - Dlouhodobá výluka na trati 341 v úseku Staré Město u U.H. — Uherské Hradiště, zapříčiněná nutností vyměnit železniční most, se blíží ke konci. Dle oficiálního rozpisu by měla skončit dnes v 16:50. Jako každá železniční stavba, při níž dochází k práci na mostní konstrukci, obsahovala i tato zatěžkávací zkoušku. Tu vykonal kolejový jeřáb EDK 750 během včerejška a my vám přinášíme fotografie z této akce. Při zkoušce se měřil zejména průhyb mostu a sedání opěr. Měření samotné provedl akreditovaný geodet.

Výluka zahájená 18. března ovlivnila mimo osobních, spěšných a regionálních spojů i většinu vlaků kategorie R a Ex, které přes vyloučený úsek jezdí do Veselí nad Moravou a do Luhačovic. Ty proto byly po celou dobu výluky nahrazeny autobusovou dopravou ze Starého Města až do své cílové stanice. Jedinou výjimkou byl Ex 524, který byl NAD nahrazen pouzev v úseku Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště. K žádným větším zpožděním však díky tomu nedocházelo. Dodržování jízdního řádu napomáhal i fakt, že tyto dálkové vlaky mají ve Starém Městě delší pobyt, protože u nich dochází k výměně lokomotiv a k připojování a odpojování vozů.

Zatěžkávací zkouška nového mostu

EDK 750 na mostě, foto: Jindřich Březina EDK 750 se vrací od UH, foto: Jindřich Březina Souprava přijíždí od UH, foto: Jindřich Březina

Základní data o stavbě

Název stavbyRekonstrukce mostu v km 5,929 trati Kunovice – St. Město u Uherského Hradiště
Investor stavbySpráva železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Olomouc
ZhotovitelFIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., Mlýnská 68, 602 00 Brno
ProjektantMoravia Consult Olomouc, a.s., Ing. Jiří Borovička
Koordinátor BOZP na stavběFirma Nosta – Hertz – Ing. Bartoš Jiří
Správce mostu SŽDC, státní organizace , Správa dopravní cesty Zlín
Náklady stavby52,745 mil. Kč
Příspěvek Zlínského kraje18,539 mil. Kč

Finalizační milníky

  • Dne 11.6. proběhla určenou komisí prohlídka situování návěstidel
  • Dne 14.6. proběhla hlavní prohlídka mostu za účasti určeného zaměstnance GŘ SŽDC
  • Dne 14.6. proběhla zatěžkávací zkouška pomocí jeřábu EDK 750
  • Dne 15.6. dopoledne proběhne Technicko bezpečnostní zkouška žel. svršku
  • Dne 15.6. v 15:00 proběhne prohlídka Drážním úřadem Olomouc
  • Dne 15.6. v 16:50 je plánováno ukončení nepřetržité výluky dle ROV číslo 33022 etapa A

Zdroj: SŽDC


Jindřich Březina Poslat mail autorovi | 15.6.2009 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Zlínský


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.06.2009 (18:43)  
To semík: No to je sice pravda, že se jezdí, ale podle výlukového řádu končí vlaky v Újezdci mám pocit a NAD by měla začínat právě tam.
Registered user Semík  mail  
17.06.2009 (12:23)  
Stana-balon. No přes most už se jezdí. Problém je v tom, že na 346 je dnes a v pátek výluka, takže do Luhačovic po 2 dnech znovu autobusem.
Registered user Stana-balon  mail  
17.06.2009 (7:40)  
Brej den. Nevíte jak to v tom Staráku je? Už se teda jezdí, nebo páni kontrolující zjistili, že jim chybí most?:-D
16.06.2009 (21:37)  
sturizlin : tak s těmi 50 metry, zejména z hlediska "autobusového stanoviště Housacar" drobet PR.... To, že se do Luhačovic jezdí od označníku 42, 43 víte vy, případně pravidelní cestující, ale neví to 99,.. % prvo-cestujících nebo občasných cestujících, kteří přijedou do Zlína vlakem, tak logicky vyrazí k informacím umístěným na opačném konci objektu. U východu z nádraží ve Zlíně není žádná informace o tom, jaké je uspořádání označníků na autobusové stanici... Pro cestujícícho není také nic přínosného, že Housacar jezdí z jiné autobusové stanice ... přičemž na autobusovém stanovišti není minimálně 25 % označníků využito. To, že ČASD Vsetín miluje pana Housu jako vypasený pašík řezníka s nabroušenou kudlou vím nějakých 15 let ... Spory se táhnou už od doby, kdy Housa odmítal platit "vjezdné" na autobusové stanoviště ve Vsetíně s tím, že nedostává žádnou protihodnotu....zatímco majitel (ČASD Vsetín) tvrdil, že se Housa musí podílet na nákladech, které "oni" mají s provozem autobusové stanice, protože "jejich" služby čerpají Housovi cestující. Takže Housa vlastně platí za cestující jakýsi "autobusovostanovištní poplatek" (analogie letištního poplatku).
S harmonikami NAD OTR - Zlín to nemá nic společného, podstatné je, že doba cesty přes Zlín je časově delší než s NAD přes "Starák"
16.06.2009 (8:34)  
Miroslav Zikmund: A proč bych to nemyslel vážně? Pokud je výluka 4D na trati OT-Vizovice tak NAD zajištuje i ČSAD nebo DSZO se svými harmonikami. Jinak od nádraží ČD je to na autobusové nádraží rovných 50 metrů až k označníku směr Luhačovice na stanovišti č.42,43 odkud linky čsad jezdí. a mohu říct že jsou hezky vytížené to i u Housacaru, který jízdenku ČD akceptoval asi v 15 případech!!! Čehož jsem byl i svědkem.
15.06.2009 (19:42)  
sturizlin : to, že cestující jedoucí do Luhačovit místo přestupu ve "Staráku" na velice kvalitní busy NAD jeli přes Zlín s ČSAD Vsetín nebo Housacarem müslíte vážně ?
Zkuste si to zadat do IDOSu ... zjistíte, že NAD tam budete vždycky rychleji. Navíc přestup v Otrokovicích a pak přesun k označníku (a jeho hledání) ve Zlíně (sice jen tak 500 metrů). K Housovi v podstatě stejně daleko, ale s kufrem v neznámém prostředí stihnout přesun za 5 minut s hledáním označníku ... no to nevím.

Vize přestavby megalomanského nádraží ve Zlíně v souvislosti s elektrifikací tratě předpokládá odklon "pražských" vlaků jezdících ve dvohodinovém taktu (v mezitaktu brněnské vlaky) do Zlína, odkud by frekvence do LUH jela busmo. Pan Housa by možná byl ochoten jezdit i na "drážní" jízdenky, takže by si cestující nemusel kupovat extra jízdenku, ale peníze za jízdné by Housa dostal "jinou cestou" od ČD.
15.06.2009 (13:55)  
fauny:No klidně mohli Galán,Velehrad,Hradištan odklonit do Zlína, odkud by to do Luhačovic už měli pouhých třicet kilometrů.Díky výluce stejně část jezdila do Luhačovic ČSAD či Housacarem páč je to rychlejší a kratší. Jinak ještě k tomu o tom víme o čem píšeme. No já to bral ty příspěvky pod tebou.Páč ti co napsali to bych málem blil:-)
Registered user Fauny  mail  
15.06.2009 (13:06)  
Martin Š.: Odklon přes Moravský Písek a Bzenec by zabral strašně moc času protože by se muselo přepřahat ve Starém Městě na nezávislou trakci a to samé ve Bzenci, popř. by se to muselo řešit jako loni při odklonu Šohaja - na každé straně soupravy jeden brejlovec. Do Veselí nad Moravou by zpoždění ještě nebylo tak velké, ale do Luhačovic by měly vlaky určitě i + 45´, ne-li víc.
Registered user kave 
15.06.2009 (13:06)  
@ld@: V textu je psáno po celou dobu výluky, což není pravda, nebo to také zpochybníte?
Registered user Martin Š.  mail  
15.06.2009 (12:56)  
A to se to nedalo nijak objet? Nejsem z tohoto kraje ale jak jsem si dovolil všimnout na mapě, tak by se dalo jet do stanice Bzenec, tam to otočit a jet do Veselí nad Moravou, ale také pokračovat i do Luhačovic.
Nevím jak ostatní, ale já nesnáším náhradní autobusouvou dopravu. Hrozně nerad přesedám.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko